Dieetin rakentelua ja motivaatio/motivaattorin etsintää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hymis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kuinkahan tästä tulee huutia.....

Olen tässä miettinyt ja pähkäillyt, etsinyt ja tutkinut ja vähän itkenykki sisäisesti.
Löysin ton leaderin sivun jossa mainostetaan sitä 6 päivän pussikeitto dieettiä, uskoltaskohan sen ottaa kokeelle?? Onko kellään kokemusta? Jos on, niin miten nää raskaammat punttipäivät kannattaa hoitaa syönnin osalta? Lisäproteiinia varmaan tarttee ainaki?

Minä ikuinen ryhmäliikunnasta kieltäytyjä olen menossa muuten tänä iltana venytysjumppaan:dance: ja sen kunniaksi vetasta sitten vielä yläkropan treenin perään!

Velocity Diet,tälläsen löysin ihan näiltä sivuilta. Nyt mimmit tietoa kehiin mitä protskujauhetta, mitä pellavarouhetta+ muita lisureita tähän tarttee. Ja jos joku on täälä jossain jo kertonu naisnäkökulmasta tehdyn kokeilun voi heittää linkkiä niin ei tartte samaa aihetta pyörittää monessa ketjussa.

Mä olin just huimat 4,5 päivää velocityllä ja paino putos 700 g (sen jälkeen kun nesteet tuli takas, mä en punninnut itseäni vasta kuin kaks päivää kuurin loputtua). Mulla oli juomana lähinnä Fastin Blockia, jossa heraa ja kaseiinia. 5 annosta (annoksessa 30 g jauhetta veden kanssa) päivässä otin sitä. Lisäks 3 krt päivässä otin pellavansiemenrouhetta teelusikallisen ja muutamaan drinksuun lisäsin kylmäpuristettua rypsäriä. Palkkarina oli dietmix. Vitskuja lisäksi. Ihan normisti treenasin. Ketoosiin pääsin aika pian kun vähillä hiilareilla ollut muutenkin. Nälkä ei varsinaisesti ollut, mutta välillä oli mielitekoja.

Oli tosi kiva kokeilla tuota, muuttui suhtautuminen kiinteään ruokaan ja oikein kiitollisena nautin nyt niistä pienistäkin annoksista. Mulla oli paino jumittanut tosi kauan. Pidempään en olis tuota jatkanut, musta kun on oikeasti fiksumpaa dietata oikealla ruualla. Mutta tällainen kiva alku- tai välipyrähdys tuo juttu oli.

Tsemppiä sulle painonpudotukseen!

Mie en nyt tuolla VC:llä vedä kirjaimellisesti, mutta oon korvannut nyt protskujuomalla aterioita et sais hiukan vauhtia tähän hommaan, kun ei salille pääse sairastelun takia. Vatsan turvotus ainakin on mukavasti laskenu. Vedän siis 3-4 juomaa (100g vadelmia, 100g rasvatonta maitorahkaa, 30g protskujauhetta, 10g vehnälesettä, 10g rypsiöljyä ja 2dl vettä/ 320kcal, ) ja sit yhden lämpimän ruoan. Maanantaina olen alottanu et saa nähdä kuinka kauan korvaan noilla aterioita...varmaankin siihen asti et pääsen taas salille rääkkäämään :)

