Dieetin tulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Milloin sitä voi odotella ees jonkinmoisia tuloksia dieetistä? Peilikuvassa siis. Ja mistä kohtaan ne tulokset näkee?

Rasvamittareita mulla ei ole eikä ne kilomuutokset paljoakaan kiinnosta. Käyn kyllä vaa'allakin.

Ei tässä ole kuin 2 viikkoa takanapäin, mutta jottei dieetti menisi ihan piloille ni kyselen jo nyt ni voi sitten tehdä muutoksia ruokavalioon tarpeen mukaan.

Mittanauha ja peili on kyllä aika hyviä kertomaan dieetin tuloksista.

Vaakaan ei oikein ole luottamista vallankin jos samaan aikaan treenaa kovaa ja olisi otaksuttavissa lihasten kasvua (voivat kompensoida kiloissa toisensa). Monesti peilikuvassa paremman näköinen kroppa painaakin oudosti vaa'alla enemmän kuin aikaisemmin. Outo juttu - voisikohan tätä selittää 'ihon siliämisellä'? Aiemmin ylimääräinen iho (joka ei ole ehtinyt kutistumaan samaa tahtia kuin olet dietannut) kiristyy kun uutta tavaraa ilmestyy nahkan alle. Näyttää kroppa piukemmalta...

On aika henkilökohtaista miten dietti puree ja milloin tulokset alkavat näkyä - ja missä näkyvät. Tasainen rasvakudoksen katoaminen ei aina toimi, joskus rasva lähtee sieltä mistä ei tarvitsisi (esim. yläkroppa, peffa jää).

Itse kahlasin joulun jälkeen monta kuukautta perinteisessä "vähennä kalorimääriä" diettisuossa ja tuloksia ei vaan tullut. Ruokapäiväkirja näytti oikeita lukemia (1400 kcal) ja minä olin ihan ihmeissäni. Hiilarit näyttävät minulla olevan syypää - jostain syystä elimistöni onnistuu käyttämään ne todella tehokkaasti hyväksi. Vajaa viikko sitten aloittamani ketodietti puree todella hyvin - kroppa kutistuu silmissä (jopa pömppis!) ja kyllä tuo vaakakin antaisi viitteitä painon putoamisesta tällä kuurilla (reilu 2 kg tähän mennessä).

Jos mitään ei tunnu tapahtuvan niin kannattaa varmasti funtsia missä vika voisi olla juuri omalla kohdalla. Hiilarit eivät varmastikaan ole kaikkien ongelma. Meitä löytyy moneen junaan.

Olisiko muilla hyviä vinkkejä?

Minusta paras mittari on jokin vaate. Itsellä tälläisena toimivat eräät farkut suoraan pesusta päälle pujotettuina. Kun ne alkavat pyöriä jalassa, on ohentumista kiistatta tapahtunut. Silmäni valehtelevat, jos niiltä alan kysellä, olenko kaventunut. Erottuvuudesta ne toisaalta kertovat totuuden.

lihaserottuvuus kertoo ihan hyvin kyllä. nesteethän nyt sekoittavat pakkaa vähäsen, mutta jos niiden nauttiminen on runsasta, ei sillä niin tarvi pelailla.

jokaisella on varmaan kropassa joku kohta, missä näkyy helposti selkeitä muutoksia erottuvuuden suhteen. mulla henk. kohta. on vatsat ja olkapäät. ne kyllä ilmoittaa heti, missä mennään:)

nämähän ovat taas yksilöllisiä mielipiteitä:D

-r

Mikähän mulla mättää..jonkun viikon tossa vähensin ruokamääriä omasta mielestä järkevästi ja niin,että painotin protskujen saantia ettei lihat karkais..ja kuinka ollakaan!Reidet ja persaus alko turpoomaan ja selluakin (prkl!) livahti joukkoon..treenitehot olen pitänyt samana..yläkroppaan on tullut ihan mukavasti tavaraa,mutta vatsakin on jotenkin pulpsahtanu ruodostaan..
Housut puristaa ja kurkkua kuristaa..ei kai tässä muu auta kun lisätä taas aerobista reilusti..Cla-tabujakin olen vedellyt jonkun viikon,en sitten niiden tehokkuudesta tiedä..
:confused:

Mulla on paino pudonnut ehkä kolmisen kiloa, ja näyttää lähteneen kaikki tisseistä :jahas:
Kaikki rintsikat pyörii päällä ja ihon alta tuntuu täyte hävinneen. Höh. Ei ole kyllä ikinä ollu näin pienet rinnat, kestää varmaan vähän aikaa totutella (miehellekin :D) . No, positiivistakin on tapahtunut, vatsassa alkavat vatsalihasten kaaret erottua...

Originally posted by Fitkiss
Mikähän mulla mättää..jonkun viikon tossa vähensin ruokamääriä omasta mielestä järkevästi ja niin,että painotin protskujen saantia ettei lihat karkais..

Mitä tarkkaan ottaen syöt ja kuinka usein ja mitä määriä?

Originally posted by Hippa
Mitä tarkkaan ottaen syöt ja kuinka usein ja mitä määriä?
Jepjep..syön yleensä kuusi kertaa päivässä jotakuinkin näin:
aamu:kaurahiutaleita 1,5 dl,rasvaton maito niskaan
kahvi,ruisleipää pari siivua,vähärasvanen juusto pari siivua,tuoremehu 2 dl
välipala:bansku/omppu
lounas:puuro,mehukeitto pari desiä
tai mikäli treenipäivä:pastaa/riisiä,kanaa/tunaa/paistijauhelihaa
kahvibreikki:riisikakkuja/hedelmä
treeniä ennen ehkä bansku
treenin jälkeen palautumisjuoma(reco 2)
illallinen:joskus lounasta vastaava lämmin ruoka,joskus ruisleipää jonka päälle tunaa ja juustoa mikrotettuna
iltapala:rahka/ananashärdelli tai raejuustoa purkillinen

Huomioitavaa siis,etten oleta olevani millään dietillä ja että treenaan täydellä höyryllä.:worship:

Fitkiss:

Ensinnäkin proteiinia enemmän ja tasaisemmin pitkin päivää aina aamusta alkaen. Vähennä kokoaikaisia välipaloja, tuossahan on jo 8 syöntikertaa kun palautusjuoma lasketaan mukaan.

Panosta enemmän yksittäisiin ruokailukertoihin, esim lounaalla syö normaalisti oli treenipäivä tai ei. Jos haluat silti syödä puuroa, niin lisää mukaan raejuustoa tai muuta protskua. Kun syö kunnon lounaan ei tarvi olla heti kohta mussuttamassa jotain.
Iltaa kohti sitten vähennät hiilareista...

Mites on rasvojen saannin laita? Tuleeko liikaa nopeaa hiilaria tai hiilaria yleensäkin? Muista että hedelmät sisältävät paljon sokeria...
Itsekin vasta viime aikoina huomasin, että ehkä rahka-ananas-hässäkän tilalle on parempi esim. rahka-funlight-rypsiöljy-hässäkkä. Seuraksi vielä hieman vehnäleseitä. Ei tuu niitä hiilareita sitten niin paljoo ennen nukkumaanmenoa... Ja öljy hidastaa sitä protskun imeytymistä.

Tässä nyt jotain mitä ekaksi tuli mieleen...

No eipä kestä, kiva jos oli apua!! :)

Ja hullun hauskaa Vappua sinnekin ja kaikille mimmeille muuteski! :kippis1:
(Tulipa toivotettua toisenkin kerran...)

Suositut

Back
Ylös Bottom