Digitaalinen sanelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 5830

Teen parhaillaan gradua ja haastatteluaineistojen keräämiseen on hakusessa digitaalinen sanelin. Läppäriä en jaksa mukana raahata, kun junalla kuljen, joten siksi erillinen sanelin.

Ominaisuuksia joita laitteessa tulis olla:
-helppokäyttöisyys
-pitkä tallennusaika
-hyvä äänenlaatu
-hinta max 200€.

En siis ole mikään tekniikan ihmelapsi, joten tarttis olla tosi helppokäyttöinen. Lainasin laitokselta sanelinta, mut toi on joku aivan halvin mahdollinen ja vaikka noita huonoja englanninkielisiä käyttöohjeita seurailen, niin ei onnistu nauhotukset ja menee hermot. Mä en muutenkaan luota ihan kauheasti johonkin Philips sarjan halvimpaan monta vuotta vanhaan lelunauhuriin.

Onko kellään havaintoa/kokemuksia hyvistä sanelimista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On havaintoja, sillä edessäni työpöydällä nököttää Olympus digital voice recorder VN-3100. Kyseessä on oikein mainio laite, JOS haastatteluja ei tarvitse siirtää tietokoneelle tai muistikortille. Suosittelen ehdottomasti, että ostat Olympuksen sellaisen kalliimman version, jossa on sisäänrakennettu usb-portti ja muistikortti, joiden avulla tiedostojen koneelle siirtäminen on lastenleikkiä. Tämä sen takia, että jos sattumalta haluaisitkin tallentaa pidempiaikaisesti haastattelut tai mahdollisesti antaa ne jonnekin arkistoon, niin sehän onnistuisi. Myös sitä kannattaa miettiä, että haastatteluja litteroidessa saattaa tulla väsy, ja alat miettiä että voisiko tätä haastattelua lähettää jollekin ammattimaiselle litteroijalle, niin sekin onnistuu. Minulla on ollut siis myös se Olympuksen kalliimpi versio, joka maksoi muistaakseni pikkasen vaille 200 euroa. Mallista ei ole tietoa, mutta ei niitä kovin montaa voi olla.

On havaintoja, sillä edessäni työpöydällä nököttää Olympus digital voice recorder VN-3100. Kyseessä on oikein mainio laite, JOS haastatteluja ei tarvitse siirtää tietokoneelle tai muistikortille. Suosittelen ehdottomasti, että ostat Olympuksen sellaisen kalliimman version, jossa on sisäänrakennettu usb-portti ja muistikortti, joiden avulla tiedostojen koneelle siirtäminen on lastenleikkiä. Tämä sen takia, että jos sattumalta haluaisitkin tallentaa pidempiaikaisesti haastattelut tai mahdollisesti antaa ne jonnekin arkistoon, niin sehän onnistuisi. Myös sitä kannattaa miettiä, että haastatteluja litteroidessa saattaa tulla väsy, ja alat miettiä että voisiko tätä haastattelua lähettää jollekin ammattimaiselle litteroijalle, niin sekin onnistuu. Minulla on ollut siis myös se Olympuksen kalliimpi versio, joka maksoi muistaakseni pikkasen vaille 200 euroa. Mallista ei ole tietoa, mutta ei niitä kovin montaa voi olla.

Toi siirtohomma tossa yliopistolta lainatussa versiossakin tökkii. Ei siirry meinaan. Ja muistikortti on paikoillaan ja ajurit asennettu.

Ehdottomasti täytyy voida siirtää koneelle. Se unohtuikin tosta listalta. Olen Verkkokaupassa Olympus-merkkisiä käyny kattelemassa ja pätevimmän oloinen vekotin maksaa 259€. Ja nyt en sit osaa valita seuraavaa vaihtoehtoa, jossa ois mahdollisimman paljon samoja ominaisuuksia, koska niit ei ole arvioitu samoilla kriteereillä. Ja nyt tällä kertaa en löytäny Tekniikan maailman testivoittajaakaan, kun sellasta testiä ei vissiin ole tehty. Olen ostanu TM-testeillä stereot, kameran, läppärin, navigaattorin jne. Ja aina on ollu hyvä valinta. Nyt kun on taas ostamassa jotain mistä ei oo aiempaa tietoa niin on vähäsen kusi sukassa fiilis. Kun kyl toi 259 on vähän paljon laitteesta, joka ei tuu arkikäyttöön.

Mites mikä kännykkä sulla on? monissa niissä on sanelumahdollisuus, ainakin S60 sarjan nokialaisista löytyy. Varmasti myös muiden merkkien mallistoista...

Mulla on 5500-sporttimalli. Eli jo esihistoriaallinen jäänne sillä saralla. Menee vaihtoon jossain vaiheessa, koska haluan kävelynavigointiin sopivan kännykän. :offtopic: Mut sen aika ei oo nyt, koska kirjakaupan laskukin on aika kiva. Mun graduaiheeseen kun ei ole saatavilla lähteitä suomen kielellä, ja noit englanninkielisiä alkuperäislähteitä on saatavilla kirjastoista huonosti, kun ne on "opetuskäytössä." Eikö nyt jumaleissön proffat ja assarit vois ostaa niit kirjoja, ettei opiskelijoitten tarttis. Olisin voinu helpommankin aiheen ottaa, mut kuten kandissakin, päädyin aiheeseen joka on niin tuore, ettei siitä suomeksi oo kirjoiteltu. Siksikin hermot kireellä ja kiroon tyhmyyttäni joka päivä, mut kun tossa aiheessa on vaan se jokin, joka vetää puoleensa magneetin lailla.

Laitoin tilaukseen Olympuksen WS-560M - digisanelimen. N 150 euron kuolema, mut tota voi käyttää myös mp3-soittimena ja lisämuistina, niin onpahan varmennukset gradusta useemmassa vehkeessä. Kaverilta kosahti just kiintolevy, ja se sai mutkin hieman varovaisemmaksi. Mulla on ollu varmennukset vaan yhellä tikulla, mut taidanpa alkaa laittaan kahteen.

Onko se läppäri niin painava? :)
Aikoinaan painin saman ongelman kanssa ja päädyin laittamaan läppärille ilmaiseksi ohjelman, jolla tuo nauhoitus onnistui kätevästi. Suosittelen!

Onko se läppäri niin painava? :)
Aikoinaan painin saman ongelman kanssa ja päädyin laittamaan läppärille ilmaiseksi ohjelman, jolla tuo nauhoitus onnistui kätevästi. Suosittelen!

Olen kokeillut läppärin raahaamista ja todennut et ei oo mua varten. Olen niin kohelokin vielä, et se varmaan hajoiskin matkan varrella ja sitte vasta vituttais...

Mun graduaiheeseen kun ei ole saatavilla lähteitä suomen kielellä, ja noit englanninkielisiä alkuperäislähteitä on saatavilla kirjastoista huonosti, kun ne on "opetuskäytössä."

Uskallatko paljastaa aihettasi yleisellä foorumilla vai onko se huippusalainen? Heti heräsi kiinnostus, kun luin että kyseessä on suomeksi tutkimaton aihe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom