dietille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viitsu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Olen nyt tahkonnut perus 4-jakosella, ja nyt olis aikomuksena aloittaa dietti. Toimiiko jos jatkan nykyisellä body-ohjelmallani ja tiputan vaan toistot johonkin 6 tienoille ? Meinaan kun massankasvatus ei taida onnistua miinuskaloreilla, joten voin yhtähyvin yrittää kasvattaa voimia sit tän diettailun ajan. Eli onko järkeä vääntää body-tyylisellä ohjelmalla lyhyitä sarjoja, vai pitäskö vaihtaa kokonaan ohjelmaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minua kiinnostaisi sama asia. Vuoden alusta tarkotus alottaa kevyt dieetti lähinnä ruokavaliota siistimällä ja aerobista lisäämällä. Tällä hetkellä nelijakonen käytössä minullakin. Sellaisen uuden kysymyksen heittäisin, että säilyttääkö massa- ja voimatreeni yhtä hyvin lihasta dieetillä? Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa.

Mun mielestä just dieetillä pitäis treenata kovaa perusvoimatreeniä, jotta pitää yllä lihasten anaboliaa, dieetin katabolian vastineeks. Oon parit dieetit jo käyny läpi (kesto 1,5-2kk) ja toistomäärät on aina ollu jotain 7-15 luokkaa. Pääsääntöisesti dieetin paril ekal viikol tulokset on noussu ja paril vikal viikol vähän laskenu.

Kuitenkin kovaa pitää treenata (kovempaa kuin normaalisti), jos haluaa lihasten säilyvän mahd. hyvin.

Kannattaako eristäviä liikeitä tehä ollenkaan, vai pitäskö sitä lisätä sarja tai pari noihin voimaliikkeisiin ? Esim. jaloille oon tehny kyykyn 3x6 ja prässin/hack-kyykyn 3x10 ja sit koukistuksen 2-3x10-12, koukistus 4x8-10, pohkeet istuen 3x10 ja seisten 3x8-10. Jätänkö ojennuksen pois ja otan useamman sarjan kyykkyä ? Kun en jaksais kokonaan uudistaa ohjelmaa, niin olisi kiva jos sais pientä muutos apua vaan.

Olkapäille olen tehnyt: pystypunnerrus, pystysoutu, viparit sivuille ja taakse, ja epäkkäät. Epäkkäitä lukuunottamatta olen tehnyt kaikissa liikkeissä 3x8, mites tuota pitäis muuttaa, jotta se olisi järkevämpi dietillä/voimanhankinnassa ?
Ja sama muutosehdotus rinnalle kitoos. Eli, penkki 2x6, vinopenkki-kp. 3x8 ja ristikkäistalja 2-3x10.

Mun mielestä noi sun treenis vaikuttaa ihan fiksuilta. Mitä turhia muuttelemaan jos toimii. Eristäviä liikkeitä on ihan hyvä olla. Yks frendi on sitä mieltä et dieetil ei kannattais tehdä mitään raskaita liikkeitä (eli ts. massaliikkeitä, tosin en itse oo toteuttanut tätä filosofiaa) vaan lähinnä kevyitä liikkeitä (eli lähinnä eristäviä liikkeitä).

Vipareissa ja olkapää liikkeissä yleensä ois ihan hyvä käyttää toistoja 12-15+. Ihan vaan paremman tuntuman takia ja olkapäitä säästellen. Tosin tääkin riippuu ihmisestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom