GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Dieetistä..

Eikös ruuansulatuksen toimiminen ole enemmän kuiduista kiinni? Itsellä pellavansiemenet on ketolla sellainen juttu, jota en jättäisi pois mistään hinnasta.

Jos olet perus ketodieetillä, sun ei (tavallisesti) tarvitse laskea kuin ne hiilarit.

Mulla taas tuosta rasvattomasta ketosta tuli mieleen yks kehonetin keskustelu (jota en ny sörtsillä löytänyt millään), jossa Patrik Borg varoitteli siitä kun nuoret tytöt usein lähtee toteuttamaan ketoa sillä tavalla, että rasvaa ei lisätä ja siitä seurasi jotain "proteiinimyrkytystä" tai jotain. Äh, harmittaa kun mä en muista mikä juttu tuo oli ja mistä johtui. Jotenkin vaan unohdin sen kun oma ajatus on ollut, että ketolla on pakko olla rasvaa... vitsit... pitäisi kyllä löytää tuo...

nii kaikkihan on yksilöllistä. Eli kyselin ihan mielenkiinnosta, itse on kokeiltava mikä toimii. Itse en tota ketodiettiä aijo kuitenkaan kokeilla koska reenit sujuu paremmin kun koskaan ja pelkään et jos jättäsin hiilarit ni voimat voi olla vähis. Tosin tiedän myös millanen ruokavalio toimii mulla painonpudotuksessa, mutta se on lähinnä päästä kiinni et jaksaa noudattaa säntillisesti. Eli ihmeitä täs ei haeta, faktat on tiedos..puuttuu vain tarpeeksi suuri halu tällä hetkel vetää tiukkaan kuntoon. Nautin ehkä reeneist nyt niin paljon enemmän kun et olisin "kisakiree" :D

Kuidut on kyllä tärkeitä ketolla. Nyt kun mulla on joka 4 päivä hiilaripäivä niin noi kuidut ei ole niin tärkeitä, mutta jatkossa kuitujen merkitys kasvaa kun mun hiilaripäiviä vähennetään niin että on vaan kerran viikossa hiilaripäivä.

Viime vuoden keväällä sain vatsan kunnolla kuralle kun vetelin perinteistä rasvaketoa ilman turhia kuituja. 2 vkoa antibiootteja ja maitohappobakteereita ja eka viikko semmoisia vatsanväänteitä että luulin kuolevani. En suosittele...

Mulla tulee rasvaa nyt tällä ketolla joku 30-50 g riippuen siitä miten rasvaista "vähärasvaista" ruokaa syön. Välillä tulee grillattua esim. vähärasvaista grillimakkaraa ja siitähän saa kerralla sitten jo 9-15 g rasvaa. Käytännössä noi rasvat tulee siis ruoasta (itse marinoitua possun ulkofilettä... :kuola: ), en ota lisää öljypullosta. Kalaöljytabletit tottakai kuitenkin.

Perskeleen &%(#//!!!, täten kiroan kehonetin haun alimpaan helvettiin. Mutta löytyi se lopulta, kirjoitettu joskus viime syyskuussa, tässä pätkä:

"Me kuitenkin satutaan elämään ajassa, jossa vähärasvaisuus ruossa ja epäluonnollinen suhtautuminen painoon ovat aika yleisiä. Se mihin yritän johdatella on, että on ihmisiä, joiden kehonpaino on tosi alhainen mutta yrittävät silti laihduttaa. Low-carb kuulostaa hyvältä kun siitä paljon puhutaan, joten sitä kokeillaan. Toisaalta rasvahan koetaan lihottavaksi joten sekin jätetään pois - jäljelle jää laihduttava, lähes pelkkää proteiinia sisältävä ruokavalio. Veikkaan, että silloin ollaan kusessa kun kroppa ei saa hiilareita eikä rasvaa tule paljoa ruuasta ja kropan rasvatkin alkaa olemaan vähissä. Eli jos liikaa joudutaan käyttämään proteiinia (ruoka ja purettu lihas) energiaksi niin happotasot alkaa nousemaan ikävänlaisiksi. Tästä ei käsittääkseni ole juuri tietoa, kun tutkimuksissa ketogeenisissä on aina reilusti rasvaa.

Proteiinimyrkytykseksihän tätä jotkut kutsuvat. En mene sanomaan, että se on oikea nimi tai syy - niin tai näin, niin tietääkseni sairaalaan näitä tapauksia on viety. Eli ainoa asia mitä itselle tulee mieleen sanoa voimakkaasti, on että jos nyt ylipäätään haluaa ketoosiin niin käyttäkää nyt reilusti sitä rasvaa.

Ravitsemusantropologithan tuntuvat olevan sitä mieltä, että silloin kun esi-isillä on ollut vain lihaa tarjolla, niin lähes rasvattomat lihanosat on jätetty syömättä ja rasvaa yli 5-10 %sisältävät osat on syöty - tämän "proteiinimyrkytysriskin" vuoksi. No, eihän niillä mitään näyttöä ole vaan pohdintaa vaan, mutta kovasti ovat sitä mieltä että ravinto on valittu niin että proteiinien osuus jäänyt alle 50 E%. Löytynee tekijänimellä Cordain (muistaakseni) PubMedista... Noissa antropoligisissa jutuissa on paljon aukkoja, mutta sinällään ihan järkevää, koska samalla lailla ongelmia on tiedossa jos syö VAIN hiilareita tai VAIN rasvaa. Erilaisia ongelmia mutta kuitenkin..

Käsittämättömän vähän tuota tietääkseni on tutkittu, että mitä käy jos syö lähes kokonaan proteiinia ja vieläpä laihdutuksen aikana. Tiedän vain muutaman tutkimuksen, joissa on päädytty siihen että rasvaa pitää olla mukana tai ongelmia tiedossa. Puhumattakaan liikkumisyrityksistä päälle... Tiedän vain muutaman tutkimuksen, joissa on päädytty siihen että rasvaa pitää olla mukana tai ongelmia on tiedossa, mutta ei niistä jää lopullista vaikutelmaa. Olisin kiitollinen jos joku toisenlaiselta tutkimustaustalta ponnistava (fysiologi?) voisi antaa tähän hommaan arveluitansa."

piiajohanna sanoi:
Tosin tiedän myös millanen ruokavalio toimii mulla painonpudotuksessa, mutta se on lähinnä päästä kiinni et jaksaa noudattaa säntillisesti. Eli ihmeitä täs ei haeta, faktat on tiedos..puuttuu vain tarpeeksi suuri halu tällä hetkel vetää tiukkaan kuntoon. Nautin ehkä reeneist nyt niin paljon enemmän kun et olisin "kisakiree" :D

Toi säntillisyys ja riittävän suuri halu toteuttaa jotain on tosi tärkeää. Mä huomasin nyt että on todella paljon helpompaa noudattaa jotain ruokavaliota kun saa tiukat ohjeet ja sparrausta ulkopuoliselta. Aki ja Armi :worship:

Omia systeemeitä vedellessä on niin paljon helpompaa löystää: "no jos nyt yksi siideri kavereiden kanssa...", "Ei se pizza tapa", "Juhannusbiletystä... hmm..."

Mulla on nyt 2 kk proggis, 2 vkoa takana ja sitten kahtotaan miten homma jatkuu. Rasvaa mulla kyllä riittää vaikka puolen vuoden diettiin...

Ironbutt sanoi:
Toi säntillisyys ja riittävän suuri halu toteuttaa jotain on tosi tärkeää. Mä huomasin nyt että on todella paljon helpompaa noudattaa jotain ruokavaliota kun saa tiukat ohjeet ja sparrausta ulkopuoliselta. Aki ja Armi :worship:

Omia systeemeitä vedellessä on niin paljon helpompaa löystää: "no jos nyt yksi siideri kavereiden kanssa...", "Ei se pizza tapa", "Juhannusbiletystä... hmm..."

Jos on jokin tavoite niin silloin tarvitaan se päättäväisyys ja halu sen onnistumiseks. Mut vaik ei nyt ole kisat päätetty niin en kyllä silti ruokavaliosta luista. Ruokavalio on lähes sama kuin dietil mut nyt vain hieman enemmän. Ja ryyppäämäs käyn 5-6 kertaa koko vuoden aikana. Juhannuksestakin ajattelin et helkkari, tulee 3 pv reenitauko. Mul on ehkä huono tapa ajatella aina et ei voi mitään ylimäärästä kun heti silmis vilkkuu vaan ravinto arvot. Toki pidän mässäilypäiviä eikä täs nyt näläs muutenkaan ole eletty koska kyl mullakin rasvaa riittäis pitkällekkin dietille :D
Mut perus ruoka ja leipä vaan maustuu välil niin hyvälle et tulee syötyä ennemmän kun tarttis ni sillonhan ei paino juurikaan tipu. Eli painonpudotus vaatii kunnon dietin ja sen noudattamisen, että rasva palaa.
Kunnioitukset kaikille jotka dietin jaksaa näin kesällä pitää :worship:
Tavoitteena kuitenkin olis nähdä joskus se oma fysiikka, tuolta rasvojen alta, eli millainen se 6 vuoden tulos on.

Ja ryyppäämäs käyn 5-6 kertaa koko vuoden aikana. Juhannuksestakin ajattelin et helkkari, tulee 3 pv reenitauko.

Mä ajattelin samoin. Siksi teenkin nyt alkuviikon ma-ke-to -treenit. Siinä tulee mun 3 treeniä viikolle, ei tarvitse tinkiä määrästä tai laadusta - ja peräkkäisinä päivinä ei ole samaa treeniä. :D Torstain treenin vedän varmaan hiukan kevyemmin, mutta eikös sitä volyymia ole hyvä vaihdella välillä? Mm. :whip:

Kuka sanoi, ettei juhannuksena voi liikkua? Meillä tulee ainakin maalla luultavasti pelattua jalkapallo ja/tai sulkkista. Ja ehkä tanssittuakin. Lisäksi teemme siskon kanssa (grilli)ruoat itse. Kasvisnyyttejä ja kalaa. Mua ei ne braatwurstit niin muutenkaan himota. Shampanjaa ja light-sidukkaa aion kyllä kumota, mutta tuskin se mua tappaa. :rolleyes:

esni sanoi:
Mä ajattelin samoin. Siksi teenkin nyt alkuviikon ma-ke-to -treenit. Siinä tulee mun 3 treeniä viikolle, ei tarvitse tinkiä määrästä tai laadusta - ja peräkkäisinä päivinä ei ole samaa treeniä. :D Torstain treenin vedän varmaan hiukan kevyemmin, mutta eikös sitä volyymia ole hyvä vaihdella välillä? Mm. :whip:

Kuka sanoi, ettei juhannuksena voi liikkua? Meillä tulee ainakin maalla luultavasti pelattua jalkapallo ja/tai sulkkista. Ja ehkä tanssittuakin. Lisäksi teemme siskon kanssa (grilli)ruoat itse. Kasvisnyyttejä ja kalaa. Mua ei ne braatwurstit niin muutenkaan himota. Shampanjaa ja light-sidukkaa aion kyllä kumota, mutta tuskin se mua tappaa. :rolleyes:

Samoilla linjoil..mäkin ährään kaikki reenit ennen juhannusta et kierto pysyy ja jää hyvä mieli, eikä morkkiksia mistään :D
ja mä aion käydä mökil ihan varmasti kerran lenkil, en pysty kerta kaikkiaan olla 3 pv urheilematta. ja uiminen on myös hauskaa, väsyy aika nopeesti kun ei muuten kuulu harrastuksiin. Ja kalkkuna vartaita ja light-siideri tulee nautiskeltua..eli ei nyt ihan viulunkiree meininki mut ei kiinnosta överikskään vetää koska odotan innol kuitenkin seuraavan viikon uusia reeni ponnisteluja :hyper:

Ironbutt sanoi:
Nyt tää vähärasvanen ketodietti tuntuu toimivan. Hiilaripäivä ei nosta painoa OLLENKAAN. Viimeiset kaksi hiilaripäivää on itseasiassa menneet niin, että seuraavana päivänä on paino parisataa grammaa alempi kuin ennen hiilaripäivää.

Ekaa kertaa pääsee quataamaan itseään...

Tämä kommentti on ihmetyttänyt sen verran monia (chatissa, mualimalla jne.), että ajattelin vielä lisätä yhden mielestäni tärkeän pointin miksi paino voi tippua hiilaripäivänä.

Avainsana on kuidunsaanti ja sen vaikutus suoliston toimintaan. Ainakin minulla kuidun saanti on tällä ketodietillä varsin vähäistä kun en käytä mitään lisävalmisteita. Tästä johtuen suoli ei toimi ketopäivinä yhtä sutjakkaasti kuin normaalisti. Hiilaripäivät ovatkin muodostuneet eräänlaisiksi "tyhjennyspäiviksi" ja tuolla toiletissa tulee yhden päivän aikana istuttua useita kertoja. En yhtään ihmettelisi jos paino tippuisi parikin kiloa kuona-aineiden muodossa...

Heippa Ironbutt, saiskos sen rasvattomaan maitoon tehtävän pannarin reseptin...? Tahtois kokeilla...
Ukolla on kohta hiilaripäivä (ensimmäinen kuuteen viikkoon) olis kiva kokailla sille jotain hyvää....mutta rasvatonta. :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulle sopii ketodieetti kuin nenä päähän. Kalorit 1450/pvä. Viime ketoosilla en laskenu hiilaripäivän kaloreita ollenkaan, ja paino putos silti tasaseen 0,5 kg/vko. Tosin ketoosin loputtua pääsykokeisiin lukiessa kaikki tuli takaisin :rolleyes: mutta se kannatti, koska pääsin opiskelemaan :thumbs:

Nyt vedän keton uudestaan, eka viikko menos. Nyt ajattelin ne hiilaripäivän kaloritkin laskea, ottaa sellasen 2000-2200 kcal ja kattoo miten sujuu. Nyt on suhteet 45P/5H/50R. 3 viikkoo näin ja sitten tiputetaan rasvoja ja lisätään protskua. Ironbuttin neuvoja noudattaen, hieman mukaillen omaan kroppaan sopivaksi. Toimii!!!

Fimale sanoi:
Heippa Ironbutt, saiskos sen rasvattomaan maitoon tehtävän pannarin reseptin...? Tahtois kokeilla...
Ukolla on kohta hiilaripäivä (ensimmäinen kuuteen viikkoon) olis kiva kokailla sille jotain hyvää....mutta rasvatonta. :)

Peruspannari onnistuu parhaiten jos siinä käyttää yhtä kokonaista kananmunaa eli mukana on yksi keltuainen. Tämä tuo rasvaa kokonaissatsiin jonkun 6 g. Pannarin proteiinipitoisuutta voi lisätä käyttämällä enemmän valkuaisia tai lisäämällä maustamatonta heraa. Itse tykkään lisäillä valkuaisia. Joskus satsissa on peräti 200 g valkuaista, mutta se tekee lopputuloksesta sitten jo aika "vaahtomaisen" ja pannari maistuu selkeästi valkuaispitoiselta. Minä tykkään ja mies ei... Kannattaa siis kokeilla mikä tuntuu hyvältä omiin makunystyröihin.

Pannariohje:
7 dl rasvatonta maitoa
1 kokonainen kananmuna
3 valkuaista
240 g vehnäjauhoja (eli 4 dl)
1 tl suolaa
2 tl sokeria

Ainekset sekoitetaan keskenään, pistetään pellille (leivinpaperi!) ja paistetaan 175 asteessa kunnes on halutun ruskeaa. Pannarista riittää kivasti neljälle hengelle ja tosi paljon kahdelle...

Tällä ohjeella pellilliselle pannaria tulee jakaumaksi:
1124 kcal, proteiinia 64 g, rasvaa 9, hiilareita 196.

Jos tuo rasvan määrä ihmetyttää: vehnäjauhot sisältävät muutaman gramman rasvaa.

Heippuli Ironbutt, kiitos reseptistä!
Kananmunasta tulee rasvaa....olikohan yhdessä munassa n.7g rasvaa.
Mutta eihän n.9g paljoa ole...varsinkin kun on kaksi syöjää...NAM!

Suositut

Back
Ylös Bottom