Diesel "pakua" pitkänmatkan ajoon hakemassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
26.9.2003
Viestejä
3 003
Ikä
38
Eli jotain diesel farmaria tai henkilöautoa joka olisi pakettiautoksi rekisteröity olen etsimässä kun tulee työmatkaa jotain 130km luokkaa per päivä. Max hintana 8k€. Mitä tälläisen ostamisessa oikein kannattaa ottaa huomioon? Sellainen fiilis on että dieselkone kestäis ehkä pitempään kuin bensa, olenko ihan hakoteillä? Pari eri vaihtoehtoa on nyt mitkä itsestä on kohtuu hyviltä tähän asti tuntunut.

Open Corsa Kohtuu uusi ja pieni kulutus mutta pirun pieni kone joka varmaan tekee ohituksista aika mielenkiintoisia. Ei valmiina webastoa joka olisi melko kova sana talvella kun tolppapaikkaa ei ole eikä taida tullakaan.

Toyota Corolla Tässä tuntuu olevan kaikki herkut mutta kilometrejä aika paljon takana. Miten tälläisissä kone kestää?

Jos jollain jotain fiksua kommenttia olisi niin arvostan kun ei itsellä ihan liikaa tietoa pirsseistä ole.. :hyvä:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite kyl ennemmin noista tuon corollan ottaisin, koska 200tkm kohdalla alkaa yleensä olla jo kaikki tarpeelliset kuluvat osat vaihdettu. Toyotan diesel koneet ainakin vanhemmissa toyotoissa ovat lujaa tekoa ja kohtuu kestäviä. Enkä kyllä noista uusista koneistakaan mitään suurempaa moitittavaa ole kuullut. Tuolla nyt jotenkin luulisi jo autoistakin ohi pääsevän. Lisäksi isompi kone pysyy paremmin lämpimänä maantiellä kovemmillakin pakkasilla jos termostaatti vaan toimii.
 
Toyotaan luottaisin minäkin, varma auto jopa tylsyyteen asti. Eikä nyt 200tkm minusta paljoa ole bensakoneellakaan, niin dieselille senkään vertaa. Kyllähän usealla dieselautolla sen 500tkm ajaa.
 
Toyota noista aivan ehdottomasti!

Ei 221tkm ole vielä aivan tolkuttomasti D4D koneelle, sitäpaitsi juuri katsastettu ja (mallista riippuen) kallis jakohihnan vaihto tehty 11tkm sitten.

Kannattaa tutkia vielä Audit, sielät löytää myös ihan hyvään hintaan noita parisataa ajettuja. Tietysti vuosimallissa voi joutua menenmään sinne vuosituhannen alkuun, mutta niissä on sitten ajettavuuskin yms kohdallaan.
Opeleita kannattaa kyllä välttää vähintäänkin vm 2006 asti.
 
Eipä noista kilometreistä kannata välittää. Suht uusissa autoissa jos on paljon kilometrejä tarkoittaa usein että sillä on ajettu pitkää matkaa, eli kone on ollut kuumana lähes koko ajan. Koneelle kuitenkin on parempi että se on lämmin kuin että ajetut kilometrit oltaisiin tehty kylmällä koneella pätkäajossa.

Tuo pätee koneeseen. Alusta ja muut sitten erikseen.
 
Onko jollain tietoa miten toi d-vero menee näissä henkilöautoissa jotka on pakuksi katsastettu? Tossa corollassa on kuulemma takapenkit ihan normaalisti ja nettiautossa on muitakin tuollaisia 5 paikkaisia autoja jotka on kuitenkin merkattu olevan pakettiautoja? AKE:n sivuilla kuitenkin selvästi sanotaan että pakettiautolla vero on pienempi?
 
Multa ääni Toyotalle. Vähemmän vikoja kuin Ooppelissa. Toyota ei oo jättäny tyttöä pulaan kertaakaan, Ooppelin kanssa ongelmia ois ollu vaikka naapureillekin jaettavaksi.

Toi webasto on dieselvehkeen kanssa ehdoton. Rykii meinaan rumasti jos parinkymmenen asteen pakkasessa vetää dieselin käyntiin ilman lämmitystä. Jos ees käynnistyy. Herkempiä temppuilemaan pakkasella.
 
Kyllä tässä alkaa tosiaan olemaan sellainen olo että toi toyota vois olla oiva peli. Eihän siinä nyt ole kuin 300 euroa vuodessa eroa jos sitä ei saa 2 paikkaiseksi pakettiautoksi mutta pitää koittaa huomenissa jostain selvittää kun vain keksisi minne oikein soittaisi että saisi pätevän vastauksen asiaan. Kun se kuitenkin jo pakettiauto on niin voisi ehkä kuvitella että takapenkit ruuvaamalla alas / irroittamalla kokonaan pääsisi pienemmän dieselveron puolelle..
 
Joo olen katsonut enkä oikein ole tullut hullua hurskaammaksi. Käytännössä kun katsoo nettiautosta niin paljon pienempiä kinnereitä on kyllä rekisteröity pakuksi joissa on 50 euron vero mutta varmuus asiasta puuttuu. Mahtaakohan ne missään akessa osata ajoneuvon merkin ja mallin perusteella osata mitään sanoakaan jos sinne soittelee? Tuskin niilläkään mitään listaa asiasta siellä on..
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noi 5-paikkaiset pakut on mun tietääkseni ns. kaksikäyttöautoja, joihin on koottu sekä henkilöauton että pakettiauton huonot puolet. Dieselvero menee henkilöauton mukaan, nopeusrajoitus on pakujen 100 km/h jne. Pakettiautossa ei saa olla istuimia kuin yhdessä rivissä, poikkeuksena aikanaan rekisteröidyt lankkupenkilliset. Mä en ainakaan ole hiffannut mitä järkeä noissa kaksikäyttöautoissa on, mutta näyttää niitä jonkin verran olevan. Voi olla että firmat saisi jotain verohelpotuksia verrattuna henkilöautoon? Tai no, saahan niillä ajaa Stadissa dösäkaistalla päiväsaikaan.

Toi edellä oleva tuli osittaisella mutulla, eli ei kannata siitäkään uskoa kaikkea ihan samantien, mutta näin muistelisin asian olevan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom