Hei vaan minunkin puolestani. Eka kertaa kirjoittelen palstalle, täällä tuntuu saavan mukavia ja asiallisia vastauksia, joten heitänpä omat mietteeni myös ilmoille. Olen kolmeakymppiä kolkutteleva nainen, salitreeniin tutustunut viimeisen vuoden aikana painonpudotusprojektin yhteydessä ja hurahdus lajiin on jo oikein hyvällä alulla. Painonpudotusprojektini alkoi vuosi sitten ja vaikkei vaa'an lukemat ole muuttuneet kuin viitisen kiloa lähtöpainoa alemmas, olen silti saanut kehonkoostumusmittausten mukaan rasvaa muutettua lihasmassaksi aika kivasti ja peiliin katsoessa on jo huomattavasti tyytyväisempi olo. Tällä hetkellä painoa on 69 kg, pituutta 171, joten ihan normaalipainossa mennään. Treenaan pt:n laatimalla 2-jakoisella ohjelmalla, salikäyntejä tulee 4xvko. Kuitenkin vielä tavoittelen muutamien kilojen pudotusta salitreenin ohella, sillä ylimääräistä "löysää" löytyy kaikilta tyypillisiltä ongelma-alueilta (vyötärö, reidet, takapuoli, allit jne.) ja niistä haluaisin päästä eroon. Tiedustelenkin nyt, onko mimmeillä kokemuksia if-tyyppisestä (leangains?) syömisen rytmittämisestä painoa pudotettaessa? Forumilta löytyi miesten kokemuksista paljonkin, mutta onko tyyli toiminut naisilla yhtä hyvin? Itselläni ongelmaksi on muodostunut juurikin tuo syömisen rytmittäminen, etenkin arkipäivinä, sillä työpäivät ovat tiiviitä, ja minun on vaikea ehtiä syömään riittävän usein. Liian pitkät ateriavälit johtavat usein nälän tunteeseen ja sen helpottamiseen niillä surullisen kuuluisilla kahvihuoneen herkuilla... :/ Kotioloissa syömiseni pysyvät hyvin järjestyksessä ja kun suunnittelen syömiseni hyvin ei makeanhimo iske lainkaan niin helposti. Jääkaapin perusraaka-aineet ovat kunnossa ja herkut jätän suurimmaksi osaksi kaupan hyllylle. Suurimmaksi osaksi tarkoittaa, että v.loppuna saatan herkutella, mutta maltilla. Olenkin pohtinut, jos kokeilisin ruokailujen siirtämistä ilta-aikaan ja treenin yhteyteen ja pudottaisin hitusen kokonaiskalorimäärää painonpudotusta ajatellen. Peruskulutukseni ohjenuorana olen pitänyt 2000 kcal, treenipäivinä muutama sata kaloria enemmän. Kuitenkin ennen kuin tarkempia suunnitelmia alan tekemään, olisi kiva kuulla kokemuksia mikäli joku on tämän tyyppistä painonpudotustyyliä kokeillut ja millaisia tuloksia sillä saavuttanut.