dietti kysymys(makrot jne)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kynis89
  • Aloitettu Aloitettu
TERVEHDYS!

tarkotus ois pudotella painoa tuonne toukokuulle asti(3-4kk).
tämän hetkinen paino noin 108kg.aloitin saliharrrastuksen uudestaan parinvuoden tauon jälkeen syksyllä jolloin paino oli jotain satasen kieppeillä..olen yrittänyt mahdollisimman vähän kerätä rasvaa kroppaan lisää tämän "massakauden" aikana mutta lihasmuistin ja nesteen kertymisen vuoksi painoa tullu kuitenkin 5-10kg lisää puolessa vuodessa.

nyt ois tarkotus saada mahdollisimman paljon rasvaa pois kesään mennessä menettämättä liikaa lihasta.
teen raskasta työtä ja teen 4 jakoisella ohjelmalla kropan läpi kerran viikossa.¨

mahtaisiko tällainen ruokavalio toimia:

aamupala:4-5 munan munakas jossa mukana noin 70g pekonia.,cla kapseli,rapid kreatiini.vitamiinit omegat jne...

välipala töissä:diet pro 40g,whey100 30g , cla kapseli.

lounas:200g jauheliha,1 sipuli,2 porkkanaa,2 keitettyä kananmunaa,cla kapseli.

välipala:2 maitorahkaa.

ennen reeniä bcaa,kreatiini..

treenin aikana bcaa:ta

palkkariksi:whey100 1.5dl 0.5dl maltoa.glutamiinia.

tunnin päästä palkkarista: 450g wokkivihanneksia.fiiliksen mukaan possunsuikaleita,jauhelihaa jne...

iltapalaksi pekonia puolipakettia(70g) pekonia 5 paistettua munaa..

mitäs mieltä ihmiset tällaisesta että toimiikohan?

kcal:4104
prot 344G (33%)
hiilarit 103g (10%)
rasva 259g (57%)

kalorit olisin pitänyt samana vaikka olisin ihan normaalilla hiilari dietillä.
viimeksi kun messissä oli reilummin hiilareita ja kcal 3000 niin paino putosi liian nopeasti...ja lihakset lähti.

nyt ei ole ollut juurikaan nälän tunnetta paitsi reenien jälkeen illalla tulee nopeasti nälkä syömisen jälkeen..
eilen oli diettini ensimmäinen reeni ja penkissä joutui tiputtamaan ekan sarjan jälkeen painoja kun hyytyi ekan sarjanjälkeen aika lailla verrattuna et ois enemmän hiilaria koneessa.toistoja meni vähemmän...

vinkkejä/kommentteja kiitos..

Itse tietämättä miten kehosi toimii/reagoi erilaisilla ruokavaliolla, suosittelisin kuitenki ehdottomasti hiilaripitoisempaa diettiä, kun kerran teet raskasta työtäkin päivittäin. Proteiinia tuossa on enemmänkin kuin riittävästi lihasten tarpeisiin ja tuolla määrällä kovaa rasvaa ei tee yhtään mitään.

Itse suosittelisin ehdottomasti laskemaan realistisilla kaloreilla olevan hiilaripitoisen dietin, makrot esim. prot30% hiilarit 40% rasvat 30%. Olit varmaan edellisellä dietilläsi ollut yksinkertaisesti liian vähällä kulutuksella. Meikä on about samoissa mitoissa, erona se, että mä vaan käyn salilla ja lopun aikaa piereskelen kattoon, kalorit treenien määrästä riippuen 2,5-3,2 tonnia. Jos tekisin raskasta duunia kuten ennen, varmasti nousisi kulutus ainakin tonnilla. Eli puuroa ja riisiä koneeseen vaan ja riittävästi. Luistaa reenitkin mukavasti.

Itse tietämättä miten kehosi toimii/reagoi erilaisilla ruokavaliolla, suosittelisin kuitenki ehdottomasti hiilaripitoisempaa diettiä, kun kerran teet raskasta työtäkin päivittäin. Proteiinia tuossa on enemmänkin kuin riittävästi lihasten tarpeisiin ja tuolla määrällä kovaa rasvaa ei tee yhtään mitään.

Itse suosittelisin ehdottomasti laskemaan realistisilla kaloreilla olevan hiilaripitoisen dietin, makrot esim. prot30% hiilarit 40% rasvat 30%. Olit varmaan edellisellä dietilläsi ollut yksinkertaisesti liian vähällä kulutuksella. Meikä on about samoissa mitoissa, erona se, että mä vaan käyn salilla ja lopun aikaa piereskelen kattoon, kalorit treenien määrästä riippuen 2,5-3,2 tonnia. Jos tekisin raskasta duunia kuten ennen, varmasti nousisi kulutus ainakin tonnilla. Eli puuroa ja riisiä koneeseen vaan ja riittävästi. Luistaa reenitkin mukavasti.

liian vähällä kulutuksella? söin 3000kcal per päivä..kävin 4-5 kertaa viikossa salilla ja laihuin liian nopeati..4kk ja18kg

Noniin, nytten tarvisin itsekkin viisaiata neuvoja.

Elikkä harrastan kamppailulajeja ja painoni pyörii siinä 75-76kg paikkeilla ja meinasin seuraavaan matsiin pudottaa 70 kg. Treenaan vapailla kaksi kertaa päivässä ja tällä hetkellä tuntuu, että kuolen, kun olen jättänyt hiilareita pois.

Yksi henkilö neuvoi minulle sellaista, että pienennän ruoka-annoksia ja alan syömään kellon tarkkuudella. Teen vuorotyötä ja siihen kellon tarkkuuteen kuulemma kuuluisi se, että en yön aikana söisi mitään, elikkä olisin 8h syömättä. Heräisin myös aina yövuoroista syömään pienen lounaan ja sen jälkeen takaisin nukkumaan. Onko tossa järkeä vai voisiko esim yövuroissa jotain hedelmiä syödä?

Back
Ylös Bottom