Dieselrassi, alle 10k€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
lähinnä meinasin tuota vaginan ominais tärinää ja sepelimyllyä muistuttavaa käyntiä :whip: , muutenhan nuo ovat ihan jämäkän olosia... mutta vertaappas esim. HDI:n ja TDI:n käyntiä niin oikein korostuu tuo sepelimylly ilmiö vaginassa....

Jos oikeata sepelimyllyä etitään, niin se on kyllä BMW 330D. Kaverilla on tällänen ja tuntuu, että helvetin isoista kivistä tehtäis sepeliä helvetin huonolla koneella. Tämä auto on siis 2002 ja ajettu n. 130 000 km. Aikaisemmin olen aina luullut, että BMW:n dieselit on hiljaisia, mutta tämän mallin kohdalla vanhat luulot osottautui aivan vääriksi.

Nuo mersut on kyllä kovia ruostumaan.

Appiukon töihin tuli korjattavaksi uudehko mese, jossa katto oli ruostunu sisältä. Mielenkiintosta :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
osta ww, toyota tai mersu vahvat diesel koneet ja hyvä jälleen myynti arvo. niin ja seat ei myös häpeä tuossa seurassa. unohda citroen pösö opel.

Ja mikä vika citröen/pösö, PSA:n kiisselit on kuitenkin parhaita kiisseleitä maan päällä imo, toki mersun kone on ihan ok... ooppelin voi ajaa paaliin suoraan kyl..
 
voitas lopettaa koko auton tuotanto.

vanhat ooppelit oli hyviä. mutta tuntuu että kun manta,ascona ym lopetettiin koko tehtaan vois oikeasti sulkea.

Nuo mersut on kyllä kovia ruostumaan.

juu uudemmat on kyllä todella pahoja. mikäs se nettisivu nyt olikaan jossa voi tsekkailla kuinka uudet autot ruostuu?? toki osa johtuu siitä ettei ole massattu autoja kun ne ovat tehtaalta tulleet. uskotaan vain että kiveniskumassa ja maali kestävät siellä auton pohjassa ja toisaalta jos uuden auton massaa saattaa takuu poistua jne...
 
-01 Xsara ja -98 tai -99 farmari Avensis testattu. Molemmat 90hv, Xsaraan riitti jotenkin, Avensikseen ei. Muutenkin Toyota oli jo vähän siipeensä saaneen oloinen. Mittarissa olikin jo 300 tkm...

Kai se on huomenna joku Volvo ja MB testattava. Kyllä vituttaa tämmönen.

E:
saaraahan saa myös tuolla 110hp koneella, vaikkei omasta mielestäni tuo 90hp konekkaan ihan mopo ole, tosin ei se käsistä lähde kaasua hipaisemalla...

Saa juu, niitä on vaan aika nihkeästi tarjolla. Lastullahan tuon tuhnummankin saa suurinpiirtein samoihin tehoihin muutamalla satasella.
 
-01 Xsara ja -98 tai -99 farmari Avensis testattu. Molemmat 90hv, Xsaraan riitti jotenkin, Avensikseen ei. Muutenkin Toyota oli jo vähän siipeensä saaneen oloinen. Mittarissa olikin jo 300 tkm...

Kai se on huomenna joku Volvo ja MB testattava. Kyllä vituttaa tämmönen.

saaraahan saa myös tuolla 110hp koneella, vaikkei omasta mielestäni tuo 90hp konekkaan ihan mopo ole, tosin ei se käsistä lähde kaasua hipaisemalla...
 
Renault Laguna -00 tuli ostettua, 1.9 dti, 98 hv, 220 tkm. Ja vielä roimasti budjetin alapäästä. Toivottavasti toimii.
 

Liitteet

  • rellusisä.webp
    rellusisä.webp
    15,2 KB · Katsottu: 215
  • rellusivu.webp
    rellusivu.webp
    18,3 KB · Katsottu: 231
  • rellutakakulma.webp
    rellutakakulma.webp
    35,2 KB · Katsottu: 228
Renulla on nyt kelattu mittariin melkein 300 tkm, ja pientä päivitystä tekisi mieli. Tarpeet on samat kuin aloituspostin aikoihinkin, eli kilsoja tulee noin 35000 vuodessa, pelkkää pitkää matkaa. Hyvät maantieajo-ominaisuudet ja turvallisuus edelleen tärkeitä.

Hinta voisi pyöriä tuossa 8000 € paikkeilla. Mielessä ovat nyt olleet mm. E-Mersu, Volvo S80, Mondeo.

Mersussa taitaa joskus -99 olla tullut nuo cdi-koneet, jotka näyttävät olevan ainakin hiukan tehokkaampia vanhempiin verrattuna. Tuossa hintaluokassa 350 tkm on melkeimpä minimilukema mittarissa, mutta ei liene noille vehkeille varsinaisesti ongelma..? Ruostetta tuohon malliin käsittääkseni jonkun verran meinaa pukata, mutta onko asiaan tullut jotain parannusta esim. jonkin vuosimallin myötä?

Volvoa on jollain 2.5 tdi ja 2.4 tdi koneella tarjolla. D5 on joku vähän nykyaikaisempi kone, onko asialla juurikaan merkitystä? Mitään täkyjä/pahoja vakiovikoja muuten ko.autossa? Tässä hintaluokassa näilläkin on yleensä ajettu lähes 400 tkm.

Mondeota saisi tuohon hintaan sitten -02 vm ja siitä eteenpäin, 115 tai 130 hv versioina, kilsojakin mittarissa vasta noin 200 000. Ulkonäkökin olisi sitten hiukan nykyaikaisempi, samoin vähempien kilsojen myötä kunto mahdollisesti hiukan mukavampi.

Vakuutuksia ja kulutuksia ihmettelemällä Mondeon kulut olisivat edullisimmat, MB ja Volvo jotakuinkin samoissa keskenään. Mitään varaosien hintoja en tonkinut.

Mielipiteitä? Vaihtoehtoja?
 

Liitteet

  • MBe.webp
    MBe.webp
    19,7 KB · Katsottu: 180
  • mondeo02.webp
    mondeo02.webp
    10,6 KB · Katsottu: 183
  • volvos80.webp
    volvos80.webp
    19,2 KB · Katsottu: 188

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
upataampa keskustelua..itselläni tarve löytää hatchback,farkku tai miksei vaikka pienehkö maasturi dieselinä. Tarkoitus nyt lähinnä sovittaa koira omalle paikalleen ettei suotta pilata nykyisen sedan auton sisustusta. Vakavasti olen dieseliin (Turbolla) vaihtamassa kilometrienkin takia..vuodessa niitä tulee reilusti yli 30 000.

Kriteereitä voisin heitellä hintakatoksi noin 12 000€ ja jos nyt mahdollista niin alle 200 000 km ajetun. mainittakoon että auton koolla nyt ei ole suurta merkitystä kunhan puhutaan 5-ovisesta. ehdotuksia
 
Renulla on nyt kelattu mittariin melkein 300 tkm, ja pientä päivitystä tekisi mieli. Tarpeet on samat kuin aloituspostin aikoihinkin, eli kilsoja tulee noin 35000 vuodessa, pelkkää pitkää matkaa. Hyvät maantieajo-ominaisuudet ja turvallisuus edelleen tärkeitä.

Hinta voisi pyöriä tuossa 8000 € paikkeilla. Mielessä ovat nyt olleet mm. E-Mersu, Volvo S80, Mondeo.

Mersussa taitaa joskus -99 olla tullut nuo cdi-koneet, jotka näyttävät olevan ainakin hiukan tehokkaampia vanhempiin verrattuna. Tuossa hintaluokassa 350 tkm on melkeimpä minimilukema mittarissa, mutta ei liene noille vehkeille varsinaisesti ongelma..? Ruostetta tuohon malliin käsittääkseni jonkun verran meinaa pukata, mutta onko asiaan tullut jotain parannusta esim. jonkin vuosimallin myötä?

Volvoa on jollain 2.5 tdi ja 2.4 tdi koneella tarjolla. D5 on joku vähän nykyaikaisempi kone, onko asialla juurikaan merkitystä? Mitään täkyjä/pahoja vakiovikoja muuten ko.autossa? Tässä hintaluokassa näilläkin on yleensä ajettu lähes 400 tkm.

Mondeota saisi tuohon hintaan sitten -02 vm ja siitä eteenpäin, 115 tai 130 hv versioina, kilsojakin mittarissa vasta noin 200 000. Ulkonäkökin olisi sitten hiukan nykyaikaisempi, samoin vähempien kilsojen myötä kunto mahdollisesti hiukan mukavampi.

Vakuutuksia ja kulutuksia ihmettelemällä Mondeon kulut olisivat edullisimmat, MB ja Volvo jotakuinkin samoissa keskenään. Mitään varaosien hintoja en tonkinut.

Mielipiteitä? Vaihtoehtoja?


Volvoista sen verran kommenttia että on todella hyvä ajaa maantiellä. Sitä 2.5 D konetta kannattaa välttää, 2.4 D on selkeästi paremman koneen maineessa, ja tietty D5 on hyvä jos sopivan budjetillasi löytää. Edestä menee koiranluita ym niveliä jonkun verran, mutta ei ne maltaitamaksa. Jos automaatin ostat kannattaa tarkastaa onko laatikkoon öljyjä vaihdeltu, koska automaattilootan ölljynvaihto ei volvolla kuulu mihinkään huoltoon vaan on ns vapaaehtoinen toimenpide.

Mondeo on ihan ok auto myös, mutta kova ruostumaan, ovet ja paksi on usein vaihtokunnossa ja todella paljon niitä on takuuseen vaihdeltukin.

Mutta, Volvoa uskallan suositella ainakin. Myös S60 on mukava auto ajaa jos sopivan hintaisen satut löytämään.
 
Volvoista sen verran kommenttia että on todella hyvä ajaa maantiellä. Sitä 2.5 D konetta kannattaa välttää, 2.4 D on selkeästi paremman koneen maineessa, ja tietty D5 on hyvä jos sopivan budjetillasi löytää. Edestä menee koiranluita ym niveliä jonkun verran, mutta ei ne maltaitamaksa. Jos automaatin ostat kannattaa tarkastaa onko laatikkoon öljyjä vaihdeltu, koska automaattilootan ölljynvaihto ei volvolla kuulu mihinkään huoltoon vaan on ns vapaaehtoinen toimenpide.

Mondeo on ihan ok auto myös, mutta kova ruostumaan, ovet ja paksi on usein vaihtokunnossa ja todella paljon niitä on takuuseen vaihdeltukin.

Mutta, Volvoa uskallan suositella ainakin. Myös S60 on mukava auto ajaa jos sopivan hintaisen satut löytämään.

Minkä tähden 2,5tdi konetta tulisi välttää? Olen aika paljon lueskellut www.volvolandia.com/SVF foorumia (volvolla kun päristelen), eikä siellä ole vastaan tullut syytä, miksi tuota konetta tulisi välttää. Vanhahan se kone on, joten varmasti uudemmissa on hiljaisempi ääni, pienempi kulutus ynnä muuta, mutta tuo vanha kone on kuitenkin käsittääkseni luotettavamman koneen maineessa.
Itse asiassa vanhassa on tehoakin hivenen enemmän, tuskin kuitenkaan takapuolidynamometri sitä erottaa.

Ja kerrotaan vielä, että tuo 2,5D on sama kuin 2,5tdi eli volkswagen-konsernin tuote. Tavataan myös ilmeisesti myös joissain vanhemmissa Audeissa ja Transporttereissa. 2,4D on ensimmäinen volvon oma diesel ja myös D5 pohjautuu tähän 2,4D:hen. Jos tuli virheitä, niin joku paremmin tietävä korjatkoon.

Itse ajelen bensa-volvolla, eli oma lehmä ei ole ojassa. Diesel kuitenkin kiinostaisi, joten olen jo jotain lueskellut, ja lisätiedot ei olisi pahitteeksi.
 
Tuota Volvon 2.5 dieseliä vältellään kait juuri sen takia kun se on sama kone kuin VW ja Audissa, ja niissä on kuulemma ollut ongelmia nokka-akseleiden kanssa.
Itse ostin kesällä farmari-golffin 96 kw:n 1.9tdi koneella ja tiptronicilla 130tkm ajettuna ja olen ollut ihan tyytyväinen, tosin vähän pelolla odottelen talvea ja jäätyviä lukkoja ja tiivisteitä. Tommoinen pitäisi irrota siihen 12te kohtuullisilla kilsoilla, vaikka onhan se autona vähän tylsä.
Jaa perkele, kyseessä olikin dieselrassi alle 10te, mutta kai noita siihenkin saa.
 
Kävin tuossa valkoisessa Volvossa kököttämässä. Taisi olla -99, sillä 2.5 koneella, 360tkm mittarissa ja vajaa 9 tonnia hintalapussa. Aika laadukas vaikutelmahan siitä pikku hypistelystä jäi. Varsinkin verrattuna halvempaan, uudempaan, paljon vähemmän ajettuun Almeraan, joka tuntui lähinnä muoviselta leikkiautolta Volvon jälkeen.

Koska 2.5 tilalle tuli 2.4? Ja koska tuli D5?

Edit: Jaa, 01 näkyis olevan sekä 2.5 että 2.4 tarjolla.
 
Minkä tähden 2,5tdi konetta tulisi välttää? Olen aika paljon lueskellut www.volvolandia.com/SVF foorumia (volvolla kun päristelen), eikä siellä ole vastaan tullut syytä, miksi tuota konetta tulisi välttää. Vanhahan se kone on, joten varmasti uudemmissa on hiljaisempi ääni, pienempi kulutus ynnä muuta, mutta tuo vanha kone on kuitenkin käsittääkseni luotettavamman koneen maineessa.
Itse asiassa vanhassa on tehoakin hivenen enemmän, tuskin kuitenkaan takapuolidynamometri sitä erottaa.

Ja kerrotaan vielä, että tuo 2,5D on sama kuin 2,5tdi eli volkswagen-konsernin tuote. Tavataan myös ilmeisesti myös joissain vanhemmissa Audeissa ja Transporttereissa. 2,4D on ensimmäinen volvon oma diesel ja myös D5 pohjautuu tähän 2,4D:hen. Jos tuli virheitä, niin joku paremmin tietävä korjatkoon.

Itse ajelen bensa-volvolla, eli oma lehmä ei ole ojassa. Diesel kuitenkin kiinostaisi, joten olen jo jotain lueskellut, ja lisätiedot ei olisi pahitteeksi.

Juu tosiaan taitaa tuo 2.5D olla sama kuin audeissa ja volkkareissa oleva 2.5 diesel. Ja esim audeissa se on juuri se diesel jota monet ihmiset välttää. Kalliita nokka-akseliremppoja noihin on tehty. 2.4D on uudempaa tekniikkaa niinkuin jo mainitsitkin.

Bensa S60 olen itse omistanut, jos dieselin ostaisin niin olisi se D5 kone.
 
2.5tdi V6 on se huonossa maineessa oleva mylly (paskatti ja audit). 2.5 riviviitonen sen sijaan on lähes pomminvarma kone (vanhemmat v70, vanhempi koriset a6, transporterit jne.).
 
Zone-sarja -42%
En lukenut koko ketjua, mutta miten olisi VW Golf?

Varmasti hyvä auto ja sen verran yleinen ettei varaosatkaan maksa paljoa ja todennäköisesti kestää.
 
Noissa vanhemmissa Volvoissa D5 ja 2.4D on samat koneet, softalla vain tehoja kuristettu. Jotain muutoksia taisi tulla sitten -05? vuonna, samalla D5 tehot kasvoivat. -02 on virallinen vuosimalli kun noita Volvon omia koneita alkoia saamaan. Vielä en ole kuullut että olisi suurempaa ongelmaa kenelläkään. Vanhemmasta Volkkarin koneesta on kai hihnoja katkeillut, vaan tuskin sekään mikään huono kone on. Volvon omat koneet tosin ovat halvempia huoltaa.

Mutta on itsellä -02 V70 D5. Kuluttaa 6,2 sadalla kun ajaa pelkkää maantietä ja motaria hieman alle rajoitusten. 5,5 on kulutusenkka kun oli pelkkää pientä maantiepätkää. Huonoja puolia ei ole kovin montaa, surkea ajettavuus ehkä suurin. Mitään suuntavakauttahan tuossa ei ole, ja ohjaustuntumaa ei Volvoissa ole ollut koskaan. Kävin koeajamassa uuden V70n ja samanlainen tunnoton paska sekin oli.

Koiranluista ym. pelotellaan jatkuvasti Volvojen kanssa. Itse vaihdoin joku vuosi sitten ne, maksoikohan peräti 12,50€ per kappale Biltemasta. Ja puslat on vaihdettu edestä polyuretaanisiin jotta sai auton pysymään edes jotenkuten tiellä. Jotain muutakin on edestä vaihdettu + kaikki iskarit. Mutta sama homma se on kaikissa 7 vuotta vanhoissa autoissa. Toiset sanoo ettei heidän autossaan ole ikinä ollut mitään häikkää, mutta kokemuksella sanoisin heidän olevan kuuroja ja sokeita. Ainahan se auto on näin paukkunut ja savuttanut, jne...

Aiemmin mulla muuten oli Golf TDI, -02 mallia sekin. Helvetin kallis huoltaa ainakin merkkihuollossa. Plus huolto täysin kädetöntä. Varaosat myös mielestäni paljon kalliimpia mitä tähän Volvoon. Vaihteisto oli kyllä paljon parempi mitä V70ssä (manuaaleja kumpikin) ja varmaan ajettavuuskin jonkun verran. Kuten saksalaisissa yleensäkin pers tuntumalta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom