Digiboksi

Kumpikos olis järkevämpi ostos.. Topfield TF6000COC (DVB-C) vai Handan DVBC5000 ??
Pitää canal+ tilata tänään ni tarviin siihen boksin..muuten en vielä hankkis ollenkaan.. :)
Odottelen ens vuoteen et hinnat tippuu ja ostan sit jonkun Masterpiecen tai vastaavan.. vähän paremman kuitenkin! :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumpikos olis järkevämpi ostos.. Topfield TF6000COC (DVB-C) vai Handan DVBC5000 ??
Pitää canal+ tilata tänään ni tarviin siihen boksin..muuten en vielä hankkis ollenkaan.. :)
Odottelen ens vuoteen et hinnat tippuu ja ostan sit jonkun Masterpiecen tai vastaavan.. vähän paremman kuitenkin! :rolleyes:

Handani voitti viimeisen Hifi-lehden testit ennenkaikkea kuvalla ja äänellä sekä overallina, joten valinta aika selkeä. :thumbs:

kahdella kaverilla oli ongelmia just ton handanin kans... siis canal+ yhteydessä joten ostin Topfieldin.. näppärän olonen ja canaliki toimii..:thumbs:

jos ne tekstit ei näy koskaan ja ollenkaan niin ne voi olla vaan poissa päältä. jos repliikkejä jää puuttumaan satunnaisesti niin vika voi olla boxissa. varsinkin jo kyseessä on vanha (=yli 2v) laite. voipi tietty tulla kuntoon päivityksellä. ja joskus niitä vaan saattaa jäädä välistä pois johtuen ylen kaksoislähetystekniikasta.

Kokemuksia tietokoneen ja tv:n yhdistämisestä??

Harkinnassa olisi digisovittimen hankinta tietokoneeseen. Onko kellään kokemuksia vastaavista aparaateista tai seuraavasta mallista:

Artec T14 DVB-T

•USB-vastaanotin
•TV-Kortti
•Todella pieni
•digitv-viritin
•tietokonekäyttöön.
•Laite tukee Ylen tekstitystä

Hmm. Auttaakos se erillinen antenni sitten asiaa?? Oiskos muita edullisia vaihtoehtoja olemassa, jotka toimisivat?

Artec T14 DVB-T

•USB-vastaanotin
•TV-Kortti
•Todella pieni
•digitv-viritin
•tietokonekäyttöön.
•Laite tukee Ylen tekstitystä

Onkos kellään kokemuksia näistä koneisiin liitettävistä digisovittimista, kuinka kuva näkyy, vaatiiko lisä antennia, minkä hintaluokan laitetta kannttaa harkita jos toimivan haluaa?

Ainakaan mitään sisäänrakennetulla digivirittimellä varustettua telkkaria ei kannata ostaa, se vanhenee 2-? vuoden kuluttua, kun HD-lähetykset alkaa (eikä varsinkaan kaapeliverkkoon). Samaa kannattaa miettiä digiboxin kohdalla, eli jos vähän edukkaampi kelpaisi tälle "välikaudelle". Itse ostin Medionin 160GB kovalevymallin, MDC4400 tais olla, 299€. Toimii sen mitä kuuluukin.

^ Oli taannoin Markantalon alennustuotteena tohon hintaan. Gigantti myyny ton allekin, 249€ jossain joskus (kuukausi pari sitten). Kannattanee väijyä, kampanjat ovat aika lyhkäsiä.

Noniin. En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, joten jatkan tähän, koska aihe koskee digiboxeja.

Ongelma on seuraava. Ostin topparin 5100 hdmi tallentavan boxin, jonka koitin saada toimivaan sonyn 40v2500 lcd:tvn kanssa. Kuitenkin kun koitan hakea kanavia, niin boxi näyttää signaali-tasoa 0% eikä se siis löydä mitään kanavia.

Piuhat olen katsonut varmaan 5 kertaa läpi, että ovat oikein.

Osaako joku sanoa, että mikä mahdollisesti on vikana. Ihan normaalisti analogiset kanavat näkyvät kyllä, joten sekin tulee sitä että signaalia pitäisi tulla läpi

Menee hermot niin pahasti että paukkuu! :curs:

Onko sillä jotain tekemistä, että telkkarissa on sisäinen antenniboxi, mikä kaiketi pitäisi kytkeä pois, tai jotain... Käsittääkseni sen toiminto olisi kyllä täysi nolla, joten en millään uskoisi että se mitään haittaa. Vai pitääkö boxi päivittää?

Varmasti oikea boksi, antenni tai kaapeli? Yhtiössä ei digivalmiutta?

