Diablo III

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli joku päivitys ja yhtäkkiä DPS reipas 3k vähemmän, WTF. En oo seurannut tapahtumia, mutta mitä toi nyt meinaa?

Edit. Huomasin, että hanskojen attack speed bonus oli pudonnut 15 % -> 7 %. Perkele, mikä pointti tässä nyt on.
 
Tunti pelattu uutta patchia.

Plussaa:
+Bossien buffit. Kaadettiin Siegebreaker niin meinas tulla vähän kiire kun enrage iski päälle. :D Tosin passiivinen enragedamage nyt ei oo mikään kovin mielikuvituksellinen keino vaikeuttaa asioita, mutta kyllähän noille bosseille tuli kaikenlaista muutakin mukavaa.
+Craftaushintojen lasku, vaikka mä en edelleenkään ilkeä craftata itemejä. Laitoin sen 60k yhteen 5prop 1h-maceen ja täyttä paskaahan siitä tuli taas. En tiedä sitten jos siihen laittais miljoonia niin mikä olisi todennäköisyys saada rahoilleen ja matskuilleen vastinetta.

Miinusta:
-Mun mielestä toi infernon damage nerffi oli täysin tarpeeton. Act3 oli eilen vielä kohtuu paha kun mobit puri kovaa, mutta nyt ongelmia aiheuttaa vain elitejen "ansat". Niitä tosin pitääkin sitten väistellä niin paljon, että hädin tuskin ehtii damagea tekemään missään välissä ja lopulta tulee enrage. Enrage on muuten suhteellisen laimea mekanismi. Demoni katsoo sua niin pahasti että sattuu... No ajaa se asiansa.
-Oliko siihen joku pätevä syy, että MF/GF ei vaikuta enää chesteihin yms? Se oli toinen mun nähdäkseni turha muutos.

Muuta:
Korjauslaskut on sikäli ihan jees, että kuolemista on hyvä verottaa enemmän. Olisin kuitenkin mielummin nähnyt esim. 20-30% durability loss per kuolema ja vain hiukan korotetut repair hinnat, kuin tämä. Nyt ainakin baba saa osakseen aika kovat laskut pelkästä pelaamisesta, vaikka ei kuolisi ollenkaan. Mä en nää pointtia siinä että pahisten hakkaamisesta "rangaistaan" nyt enemmän, vaikka onhan se loogista että kamat hajoaa tappelussa.


Edit: ^ toi IAS-nerffi tuli sen takia, että attack speed oli niin ylivoimainen damagestatsi ja se vaikutti ihmisten gearaamiseen. Ei kukaan halunnu mitään muuta kuin attack speediä. Ihan aiheellinen muutos, vaikka kyllä se kirpasi kun omalta wizardilta lähti 13k dps.
 
Kuolen aina niihin käsiin kun en ehdi alta pois, välillä tosin sen takia etten ole bindannut force movea mihinkään ja ukko jää liian pitkäksi aikaa ampumaan. Se vihreä vaihe on paljon helpompi, siinä henki ei lähde juuri koskaan. Gargo on melko turha minuutin CD:llä kun belial one shottaa senkin.

Gargoylea ei ikinä olla one shotattu, varsinkaan bossit itsellä.. Se pysyyy aina pystyssä, tiedä sitten että miksi, ainut milloin joudun uudestaan tekeen gargoyle skilliä on diablon kanssa. Josta tulikin mieleen että kuinka naurettava tuo Hellin nelos acti olikaan? One shottasin kaikki minionit, champions packitkin kuolivat parista ja diablon tappaminen kesti sen 2 minuttia? Öö? WD siis käytössä.... ei huhhuh.

E: Tämä avautuminen siis pelkästään Hellin vaikeustasoon pettymyksen vuoksi.

Joku puhui että blizzardi "helpottaa" infernoa? Minkä ihmeen takia jos hellikin on noin naurettavan helppo yksin juostuna. A4 läpi meni niin alta aikayksikön..
 
Tokihan se hell on helppo jos ostat AH:sta sellaiset kamat, jollaisilla helliä ei tosiaankaan ole tarkoitettu vetää. Pelihän alkaa kunnolla vasta infernolla, jossa se vaikeustasokin "hieman" kasvaa. Act2 ja siitä eteenpäin ei ollut peruspelaajalla mitään asiaa, vaati niin järkyttävän kovan gearin.
 
En kyllä itsekään puolla yhtään Inferno -nerffiä... Oli jopa pointti tässä vaikeustasossa. Tuota IAS nerffiä ei juuri huomaa koska on muuten helpompaa, ja sanon näin vaikka mulla oli kuitenkin se 73% ennen... Skilling vähempi proc ja hitaampi spirit gen tietty harmittaa.
 
Jep, olisi pitäny dropit vaan pudottaa tälle tasolle mitä nyt. Nyt kun sitä kamaa tulee enemmän myyntiin ja varmasti halvemmalla, niin peli menee ihan pelleilyksi kun sen huippugearin lopulta saa.
 
Gargoylea ei ikinä olla one shotattu, varsinkaan bossit itsellä.. Se pysyyy aina pystyssä, tiedä sitten että miksi, ainut milloin joudun uudestaan tekeen gargoyle skilliä on diablon kanssa. Josta tulikin mieleen että kuinka naurettava tuo Hellin nelos acti olikaan? One shottasin kaikki minionit, champions packitkin kuolivat parista ja diablon tappaminen kesti sen 2 minuttia? Öö? WD siis käytössä.... ei huhhuh.

E: Tämä avautuminen siis pelkästään Hellin vaikeustasoon pettymyksen vuoksi.

Joku puhui että blizzardi "helpottaa" infernoa? Minkä ihmeen takia jos hellikin on noin naurettavan helppo yksin juostuna. A4 läpi meni niin alta aikayksikön..

Millaset statsit sulla oli act4 lähdettäessä? itse alottelen kohta act2, myös WD:llä, ei oo vaan tullu kummemmin tuota AH:ta käytettyä. 20k hp, 4200dps ja 350loh. Noilla meni helposti ainaki act1. Level on 53.
 
Roimat 20k lähti damagesta attack speed nerffin takia.. "Vähän" kirpas. Just ku rupes oleen wizardilla vasta sellasta ku sen kuuluis ollakkin...
 
+Craftaushintojen lasku, vaikka mä en edelleenkään ilkeä craftata itemejä. Laitoin sen 60k yhteen 5prop 1h-maceen ja täyttä paskaahan siitä tuli taas. En tiedä sitten jos siihen laittais miljoonia niin mikä olisi todennäköisyys saada rahoilleen ja matskuilleen vastinetta.

Craftasin tossa noin miljoonalla kuuden random ominaisuuden hanskoja ja kaikki sulatukseen :D Mutta voi sieltä kovaakin osua. Ei vaan sattunu tulemaan.
Edit. niin ja siis noista aseista tulee lähes poikkeuksetta paskoja. Olen nähny parikymmentä kuuden ominaisuuden kirveen kraftausta ja kaikki olivat parhaimmillaankin heikkoja. Armoreissa on jotain saumaa saada hyviä.

Gargoylea ei ikinä olla one shotattu, varsinkaan bossit itsellä.. Se pysyyy aina pystyssä, tiedä sitten että miksi, ainut milloin joudun uudestaan tekeen gargoyle skilliä on diablon kanssa. Josta tulikin mieleen että kuinka naurettava tuo Hellin nelos acti olikaan? One shottasin kaikki minionit, champions packitkin kuolivat parista ja diablon tappaminen kesti sen 2 minuttia? Öö? WD siis käytössä.... ei huhhuh.

E: Tämä avautuminen siis pelkästään Hellin vaikeustasoon pettymyksen vuoksi.

Joku puhui että blizzardi "helpottaa" infernoa? Minkä ihmeen takia jos hellikin on noin naurettavan helppo yksin juostuna. A4 läpi meni niin alta aikayksikön..

Gargantuani on kova hellillä mutta infernon 2 sillä ei tee enää mitään. Tai ainakaan tehnyt ennen nerffiä. Nyt en ole koittanut kun damaget laskivat mutta aiemmin ero esim. inferno act 1 ja 2 välillä oli todella suuri ja hell nyt on mitä on. Ei belialissa mitään ongelmia ennen infernoa koskaan ollutkaan. Nyt tarvitsisi kyllä hommata uutta kamaa kun oma ukko nerffautui ihan paskaksi. Pitäisi vähän perehtyä mitä alkaa hommaamaan ettei hassaa kaikkia rahoja mihin sattuu.
 
Persekeles. Tänään piti käydä kivääriradalla jonka jälkeen peli-ilta ennen juhannusmökkeilyä.
Vaan eipäs sittenkään... palvelinklusterin replikoinnit ei pelaa ja pahasti näyttää siltä että istun töissä yömyöhään asti tätä säätämässä.
 
Diablo infernolla down eilen 22:00 aikoihin. Ennen patchia olin kaatanut Ghomin ja eilenhän juostiin siitä diablolle asti. Tää kaikki siis barbaarilla sooloten. Muuten se ei tuntuis että inferno on menty läpi jos esim. Wizard raahais meikäläistä mukana. Täytyy kyllä sanoa, että nerffaus oli aivan liikaa. Muuten patchissä mukana tulleet muutokset on loistavia. Seuraavaks vois farmailla gearia ja alottaa HC monkilla. On se kyllä omasta mielestä säälittävää, että tämäkin nerffattiin ihan maanrakoon. Vuosia kun tätä oli odoteltu. Nyypät itkee ja Blizzard kuuntelee..
 
Pomo päästi kesätöistä tänää tuntia aiemmin juhannuksen kunniaksi..ja heti Diablon kimppuun! ;) Älkää huoliko, on muutakin ohjelmassa ja toistaiseksi omistan elämän, saa nähdä kauanko.. :D
 
Pieni kuumotus kun HC hahmolla tulin ulos luolasta ja "Diablo 3 ei vastaa" :D Piti sulkea tehtävienhallinnasta... onneksi oli ukko vielä elossa.
 
Noh voi jumavittu mikä vääntö butcherin kaa :O Inferno siis aste ja sama DH edelleen työn alla. Ja nyt sit A2 alotukseen, saa nähä mitä siel tulee vastaan.
 
Mitä vittua? Alotin nyt tän act kakkosen ja champion pakin sain melkeen kitettyä loppuun kunnes sit se alotti jonku tandom homoilun eli riittää et se näkee mut nii kuolen 2 sekunnis? Ihan kiva et delasin sille joku 5x eikä todellakaa oo massii enää korjailla ku seki maksaa omaisuuden :P
 
Nuo elitepackit ja bossit enragee jos et tapa niitä tietyn aikarajan sisällä. Eliteiden kohdalla se tarkoittaa yleensä välitöntä kuolemaa.
 
Nuo elitepackit ja bossit enragee jos et tapa niitä tietyn aikarajan sisällä. Eliteiden kohdalla se tarkoittaa yleensä välitöntä kuolemaa.
Tapahtuuko tota vain infernolla? Toi uudistus on kyllä todella perseestä, ei tartte mitään wowi juttuja tähän diabloon tunkee. Kiva jos tollanen sattuu tulemaan itelle HC:lla..
 
Infernolla vaan ja ei kyllä ole mikään uudistus, ollut alusta asti (elitepackeilla ainakin, patchissa taisi tulla myös bosseille). Hardcoressa kannattaa juu olla aika varma että dps riittää ennen kuin menee jotain bossia mätkimään :D
 
Tapahtuu vain infernolla ja se ei ole champion packeille uudistus, vaan ollut pelissä koko ajan. Se tulee vasta jonkun 5min jälkeen tappelun aloittamisesta, että ei se ihan yllättäen tuu ja HC-pelaaja ymmärtää varmaan lähteä pois jos tappelu venyy liian pitkäksi. Tarkoitus on ettei kuka tahansa pysty susipaskalla gearilla kiteemään elite packeja loputtomiin ja näin etenemään pidemmälle kuin geari riittää. Bosseissa nä enrage timerit on mun mielestäni brutaalimpia, kun niissä se tappelu usein venyy aika pitkäksi helposti. Mä en itsekään oikeen pidä tosta mekanismista miten toi enrage (elite packit ja siegebreaker) toimii, mutta se on varmin keino estää kaikenlaiset kikkailut. Sellanen huomautus muuten että kaikki damage reducion tehoaa myös enrageen, eli esim. baba voi hyvinkin tapella enragennutta packia vastaan jos ei ota ihan hirveästi damagea mobeilta. Tää on joskus ihan tarpeen jos on tankkibaba jolla tyyliin 10k dps.

e: Itseasiassa mä en oo varma tehoaako damage reducionit enrageen, vai johtuuko selviytyminen baballa isommasta health poolista ja self healeista...
 
Infernolla vaan ja ei kyllä ole mikään uudistus, ollut alusta asti (elitepackeilla ainakin, patchissa taisi tulla myös bosseille). Hardcoressa kannattaa juu olla aika varma että dps riittää ennen kuin menee jotain bossia mätkimään :D
Joo, tiesin ton että tuli bosseille mutta en tiennyt että se oli jo ollut eliteillä..En ilmeisesti ole koskaan kuollut sellaiseen. Pitääpä näemmä sitten varoa vähän tota, tosin on toi silti perseestä HC:ssa..
 
Back
Ylös Bottom