GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Dieetistä..

Ikä
39
Syön noin 1500 kcal päivä 4-5 ateriana paitsi perjantaina jolloin "karkkipäivä" enkä kaloreita laske..
Sekä ma, ke ja pe käyn salilla treenaamassa ja ti, la ja su teen reilun 30 min kävelylenkin, pitäisikö ohjlemaa tai kalorimäärää muuttaa että muutos näkyisi myös painossa?
Karkkipäivästä en halua luopua :hyper:

plastique sanoi:
Syön noin 1500 kcal päivä 4-5 ateriana paitsi perjantaina jolloin "karkkipäivä" enkä kaloreita laske..
Sekä ma, ke ja pe käyn salilla treenaamassa ja ti, la ja su teen reilun 30 min kävelylenkin, pitäisikö ohjlemaa tai kalorimäärää muuttaa että muutos näkyisi myös painossa?
Karkkipäivästä en halua luopua :hyper:

Jos tarkennat vähän että minkälaista muutosta haluat? mun mielestä voisit syödä
200 kcal vuorokaudessa enemmän? mut laita nyt jotain suuntaa antavaa että minkälaista ruokaa päivisin syöt.
teetkö kävelylenkin aamulla tyhjällä vatsalla vai illalla ?

Tarkempi ruokavalio- ja treeniohjelma olisi hyvä tietää.

Mässypäivänä tulisi myös katsoa mitä suuhunsa pistää - silloin ei saisi syödä mielin määrin mitä tahansa, sillä pahimmillaan sitä voi yhdessä päivässä tuhota sen kaiken mitä on saanut viikolla "kituuttamalla" aikaiseksi. Kaikki se tuska, nälkä ja treenimäärä on siis tehty ihan turhaan!

No toi sun 1500kcal + karkkipäivä kuulostaa aika paljolta, jos haluat tuloksia nähdä piakkoin... En kyllä muutenkaan ymmärrä noita mässypäiviä. Jos on laihduttamiseen liittyvä tavoite, niin mulle ei ainakaan edes tulisi mieleen vedellä karkkia naamariin kerran viikossa. Se on kuitenkin lopulta todella usein. No, mielihalut kullakin... :piis:

1500 kcal dieetti on kyllä aika rankka, kun treenaa samalla, eihän kaloreita voi ihan nollille vetää ettei kroppa mene säästöliekille / jos kiinnostaa säilyttää yhtään lihasta.

Tässä kohtaa pitää kuitenkin ottaa huomioon lähtökohdat. Esim. mulla on nyt 2 kk rasvanpolttoproggis menossa ja kalorit on ainakin alkuun normaalipäivinä 1444 ja hiilaripäivinä 2222. Hiilaripäivä on aina joka neljäs päivä. Viikon keskiarvoksi tästä tulee n. 1700 kcal.

Periaatteessa olisi hyvä aloittaa kevyesti ja tiukentaa diettiä loppua kohden. Toisaalta jos kalorit on jo valmiiksi alhaalla niin niistä on paha laskea - silloin olisi ehkä hyvä lykätä painonpudotustavoitetta ja pyrkiä ensin nostamaan kaloreita, jotta kroppa tointuu säästöliekistä. Ja sitten pitää vielä miettiä mitä oikeasti haluaa: jos on "pakko" saada ne rasvat pois nyt heti niin eipä siinä muukaan auta kuin vähentää kaloreita / testata muita rasvanpolttoon tähtääviä metodeja.

Timantti sanoi:
Jos tarkennat vähän että minkälaista muutosta haluat? mun mielestä voisit syödä
200 kcal vuorokaudessa enemmän? mut laita nyt jotain suuntaa antavaa että minkälaista ruokaa päivisin syöt.
teetkö kävelylenkin aamulla tyhjällä vatsalla vai illalla ?

Esimerkkiruokapäivä:
Puuroa,mehua, hedelmää

Mysliä,jogurttia,mehua

Kanaa,riisiä,ruisleipää

Tonnikalaa,maitoa,hedelmää

Ananasta,rasvatonta jogurttia

Aamulenkki viikonloppuna tyhjällä mahalla, tiistaina illalla.
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa painoa pudottaa ja säilyttää lihakset.
Treenaan perinteisellä 3-jakoisella ohjelmalla:
rinta,olkapää, ojentajat, vatsa sivulle
Selkä,hauis
Jalat,vatsa eteen
Onkohan kalorimäärää järkevä laskea kun päälle tulee myös hyötyliikuntana pyöräilyä viikon aikana ainakin salipäivinä joka päivä 5km vähintään plus usein muinakin päivinä? Millä tavalla tätä karkkipäivää sitten täytyis rajoittaa? En nyt silloin mitään kaupan karkkihyllyä tyhjennä kuitenkaan, esim voi olla suklaalevy/ patukka ja jäätelöä

Otatko mitn öljyä?
Itellä oli vaikeuksia saada dieettiä käyntiin, kunnes älysin lisätä rypsärin ja oliiviöljyn kuvioihin :thumbs:

Melly sanoi:
Otatko mitn öljyä?
Itellä oli vaikeuksia saada dieettiä käyntiin, kunnes älysin lisätä rypsärin ja oliiviöljyn kuvioihin :thumbs:

Mulla täysin sama juttu, vaikka en kovin alas olekaan kaloreita laskenut niin kiristymistä havaittavissa ja painokin alaspäin menossa. Käytän edellä mainittujen lisäksi kalaöljykapseleita ja lesitiiniä. :thumbs:

Kannattasko karkkipäivänä kuiteski laskea kalorit? Ainakin jos olet dietillä.. Tulee suklaalevyistä aika nopeesti iso kaloripaukku. ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hippo sanoi:
Mulla täysin sama juttu, vaikka en kovin alas olekaan kaloreita laskenut niin kiristymistä havaittavissa ja painokin alaspäin menossa. Käytän edellä mainittujen lisäksi kalaöljykapseleita ja lesitiiniä. QUOTE]

:offtopic: Hei, voisitteko kertoa miten paljon käytätte rypsäriä, lesitiiniä ja kalaöljynappeja? Siis jos käytätte noita kaikkia??
Mulla on kaikki kolme käytössä mutta määrät vielä "hieman" hakusessa....
ja vielä jos voisitte antaa esim. selkeet teelusikallis-määrät eikä mitään grammoja ;)

Nää diettiasiat on joskus tosi vaikeita. Itse vetelin aikoinaan ihan fiiliksellä noi ruokajutut ja kattelin lähinnä noita kaloreita. Ei toiminut. Rupesin hifistelemään. Ei toiminut. Hifistelin vielä lisää. Ei toiminut.

Nyt olen orjallisesti seurannut jo 2 vkoa suuren gurun tekemään diettiä ja homma toimii. Suurimmat syyt: hiilaripäiviä oli aiemmin liian harvassa (!) ja niiden sisältö oli ihan päin peetä. Ei sitä karkkiakaan saa syödä rajattomasti. Hiilaripäivän tärkein sääntö on syödä mahdollisimman vähän rasvaa eli alle 10 g.

Se on mahdotonta jos käy esim. vetämässä herkkuaterian kiinalaisessa tai missä tahansa ravintolassa. Aikaisemmin hekumoimani hiilaripäivä on tämän dietin myötä muuttunut oikeastaan dietin ikävimmäksi päiväksi kun silloin pitää syödä niin puhtaasti.
Käytännössä vaan hiiilareita, ei rasvaa ja varsin vähän protskua. Kauramakaronia ja ketsuppia, kananmunanvalkuaisista ja rasvattomasta maidosta tehtyä pannukakkua (ei rasvaa), riisikakkuja, yms. Ei siinä paljoa herkutella.

Ja sitä karkkia: nopeat hiilarit ei ole hiilaripäivänäkään hyvästä koko aikana syötynä. Periaatteessa ne olis parhaita sillon aamulla, jolloin niitä ei yleensä tee hirveästi mieli. Ja se määrä: max 50 g eli pari kourallista. Ei maxipussia...

Ja toisaalta jos noi nopeat hiilarit syö karkin muodossa niin sitten ei voi syödä pannarin kanssa mansikkahilloa... mie en syö siksi karkkia!

Toinen oppimani asia: Aerobisen tempo ja kesto on todella tärkeää. Monet vetävät esim. aamuaerobisen "löntystämällä" kun ideana olisi vetää niin haipakkaa kun lähtee. Minä itsekin vedin koko talven joka aamu kävelymatolla 4,5 km/h vauhdilla kun olisi pitänyt vetää 6,5 km/h. Käytännössä nuo aamut olivat ihan yhtä tyhjän kanssa. Damn!

Hei IronButt,

Mikäs dieetti sulla on tällä hetkellä päällä? joku Lyle, vai jotain ihan uutta?

Mä olen yrittänyt viime aikoina vedellä 2 vk massaa + 2 vk dieettiä, mutta en ole oikein ollut tyytyväinen tuloksiin. Eli jotain pitäs varmaan tehdä.

Tuo massajaksokaan ei oikein toimii... vaikeeta syödä tarpeeksi, tai sitten mun juoksuharrastus vesittää homman.

Mulla on nyt ketodiettipäällä. 4 päivää ketoa, 1 pv hiilaria. Poikkeaa aiemmista ketodieteistäni sillä että rasvaa ei syödä - ei mitään rasvaista lihaa/kalaa eikä myöskään öljyä pullosta. Kaikki ruoka vähärasvaisena. Rasvat alle 50 g päivä.
Hiilarit alle 50 g päivä. Loput pelkkää protskua.

Interesting... Kukas se guru on, joka tällaista suositteli? Voisi meinaan kiinnostaa.

Ja tämä siis toimii...(?) ja kalorit on pakko olla tosi alhaalla, jos keto on päällä noin pienillä rasvoilla.

Guru on Mayorsin Aki :worship:

Tämä dietti on samantyyppinen kaikilla, joiden kohdalla siihen päädytään. Mutta kuitenkin erilainen.

Minun kohdallani nämä epäonnistuneet aikaisemmat dietit olivat koko ajan laskeneet kaloreita (elimistö tuli koko ajan toimeen pienemmällä energiamäärällä) joten tässä uudessa dietissä jouduttiin aloittamaan valmiiksi alhaisilla kaloreilla. Ketopäivinä mun kalorit on n. 1444 kcal ja prostkut n. 220 g. Tähän määrään saa syödä jo aikapaljon LIHAA. Nam!

En suosittele ketään kokeilemaan tällä määrällä kun toiset voi syödä aivan hyvin 2000 kcal ketopäivinä ja laihtua. Jos ottaa näistä mun määristä mallia niin voi mennä ojasta allikkoon.

Mä olen myös ihan hukas kun puhutaan ketodietistä. Mites jos rasvoja ei ollenkaan ni toi ruuansulatus toimii? mulla ainakin pysähtyy kun seinään jos en syö lesitiiniä (ja kalapalleroita). tai sit pitäs muuten syödä ihan kauheesti yli tarpeen et toimis. mietin tos kans et pitäskö noitten lesin ja kalan päälle viel ottaa jotain rypsiöljyä? pitäskö sillon hiilareita laskea? viisaammat ja kokeneemmat, kertokaa.

No siis ketodiettihän ei ole oikotie onneen. Se toimii joillakin. Toisilla toimii paremmin perinteinen hiilaridietti. On omasta elimistöstä kiinni mistä se tykkää.

Mun aikasemmat ketodietit perustu öljyllä läträilyyn mutta paino ei juurikaan pudonnu alun nesteenpoistatuksen jälkeen. Toisaalta silloin nuo mun hiilaripäivätkin oli ihan päin honkaa eli en vältellyt rasvaa, joskin pyrin pitämään sen saannin vähäisenä.

Nyt tää vähärasvanen ketodietti tuntuu toimivan. Hiilaripäivä ei nosta painoa OLLENKAAN. Viimeiset kaksi hiilaripäivää on itseasiassa menneet niin, että seuraavana päivänä on paino parisataa grammaa alempi kuin ennen hiilaripäivää. Tämä kertoisi siis siitä että elimistön "kalorinpolttotila" pysyy korkeena ja rasva palaa samaan aikaan kun lihasten glykogeenivarastoja täytetään. Yksi hiilarigrammahan sitoo kolme grammaa nestettä.

piiajohanna sanoi:
Mä olen myös ihan hukas kun puhutaan ketodietistä. Mites jos rasvoja ei ollenkaan ni toi ruuansulatus toimii? mulla ainakin pysähtyy kun seinään jos en syö lesitiiniä (ja kalapalleroita). tai sit pitäs muuten syödä ihan kauheesti yli tarpeen et toimis. mietin tos kans et pitäskö noitten lesin ja kalan päälle viel ottaa jotain rypsiöljyä? pitäskö sillon hiilareita laskea? viisaammat ja kokeneemmat, kertokaa.

Kannattaa kokeilla vaihdella sitä ruokavalion sisältöä. Joillekin esim. makaroni ei sovi ollenkaan mutta riisi toimii. Se mikä maistuu hyvältä ei välttämättä ole elimistön mieleen...

Mä vedän 2 kalaöljytabua päivässä enkä laske niitä mukaan ruokavalioon kun purkin kyljessä lukee niiden sisältävän yhteensä vaan 1,5 g öljyä. Ei siis yhtään mitään.

Nää on kyllä mielenkiintosia nää dietti jutut, ja kehon toiminta yleensäkin.
Itse oon tässä edelleen testaillut kaiken näköisiä ruokavalioita, ja tällä hetkellä tuntuu, että mikään ei ole oikein hyvä. Jos kiristyy, voimataso romahtaa jne, mutta eiköhän se oikea juttukin vielä löydy.

Nyt meen systeemillä, jossa makrosuhteet on proteiinit 40%, hiilarit 40% ja rasvat 20%.

Tiedän kokemuksesta, että saan itseni kisaan kireeksi ns. perinteisellä vähärasvaisella dietillä. Sellanen dietti vaan laittaa kropan toiminnan niin sekaisin, ettei ole järkevää käyttää sitä, varsinkaan jatkuvana ruokavaliona.

Suositut

Back
Ylös Bottom