Dieetti-ruokavaliossa häikkää?

Voihan se aamupaino joskus heitellä... Kyllä itelläki pomppii välillä aika mukavasti +-1kg, mutta silti lähtee senttejä vyötäröltä samaan aikaa =)

Voihan niitä syitä olla monia.. Söitkö ison aterian ennen nukkumaan menoa? Toimiiko suolisto? Et käyny p*skalla ennen punnitusta? Aloittanut kreatiinin käytön? Nuita pikkusyitä voi olla monia=)

Ei kannata välittää yhden päivän painosta. Mittaa se paino viikon välein ja jos sitten on vielä tullut + kiloja niin vika on siinä ruokavaliossa.

EDIT: Voihan tietenkin olla että olet rakentanut lihasta 0,7kg viikon aikana;);)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan se aamupaino joskus heitellä... Kyllä itelläki pomppii välillä aika mukavasti +-1kg, mutta silti lähtee senttejä vyötäröltä samaan aikaa =)

Voihan niitä syitä olla monia.. Söitkö ison aterian ennen nukkumaan menoa? Toimiiko suolisto? Et käyny p*skalla ennen punnitusta? Aloittanut kreatiinin käytön? Nuita pikkusyitä voi olla monia=)

Ei kannata välittää yhden päivän painosta. Mittaa se paino viikon välein ja jos sitten on vielä tullut + kiloja niin vika on siinä ruokavaliossa.

EDIT: Voihan tietenkin olla että olet rakentanut lihasta 0,7kg viikon aikana;);)

Niin, tapanani on punnita itseni aina lauantaisin aamupissan/-kakan jälkeen, ja nyt siis viikon takaiseen painoon oli tullut tuo 0,7kg lisää, kun tänään aamulla mittasin, vaikka olevinaan miinuskaloreilla ollaan menty, gomiaa! :rock:Olisikohan mulla vaaka rikki? :jahas: Aineenvaihdunta on hieman turhankin ärhäkkä, eli ei voi johtua tuosta. Ihmettelen vielä ensi viikon tuolla samalla ruokavaliolla ja katson tilanteen uudelleen viikon päästä. Jos painonnousu jatkuu, niin sitten täytyy karsia kaloreita pois. Täytynee myös ottaa tuo mittanauha käyttöön ja katsoo sillä tuo vyötärön-/mahanympärys aina viikottain. Se kuitenkin kertoo loppuviimein varmaan hieman enemmän, kuin vaaka.

Suosittelen ostamaan sivistyssanakirjan. :rolleyes:

@Chimotoki, ei se vyötärö kaikkea kerro. Jos olet dieetillä niin kyllä sitä massaa voi muualtakin kehosta lähteä. Vyötäröön liikaa nojautuvassa tarkkailussa on vielä sekin huono puoli, että turvotus vääristää helposti tulosta. Vyötärö, reidet, rinta ja olkavarret antaa paremmat viitteet. Vielä kun mittaukset suoritetaan ilman pumppia niin niistä saa hyvää vertailumateriaalia siihen kaiken muun ohelle. Tietty pihdit ois ihan loistavat jos niitä osaa käyttää tai voi käydä niillä mittauttamassa jossain säännöllisesti.

@Chimotoki, ei se vyötärö kaikkea kerro. Jos olet dieetillä niin kyllä sitä massaa voi muualtakin kehosta lähteä. Vyötäröön liikaa nojautuvassa tarkkailussa on vielä sekin huono puoli, että turvotus vääristää helposti tulosta. Vyötärö, reidet, rinta ja olkavarret antaa paremmat viitteet. Vielä kun mittaukset suoritetaan ilman pumppia niin niistä saa hyvää vertailumateriaalia siihen kaiken muun ohelle. Tietty pihdit ois ihan loistavat jos niitä osaa käyttää tai voi käydä niillä mittauttamassa jossain säännöllisesti.

Niinpä niin, täytynee sitten ottaa viikon välein aina kunnon mittaussessiot ja käydä kaikki mahdolliset ympärysmitat läpi... :hyper:
No joo, seurataan nyt tilannetta ja eiköhän tuo painokin tuosta laskuun vielä saada. Kiitos kommenteista.

Niinpä niin, täytynee sitten ottaa viikon välein aina kunnon mittaussessiot ja käydä kaikki mahdolliset ympärysmitat läpi... :hyper:
No joo, seurataan nyt tilannetta ja eiköhän tuo painokin tuosta laskuun vielä saada. Kiitos kommenteista.

Mä oon tästä samasta muistaakseni kirjoittanut johonkin dieettithreadiin joskus aimminkin, mutta mä en ainva välttämättä ymmärrä tuota kerran viikossa vaa'alle -systeemiä. Kun itse olen dieetillä niin punnitsen itseni joka aamu ja ilta ja merkitsen tulokset muistiin. Mielestäni ainoa keinoa seurata LUOTETTAVASTI painon pudotusta on seurata aamupainojen viikkokeskiarvon laskua. Eli kun tämän viikon aamupainojen keskiarvo on pienempi kuin viime viikon aamupainojen keskiarvo, olen laihtunut. Tällä systeemillä painon seurannasta saa huomattavasti luottavamman kuin vain kerran viikossa itsensä punnitsemalla ja oudot "nestekertymät", "suoliston tilat" yms. sellaiset saadaan eliminoitua yhtälöstä.

Mitä tulee tuohon 0,7 kg:n lisäykseen viikossa niin en kyllä olisi huolissani suuntaan enkä toiseen. Kun vain kerran viikossa itsensä punnitsee, niin voi hyvin olla, että seuravalla viikolla lukema onkin sitten 1,5 kg alhaisempi, mutta jossitteluilta vältyy kun punnitsee itsensä joka aamu samassa tilassa (esim. ilman vaatteita, aamukusen/paskan jälkeen ja vieläpä mielellään suunnilleen samaan aikaan). Piste.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom