Luin viime vuonna itseni sisään oikikseen, pidin siinä ohella itseäni jonkin verran miinuskaloreilla ja juoksin niin maan vitusti, pari kertaa päivään. Kehähommelit jätin parin viimeisen kuukauden ajaksi pois, siellä kun aina lyyvään
... punttia kerran pari viikossa hissukseen jos jaksoi.
Enpä kuitenkaan varmasti olis saanut luettua yhtä tehokkaasti raskaiden "normaaliaterioiden" jälkeen. Tuntui tehokkaalta pitää se annoskoko pienenä ja safkailla tarpeeksi usein. Se on paljon mukavampi istuksia kirjan ääressä ja tankata sitä samaa opusta yheksättä kertaa kun on kevyt ja raikas olo. Mä vetelin aamupuuron jälkeen pitkin päivää reippaasti kevyitä annoksia, mulla noissa joissain oli kyllä hiilareitakin aika mukavasti, tyyliin riisifrutteja, jne. Illalla rahkamömmöt. Jotkut kurssikaverit pupelsi karkkia porket turpeena, ei mun juttu. Koko pääsykokeisiin lukemisen aikana painoa putos sen 8 kg, ja rasvaprosentti laski jostakin kuudentoista tienoilta sinne vissiin 7-8% paikkeille... Aika monella samat lukemat nous saman verran.
Syssymmällä tuli jo ihan kivasti tän ja vanhan koulun puolesta tenttejä vastaan. Kokeilin ketodiettiä jossakin vaiheessa, kun loppukesä oli hömpötelty. Ei saamari kun tökkäs alkuvaiheessa (kolme ekaa päivää). Ihmisaivot kuitenkin kai tottuu jotenkin moiseen meininkiin eikä se ketohorkka kauaa kiusannu. Aikansa se kuitenkin vei.
Nythän sulla on vielä ennen viikkoa maaliskuuta hyvää aikaa kiristellä tyylillä jos toisellakin. Ei kuitenkaan kannata vetää hommaa äärimmilleen, ettei kirjojen ilmestyessä tule liian rankkaa "siirtymävaihetta", siis jos sillon meinaat lopettaa yhden ruokavalion ja aloittaa toisen. Just to be safe.
Tsemppiä perkuleesti sinne keväälle!