Dieetin rakentelua ja motivaatio/motivaattorin etsintää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hymis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Otsikossa piilee koko totuus

En saa dieetistä kiinni saatika että kolmea viikkoa pidempään saisin puhtailla vedettyä. GFG:ssä olen nämä kolmiviikkoset aina kunnialla suorittanut,mutta sen jälkeen onkin sitten viiletetty jääkaapille tennarit sauhuten.

Teen kohtuu kovaa salitreeniä 3-4 krt/vko, tällä hetkellä yläkroppa painotteisesti. Ja mitä mulle tarkottaa kova niin sitä, että painoja on sen verran että toistot onnistuu 8-10 x 3 ja ne viimeset on niitä naamapunasena vedettyjä. Painoja lataan surutta lisää jos alkaa yli 10 toiston mennä. Lisäksi yritän parhaani mukaan kiinnittää huomion tekniikkaan ja oikeiden lihasten kipeytyminen kaiketi on se paras mittari. Eilinen ojentaja/olkapää treeni ei vielä tunnu, joten joku ei nyt mennyt kohilleen. Yläkroppa treeniä teen nyt yksistään vain siitä syystä, että eilen lääkäri kertoi selän kuvausutulokset jotka kertoi omaa karua kieltään. 2 nikamavälissä oli pullistelua ja pullistuma. Lisäksi välilevyt madaltuneet kautta selkärangan. Yksi nikama vielä kaiken lisäksi näytti kiilamaiselta, josta ei tietoa onko vammautunut tms... lapsena kaiketi.
Alakerran treeni siis pannassa niin kauan että pääsen fysioterapiaan, jossa toivottavasti saan luvan ja oikeat opit alakerran treeniin. Harmittaa kun jalkaprässi ja kyykky smithissä on olleet kautta aikain lempparit ja mavekin alkoi jo pikkuhiljaa sujua. Sunnuntaina tein maven sekä prässin ja kappas vain,olen ollut selästä kipeä siitä saakka:face:

Treenin olen aikanaan ( -06) aloittanut laihduttamisen vuoksi joka silloin alkuun toimikin toivotulla tavalla. Iltatähden tekasu sitten muutti kaiken ja mamma repsahti.

Nyt painoa pitäisi saada ainakin se 25 kiloa veks ( painoindeksi mukaan kaiketi yli 35 kiloa...) , mutta ei se oikein tunnu onnistuvan. Motivaatio ruan suhteen totaalisesti hukassa. Lääkärille esitin kysymyksen laihdutusleikkauksesta johon hän ihanasti totesi, että en näytä tyypilliseltä laihddutusleikkausta tarvitsevalta vaikkakin painoindeksi antaakin kuvan vaikeasta lihavuudesta. Lääkärini sanoi myös, että olen ilmeisesti jo hyvän tovin harrastanut salia. Ongelmakohtanani on keskivartalolihavuus,toki sitä läskiä on muuallaki, mutta tämä pahin.

Oi missä sinä olet motivaatio...*huoh*

Toivon mukaan minua ei nyt kivitetä, että olen väärällä saitilla itkemässä. Salitreenaaminen on kuitenkin se minun juttu ja tehnyt sitä kohtuu kauan. Olen sellainen yksinäinen susi omassa ympäristössäni punttailuni kanssa. Kukaan lähipiiristä ei harrasta samaa joten vapaa-ajalla en saa vastavuoroista keskustelua aiheesta. Mies kyllä kannustaa kovasti ja tykkää että mammalla on vähän habaa mistä ottaa kii :)
Näiltä sivuilta olen monet vinkit käynyt poimimassa ja viimeisimmän treeniohjelmankin löysin tän sivun kautta.

Kiitos ja kumarrus! Olipa mukava puhaltaa ajatukset ruudulle :hyvä:

Mikä osa dieetillä pysymisessä sulla on kaikkein hankalinta? Onko se ihan nälkä, vaiko mieliteot?
Jos keskivartalolihavuus ja sen myötä todennäköisesti insuliiniresistenssi on ongelma, niin silloin dieetin kannattaisi varmaan olla suht vähähiilihydraattinen, ja niin tuo GFG käsittääkseni onkin. Jos nuo GFG-jaksot sujuvat hyvin, niin olisiko sitten pidemmälläkin tähtäimellä toimiva sellainen tiukka ateriasuunnitelma, jota ei sit sovelleta tippaakaan?
Harrastatko aerobista muuten lainkaan tuon saleilun lisäksi? Niin ja jos sopii kysyä, niin minkä ikäinen olet?

Nälkä, joka ajaa mielitekoihin tyyliin " voin mä ottaa palan suklaata tai voin mä pitää oikeen kunnon mässypäivän jne..." Ja leipähimo on ihan järjetön,jolla sitten saatan yllättäin korvata ihan aterioita. Tunnistan itsessäni hieman syömishäiriön oireita.

Toi gfg on ollut hyvä, mutta ongelmana on ehkä toi niukka kalorimäärä. Käyn arkipäivät töissä ja aamunousut on jo klo 6. Siitäkö sitten alan laskeskeleen ateriarytmiä niin tuntuu että syöntivälit venyy kamalan pitkiksi,lähemmäs 4 tuntia. Ja sitten treenipäivinä pitää vielä tarkemmin miettiä ateria-aikatauluja ja mitä syö, että edes himpun verran olisi hyötyä punttailusta.

Aerobista teen vaihtelevasti joko kävelylenkkeillen, taikka salilla crossilla, kuntopyörällä tai juoksumatolla. Selkä on nyt ulkolenkkeilyä hiukan rajottanu, kun menee kankut tunnottomaksi ja sähköä "juoksee" alaselällä. Aerobinen ei ole suunnitelmallisesti viikko-ohjelmassa.

Ikää löytyy viittävaille 38 :)

Musta tuo GFG:n ruokavalio on aika natsitiukka, itekään en pystyis pidempään sellaiseen, no en pystyis viikkookaan. Eikä musta kannatakaan, ei sellainen elämäntaparahkamättö oo mun mielestä kovin houkuttelevaa. Mut suosittelisin jonkinlaista ravintovalmennusta, kuulostaa että se olis sulle aika iso apu tuossa tilanteessa. Jutta ja Bulli nyt niitä taitaa ainakin tehdä, ja toinen, jokseenkin erilainen lähestymistapa, on esim optimal performancella. Sen verran tiedän niitä tyyppejä ja niiden juttuja et uskaltaisin suositella, aika mielenkiintoista ja tosiaan erilaista. :)

Kiitän vinkeistä ja kokemuksesta voin kertoa,että pt:n tekemä ruokavalio on hyvä juttu :)
Ongelma nyt lienee kuitenkin ihan oma päänsisäinen juttunsa ja itsensä patistaminen määrätietoseen ja terveelliseen syömiseen. Tai terveellinen ruokavalio on jo hallussa, mutta miten mä ne ylimääräset saan pois siitä... ton ravintovalmennuksen ja optimal performancen aijon tutkia kyllä nyt tarkoin, ja myöskin toteuttaa kunhan ensin selviää hintataso ja mielellään ottaisin tästä oman kotipaikkani lähettyviltä Meri- Lapin alueelta.
Oishan nuita pussikuureja jos jonkin näköstä tarjolla, mutta eipä ne taida olla mun juttu-nekään. Eihän sitä riittäs virtaa senkään vertaa liikuntaan jos vain jois ja söis keittoja. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat hehkuttaneet kyseisiä kuureja toimiviksi ja onnistuneetkin hienosti, joten en missään tapauksessa pidä niitäkään huonoina vaihtoehtoina. Tämähän kuuluu kastiin "toinen tykkää mustikasta,toinen mansikasta..." vai miten se menikään :hyper:
Mitäs muuten antaisitte vinkiksi ton aerobisen suhteen? Jos mä nyt sen kovan treenin pidän siinä 3-4 krt/vko. Ja kannattaisiko aerobista yhdistää kovan treenin loppuun?
Tää on muuten pimatsut ekka kerta kun olen saanut asiallista vastinetta omiin mietintöihin! Olen siis oikealla saitilla vihdoin ja viimein :rock:

Eipä noista pussikuureista taida olla muuhun kuin motivaatiostartiksi, tai sit jos pitää saada vaikka kahdessa viikossa nopeasti pari kiloa pois että mahtuu juhlapukuun tms.

Mahtuisiko joku 3-4 aerobista sit vielä ton salitreenin lisäksi sun aikatauluun, kuitenkin niin että lepopäiviäkin tulee? Ja aerobinen salitreenin päälle, tai sit ihan erillisenä harjoituksena. Crossailu, kävely ja pyöräily kuulostaa hyvältä, ja alaselälle lisäksi vesilajit on lempeitä. Fyssarikin varmaan mielellään antaa hyviä ohjeita, sitten kun sinne pääset, mutta noi edellämainitut ainakin on turvallisia.

Mahtuu kyllä, jos liitän punttitreenin loppuun, täytyy vain sitten varautua tunteroisen pidempään treeniin.
Voi kun olisikin sellanen mahdollisuus että aamusta aerobinen ja illalla puntti! Ei vaan viitsi aamu 5 ponkasta näillä kylmillä ilmoilla tennareihin.

tiedän tiedän. mä niiin tiedän, miltä susta tuntuu. - tai siis mulla oli sama juttu. 2010 syntyi mun vikat pojat. <3 - imetystä kesti reilu 2kk. - olin tosi väsynyt ja lihosinlihosinlihosin. oon karpannut kyllä vuodesta 2007, ja raskausaikana mulle ei tullu ku just 10kg painoo!! - noudatin tiukkaa VHH:ta, koska sokerit meinas hiilareilla karata. ongelmat alkoi siis vasta lasten syntymän jälkeen: väsymys ajoi ostamaan suklaata ja suklaata ja sit olikiva myös juoda illalla se yks siideri ku lapset sai nukkumaan. hetkessä olikin paisunut monta kiloa isommaksi.

- en tiedä mistä sain viime syksynä intoa siihen, että aloin taas käymään salilla ja siivosin ruokavalion.
aloitin salilla käymisen rauhallisesti: 1-2krt viikossa, mutta ruokailut siisteinä. aloitin silleen syklittämään hiilareilla, että lepopäivinä n.30-40, mutta salia ennen sitten reilu 2kertainen satsi. - jotenkin mun PÄÄ kaipas sitä, että sain syödä jotain hiilaritöhnää. aluksiseoli puuroa ja jotain oikein makeaa sokerimysliä siihen päälle. - mut sit ku mun vatsa ei kestä vehnää/gluteenia yleensäkään, oli mun pakko se mysli jättää pois. jatkoin siis pelkällä gluteenittomalla kaurapuurolla+ VOITA 15-20g. :) ja kun olin päättänyt että sen jälkeen menen aina salille niin söin sen kaiken hyvillä mielin.
pikku hiljaa lisäsin salitreenejä niin että lepopäiviä oli siltikin 2 aina välissä. tiesi, että nyt saa huilata ja olla lasten kanssa. (ja mieskin saa mennä hiukan omia menojaan, eikä tarvi olla 2-3h lasten kans ;) )
-AEROBISTA en oo harrastanut yhtään. ei oo kiinnostanut. vaikka otin 2kk sitten crosstreinerin tohon olkkariin. :D
syönyt oon silleen puoliksi body- ja puoliksi karppiruokaa. :) - kituutellu en oo; kalorivaje ollu n.400. kasviksia vaan laittanut joka päiväksi valmiiksi niin ettei tarvi miettii mitä syö. - annokset on kipoissa valmiina; senkun lämmitän. - kanaa ja leikkeleitä on aina kaapissa sekä kananmunia. :)
- ELOKUUN jälkeen mun paino on laskenut 9kg ja vyötäröltä leveimmästä kohdasta on lähtenyt 12-13cm!!!! - ja ilman aerobista! :) toki oon ottanut esmi. imuroinnin ja lumenluonnin aerobisena, jota en tietty oo laskenut kulutukseksi. mut en mä niitäkään hulluna oo tehny; 1-2krt imuroinu viikossa isoimmat ja lunta luonut silloin ku sitä nyt eniten tuli.

- tärkeää diteetillä on hyvä UNI. stressittömyys. lepo.
- ja tietysti NE OIKEAT RUUAT!! - paljon kasviksia ja siihen kylkeen sitten sitä proteiinipitoista oman painon vaatima määrä.
- mä oon tietysti karppina käyttänyt voita ja kermaa, koska ilman niitä en oikein osaa enää olla.
- herkuttelupäivät oon silleen suunitellu valmiiksi, että tiedän koska ne on, ja sitten seuraavana päivänä heti SALILLE. :)
- alkoholia en oo ottanut kuin 2 kertaa isomman annoksen nyt puolen vuoden sisällä. pari kertaa sit punkkua lasillisen.
- ja mun salitreeni on kestänyt ALLE TUNNIN!
- oon tehnyt VAIN ISOJA PERUSLIIKKEITÄ eli kuormittanut koko kroppaa sen 1-3krt viikossa. (nyttemmin vain 2krt.)
- aloitin syksyllä täältä saamani vihjeen perusteella SS:treenin ja uskon että se on osaltaan ollut hyvin tukemassa tätä mun rasvanpolttoa.
- kalaöljyt on ollu matkassa koko ajan.
- vihreä tee kapseleita ostin viime viikolla. (ainakin henkinen tulki ;) ku meinaa välillä usko loppua...)

