Dieetillä kovia mahakipuja, mikä mättää?

Jätäppä chili ja maitotuotteet pariksi päiväksi pois ja tule sitten kertomaan, että onko vielä mahakipuja. Äläkä juo kahvia noin vähäisen ruuan päälle (2 munaa ja kurkkua), vaan syö kunnolla esim. puuroannos tai juo kahvia vasta myöhemmin jos mahdollista. Noi 3 nyt ekana tulee mieleen omista kokemuksista, eli chili, maitotuotteet ja kahvi tyhjään mahaan.

Kiitos vinkistä. Olen kokeillut nyt tätäkin ja maha voi paremmin, kovia kipuja ei ole, mutta hieman herkkä kuitenkin. Tarkkailu jatkuu. :cool:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla joskus jos maha on "liian tyhjä", siihen alkaa sattua. Jos kerran uusia ruoka-aineita ei ole, en oikein keksi muutakaan selitystä. Jos ei helpota, kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa tilanne. Kahvia tai voimakkaita mausteita ei kannata nauttia tyhjään mahaan, ja jos olet aloittanut jotain uusia lisäravinteita, jätä ne toistaiseksi tauolle.

Tota on käynyt mullakin joskus. Luulen että nyt dieetillä maha kaipaa tarkkaa ruokailurytmiä, on nimittäin välillä tullut vahingossa liian pitkiä taukoja.

Kiitän vastauksesta. :)

MIkä muu on samaan aikaan muuttunut?

1. Aamupala sisältää vähemmän hiilihydraatteja, mutta minusta se on parempi näin jatkossakin.
2. Rasvan määrää olen hieman lisännyt.

Vielä en voi varmasti sanoa, ehkä viikon päästä selviää, mutta uskon ainakin näiden olevan syy kipuihin:
Stressaatko dietin edistymistä? Ongelmia sosiaalisissa suhteissa? Kipu voi olla myös ihan pään sisältä lähtösin olevaa. Yllättävää, miten joskus voi kokea voimakkaitakin fyysisiä tuntemuksia jotka on ihan vaan mielestä lähtöisin!

Kiitos, tämä pointti unohtui minulta kokonaan. Kroppa on joskus aiemmin reagoinut fyysisesti jännitykseen, joten voi olla että tälläkin kertaa. Dieetti ehkä ahdistaa hieman minua, johtunee että moni läheiseni on kärsinyt syömishäiriöstä, ja siksi tämä tuntuu ristiriitaiselta. Tosin minulla ei ole paineita koska ei kiirettä. Haluan tehdä tämän hitaasti ja rauhallisesti niin saan pysyviä muutoksia. :)

Mulla joskus jos maha on "liian tyhjä", siihen alkaa sattua. Jos kerran uusia ruoka-aineita ei ole, en oikein keksi muutakaan selitystä. Jos ei helpota, kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa tilanne. Kahvia tai voimakkaita mausteita ei kannata nauttia tyhjään mahaan, ja jos olet aloittanut jotain uusia lisäravinteita, jätä ne toistaiseksi tauolle.

Tota on käynyt mullakin joskus. Luulen että nyt dieetillä maha kaipaa tarkkaa ruokailurytmiä, on nimittäin välillä tullut vahingossa liian pitkiä taukoja.

Kiitän vastauksesta. :)

Eli erityisesti dieetillä kroppani tarvitsee tarkkaa ruokailurytmiä jotta se rullaisi, ja lievä paine dieetin kontrollista voi mahdollisesti vaikuttaa mahaani. Ehkä ehkä?

Parempaan päin on nyt kuitenkin menty. Olen kokeillut kaikkia vinkkejä mitä täällä on annettu, ja kyllä uskon että nekin ovat vaikuttaneet positiivisesti. Kokonaisuushan tulee pienistä osista. :)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom