Dieetti ei etene

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Sikamies, kuvat olisi nyt kova juttu, ilman niitä on kohtalaisen vaikea sanoa asiaan yhtään mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cockton sanoi:
Tuli vaan mieleen Mannisen artikkelit aiheesta lihaskasvu low-carb - high-protein -dieeteillä...

Joo, proteiinia kannattaa toki syödä reilusti varsinkin laihduttaessa, mutta se lihaskasvu tuskin sotkee noita painoseurantoja. Parinkin kilon lihasmassan kasvattaminen on aika kova ja pitkä projekti ilman miinuskaloreitakin, mutta rasvaa pystyy polttamaan tuon verran suhteellisen nopeasti. Eli kyllä sen painon pitäisi 4 viikossa notkahtaa alaspäin, vaikka lihasmassaa olisikin jostain tullut hiukan lisää.

sikamies sanoi:
pakko kysyä niiltä jotka ovat laihtuneet paljon, tai muuten vaan tietävät aiheesta: Olen laihtunut 23 kiloa toissa syksystä (2003). Nyt on pituus 188 ja painoa 87-88kg. Painoindexin (joojoo paskaa on tiedän) mukaan olen normaalipainonen. sen lisäksi on jonkinverran tuota lihasmassaa kertynyt.
Minkä HELLLLLLVETIN takia mulla on vielä tota löysää pakkia tossa? paino ei tunnu enää tippuvan mihinkään. Alan olemaan epätoivonen. Jengi väittää että mulla on vaan "löysää nahkaa" laihtumisen jäljiltä. Mahdollista? Läskiltä tämä kyllä tuntuu ja näyttää. Siis kunnon läskiä on vain vatsan seudulla, ei perseessä, reidissä tai missään. Voiko se olla vaan "roikkuvaa vatsaa" tai "löysää nahkaa"? taitaa olla paskapuhetta. Mutta jos se pitää paikkaansa, voiko asialle tehdä käytännössä mitään?

Ota kiinni siitä ja sano heippa miestyyppiselle sitkeän rasvan seudulle, jos se kerran ei ole ihoa. Vähän sama kuin naisilla jotka voi muuten olla kylkiluut törröttää -kunnossa, mutta reisissä rasva on ja pysyy.

Saa sen todennäköisesti pois, mutta työmäärä ja haastavuus noissa "viimeisissä kiloissa" on ihan erilainen kuin reiluja ylikiloja poistaessa varsinkin jos ei ole luonnostaan hoikkana pysyvä.

sikamies sanoi:
Siis kunnon läskiä on vain vatsan seudulla, ei perseessä, reidissä tai missään. Voiko se olla vaan "roikkuvaa vatsaa" tai "löysää nahkaa"? taitaa olla paskapuhetta. Mutta jos se pitää paikkaansa, voiko asialle tehdä käytännössä mitään?

Tuossa tapauksessa saattaapi löysät ajan myötä lähteä kun pudotus on kuitenkin suht maltillinen. Itse olen tiputtanut painoa 170kg -> ~85-90kg, pituutta tosin sinua 10cm vähemmän, ja ainoa keino päästä ylimääräisestä nahasta eroon on kirurgin puukko.

Jos sinulla on ollut ylipainoa pienestä pitäen, on tuollainen 'vatsapussi' ikävä kyllä mahdollinen :(

JSmith sanoi:
edit: noi laskurit ja estimaatit antaa mulle ihan tolkuttoman paljon yläkanttiin olevia arvauksia. Jos niiden mukaan suunnittelisi niin ei laihtuisi ikinä.
Mulla on ihan sama. Siispä en niistä ja muiden väitteistä välitä. Nyt on paino laskunut melkein 8 kiloa tammikuun alusta asti.

Ja yhdessä vaihees tuo dieetti tökki mullakin. Ei tapahtunut yhtäkkiä mitään melkein kuukauteen, vaikka noudatin samaa kaavaa. Sitten paino taas alkoi äkkiä laskea. Taas tuntuu olevan samanlainn tilanne, eli paino ei ole taas neljään viikkoon laskenut kuin puoli kiloa. Uskon, että kohta taas tulee kuitenkin sellainen muutaman kilon nopeampi pudotus. Tuntuu käyvän näin aina neljän kilon välein, tosin nyt olinkin kipeänä vähän aikaa ja enkä voinut muutamaan viikkon lenkkeillä kipeän jalan vuoksi.

Eli jos paino on laskenut aikaisemmin, niin ei kannata huolestua vähän hitaammasta jaksosta, tosin jos mitään ei alusta lähtien tapahdu, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin.

Nyt tuntuu tapahtuvan jotakin. Viikonloppuna laskin vähän kaloreita ja vaaka näytti tänäaamuna jo 91 kiloa, huomenna todennäköisesti vielä vähemmän.
Jokataupauksessa jotain muutosta tapahtunut.
Tuntuu tosin että olen koko tämän viikon juossut vaan kusella päivät sekä yöt, eli nesteitä ainakin taas lähtee.

Jos tämä kaloreiden lasku/dieetti alkaa vaikuttamaan paljon voimatasoihin niin sitten pitää hieman miettiä miten tästä edetä.
Tähän asti voimatasot on pysyneet samoissa tai nousseet.

lej sanoi:
Eli jos paino on laskenut aikaisemmin, niin ei kannata huolestua vähän hitaammasta jaksosta, tosin jos mitään ei alusta lähtien tapahdu, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin.

Joo. Tosi monesta paikasta voi lukea kun ihmisillä käy vastaavanlaisesti. Noilla lowcarbberi-ihmisillä uutisryhmissä on oikein termi "whoosh" sille kun pitkän tasanteen jälkeen paino laskee yhtäkkiä äkillisesti. Syytä tolle en ole missään kuullut selitettävän. Lyle palstallaan spekuloi sillä että dieetillä saattaa tulla jotain omituisia nestetasapainojuttuja, jotka ensin keräävät nestettä ja sitten yhtäkkiä laittavat sen liikenteeseen. *shrug*

Voiskohan olla että sulle on kasvanu lihaksia samalla kuin rasvamäärä on pudonnut? Sitten se paino pysyisi samana, mutta rasvaprosentti olisi alempi.

Kyllä itsellä tosiaan osa siitä äkillisestä painon laskusta on ollut sitä nesteen poistumista. Tiedän, että tälläkin hetkellä on sen verran pöhöttynyt olo, että ihan kivasti voisi helposti keventyä jos se neste lähtisi. Mulla tuntuu aina n. neljän kilon pudotuksen välein tulevan tuollainen vaihe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom