Olen kehittelemässä kaukolaukaistavaa kameraa, ja tarvitsisin siihen jonkun edullisen (eli n~100-150 €) hintaisen digikameran. Napin painallus tehdään solenoidilla, jota ohjaa logiikka.
Seuraavat ominaisuudet on siis lähes pakollisia kamerassa:
Canonin kameroita olen katsellut ja tiedän että niistä ainakin salaman saa pois päältä ja ne saa toimimaan verkkovirralla. Virransäästötila ja kuvan laukaisu toiminnosta en tiedä.
Onko kameranomistajilla tietoa löytyykö kyseisillä ominaisuuksilla joku sopiva kamera.
Hankala googlettaa tai käydä kaupassakaan testaamassa noita kaikkia ominaisuuksia.
Seuraavat ominaisuudet on siis lähes pakollisia kamerassa:
- Käyttö mahdollista verkkovirralla ts. suoraan muuntajalla (siis ilman akkua)
- Salaman saa pois päältä
- Kamera ei mene virransäästötilaan tms. jos virrat on kauan päällä
- Kamera ottaa kuvan heti tai suht nopeasti kun laukaisinnappi painetaan pohjaan (ei siis mitään esitarkennuksia tms. missä vaaditaan että ensin pitää painaa nappi puoleen väliin ja sitten pohjaan jne.)
- Mielellään SD-kortilla
Canonin kameroita olen katsellut ja tiedän että niistä ainakin salaman saa pois päältä ja ne saa toimimaan verkkovirralla. Virransäästötila ja kuvan laukaisu toiminnosta en tiedä.
Onko kameranomistajilla tietoa löytyykö kyseisillä ominaisuuksilla joku sopiva kamera.
Hankala googlettaa tai käydä kaupassakaan testaamassa noita kaikkia ominaisuuksia.