Diablo III

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan siinä helvetinmoiset statsit. Itsekään en oo babageariin perehtynyt, mutta kyllä toi pitää korkeelle hinnotella. Kelpaa baban lisäksi wizardille ja witch doctorille (ellei oo baba only), vaikka tietysti optimaalisin baballe.
Lähes 200% crit damage ja socket on jo itsessään tosi arvokas, korkeet statsit siihen lisäksi ja siedettävä damage tekee haluttavan. Jonkin verran siinä jää damage uupumaan ja life steal puuttuu, että sikäli ei ihan hulluja voi pyytää kuitenkaan. Ja sockettiin laitetaan varmasti enemmän kuin 60% crit dmg.
Kantsii varmaan muutama päivä seurailla ja vertailla about saman tasoisten aseiden hintoja ja sitä mihin ne bidit nousee/millä ne ostetaan.

e: Ite arvioisin johonkin 20-30m paikkeille mitä nyt katoin nopeasti AH:sta, mutta tosiaan en oo pahemmin noiden 2h aseiden hintoja seuraillut.

On kyllä hinnat hieman tippuneet sitten viime pelailun :D Pikkurahalla saa kamaa millä pääsee helposti infernolla etiäpäin. Onko muuten muutenkin jo helpotettu taas? Pääsee act2 eteenpäin ilman mitään ongelmia, vaikka aiemmin kuoli parista iskusta kokoajan.

Riippuu koska pelasit viimeeksi? Ite jatkoin taas hieman post-v1.0.4 ja oli lasten leikkiä vs. ennen tuota pätchiä. Munkki veti MF kamoilla helposti pelättyä Act II, kun taas aiemmin full-on killgear ei riittänyt.

Onhan tosta tullut ihan yli helppoo, ens patchis vähä haastetta sit :P azmodan tippuu mf gesrilki 3 hittinä DHn cluster bombeilla nii alkaa mennä maku farmasmisestaki..

Ens patchiin sit ToC Meininki dena huntalle päälle. Jos toi em. Kirves myy nii sais vähän fyrkkaa shoppailla taas :)

Sitähän mäki just funtsin. Meibasin vendoraa eka mut linkkasin sit general chattiin ja siellä porukka repi housujaan ja tuli joltai 5 eri tyypilt tarjouksia johki 10millin pintaan. :P

Onhan tos tietty sit yli 500 tota strenaa ja vitaaki ihan ok. Ja jos tyytyy 200% crit hittiin nii gemillä tuosta saa loh aseen.

Onhan se damage huono, mutta kaikilla ei oo varaa hyvään Skorniin. Damagenumeroihinkaan ei voi liikaa tuijottaa, koska jos gearista löytyy crit chancea ja attack speediä suuret määrät niin toi korkee critdmg + critgem voi nostaa DPS paljon enemmän mitä pelkkä raw damage. Lisäksi tietysti korkee strena antaa pirusti puhtia iskuihin. En myöskään unohtais aseen antamia defensive statseja, monet käyttää baballa vitality=armor passivea ja self healeja, jotka hiilaa tietyn % omasta health poolista. 400 intelligenceä on sama kuin 40 all resistancea ja kukapa ei haluaisi all resistancea. Eli defensive statsejakin löytyy: str->armor, vit->armor/hp/+heal, int->allres.
Damagen uupuessa ei tosiaan voi odottaa mitään ihmeellisyyksiä, mutta kyllä se jollekin pre-high-end geariin kelpaa. Mun eilinen 20-30m arvio perustui AH:n hinnoitteluun, mutta se ei vielä tosiaan kerro mihin hintaan se menee kaupaksi. Sen takia kannattaa seurailla hintoja useampana päivänä.

laitoin sen nyt 30mil bidillä muhimaan, katotaan miten käy ja tiputellaan pari milliä sitten huomenna jos ei kukaan innostu.

e: noita skorneja kattelin niin pari oli joissa oli suunnilleen 400 strenaa ja n. 180 crit dmg + socket ja kummassaki bid oli sen 100-120 mil. Dps oli sit sen n. 1300 niissä.
Jos oikein käy joulu niin tosta vois sen 40-50m saadakki.

Ei kannata kiirehtiä ton aseen myymisessä. 2h barbaari aseiden kysyntä nouseen luultavasti aika paljon, kun seuraava pätsi tulee ulos. Siinä meinaan nerffataan WW barbaari buildia, joten osa porukasta varmasti etsii muita vaihtoehtoisia buildeja.

Okei. Täl hetkellä on 20m bidillä ahssa. Jos ei kukaan oo bidannu ennen ku pääsen koulusta kotia nii täytyy canceliq painaa ja pistää patchin jälkeen vaikka 40m bidillä muhimaan. Ei varmaan huono hinta sillon.

Ei oikein kannusta pelaamaan kun ei ikänä löydä mitään hyvää, legendarytkin varmaan 1kpl/20h. Sitten kun sellaisen sattuu löytämään nii se onkin täyttä sontaa. AHssa kauheat hinnat tavaroissa, ei mitään mahiksia hyvään buildiin. Tää peli kaipais mun mielestä juurikin semmosia nopeita MF-juoksuja niinku D2ssa tuli tehtyä, 200% mfllä ei tässä tee käytännössä mitään.

Ei oikein kannusta pelaamaan kun ei ikänä löydä mitään hyvää, legendarytkin varmaan 1kpl/20h. Sitten kun sellaisen sattuu löytämään nii se onkin täyttä sontaa. AHssa kauheat hinnat tavaroissa, ei mitään mahiksia hyvään buildiin. Tää peli kaipais mun mielestä juurikin semmosia nopeita MF-juoksuja niinku D2ssa tuli tehtyä, 200% mfllä ei tässä tee käytännössä mitään.
Niinpä, ite löysin aikanaan paljon paskemmalla ratella legejä. Oliskohan löytynyt 3-4 ja pelitunteja joku reilu 150h mutuna, setti-itemejä 0. No, sentään muutama hyvä rare tuli löydettyä, mutta pääasiassa peli ei palkitse kyllä yhtään. Verrataan vaikka TL2:en itemisaatioon ja eroa on kuin yöllä ja päivällä (tai D2). Peli kyllä tarttis melkoisen overhaulin imo, että siitä tulisi vuosia kestävä menestys. Ja nään, että niitä muutoksia joita tarttis tulla ei ikinä toteuteta, esimerkkinä muutama:

-AH vittuun, ei tule tapahtumaan mutta oikeesti loottiin perustuvassa pelissä ei palkitse yhtään ostaa jokaista kamaa AH:sta parilla klikillä.
->tämän ansioista drop rateja voitaisiin nostaa todella paljon, sillä itemien ostaminen vaikeutuisi.
-Ladder, need I say more?
-Pelien haku paremmin, oikeesti match making paskin systeemi tälläsissä peleissä. Sulla ei mitään hajua mikä peli kyseessä, voitaisiin ite päättää pelien nimet/descriptionit jne. Osaksi tämän takia melkein kukaan ei varmaan publa pelejä pelaakkaan. D2:ssa en melkein muuta pelaillut kun publa pelejä, kun nimet oli helposti saatavilla ja tiesi mitä pelissä tehdään (cow run/trade/farm/pvp/jne.).
->tämän ansiosta voitaisiin tehdä mahdolliseksi esim. trade pelit joihin voitaisiin boostata ihmismäärää to 8-10 esim. Näissä peleissä ei voisi siis muuta kun tradeta tms.
-sama kun Cashin ehdottama nopeat mf juoksut. Jos meinaat farmata sun pitää melkein varata aina aikaa ~1h, mitä sen actin clearaamiseen menee. Eikö ne myös joskus aikanaan puhunut, että ne tekee mahdolliseksi molemmat vaihtoehdot? Eli, esim. bossrunit paljon kannattavammaksi.
-Myös samaten jotkut nopeat expa runit. Niinkin yksinkertainen kun D2:en cowrun jaksoi vääntää ihan helvetin pitkään, sillä se oli nopeaa ja hauskaa. Se on avain, nyt olisi melkein pakko vääntää acti kokonaan ja yksin, koska nopeampaa.

Näillä päästäisiin jo todella hyvin alkuun, tosin ite haluaisin enemmän pysyvyyttä classeille. Miksei itse saa valita stat pojoja? Mitä väliä on, laittaako ne haluamallansa tavalla? Myös skilleihin jotain pysyvyyttä, vaikka se menisikin vielä näin. Ongelma vaan on se, että samojen classien tekemisessä ei ole mitään järkeä->vähentää lisäpelattavuutta.

Luultavasti itse näiden patchien jälkeen palaisin taas takaisin bolon pariin.

^Eli haluaisit muuttaa d3 -> d2.
Ai siltäkö se vaikuttaa?:D. If it ain't broken, don't fix it:). Musta kaikissa ARPG:issä kuuluukin ottaa paljon D2:lta, on kuitenkin The Peli. Pyörää on vaikea keksiä uudelleen. Etkö itse haluaisi jotain noista muutoksista? Mun mielestä noi kaikki muutokset parantaisi pelin laatua/antaisi lisäpelattavaa roimasti.

Niinpä, ite löysin aikanaan paljon paskemmalla ratella legejä. Oliskohan löytynyt 3-4 ja pelitunteja joku reilu 150h mutuna, setti-itemejä 0. No, sentään muutama hyvä rare tuli löydettyä, mutta pääasiassa peli ei palkitse kyllä yhtään.

Itse pelannut n. 200h karkeasti ja Tal Rashan kypärä ainoa settidroppi, legendaareja vissiin 5-8 tippunu tuona aikana, parhainpina Sever ja Dead Man's Legacy (kummatkin käytännössä arvottomia AHssa).

Kyllä toi d3 vois olla koukuttavampi/palkitsevampi mitä se nyt on, mutta en mä välttämättä haluaisi vain päivitettyä versiota edeltävästä osasta. Onhan siihen jo nyt tulossa paljon hyviä uudistuksia ja epäilemättä sitä pyritään kehittämään edelleen. En heittäis kirvestä kaivoon vaikka peli ei tällä hetkellä miellytä.
AH:a ei varmasti tulla poistamaan, mutta ei se välttämättä pilaa loottisysteemiä. Itse ajattelen sen vaan helppona ja turvallisena tapana vaihtaa ja ostaa esineitä muiden pelaajien kanssa. Ongelma on mun mielestäni enemmän itemeissä kuin AH:ssa. Lootti saisi olla monipuolisempaa ja gearatessa olis kiva etsiä muutakin kuin pelkästään muutamaa tärkeää/pakollista statsia. Enemmän hyödyllisiä ja mielenkiintoisia ominaisuuksia itemeihin.
Mitä tohon set itemien ja legendaryjen drop rateen tulee, niin mä oon siihen täysin tyytyväinen, vaikka itselle on pudonnut vain yksi paska set itemi ja läjä legendaryja, joista kaksi käyttökelpoisia. Mun mielestäni niiden nimenomaan kuuluu olla näin harvinaisia. Mitä hienoa siinä on jos tippuu jatkuvalla syötöllä pelin harvinaisimpia itemejä? Silloin siitä katoaa hohto ja sellaisen löytäminen ei oo enää kutkuttavaa. Jos jotain haluaisin korjata niiden osalta, niin ne saisivat olla varmuudella ainakin kohtuullisen hyviä, mielenkiintoisia ja arvokkaita. Ei välttämättä tarvitse olla joka kerta älyttömän hyviä, kunhan vaan ei olisi pelkkää roskaa.

^
Niin, mä en sinänsä nää että noi mun ehdotukset tois tosta vaan "päivitetyn" osan D2:sta. Musta noi on loppupeleissä vaan aika "must" juttuja arpg:ssa, jotta siitä tulisi vuosia kestävä menestys. Siinä suhteessa D2:lta on pakko kopioida niitä hyviä juttuja ja ehkä parantaa niitä. Tätä genreä hakanneena sen kyllä huomaa pelistä mikä toimii ja mikä ei ainakin itselle, toki tämä on vaan mun mielipiteeni ja jokaisella on oma. Ehkä tää ei vaan loppuenlopuks ollut sitä, jota mä hain ja odotin diablolta:(.

Tiedän, ettei AH:ta tulla poistamaan ikinä, koska sen ympärille koko peli on rakennettu. Itellä esim. omilla charruilla ei varmaankaan oo yhtään itse löydettyä kamaa, joka ei ainakaan musta tunnu oikeelta.

Drop ratet voisivat olla samantyyliset mitä esim. D2 (joo verrataan taas siihen:D), eli legejä tippuisi paljon enemmän, mutta ne superharvinaiset legejen dropratet olisivat edelleen todella alhaalla. Tässäkään ei muuta ongelmaa olisi, paitsi AH täyttyisi useista sadoista sivuista perus legejä, ja olisivat enää brimstonen arvoiset (nykyäänkin monet leget). Tosin, nythän esim. rarejen kanssa menty jo ihan yli. Rareja tippuu ihan vitusti, ja ne tuntuu enemmän blue itemelitä kuin "rareilta". Eli mielummin tiputtaisi rarejen drop rateja, ja antaisi paremmalla todennäköisyydellä näistä sitten hyvää kamaa.

Uusien patchien myötä on menty kyllä oikeaan suuntaan, mutta suuria muutoksia vielä tarvitaan imo jotta ihmiset jaksaa hakata tätä vuosia. Ehkä joskus tulevaisuudessa peli alkaa vasta pääsemään oikeuksiinsa..

Okei, neuvokaa nyyppää. Ostin tänään tän pelin gigantista ja nyt kun jauhoin muutaman tunnin niin sanoo,että starter edition läpitte. Miten tästä pystyy jatkamaan? mihin toi mun cd key laitetaan?

Back
Ylös Bottom