Dieetti ja lukeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyri
  • Aloitettu Aloitettu
Itse diettasin about 10 kuukautta ja sain silti viime vuoden kevät todistukseen lukuaineiden keskiarvoksi about 8,4..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama juttu täälläkin, dietillä olin käytännössä koko viime lukuvuoden, ja keskiarvo 4,78. Tosin diettini ei ollut - ainakaan mielestäni - mitenkään hirveän rankka.

Kyllä itsellä ainakin vaikutti negatiivisesti lukemiseen kun dieetillä vältteli hiilareita.

taitaa se tieetti olla aikahenkilökohtainen juttu. kuten se lukeminen. tämäkin siis on vain henkilökohtaista kokemusta mutta kerronpa kuitenkin:

viimeiset 3 ja puoli vuotta olen käyttänyt oikeastaan kaiken reenaamiselta ylijäävän vapaa-ajan lukemiseen. luen pääasiassa muilla kielillä kuin äitinkielellä (suomella) joten lukemiseni on ollut sinänsä enemmän keskittymistä vaativaa kuin äitinkielellä lukeminen. tuona aikana olen ollut tieetillä pari kertaa.

ensimmäinen oli sellainen minulle täysin sopimaton ketokeenin tieetti: sen lopetin juuri siksi ettei lukemisesta tullut hevon v:ttua: pää ei toiminut, ajatus ei kulkenut.

viimeisin -oikeastaan juuri päättynyt- tieetti taas vaikutti päänuppiin positiivisesti. luulen että syyt olivat seuraavat: säännöllisempi unirytmi, lisääntyneen aeropisen tuoma lisääntynyt raittiissa ulkoilmassa liikkuminen, tarkempi eli terveellisempi ruokavalio, ja melkein onnistunut viinan unohtaminen.

jos minulta kysyttäisiin vaikka juuri pääsykokeisiin valmistautumisen ja dieetin yhteensovittamista, niin kyllä suosittelisin, ja etenkin aerobisen liikunnan lisäämistä ulkona.

Luin viime vuonna itseni sisään oikikseen, pidin siinä ohella itseäni jonkin verran miinuskaloreilla ja juoksin niin maan vitusti, pari kertaa päivään. Kehähommelit jätin parin viimeisen kuukauden ajaksi pois, siellä kun aina lyyvään :rolleyes: ... punttia kerran pari viikossa hissukseen jos jaksoi.

Enpä kuitenkaan varmasti olis saanut luettua yhtä tehokkaasti raskaiden "normaaliaterioiden" jälkeen. Tuntui tehokkaalta pitää se annoskoko pienenä ja safkailla tarpeeksi usein. Se on paljon mukavampi istuksia kirjan ääressä ja tankata sitä samaa opusta yheksättä kertaa kun on kevyt ja raikas olo. Mä vetelin aamupuuron jälkeen pitkin päivää reippaasti kevyitä annoksia, mulla noissa joissain oli kyllä hiilareitakin aika mukavasti, tyyliin riisifrutteja, jne. Illalla rahkamömmöt. Jotkut kurssikaverit pupelsi karkkia porket turpeena, ei mun juttu. Koko pääsykokeisiin lukemisen aikana painoa putos sen 8 kg, ja rasvaprosentti laski jostakin kuudentoista tienoilta sinne vissiin 7-8% paikkeille... Aika monella samat lukemat nous saman verran.

Syssymmällä tuli jo ihan kivasti tän ja vanhan koulun puolesta tenttejä vastaan. Kokeilin ketodiettiä jossakin vaiheessa, kun loppukesä oli hömpötelty. Ei saamari kun tökkäs alkuvaiheessa (kolme ekaa päivää). Ihmisaivot kuitenkin kai tottuu jotenkin moiseen meininkiin eikä se ketohorkka kauaa kiusannu. Aikansa se kuitenkin vei.

Nythän sulla on vielä ennen viikkoa maaliskuuta hyvää aikaa kiristellä tyylillä jos toisellakin. Ei kuitenkaan kannata vetää hommaa äärimmilleen, ettei kirjojen ilmestyessä tule liian rankkaa "siirtymävaihetta", siis jos sillon meinaat lopettaa yhden ruokavalion ja aloittaa toisen. Just to be safe.

Tsemppiä perkuleesti sinne keväälle!

Suositut

Back
Ylös Bottom