noniin. tulipas taas laulettuu. :D

---- TOIVON ETTÄ SAAT SEN KIPINÄN JOSTAIN!! --- TSEMPIII!

MUOKS. viime talvena siis painoin n.75!!!! ja oon kuitenkin vain 158cm.
ja sitku se oli kaikki viä semmosta lölllööööööööööö.

Eilen lueskelin tota Optimal Performance sivua ja vaikutti todella hyvältä jutulta! Hinnakashan se on kyllä.
Pelkällä ruokavalion tilaamiselle tilanne tuskin muuttuu sen kummemmaksi. Henkilökohtainen ohjaus antaa aina enenmän.
Itseasiassa, nyt kun olen tällä saitilla pyörinyt päivittäin,lukenut näitä juttuja niin päähän on alkanut jo tulla ajatus,, että kyllä mä viell saan itseni kuriin. Kevättä kohti mennään,valoa on tiedossa enenmän-> ulkona liikkuminen tulee mukavammaksi, selälle olen saamassa ammattiapua varmaan piakkoin ja punttitreeni kulkee oikein hyvin.
Etanaisen kommentti "annokset on kipoissa valmiina" on todella hyvä!! Toihan minunki pitää tehdä. Mä teen jääkaappiin oman hyllyn niin koko perhe tietää mitä mamma syö ja minkä verran. Osaa mieskin sitten tarvittaessa auttaa ja täydentää.

Olen tässä hiihtolomaa vietelly viikon ja voin kertoo, että elimistö ja unirytmit on totaalisen sekasin. Kiva maanantaiaamu tiedossa,kun kellä pärähtää 5.45... Ja mistä tietää, että ongelmaa syömisen kanssa? Aamun ensimmäinen ajatus on "mitä tänään syödään"

Kiitos kaikille vastanneille! Meitä on varmaan monta samasta ongelmasta kärsiviä, joten ei muutako tähän ketjuun lisää vinkkejä, tsempityksiä ja purnaukset mahtuu mukaan myös:rock:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Entäs jos vaan syöt liian vähän tai epäsäännöllisesti, kyllä tuolla treenimäärällä pitää kaloreitakin saada kohtuupaljon, vaikka kuinka dieettaisi. Jos laitat tänne tai mitä söin tänään -ketjuun "normipäivän" ruokavalion, niin olisi ehkä helpompi kommentoida?

Tottahan toki voin laittaa vaikka tän päivän mätön ja vertailuksi sitten maanantain ruokavalion-näillä kahdella on nimittäin järjettömän suuri ero, johtuen työn luonteesta, jolloin rytmitän syömisen,nukkumisen ja liikunnan ihan toisin. Ja nyt tän päivän syönnistä voin jo sanoo, että ihan törkee lista pelkkää hiilarimättöä ja jollekki voi tulla mieleen, että olenko mä koskaan osannu edes pitää diettaajan ruokavaliota yllä. Voin kertoo,että olen ja paljon on sieltä kunnon dieettiajoilta jääny hyvääkin ihan arjen ruokavalioon. Nyt on vain perhanan huono fiilis ruuan suhteen...

Aamu alko vasta 10.30
Litra vettä ens alkuun hörpiskellen tässä koneen äärellä
3 talousruisleipää, päälle olivia beceliä ja jokaiseen yksi siivu palvikinkkua. Pari motillista kaffia kera laktoosittoman maidon.

Puolilta päivin käytiin kylästelemässä
kaksi palaa makeaa punaviinimarjapiirakka-ai että otti makuhermoon! Kaffia kupillinen

Kotiin tultua ponkasin salille ja treeni sujui näin;
10 min rauhallista kävelyä juoksumatolla,pikkuhiki kuitenki pintaan.
Seukiksi muutama jalkaliike lantion lisä lämppäriksi;
jalkojen lähentäjälaite 2x20 20kg, annoin oikeen venyä sisäreisien.
Reiden ojennus laitteessa 3x15 15kg

Ja sitten selän kimppuun-ei kuitenkaan alaselän
kulmasoutu levytangolla ( levytangon asemaa ajoi tänään se musta hengetön tanko jonka päihin laitoin 10kg painot) 3x 10
kulmasoutu istuen kaapeleilla 3x10 40kg
ylätalja kaapeleilla painoja kokeillen pari vetoa 45kg, tästä suoraan tiputus 35kg 3x10
ylätalja kapealla otteella 1x45kg, 2x8 50kg
ylätalja sellasessa toisenlaisessa laitteessa 2x50kg
kulmasoutulaite 2x10 40kg

vatsoja rutistelin laitteessa 30kg painolla
vinoja vatsoja samoin kiertolaitteessa 30kg painolla

loppuun verkkanen lämmittely 15 min matolla

Palari reenin jälkeen dietmix 40g

kotona 1,5h myöhemmin ateria;
makaronilaatikkoa 1 kauhallinen, hyvän kokonen palanen uunilohta, salaatti

Illan mittaan on mennyt irkkareita, muutama ruisleipä lohen kera,sekä pari palaa itsetehtyä pitsaa( pellillisestä tuli 12 palasta)

Juomaksi cola zero ja vettä

Ihan karmeaa luettavaa... :/ arkilista on hiukka toisen näkönen-siell on ne rahkat,raejuustot ja marjatki mukana,ja ruokapuntari!

Siis laitan maanantai-iltana sen vertailu listan :hyper:
Perhana ko kirjotin tota äskeistäki vaikka kuin ni sitten vastausvaiheessa mä olinki jo ulkona,ja osa ei ollut siis edes tallentunut sepustuksesta...pitäs vissiin katella asetuksia kuin nopeeta tää heittää ulkopuolelle.

Huh,ompas ollut jo pitkä maanantai! Laitan nyt tähän tähän asti syödyt eväkset ja myös sen mitä suunnittelen loppuillaksi. Liikuntaa mietin,että jaksanko tänään mitään:kävin töissä 30 min reippailun ihanassa säässä rennon letkeästi. Lenkille oli tarkotus lähtä,mutta selkä kipuilee siihen malliin,että taitaapi jäädä. Jos salille pyöräilemään jaksas.....

Herätys 5.45
1/2 l vettä

klo 7
hedelmämysli 45g
raejuusto 100g
marjakeitto (valio alle 10kcal) 150g
leipäjuustoa pieni pala

klo 9
leipäjuustoa pieni pala ja jotain pakaste daim kakun tapasta pieni pala

lounas 10.45
Höttöriisiä n.2 dl ( jotain täysjväjuttua kaiketi oli ja niin ylikypsää, että tosiaan oli ihan höttöstä,yäk! )
Tahitilainen broilerikastike n. 2dl, broilerin lihaa arviolta 150g....
tomaatti

kaffia ja pienen palan sitä herkkukakkua vielä otin iltapäivästä ja ne välipalaksi tarkotetut omenat jäi oottaan pöydälle huomista

kotona n.klo 15
talousruisleipää 2 siivua
sipasu beceliä
uunilohta n. 100g

Tälle iltaa menee vielä broilerin fileleikettä ja wokkikasviksia ja iltapalaksi aattelin maitorahkaa,marjoja ja marjakeittoa.

Saapi kommentoida! Risut ja ruusut otetaan vastaan.

Hedelmämyslistä kannattaa tarkastaa sokerin määrä, sitä voi olla yllättävän paljon! Daim-kakkupalat, vaikka pieniä ovatkin, pitävät sokerin-/hiilareidenhimoa yllä. Jos kahvitellessa haluaa makeaa, ota mieluummin pelkkää leipäjuustoa tai pieni ja matalasokerinen protskupatukka. Lounaan syöt varmaan työpaikalla? Siihen suosittelisin proteiinipitoista salaattia jo senkin vuoksi, että kasvisten osuus on ainakin tässä esimerkkipäivässä vähäinen.

Hei annaban

Sokerikoukussa-minäkö :wtf: tunnustetaan ja vieläpä PAHASTI.
Tavallisesti en ole kahvin kanssa tarvinnut yhtään mitään,edes maitoa, mutta kuten edellä kerroin olen pahasti metikössä ruokavalion kanssa.
Lounaan syön töissä,työpaikan tarjoamana ja aamulla en tarkistanut listaa,joten pelkkä tomaatti oli sitten vain tarjolla kasvislisukkeeksi. Useimpien ruokien lisukkeena on kaalipohjaista salaatti tms. ja kastike onneksi erillään. Käytän silloin lautasmallia, ja useimmiten jätän riisin/pastan/perunan ottamatta, että voin syödä palan leipää taikka sitten säästää ko.hiilarit punttitreenin jälkeiseen kunnon ateriaan.

Toi protsupatukka vois olla tälle hetkelle ihan hyvä vaihtoehto kahvin kanssa. Ne omenat mulla oli tarkotus tänään syödä välipaloina vaan herkkuperseenä sorruin pöydän antimiin.On synttäreitä tiedossa, joten työpaikalla on tavallista enenmän henkilökunnan tuomia herkkuja tarjolla.

ja hops,kävin salilla! Matolla kävelemässä sykemittarin kanssa, intervalleja, keskisyke n. 140, ja kaloreita kului 510, ja 100 kalorin edestä vielä loppulämmittelin kuntopyörällä vastuksilla 3-5, syke pysyi 136. Tulipa vain hyvä mieli vaikkakin jalat on nyt aikasta hyytelöä :rock:

Kasvisten määrä on kyllä aika olematon :) Ja jos oikeesti on sokeriin ja nopeisiin hiilareihin on himo niin mulla ainakin toimii 2-3 viikon totaalinen syömättömyys noita kohtaan. Tän jälkeen ei enään himota, mutta meeppä kerran repsahtamaan niin se on helpompi repsahtaa taas ja sokerisia juttuja tulee aateltua aika paljon et saispa sitä ja saispa tätä. Ja mitä tuohon GFG-diettiin tulee niin ihan hyvin voit pitää sitä pohjana. Nostat vaan kasvisten, lihan ja rasvan määrää. Mulla ainakin tuli sillä dietillä iho-ongelmat, kun ei saanu tarpeeksi rasvaa :( Kuituja kannattaa myös katsoa, että oikeesti saa tarpeeksi. Liityppä vaikka Kiloklubiin (ilmainen) ja merkkaa sinne puntarin kautta viikon ruoat niin näet, että tuleeko kaikkia syötyä tarpeksi :)

Hedelmämyslissä taitaa olla aika paljon sokeria. Lapselle etsiessäni olen löytänyt vain yhden täysin sokerittoman ja lisäaineettoman muron (Talk Muru) kaupasta ja kuitujakin tuossa on 20g/100g, että mun aamusesta 40g annoksesta tulee jo 8g kuituja. Leipiäkin kannattaa verrata jos sitä haluaa syödä :)

Meillä työpaikalla oli ennen kaikkia karkkia yms. pullaa tarjolla, kun ravintolasta on nyt kyse. Meän hotelli aina toi sit kokouksilta kaikki ylimääräset leivonnaiset meille....lopulta tarjoilijat alko tuomaan hedelmiä töihin tullessaan porukalle tarjolle et voi niitä napostella sit. Että voihan sitä yhteistuuminkin lähtee hiukan terveellisemmälle polulle :)

Kiitos haidiah

Tää on jotensaki mielenkiintosta miten sitä saa itselleen ihan eri näkökantaa kun joku toinen kirjottaa ne asiat, jotka itsekkin tietää,mutta ei halua myöntää että näinpä näin. Mä oon joskus ollukki muistaakseni tuolla kiloklubilla, mutta sillon koin vaivalloiseksi alkaa merkkaamaan kaikki suupalat ylös...liekö psyykkistä tämäkin. Pitää nyt käydä uudemman kerran ja oikeen ajan kanssa miettiä. Olishan se hyvä alku, jos varsinkin sen pt:n ohjeistuksen viell jossain vaiheessa hommaan. Ompahan ruokapäiväkirjaa jo valmiina mistä näyttää.

Töihin otan usein omia eväitä,välipalaksi hedelmää, keittoruokien tilalle kanaa ja kasviksia ja aamupalankin olen alkanut kantaa töihin. Yleensä se on puuro-raejuustoaamupala, mutta nyt on seki tökänny hetkeksi XD

Nyt siis kiloklubin kautta! :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom