Lueskelin nyt juttuja ihokeliakiasta ja oireet tuntuivat täsmäävän aika hyvin.. Jännää kun lääkäri ei ole missään vaiheessa puhunut sellaisesta mitään. (Olen siis käynyt tämän vaivan takia sen luona varmaan noin 10 kertaa..)AGR sanoi:Noi voiteet toimii usein vain oireisiin eivätkä hoida itse taudin syytä. Joka voi hyvinkin löytyä ruokavaliosta. Useissa ihottuma tapauksissa syy löytyy jostakin ruoka-aineesta.
Oma ihottumani on/oli ojentajissa, kasvoissa, kaulassa, rinnassa-vatsassa. Kutinaa ei ole oikeastaan kuin kaulan alueella ja joskus ojentajissa. Nyt tosiaan kun eliminoin gluteenin ruuastani niin iho näyttää parantumisen merkkejä. Vatsakin toimii paremmin.
Kannattaa ehkä alkaa selvittelemään josko se voisi johtua jostakin ruuasta jota syöt. Se voi olla jotakin jota olet syönyt koko ikäsi mutta vasta pikkuhiljaa olet herkistynyt sille. Yhden lääkärin puheisiin ei kannata luottaa näissä asioissa.
On vaan kohtuu vaikeaa käydä nyt inttiaikana muiden lääkäreiden luona. Eikä tämä lääkäri pyynnöistä huolimatta ole kirjoittanut lähetettä ihotautilääkärille kuin yhden kerran noin 3kk sitten.. Se oli siis sellainen reissu josta jäi käteen tämä dermografian toteamus, jonka silloinkin totesi hoitsu eikä ihotautilääkäri. Käyn nyt maanantaina kysymässä viimeisen kerran siltä armeijan lääkäriltä tästä asiasta ja sanon että hoidan asiaa siviililääkärin kautta itse jos mitään ei tapahdu vieläkään.