SUPERCARB 1kg -40%

Digipokkari ~200e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turmelo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Elikkäs hakusessa digikamera , joka on sopivan pieni ja näppärä . Lisäksi kuvanlaatu saisi olla kohtuu hyvä. Olen katsellut sonyn DSC-W120 , DSC-W150 , DSC-W170 , Mikä malli järkevin noista ostaa ?
Myös muita saa suositella.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Eli vielä kaivattais sonystä kokemuksia , ja etenkin siitä että onko ko malleissa eroa muutakuin megapixelimäärät, ja silloin ei varmaan kannata kalleinta ostaa? , etenkin kuvanlaadusta kaipaisin vinkkejä. Katselin tuota canonia ja pätevältä vaikutti:), täytyy laittaa vakavampaan harkintaan myös :) . Ainut että sony miellyttää enemmän ulkoisesti silmää .

Mites vieläkö Canoneissa on sitä merkkivikaa, että menee näytöt rikki ja kuvauskaan ei toimi (tulee sellaista purppurasekametelisoppaa kuvien sijaan) aika tarkkaan siitä lähtien, kun kamera saavuttaa kunnioitettavan 3 vuoden iän?

Ixuksissa tuota olen tavannut (3 eri mallin Ixusta täysin samoin alkanut temppuilemaan about samassa iässä, joten ei voi olla vain huonoa tuuria/sattumaa), mukaan lukien omani.

Mites vieläkö Canoneissa on sitä merkkivikaa, että menee näytöt rikki ja kuvauskaan ei toimi (tulee sellaista purppurasekametelisoppaa kuvien sijaan) aika tarkkaan siitä lähtien, kun kamera saavuttaa kunnioitettavan 3 vuoden iän?

Johan sen 3 vuoden jälkeen voi muutenkin kameraa jo vaihtaa uudempaan. Esim toi 720is 183€ verkkokauppa.com joten olis vaan 60€ vuosikustannus...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Olen myös tyytyväinen A720IS:n omistaja. Erittäin hyvä kamera tuossa hintaluokassa. Hieman nirso akkujen jännitteelle, mutta hyvillä NiMH -akuilla ongelmaton. Suosittelen GP:n ReCykoja.

720IS on myös itsellä ja hyvä kamera on ja viel halpa. Akut Eneloop jotka pitää varauksen pitkäään.

Canonin Powershot A720 itsellä ja olen täysin tyytyväinen. Laadukkaita kuvia saa pienellä vaivalla ja helppo käyttää.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1877326&postcount=1
Just tuossa kuvassa näkyy Canonin ja muidenkin pokkareiden tyyppivika. Taivas palaa armotta puhki, dynamiikka ei kerta kaikkiaan riitä. Jos taivaan valottaa oikein käsisäädöillä, etualan autoista ei näy mitään.

Canonit ylivalottaa kyllä muutenkin, varsinkin kirkkaassa valossa.

Just tuossa kuvassa näkyy Canonin ja muidenkin pokkareiden tyyppivika. Taivas palaa armotta puhki, dynamiikka ei kerta kaikkiaan riitä. Jos taivaan valottaa oikein käsisäädöillä, etualan autoista ei näy mitään.

Canonit ylivalottaa kyllä muutenkin, varsinkin kirkkaassa valossa.

Sama vika kaikissa digikameroissa. Kai noissakin voi säätää valotusta pienemmäksi.

Sama vika kaikissa digikameroissa. Kai noissakin voi säätää valotusta pienemmäksi.

Canoni taitaa defaulttina tehdä valoisampaa jälkeä kuin muut, ainakin hämärässä kuvatuissa esimerkkikuvissa canonit on omaa luokaansa. Tiedä sitten saako muista shoppaamalla samaa jälkeä.

Mitä tuossa vertailin, niin Canonin tapa prosessoida kuvaa on edelleen kärjessä ainakin pokkareissa. Varsinkin kohinan poistossa moni merkki menee niin metsään kuin voi. Jollain sivulla sai vertailtua eri kameroilla otettuja esimerkkikuvia vierekkäin, mutta en löydä sitä enää...

Tätä olen itse harkinnut uudeksi räpsykameraksi:
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd850is/

Panasonicissa olisi hyvät video-ominaisuudet mutta hinta pomppaa: http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/

Canoni taitaa defaulttina tehdä valoisampaa jälkeä kuin muut, ainakin hämärässä kuvatuissa esimerkkikuvissa canonit on omaa luokaansa. Tiedä sitten saako muista shoppaamalla samaa jälkeä.

Mitä tuossa vertailin, niin Canonin tapa prosessoida kuvaa on edelleen kärjessä ainakin pokkareissa. Varsinkin kohinan poistossa moni merkki menee niin metsään kuin voi. Jollain sivulla sai vertailtua eri kameroilla otettuja esimerkkikuvia vierekkäin, mutta en löydä sitä enää...

Tätä olen itse harkinnut uudeksi räpsykameraksi:
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd850is/

Panasonicissa olisi hyvät video-ominaisuudet mutta hinta pomppaa: http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/

Räpsykamerassa minusta tärkeintä miehellä on se, että se menee vaivatta taskuun(harvalla käsilaukku matkassa).

Mitenköhän pokkareissa toimii salama? Järkkärissä on tosi fiksua se, että jos salama on päällä niin se väläyttää sitä aina vaikka kuvaisi ulkona keskellä päivää.

Mitenköhän pokkareissa toimii salama? Järkkärissä on tosi fiksua se, että jos salama on päällä niin se väläyttää sitä aina vaikka kuvaisi ulkona keskellä päivää.

Yleensä vissiin salamalle oma säätönappi joissa 3 eri moodia valittavissa 1.automaatti salama tarvittaessa automatiikan mielestä, 2. salama aina, 3. salama pois päältä...tai ainakin canonin pokkareissa on noin...

Höhöö... Tietenkin se pläjäyttää PoP upilla jos kuvaat automaatilla esim. vastavaloon. Mutta jos kuvaisit vaikka programmilla, laskisi kamera vain aukot ja valotukset... Näin siis järkkärillä.

Cavenaugh:
Ei tolla tukko/puhki jutulla ole paljoakaan pokkarin dynamiikan kanssa tekemistä, usein erot ovat niin isot ettei niihin pysty järkkärikään. Jos pokkarista löytyy RAWi, varjot voi avata koneella jos haluaa panostaa, tai sitten yhdistää kahdesta valotuksesta ja panostaa vielä vähän enemmän..

Höhöö... Tietenkin se pläjäyttää PoP upilla jos kuvaat automaatilla esim. vastavaloon. Mutta jos kuvaisit vaikka programmilla, laskisi kamera vain aukot ja valotukset... Näin siis järkkärillä.

Ei kyllä kuulu yhtään tähän ja ehkä tämä on asetuksista kiinni, mutta jos mulla on salama päällä niin aina se räpsii sitä.

Yleensä vissiin salamalle oma säätönappi joissa 3 eri moodia valittavissa 1.automaatti salama tarvittaessa automatiikan mielestä, 2. salama aina, 3. salama pois päältä...tai ainakin canonin pokkareissa on noin...

Taitaa olla sama useimmissa pokkareissa. Ainakin Olympuksessa ja Sonyssa ton Canonin lisäksi.

Jatketaas threadia...
Niin ikään digipokkari olisi hakusessa hintaluokkakin on melkein sama. Ei tientenkään haittaa jos löytyis joku halvmpi ja hyvä. Canonin ixus 30:sen salama sanoi työsopparinsa irti, kamera muuten olisi hyvä tarpeiniin. Verkkokaupasta hain FujiFinePix Z100fd
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18014
mutta kuvalaatu oli jotain aivan järkyttävää. Sellaisia suttusia/rakeisia kuvia tuli ja tarkoitus olisikin huomenna mennä ja palauttaa tuo kamera. Tilalle harkitsin Casio Exilim EX-Z100
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=31956
tuossa ei kylläkään ole kuvanvakaajaa mutta ei se tuossa fujiFinePix:ssäkään paljoa auttanut ja ottaen huomioon, että tuolla vanhalla canonilla on tullut tarpeeksi hyviä kuvia. Onkos kokemuksia noista Casioista? Hyvä kuvanlaatu verrattuna canoniin, itsellä kun ei ole kokemuksia kuin canonista ja tuosta paskasta fujista.

Minulla on ollut parikin Exilim EX-Z-mallia ja ihan tyytyväinen olen ollut. Lähinnä pieni koko on ihastuttanut kun olen ollut sitä mieltä, että ei näissä pokkareissa taida kovin merkittäviä kuvanlaadullisia eroja ole. Tuosta nimenomaisesta mallista ei ole kokemusta mutta sitä ihmettelen, että voiko se Fuji olla tosiaan noin susipaska. Nyt harkitsen Casion päivittämistä hieman kookkaammalla mutta valovoimaisemmalla HD-videokykyisellä Panasonicin Lumix TZ5:llä.

Minulla on ollut parikin Exilim EX-Z-mallia ja ihan tyytyväinen olen ollut. Lähinnä pieni koko on ihastuttanut kun olen ollut sitä mieltä, että ei näissä pokkareissa taida kovin merkittäviä kuvanlaadullisia eroja ole. Tuosta nimenomaisesta mallista ei ole kokemusta mutta sitä ihmettelen, että voiko se Fuji olla tosiaan noin susipaska. Nyt harkitsen Casion päivittämistä hieman kookkaammalla mutta valovoimaisemmalla HD-videokykyisellä Panasonicin Lumix TZ5:llä.
Tiedä sitten saisko tuolla fujilla hyviäkin kuvia jos säätelis tai kokeilis niitä muita asetuksia mutta kun olen peruslaiska räpsijä niin otan kaikki kuvat automatiikalla ja suurimmaksi osaksi tulee riittävän hyviä kuvia. Itse olen sunnuntaikuvaajaa ja harrastajat ovat sitten erikseen.

Back
Ylös Bottom