Dieetit

Melkein jokainen varmasti käyttää alustana jotain tunettua dieettiä esim. keto, low-carb jne, mutta olen huomannut, että jokaisella on kuitenkin oma tyyli niiden toteutuksessa. Itse olen ketolla, ainakin luulisin olevani, syön alle 40g hiilareita päivässä, käyn salilla 3x viikossa ja 3x viikossa vedän HIIT:llä, mutta rasva senkun sinnikkäästi pysyttelee :itku: En sitten tietä teenkö jotain väärin, mutta siinä yksi syy threadin :nolo: Ajattelin jos tämä olisi jonkilainen paikka mihin porukat voisi laittaa omat diettinsä tänne vähän selostaen niitä, niin saattaisi monet hyötyä niistä.
Ja vielä tälläinen pienoinen kysymys jos joku voi auttaa, miten tietää kun on ketossa? Jos voi mitenkään. :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähä hiilarisella itse kituutan.
Safkapuoli löytyy Täältä

3 x aerobista + kaikki hyötyliikunta (kauppa-, duuni, ym. matkat), 4 x punttia / vko.

Eipä tuo kummosempia selostuksia kaipaa.

L0b0 sanoi:
Vähä hiilarisella itse kituutan.
Safkapuoli löytyy Täältä

3 x aerobista + kaikki hyötyliikunta (kauppa-, duuni, ym. matkat), 4 x punttia / vko.

Eipä tuo kummosempia selostuksia kaipaa.

Kun vedät kolme kertaa viikossa tuon aerobisen, niin minkälaisella sykkeellä ja kuinka pitkä lenkki?? Tässä pitäisi nyt alkaa kiristeleen seuraavat 10 viikkoa ja otan vähän mallia tuosta sinun dieetistä.

insect sanoi:
Kun vedät kolme kertaa viikossa tuon aerobisen, niin minkälaisella sykkeellä ja kuinka pitkä lenkki?? Tässä pitäisi nyt alkaa kiristeleen seuraavat 10 viikkoa ja otan vähän mallia tuosta sinun dieetistä.

3 x viikossa aamulenkki (aina kun työvuorojen puitteissa on mahdollista, joskus menee iltapäivällekin), lenkki on sellaista reipasta hölkkäilyä, ei iso mies osaa juosta :), kesto n. 30-45min.

Ja Dietin ajaksi saa mukavasti hyötyliikuntaa, kun heittää autonavaimet lipastoon. Kaikki kauppamatkat, duunimatkat ym ym.. tulee lenkkeiltyä vähän kokoajan. Tai sitten fillarilla.

Vähähiilarisella menen eteenpäin minäkin. Jossakin satasen pinnassa grammoina mennään, treenipäivänä tulee vielä palkkarin 30 g päälle.

Hiilarit otan aamupalasta ja treeniä edeltävästä ruokailusta. Jonkinverran myös treenin jälkeen tulee hiilareita syötyä, mutta g määrä on jotain 20-30 paikkeilla, sama määrä aamupalalla. Ja tuo n. 50 g tulee siis treeniä edeltävältä aterialta. Proteiineja yritän syödä aina vähintään 2 g per painokilo, yleensä menee jopa 3 g, ainakin treenipäivinä jolloin palkkari tuo tähän hyvän lisän. Hyviä rasvoja sitten sopivasti mukanan toki.

Aterioita tulee siis päivällä kuusi kappaletta + treenipäivän palkkari. Kaksi ateriaa on aina protujuoma tai purkki raejuustoa. Ilta ja aamupala myös aina samat. Aamupalalla purkki rahkaa ja kaurahiutaleita ja iltapalalla purkki rahkaa rypsärin kera. Päivän kaksi muuta ateriaa sitten vaihtelevat ihan laidasta laitaan, koska toinen niistä on duunipaikan lähes ilmainen ateria. (siitä en tingi edes dieetillä, tosin syön aina hiilareita mahd. vähän ja järkevästi)

Aerobista tulee 2-4 kertaa viikossa, riippuen miten ehtii/jaksaa ja miten pitkällä dieetti on. Teen ainakin 1-2 kertaa puntin jälkeen 20-30 min. Ja kerran viikossa pyrin tekemään yhtenä päivinä vain aerobisen jolloin sitä tehdään 40-60 minuuttia. Sykkeet pidän alle 150, yleensä pyöritään 140-145 välissä.

Kehitystä seuraan peilistä, kuvilla ja aamupainolla. Mässypäiviä tulee dieetin edetessä pidettyä n. 2 viikon välein. Näihin pyritään yhdistämään myös kupin ottaminen jos siihen tarvetta on.

Mä luin täältä hienoja juttuja ja teorioita dieeteistä ja oletin että se painon pudottaminen on helppoa jos vaan noudattaa jotain dieettiä ja 'syö vähemmän kuin kuluttaa'.
On tullut tässä huomattua että olin niin väärässä. Rasva ei tunnu palavan automaattisesti jos yksinkertaisesti vaan syö vähemmän mitä kuluttaa, vaikkakin hyvien oppien mukaan. Kokoajan tässä oppii lisää ja tulee kokeiltua monen moista kikkaa. Kun muistaisi nyt miten hankalaa yhden painokilon pudottaminen on niin ehkä sitä painoakin nostaa ensi kerralla maltillisemmin.
Ehkä tämän dieetin jälkeen löydän sen itselle sopivan tavan ja ensi kerralla ei lyödä päätä seinään yhtä pahasti.

varjokuningas sanoi:
Ja vielä tälläinen pienoinen kysymys jos joku voi auttaa, miten tietää kun on ketossa? Jos voi mitenkään. :piis:

Haet apteekista Ketostix -nimisiä reagenssiliuskoja; näillä voit testata ketoosin asteen.

rikke sanoi:
Haet apteekista Ketostix -nimisiä reagenssiliuskoja; näillä voit testata ketoosin asteen.

JOS stixit näyttävät ketoosia, olet varmasti ketoosissa. Jos ne eivät näytä ketoosia, vois silti vallan hyvin olla ketoosissa.

Varma keino olisi verikoe, se tosin ei oikein jokapäiväiseen elämään sovellu. Hengitys voi haista. Aika hyvä indikaattori on näläntunteen vähyys.

Suositut

Back
Ylös Bottom