Piuhoissahan ei ole muuta kuin antenni suoraan seinästä boksiin ja siitä scart televisioon niin pitäisi kuva tulla ainakin oikeaoppisesti.

Päivityksestä ei tod.näk. ole mitään apua kuin ei selvästikään saa signaalia. Testaa boksi toisessa asunnossa jossa on jo toimiva digiboksi, jos siellä toimii niin vika on silloin paikannettu muualle kuin vialliseen boksiin. Tai varmasti ehjä boksi omaan kämppään.

Dvdplazalla juttua enemmän topfieldin laitteista jos vaikka olisikin joku muu bugi.

Sen mitä olen noita 5100 malleja viritellyt niin kanavahaku on todella hidas. Myös pikahaulla. Signaalikin on joskus näyttänyt nollaa mutta kun aikansa vaan odottaa on kanavat löytynyt. Toki boksisi voi olla rikki. Se että telkkarissasi on antennipuolen boxi ei vaikuta asiaan mitenkään.

Noniin. En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, joten jatkan tähän, koska aihe koskee digiboxeja.

Ongelma on seuraava. Ostin topparin 5100 hdmi tallentavan boxin, jonka koitin saada toimivaan sonyn 40v2500 lcd:tvn kanssa. Kuitenkin kun koitan hakea kanavia, niin boxi näyttää signaali-tasoa 0% eikä se siis löydä mitään kanavia.

Piuhat olen katsonut varmaan 5 kertaa läpi, että ovat oikein.

Osaako joku sanoa, että mikä mahdollisesti on vikana. Ihan normaalisti analogiset kanavat näkyvät kyllä, joten sekin tulee sitä että signaalia pitäisi tulla läpi

Menee hermot niin pahasti että paukkuu! :curs:

Onko sillä jotain tekemistä, että telkkarissa on sisäinen antenniboxi, mikä kaiketi pitäisi kytkeä pois, tai jotain... Käsittääkseni sen toiminto olisi kyllä täysi nolla, joten en millään uskoisi että se mitään haittaa. Vai pitääkö boxi päivittää?

Eli siis. Olen 140% varma että talonyhtiö on kaapeliverkossa. Edellinen digiboxi topparin 6000coc toimi oikein hyvin ja "signaalitaso" oli kokoajan 100%. Heti ja aina. Nyt tosiaan tuo uusi boxi näyttää nollaa signaalia, ja 3sek välein se vilauttaa siihen 30% Signaalitasoa noin 0,5sec ajan.

Kuinka pitkään Guinnes tuo boxi on pisimmillään hakenut kanavia? Itse annoin sen hakea noin 5 minuuttia? Onko tuo jo aika, milloin pitäisi näkyä tuloksia?

Eli siis. Olen 140% varma että talonyhtiö on kaapeliverkossa. Edellinen digiboxi topparin 6000coc toimi oikein hyvin ja "signaalitaso" oli kokoajan 100%. Heti ja aina. Nyt tosiaan tuo uusi boxi näyttää nollaa signaalia, ja 3sek välein se vilauttaa siihen 30% Signaalitasoa noin 0,5sec ajan.

Kuinka pitkään Guinnes tuo boxi on pisimmillään hakenut kanavia? Itse annoin sen hakea noin 5 minuuttia? Onko tuo jo aika, milloin pitäisi näkyä tuloksia?

Sun pitää vaihtaa modulaatio, symbolinopeus ja taajuus asetuksia. Riippuu ihan kuka tarjoaa kaapelin alueellasi, että mitkä asetukset pitää laittaa. Tässä esim. Elisan kaapelissa olevat arvot.

Sivun lopussa.
http://www.elisa.fi/yksityisille/index.cfm?o=140.02

Pisimmillään on hakenut jopa 20-25 minuuttia. Kanavat ovat löytyneet kun latauspalkki on päässyt 30-35% tietämille.

Yle ei löydy

Terve ystävät!

Digiboksi ongelma on seuraava:

Digiboksi löytää kaikki muut kanavat paitsi YLEn (YLE1, YLE2, TEEMA ym). Digiboksi ei millään löydä näitä. Missä vika mahtaa olla?

Olen yrittänyt hakea kaikilla mahdollisilla asetuksilla (NIT nopea, täydellinen haku, maksuttomat, tuetut jne.)

Sitten jossain kanavissa kestää kauan ennenkun kanava tulee näkyviin (esim Voice). Boksi ilmoittaa esin "DVB-C Ei lähetettä" ja jonkun ajan päästä kanava tulee näkyville. Mikä vikana?

-Digiboksi on XSAT CDTV410 (monta vuotta vanha).
-Kaapeliverkko.

Mistä saa selville kenen yhtiön kautta lähetys tulee?

Kiitoksia!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom