Dieettiaamupala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisia aamupaloja olette syöneet dieetillä? Ite yritän tässä mennä melko matalilla hiilarimäärillä (ei kuitenkaan lähellekkään keto) ja muut ateriat menee ok, mutta aamiaisesta on vähän epäilystä. Aamupäivään koetan painottaa päivän hiilarit. Tänään söin näin:

- 250g maitorahkaa raakana naamaan (olisi hauska maustaa, mutta millä maustaa ilman sokeria?)
- 1 ruispala kalkkunaleikkeellä
- 1 omena
- 1,5rkl rypsiöljyä
- Multivitamiini + kalaöljykapselit + CLA kapselit

Tuntuu aika vähäiseltä määrältä, kun on tottunut syömään reilusti kaikkea bulkilla.

Onko muuten siitä vakavia seurauksia jos 80% päivän protskuista tulee maitotuotteista?

Force sanoi:
- 250g maitorahkaa raakana naamaan (olisi hauska maustaa, mutta millä maustaa ilman sokeria?)

Täällä on paljon mainostettu Funlighteja tai muita light-mehutiivisteitä. Hiilareita ei käytännössä lainkaan mutta makuvaihtoehtoja riittää. Jos pelkkää makeutta haluat niin lisää Hermesetasta tai muuta keinotekoista makeutusainetta.

itte käytän tuommosta vähäkalorista mehukeittoa.. hh:ta jotain 2g/100g eli ei paljon paskookaan.

Ainiin onhan siitä mehukeitosta sokeritonkin versio. Pitää testata myös jotain fun lightia. Talvella oli rules homma kun oli aitoja mustikoita ja mansikoita mitä heitin aina tehosekoittimeen rahkan kanssa. Ei tarvinnut kuin pikkuinen määrä niin tuli reilusti makua ja väriä. Se on lähdettävä kesällä mustikanpoimintaan.

Siirryin lautaselliseen kaurapuuroa, kun ei kakit meinannu ulos tulla. Eli aika paljon hyvälaatuista kuitua kannattaa vetäistä heti aamusta. Puuron seassa ainakin rypsäri on vain plussaa! Mikrossa valmistuu nopeasti.

Tai pari palaa ruisleipää ja funlightillä terästettyä maitorahkaa.

Kalkkunaleikkeen vois siirtää johonkin muuhun ruokailuun???

Kait se protsku oliis hyvä saada mahdollisimman monipuolisesti. Yleensä kyllä maitopohjaiset proteiinit ovat yleisimpiä protskujauhoissakin. Lihaa, kalaa, munia ja täysviljatuotteita lisäksi niin hyvä tulee.

Muistakaaha, että sokerin sijasta voi käyttää makeutusainetta, esim. Hermesetas tai Canderel, ei kaloreita juurikaan sokeriin verrattuna.

VelttoV sanoi:
Siirryin lautaselliseen kaurapuuroa, kun ei kakit meinannu ulos tulla. Eli aika paljon hyvälaatuista kuitua kannattaa vetäistä heti aamusta. Puuron seassa ainakin rypsäri on vain plussaa! Mikrossa valmistuu nopeasti.

Tuosta tuli mieleen, että miten olisi tällainen aamiainen;
- Lautasellinen puuroa
- protskudrinkki
- öljyä
- hedelmä

Puurosta hiilarit, drinkistä protskut, öljystä rasvat ja joku hedelmä siihen päälle. Protskut voisi ottaa maitorahkastakin. Ravintoon ei ole tullut perehdyttyä juuri lainkaan, mutta treenitietouteen sitten senkin edestä..

Itellä on nyt tällanen kiristelyvaihe menossa.. Ei mikään varsinainen dietti, mutta pari kiloa jos pudottelis painoa ja aloitin tuossa pari viikkoa sitten HIIT:in. Salilla sitten kolme kertaa viikossa ja ruokavalion muokkasin siten, että normaalia ruokaa, mutta hiilareista ja huonoista rasvoista olen pyrkinyt eroon. Karkkien, leivosten, sipsien, kebabin ym scheissen syömisen lopetin ja aloin syömään terveellisemmin..

Aamupalana on perus :
Maitorahkaa 250g + kaurahiutaleita (joskus weetabixejä) + mehukeitto
Tummaa leipää + kalkkunaleikettä + siivu juustoa
Hedelmä

Tuosta parin tunnin päästä raejuusto+ananas välipala ja sitten ruoka jne.. Hyvin on toiminut, aluksi putos pari kiloa nesteinä, mut nyt ois sit viel tuo pari kiloa kiristeltävänä. Uskoisin sen menevän helposti, koska yleensä pienikin ruokavalion muutos/liikunnan lisääminen toimii mulla hyvin rasvaa polttavasti :worship:

Aamupala on mulla aika vakio:

-250 grammaa maitorahkaa
-mausteena sokeriton mehukeitto tai funlight
-1,5 dl kaurahiutaleita (plussakaudella desi enemmän)
-0,5 dl kauraleseitä
-2 rkl pellavansiemeniä
-1-2 rkl rypsäriä

Ja sitten vielä monivitamiinit ja reilusti vettä.

Tallasella setillä oon lähtenyt aamulla liikenteeseen, tosiaan noiden kaurahiutaleidin määrää sitten säätelen sen mukaan mennäänkö + vai - kaloreilla.

She Devil sanoi:
Muistakaaha, että sokerin sijasta voi käyttää makeutusainetta, esim. Hermesetas tai Canderel, ei kaloreita juurikaan sokeriin verrattuna.

Tai sekoittaa suklaanmakuista Ultra Wheytä puuroon.

Maistuu herkulle. :kuola:

gotto sanoi:
Tai sekoittaa suklaanmakuista Ultra Wheytä puuroon.

Maistuu herkulle. :kuola:
Sekoitakko sen wheyn ennen valmistamista vai sitten kun se on syötävän valmista. hohhoijaa olipa tyhmä kysymys.. :)

Mr. Katabol sanoi:
Sekoitakko sen wheyn ennen valmistamista vai sitten kun se on syötävän valmista. hohhoijaa olipa tyhmä kysymys.. :)

Sitten kun puuro on lautasella/kattilassa, niin eikun menoksi.
Huomautuksena mainittakoon, että mun "puuro" on lähinnä vehnä- ja kauraleseistä kiehautettua, joten maku heran kanssa on yllättäen parempi kuin ilman. :)

Force sanoi:
Puurosta hiilarit, drinkistä protskut, öljystä rasvat ja joku hedelmä siihen päälle.

Itse en ottaisi öljyä aamiaisella, koska puuron hiilarit riittävät polttoaineeksi mainiosti aamupäiväksi. Iltaa kohden, kun hiilareita vähennetään niin sitten voisi ottaa öljyä niiden tilalle. Näin teen itse, mutta tapoja on monia ja kaikissa puolensa.

Öljyt puuron seassa on hyvä nauttia, koska hiilihydraatit liukenee vielä hitaammin ja jaksaa pitempään. Itse laitan vain ruokalusikallisen rypsäriä. Puurokin maistuu paremmalta.

Raejuusto+ kaloriton mehukeitto -kombo on myös hyvää. Hieman voi laittaa kaurahiutaleita sekaan. Mutta yleensä ne jäävät viimeiseksi suuhun...

Force sanoi:

Mulla noi aamiaiset muuttuu aina, kun keksii jotain uutta ja mielenkiintoista. Tämän mukaan on mennyt parisen kuukautta:

purkki ehrmannia
2-3dl kaloritonta mehukeittoa
~2dl rasvatonta (hyla) maitoa
½dl mansikan makuista protskujauhoa

Sheikkeriin ja sekaisin. On muuten jumalattoman hyvää eikä ole hiilareita nimeksikään.

Tohon päälle vielä ruisleipää pari siivua (+kalkkunaa, kurkkua, tomaattia, mitä nyt sattuu jääkaapissa olemaan..) tai sitten Eloveenahiutaleet suuhun ja vettä perään :D.

+vitskut ja öljyt jos vaan muistaa :)

Ite sen parhaiten tiedät, mutta mun mielestä tossa sun aamiaisessa on aika vähän sapuskaa?

Jakob sanoi:
Ite sen parhaiten tiedät, mutta mun mielestä tossa sun aamiaisessa on aika vähän sapuskaa?

Niin on, pitää tässä kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ja vaihdella välillä ettei kyllästy.

kaurahiutaleita 100g + 125g jotain piltti hedelmäsosetta.
täysjyvä Realia 40g
juustoa 20g
keittokinkkua 50g
Möller omega3-kapselit
Vitamiinilisät
2kuppia kahvia

Yksinkertaista ja toimivaa.eix jeah
Tällainen aamupala näin kiristellessä.

Mä aloin jo luulla että en osaa tehdä mitään raejuustosta joka olis hyvää.
Mutta tänään kokeilussa tämmöinen setti:

2dl rasvaton maito + 1dl nalle ruis täysjyvähiutaleita, suolaa maun mukaan
mikroon 3min ajaksi
lisätään 250g raejuustoa ja loraus kylmäpuristettua rypsäriä

Ja tuohan on varsin herkullista, pitäisi olla ravintoarvotkin kohtuulliset.

Kannampa korteni kekoon:
100g mysliä
30g rusinoita
25g vehnäleseitä
10g heraa
5dl maitoa
2 tomaattia
= ~750kcal

Tuollainen menee siis aamuina, jolloin en treenaa. Treeniaamuina sitten toki vain ~20g heraa ja treenin jälkeen 50g heraa + 50g panimosokeria.

Purkki hermannia
3 dl maitoa
reilu 0.5dl xl-protua (nää sauvasekottimella soossiks)

Puolikas jälkiuunileipä päällä tuorejuustoa (29%) ja kinkkua (3%)

200mg kofeiini + 6xBCAA + 500mg c-vitsku

Teelusikallinen omega-3:sta + vajaa 1 rkl oliiviölppää

vettä.

Back
Ylös Bottom