Lueskeltuani juttuasi huomasin yhden asian -suurin työ mikä sinun on tehtävä, tapahtuu oman pääsi sisällä. Dieettaminen oikeesti on helppoa, kun siihen tarvittava motivaatio, tahto ja tieto löytyy. Sinun pitäisi löytää ensin ihan oikeasti se halua ja tahto itsestäsi ja sitouduttava siihen. Mieti miksi haluat laihtua ja mitä olet valmis tekemään sen eteen. Sitten kun olet nämä asiat päässäsi tai vielä parempi paperilla jäsennellyt, teet päätöksen sitoutua siihen. Tee välietappeja, jotka ovat realistisia. Jos kaikki tämä tuntuu vaikealta, niin todellakin kannattaa hankkia PT. Mihinkään pussikuureille en suosittele sinun ryhtyvän, oikotietä onneen ei ole. Sinun pitää opetella syömään oikein joka päivä, valita oikeanlaisia ruoka-aineita sopivassa suhteessa ja oikeita määriä. Ruokapäivänkirjan pito on oikeastaan helpoin ja todellakin tarpeellinen keino tarkkailla tätä. Kun olet laihtunut haluamasi verran, seuraa painonhallinta vaihe. Itseasiassa painonhallinta onkin vaikeampaa kuin itse laihdutus. Tämän vuoksi sinun tulisi löytää uudenlainen elämäntapa, johon kuuluu toisenlainen ruokavalio kuin nyt ja tietysti liikunta. Näillä keinoin saavutat tuloksia, jotka myös pysyvät.

Kiitos Haidiah ja susanah kommenteistanne :)

Näinhän se juurikin on, että pään sisällä minä tätä kamppailua käyn. Siksi yritän käyttää tätä saittia motivaation hakuun, koska täältä olen muulloinkin saanut potkua. En tosin ole keskusteluihin aikasemmin osallistunu tai mitään,ollut vaan taustalla.
Todentotta nuo välietapit olisi ihan hyvä suunnitella paperille asti, samoin kirjata haluamansa lopputulos. Eihän minulla ole kuin koko loppuelämä elettävänä, ja mikäli haluan saada siitä ajasta mahdollisimman pitkän, niin omaan hyvinvointiin pitää/ täytyy panostaa.

Keskustelua jatkettakoon! :)

Nyt uimaan piskuiseni kanssa!

Motivaatiota voi hakea ulkopuolelta, mutta tärkeitä on se, että se löytyy sinun sisältäsi :). Samalla kun kirjailet tavoitteitasi paperille, niin mieti myös mahdollisia esteitä niiden toteutumiseen. Kirjaa ne myös ylös ja sen jälkeen mieti onko ne todellisia esteitä vai itsesi "luomia" esteitä. Tulet yllättymään :). Todellakin kannattaa satsata omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Tsemppiä!

itse koin niin sanotun ahaa-elämyksen kun lueskelin halo:n blogia (en muista mikä, oliko vanha vai uusi) kun hän jossain mainitsi motivaatiosta yms.
että paras tapa on päihittää motivaatio-ongelmat ottamalla asioita tavaksi. mun mielestä aivan huippu vinkki! itselläni ainakin naksahti joku vipu päässä :D

Tätä mä just Miuske tarkotan; jospa minullaki napsahtas jotain päässäni, kun sain tän ketjunkin pyörimään. XD Jokaisessa viestissä huokuu tsempitykset, ja kun tää on melkeen julkista niin enhän mä viitti jatkaa kirjottelua jos en saa jotain aikaseksikki!

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No niiiiih, se on sitten sellanen juttu, että mä alan kokeilla tota velocity-dieettiä.Heti huomisaamusta. Perustelen päätöksen itselleni sillä, että tällä on mahdollista saada nopeasti painolukemaa alas nesteiden lähdön muodossa. Jospa tämä potkasis liikkeelle sitten sen terveellisen, säännöllisen ruokavalion. Saan tämän makean ja hillarihimon ylipäätään kuriin.
Aijon purkaa tähän ketjuun tuntojani ja tuloksiani. Neuvoja en voi kenellekkään antaa, koska olen itsekkin tuolta kyseisen dieetin ketjusta poiminut ohjeita. Dieetti ei ole helppo,sen tiedän eikä myöskään yli 28 vuorokautta tätä saa piettää. (Noh,olen tyytyväinen vasta kun saan eka puhtaan viikon ylipäätään läpi.)
Kyllä vähän jänskättää....

Moi! Tää nainen kaipailee vinkkejä... Painoa pitäisi saada tippumaan n. 5-8kg, ja ETENKIN vatsanseutua pitäisi saada kiinteytymään. Koko kroppakin kaipaa tietysti kiinteytymistä, mutta vatsan alue on se mikä itseä eniten häiritsee. Olen aika herkkuperse, eli todella perso makealla (etenkin karkeille) ja jos aloitan niiden syömisen, niin en lopeta sitä hetkeen. Samaten myös hiilareita ei tarvisi meikälaisen vetää ollenkaa, koska niitäkin saatan sitten vetää liikaa. Vinkkejä ja kommentteja otetaan vastaan.

Hei vaan minunkin puolestani. Eka kertaa kirjoittelen palstalle, täällä tuntuu saavan mukavia ja asiallisia vastauksia, joten heitänpä omat mietteeni myös ilmoille. Olen kolmeakymppiä kolkutteleva nainen, salitreeniin tutustunut viimeisen vuoden aikana painonpudotusprojektin yhteydessä ja hurahdus lajiin on jo oikein hyvällä alulla. Painonpudotusprojektini alkoi vuosi sitten ja vaikkei vaa'an lukemat ole muuttuneet kuin viitisen kiloa lähtöpainoa alemmas, olen silti saanut kehonkoostumusmittausten mukaan rasvaa muutettua lihasmassaksi aika kivasti ja peiliin katsoessa on jo huomattavasti tyytyväisempi olo. Tällä hetkellä painoa on 69 kg, pituutta 171, joten ihan normaalipainossa mennään. Treenaan pt:n laatimalla 2-jakoisella ohjelmalla, salikäyntejä tulee 4xvko. Kuitenkin vielä tavoittelen muutamien kilojen pudotusta salitreenin ohella, sillä ylimääräistä "löysää" löytyy kaikilta tyypillisiltä ongelma-alueilta (vyötärö, reidet, takapuoli, allit jne.) ja niistä haluaisin päästä eroon. Tiedustelenkin nyt, onko mimmeillä kokemuksia if-tyyppisestä (leangains?) syömisen rytmittämisestä painoa pudotettaessa? Forumilta löytyi miesten kokemuksista paljonkin, mutta onko tyyli toiminut naisilla yhtä hyvin? Itselläni ongelmaksi on muodostunut juurikin tuo syömisen rytmittäminen, etenkin arkipäivinä, sillä työpäivät ovat tiiviitä, ja minun on vaikea ehtiä syömään riittävän usein. Liian pitkät ateriavälit johtavat usein nälän tunteeseen ja sen helpottamiseen niillä surullisen kuuluisilla kahvihuoneen herkuilla... :/ Kotioloissa syömiseni pysyvät hyvin järjestyksessä ja kun suunnittelen syömiseni hyvin ei makeanhimo iske lainkaan niin helposti. Jääkaapin perusraaka-aineet ovat kunnossa ja herkut jätän suurimmaksi osaksi kaupan hyllylle. Suurimmaksi osaksi tarkoittaa, että v.loppuna saatan herkutella, mutta maltilla. Olenkin pohtinut, jos kokeilisin ruokailujen siirtämistä ilta-aikaan ja treenin yhteyteen ja pudottaisin hitusen kokonaiskalorimäärää painonpudotusta ajatellen. Peruskulutukseni ohjenuorana olen pitänyt 2000 kcal, treenipäivinä muutama sata kaloria enemmän. Kuitenkin ennen kuin tarkempia suunnitelmia alan tekemään, olisi kiva kuulla kokemuksia mikäli joku on tämän tyyppistä painonpudotustyyliä kokeillut ja millaisia tuloksia sillä saavuttanut.

Viitsit ku ärsyttää ettei tätä itsekuria ole tarpeeksi pysyä erossa herkuista! Aluksi meni hyvin mut juhannuksen jälkeen ei ole into enää pysynyt :/ muuten syön oikein mutta kotona on aina keksejä tai jäätelöä koska vanhempani niitä haluavat :(

No niiiiih, se on sitten sellanen juttu, että mä alan kokeilla tota velocity-dieettiä.Heti huomisaamusta. Perustelen päätöksen itselleni sillä, että tällä on mahdollista saada nopeasti painolukemaa alas nesteiden lähdön muodossa. Jospa tämä potkasis liikkeelle sitten sen terveellisen, säännöllisen ruokavalion. Saan tämän makean ja hillarihimon ylipäätään kuriin.
Aijon purkaa tähän ketjuun tuntojani ja tuloksiani. Neuvoja en voi kenellekkään antaa, koska olen itsekkin tuolta kyseisen dieetin ketjusta poiminut ohjeita. Dieetti ei ole helppo,sen tiedän eikä myöskään yli 28 vuorokautta tätä saa piettää. (Noh,olen tyytyväinen vasta kun saan eka puhtaan viikon ylipäätään läpi.)
Kyllä vähän jänskättää....

Moips,
Mua kiinnostaa tietää miten sulla nyt menee? Pysyitkö dietissä, saitko sokeririippuvaisuuden kuriin / potkittua pois kokonaan? Vai menikö repsahduksen puolelle ja nyt haeskelet kissojen ja koirien kanssa motivaatiota uuteen nousuun?

Kiinnostaa, koska painin samojen asioiden kanssa ja tossa jo pari vuotta sitten olen ensimmäisiä kommentteja tilanteestani ja ajatuksistani laittanut ja nyt tietysti hävettää kun pari vuotta hurahti (vaikka niin hehkutin et "NYT ON MOTIVAATIOTA" jne... ) enkä vieläkään ole opetellut syömään oikein... That's right, tiedän että syy on minussa itsessäni... En ole edes yrittänyt oppia syömään oikein joka päivä lopun elämäni ajan vaan enemmänkin keskittynyt laihdutukseen periaatteella "x viikon päästä on juhlat, nyt äkkiä laihduttamaan" Ja kyllähän kaikki tietää miten siinä käy kun yrittää pikalaihduttaa tommonen 15kg... ei lähe ei ja paskimmassa tapauksessa tulee vielä lisääkin...

Eikä multa tietoa puutu, niin kauan ja uskollisesti olen kaiken maailman palstoja ja terveyslehtiä yms lukenut, mulle mahdottomaksi yhtälön tekee se, että siihen laihduttamiseen oikeilla menetelmillä menee liian kauan... Kun mikään effortti ei missään näy niin menee mielenkiinto koko hommaan ja sit kestää taas oman aikansa saada kiinni edes jonkunmoisesta motivaatiosta pitää itsestään huolta...

Kehokoostumusmittauksen mukaan mun kilot ovat vain esteettinen haitta, en siis pysty "pelottelemaan" itselleni motivaatiota miettimällä tukkiutuneita verisuonia tms... Ja sekin tosiaan et motivaatiota liikuntaan löytyy kyllä liiankin kanssa - liikun paljon ja siksi vähillä kaloreilla diettaaminen ei todellakaan pidä mua ruodussa kun illalla nälkä iskee ja sit tyhjenee kaappi ja kaupasta saa lisää kun kaapista loppuu eväät...

Jos nyt jotain positiivista tähän väliin niin lihasta on tullut toki lisää, rasvaa ei lisää mut ei ole lähtenytkään...

Tiedän mitä mun pitää tehdä (opetella päivätasolla syömään oikein ja tarpeeksi!) se vain tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeeta, mutta ehkä joku päivä selätän omat eväspeikkoni... Sillä aikaa kiinnostaa tosiaan tietää mitä muille terveellisen ruokailun (ja annoskokojen) opettelijoilla menee...?

Sokeririippuvuudesta irtautumiseen kannattaa edes kokeilla kuukausi gluteenitonta ruokavaliota. Leipä siis pois, jos tuntuu että himot riivaavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom