Depeche Mode

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Isoin pettymys uudessa tuotannossa on ainakin mulle on ollut sanoitukset. Nothing, Everything Counts (varsinkin jos tietää taustat), Blasphemous Ruomours ja Somebody jos nyt pitää muutama mainita on aivan j ä r j e t t ö m ä n hyviä lyriikoita. Somebody on edelleen täydellinen kuvaus siitä, mitä parisuhteelta etsin (ja löysin, pari riimiä on sormuksissa kaiverrettuina).

Hyviä kappaleita on niin paljon että niitä on vaikeaa lähteä listaamaan, mutta albumien taso nousi aina Music for the Massesiin asti ja Violator oli täysin erityylinen levy mutta lähes yhtä vahva. Tyyli muuttui electronicasta lähemmäksi brittiläistä kitararockia kuulostaen silti täysin DM:ltä.

Sen jälkeen on tullut hyviäkin biisejä, mutta ei sellaisia albumeita jotka olisi pakko kuunnella 10 kertaa putkeen oston jälkeen. Tietysti vanhempana on muutenkin aika paljon tasaisempi suhtautuminen musiikkiin.

mikäs/mitkä levy(t) kannattaisi ottaa kuunteluun jos haluaisi tutustua bändiin lähemmin?

mikäs/mitkä levy(t) kannattaisi ottaa kuunteluun jos haluaisi tutustua bändiin lähemmin?

Sanoisin ehdottomasti Music for the Masses, Violator ja Black Celebration, nämä siis omasta mielestäni parhaat levyt. Depeche Modesta on pakko sanoa että se ei ihan välttämättä aukea ihan heti jos ei ole _yhtään_ aiemmin kunnellut, eli ei mielestäni musaa ihan helpommasta päästä.

Depeche Mode - Shake the disease, vähemmän tunnettu biis (?)

Hyvä poikkileikkaus on Pasadena Rose Bowlissa nauhoitettu 101 livekokoelma. Siinä on aika tiukka paketti bändin alkuajoista Music for the Masses:iin asti. Edelleen kun tuon näkee/kuulee kuulostaa hienolta kun bändi on jo lähtenyt lavalta ja 100,000 ihmistä jatkaa pitkään "Grabbing hands, grab all they can, everything counts in large amounts..."

Violator myös aivan ehdottomasti. Vaikkei haluaisi muuten fanittaa niin kyseessä on yksi koko 90-luvun parhaista pop/rocklevyistä.

"The Singles 86-98" kokoelma. Se on paras kokoelma miltään bändiltä koskaan. Muuta et tarvi. Paitsi tuon jälkeen tietenkin innostut bändistä ja ostat uusimmat tuotokset ja sen jälkeen koko backcatalogin. Joku "Best of"-tyyppinenkin taisi tuossa joku aika sitten ilmestyä, mutta sisältö on kovin puutteellinen eli ei hyvä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dopey jo tuossa ottikin puheeksi Depeche Moden sanoitukset. Itsekin on tullut vähän noita sanoituksia tutkailtua, ja täytyy sanoa, että mielenkiintoisiahan ne ovat. Aika monissa sanoituksissa on mukana uskonnollisia ja raamatullisia elementtejä. En sitten tiedä, mikä Martin Goren suhtautuminen uskontoon lopulta oikein on, jos nyt vaikka ajattelee biisiä Blashemous Rumours. Mutta aika arvoituksellinen bändi siis.

Isoin pettymys uudessa tuotannossa on ainakin mulle on ollut sanoitukset. Nothing, Everything Counts (varsinkin jos tietää taustat)
Mikäs näillä olikaan taustat? Kyllä mä ne videot olen katsonut ja lyriikoitakin muistan, mutta ei nyt ainakaan sytytä :confused:

Joku "Best of"-tyyppinenkin taisi tuossa joku aika sitten ilmestyä, mutta sisältö on kovin puutteellinen eli ei hyvä.
Totta. Melko kusetusta. Ainut plussa on uusi single "Martyr" (mä ainakin diggaan, se Goren kitararimputus kuulostaa hyvältä) :rock:

Aika monissa sanoituksissa on mukana uskonnollisia ja raamatullisia elementtejä. En sitten tiedä, mikä Martin Goren suhtautuminen uskontoon lopulta oikein on, jos nyt vaikka ajattelee biisiä Blashemous Rumours. Mutta aika arvoituksellinen bändi siis.
Uskonto on vain osa sitä. Enemmänkin "yhteiskunnallisia" tai poliittisia sanoituksia (esim. uudemmista ainakin "John the Revelator", Bushin vastainen, melko selkeä ym.
Tai sitten vaan heppujen omista elämistä, avioerot ym.

Mikäs näillä olikaan taustat? Kyllä mä ne videot olen katsonut ja lyriikoitakin muistan, mutta ei nyt ainakaan sytytä :confused:
Kertoo Clarken lähdöstä ja levy-yhtiön suhtautumisesta Depeche Modeen lähdön jälkeen. Kun Clarke oli bändissä niin dM oli lehdistön mielipiteen mukaan "nero Clarke" ja taustabändi eikä kukaan uskonut lähdön jälkeen dM:n jatkoon, ei edes levy-yhtiö, joka signasi Clarken ja jätti dM:n (aluksi) ilman sopparia.

Grabbing hands on levy-yhtiön brändi, joka itse asiassa taitaa omistaa myös everything countsin oikeudet :). Itse olen tuon mieltänyt niin että sopimus, mistä lauletaan on Clarken soolodiili ja "grabbing hands" on levy-yhtiö ja sen pukumiehet. "Graph on the wall" on Clarken levyjen myyntiennuste vs. dM:n vastaava. Tai jotain. Mulle on tän yksi Lontoon elektromusiikkipiireissä silloin vaikuttanut tuttu selittänyt kerran juurta jaksain mutta olin tainnut juoda muutaman oluen silloin kun tarkat detskut on päästä kadonneet.

Luin muuten sanat juuri ja olen vuosikymmeniä kuullut ne väärin...

Kertoo Clarken lähdöstä ja levy-yhtiön suhtautumisesta Depeche Modeen lähdön jälkeen. Kun Clarke oli bändissä niin dM oli lehdistön mielipiteen mukaan "nero Clarke" ja taustabändi eikä kukaan uskonut lähdön jälkeen dM:n jatkoon, ei edes levy-yhtiö, joka signasi Clarken ja jätti dM:n (aluksi) ilman sopparia.

Grabbing hands on levy-yhtiön brändi, joka itse asiassa taitaa omistaa myös everything countsin oikeudet :). Itse olen tuon mieltänyt niin että sopimus, mistä lauletaan on Clarken soolodiili ja "grabbing hands" on levy-yhtiö ja sen pukumiehet. "Graph on the wall" on Clarken levyjen myyntiennuste vs. dM:n vastaava. Tai jotain. Mulle on tän yksi Lontoon elektromusiikkipiireissä silloin vaikuttanut tuttu selittänyt kerran juurta jaksain mutta olin tainnut juoda muutaman oluen silloin kun tarkat detskut on päästä kadonneet.

Luin muuten sanat juuri ja olen vuosikymmeniä kuullut ne väärin...
Ok, thanks. Muistin ainoastaan Shake the Diseasen merkityksen, eli kertoo ilmeisesti myöskin bändin kriisiajasta, hajoamisuhasta ym. Hyvä tietää lisää.

Uskonto on vain osa sitä. Enemmänkin "yhteiskunnallisia" tai poliittisia sanoituksia (esim. uudemmista ainakin "John the Revelator", Bushin vastainen, melko selkeä ym.
Tai sitten vaan heppujen omista elämistä, avioerot ym.

Niin, ei ne monet biisit varsinaisesti uskonnosta kerrokaan, mutta aika monissa noita mainitsemiasi aiheita käsittelevissä biiseissä on käytetty uskonnollisia käsitteitä, esimerkiksi John the Revelatorissa on nimeä myöten viittauksia Ilmestyskirjaan.

Mutta ilmeisesti tämä oli se mitä sinäkin tarkoitit.

Ja täytyy kyllä ehdottomasti lisätä myös tuo Everything Counts omien suosikkibiisieni joukkoon.

In your room on kyllä tykkibiisi. Ihan sairaan leppoisa. Se remix versio ei ole myöskään hassumpi, tosin kaukana alkuperäisestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom