Digi-tv:n kanssa ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beginner
  • Aloitettu Aloitettu

beginner

VIP
Menin kesällä ostamaan Toshiban telkkarin, jossa on sisäiset antenni- ja digiverkkojen virittimet (asun kaapelitaloudessa). Heti, kun ilma alkoi kylmenemään, signaalin voimakkuus heikkeni. Tätä esiintyi aluksi vain Livillä, myöhemmin kaikilla kanavilla. Kuva pikselöityi ja ruudussa oli koko ajan laatikko "Alhainen signaalin taso".

Nyttemmin olen sitten katsonut ulkoisen boksin kautta, mutta kun pakkanen kiristyy 20 asteen hujakoille, niin kuva pikselöityy ja pysähtelee vaivaavan pienin väliajoin.

Mikä siis neuvoksi? Ensisijainen tavoite olisi saada tietenkin TV:n sisäinen viritin kuntoon. Jos joku viitsii auttaa, niin olen tosi kiitollinen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Takuukuitin kanssa liikkeeseen - olettaen, että ostit tv:n uutena? Aika vaikea näitä telkkareita on itse alkaa korjaamaan, jos ei insinööri ole.

Toimi tosiaan mainiosti ennen ilmojen kylmenemistä. Oma veikkaus on, että sieltä saa tasan samanlaisen telkkarin tilalle, jossa on tasan samat ongelmat. On meinaan sen verran hyvä muuten, että ei viitsisi alkaa vaihtamaan mallia/merkkiä.

Pysähtelemistä ei ollut sisäisen virittimen kanssa, mutta pientä pikselöitymistä kylläkin. Suurin ongelma oli se vitunaikainen laatikko joka kertoi signaalin olevan huono, vaikka kuvaa olisi muuten sietänyt katsoa. Mutta se ei poista sitä, että signaali oli huono

Kuulostaa siltä että vika olisi antenniverkossa eikä telkkarissa. (Varsinkin jos kuva paranee kun pakkaset hellittää, eli ongelma todellakin liittyy lämpötilaheilahduksiin, koska tuskin sinulla niin suuria muutoksia kämpässä :) ). Minä kokeilisin ensin vaikka toisella digiboksilla missä signaalimittari, vasta sitten veisin telkkarin korjattavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom