Discoveryltä lähetettävää liveä - Suoraan avaruudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Myth
  • Aloitettu Aloitettu
Mä satuin tuleen just sopivaan aikaan paikalle. Oli laskeutuminen sopivasti käynnissä. Kauan niillä kyllä kestää ennen kun hyppää aluksesta ulos. Vieläkin jäpittää siellä.

Powerhousu sanoi:
Mä satuin tuleen just sopivaan aikaan paikalle. Oli laskeutuminen sopivasti käynnissä. Kauan niillä kyllä kestää ennen kun hyppää aluksesta ulos. Vieläkin jäpittää siellä.
Tarkistavat melkoisen määrän noita järjestelmien toimintoja.

millä te katotte tota? :(

mulla se avaa windows mediaplayerin mutta ei näy mitään

Tällä hetkellä olisi tarjolla kuvaa muapallosta avaruusasemalta käsin. Lisäksi selittelyä arjen rutiineista asemalla.
Edit. Pitihän herran hieman pelleillä ruuan kanssa.:D
Edit 2. Jumppatuokio suorinjaloin maastavedolla menossa.

Jaahas, nyt sitten silmä kovana, sillä tunnin sisään kuuhun törmäytetään tyhjä raketti ja luotain.

"Pommituksella" Nasa tutkii Kuun pintaa syvemmältä ja yrittää löytää vettä tai jäätä Kuusta. Jos vettä löytyisi, sinne voisi joskus tulevaisuudessa muuttaa ihmisiä.

Nasa uskoo, että jäätä löytyisi Kuun navoilta, jonne auringonvalo ei yllä koskaan.

Kantoraketin on määrä törmätä Kuun etelänapaan tänään kello 14.31. Neljän minuutin päästä on luotaimen vuoro. Törmäyksestä tulee massiivinen, sillä kumpainenkin alus pamahtaa Kuun pintaan 9 000 kilometrin tuntinopeudella. Törmäyksen uskotaan nostavan liikkeelle 350 tonnia ainesta Cabeus-kraaterista.

Nasan operaatiota voi katsoa reaaliajassa verkon kautta.
- Iltalehti

Kaksi päivää kestää tutkia onko törmäyksen aiheuttamassa kraaterissa vettä. Ilmeisesti ei riitä Kyllä-Ei-vastaus.:D

Kaksi päivää kestää tutkia onko törmäyksen aiheuttamassa kraaterissa vettä. Ilmeisesti ei riitä Kyllä-Ei-vastaus.:D
Se voi olla, että sen kyllä-ei-vastauksen saaminenkin ottaa oman työnsä. Jos tossa 350 tonnissa törmäyksen nostattamaa ainetta on vaikka joku prosentin murto-osa vettä, niin ei oo varmaan ihan yksinkertaista selvittää sitä asiaa maasta tai kiertoradalta käsin.

Back
Ylös Bottom