Dark Souls PS3/360

Itse otin kanssa tosiaan Bell Gargoyleilta huolella pataan monta kertaa ilman, et oli mitään saumoja enää kun se toinen hyökkäs. Sit pidin pienen tauon, farmailin ajan kuluksi pari leveliä lisää ja uudella yrityksellä ne sitten kaatuikin jo ihan helpolla. En usko että parilla soul levelillä mitä sain oli niinkään vaikutusta, mutta jaksoi vaan paremmin keskittyä pikku tauon jälkeen. Melkein nauratti lopuksi, että miten se oli aiemmin ollut niin vaikeaa :D

Tosiaan, ilmeisesti taktiikkana toimii about sellainen että käy aggressiivisesti sen ensimmäisen kimppuun ja katkaisee siltä hännän. Se kannattaa takoa mahdollisimman matalaan healthiin, niin sitten kun velipoika ilmestyy niin saa sen ekan tapettua alta pois. Sillä toisellahan on jo valmiiksi matala health, niin rauhassa pakittelee liekkien ulottumattomiin, kiertää selkäpuolelle ja muutamalla iskulla pitäisi kuolla.

Jos melee-taistelijalla pelaa ja olet jo löytänyt knight/elite knight/easter armourin tai jotain muuta missä on korkea poise, niin ei muuta kuin havel ring matkaan asap ja raskaat rytkyt niskaan + jostain hyvä shieldi, niin alkaa helpottumaan meno kummasti. Saa jopa bossien iskuja blokattua ilman, että ukko on heti turvallaan. Parempaa kilpeä odotellessa joku Hollow Soldier shieldikin kyllä toimii :)

Onko teillä muilla ollut tapana lueskella netistä walkthrougheja ja secrettien paikkoja ja (PS3-version?) mukana tulleesta taktiikkaoppaasta bossien tappostrategioita yms? Itsehän päätin pelata ekan kerran pelin läpi ilman mitään vinkkejä, niin on ollut melko hidasta tää meno verrattuna kavereihin, jotka ovat lukeneet kaikki oleellisimmat vinkit ja muut. Mutta onpahan sitäkin palkitsevampaa löytää hienoja aarteita ja voittaa isoja mörköjä, kun itse omin avuin sen tehnyt! Muutamassa kohdassa on kyllä joutunut ihan netistä lunttaamaan, esim. weapon damage bonuksien yms. toiminta ja upgradet oli ihan hepreaa ennen kuin vähän Dark Souls wikistä lunttasi, samoin kuin joidenkin erityis-itemien käyttötarkoitukset yms. Tai että miten ghosteja vastaan tapellaan jos transient curset loppuu :D (vaikka näihinkin kyllä pelin NPC:t antoivat myöhemmin vastauksen).

Mutta eipä ole aikoihin ollut peliä, jossa oma työ, kärsivällisyys ja mielikuvitus palkitaan näin tyylikkäällä tavalla. Pakko nostaa hattua tekijöille, että ovat uskaltaneet murtaa niin monia nykyajan action/rpg-peleihin syvälle juurtuneita kliseitä :rock:

Taas on kirosanat lennelleet ihan huolella! :D "Löysin" tieni Anor Londoon tai mikä olikaan ja ei voi kuin sadatella miten hukassa on. Haamuihin ei tehoa aseet ja Firelinkille on vitullisen pitkä matka tai ainakaan oikoreiteistä ei oo hajuakaan. Kyllä tämä on vain hieno peli!

kokeile summonaa siitä oven vierestä apuri mukaan. Se tekee tosta mätöstä melkeenpä helppoa.

Vaikka otsikko on Dark Souls niin onko jengi täällä pelannu Demon´s Soulsia joka oli Dark Soulsin edeltäjä PS3:lla? On kyllä kans aivan saamarin vaikee.

Mä en oo vieläkään saanu noita bell gargoylejä hengiltä...

Summonoi nyt hyvä mies joku phantomi apuun :D Jos humanity on loppu ja et voi sen takia bonfirellä "palata ihmiseksi" niin jätä oma oma White soapstone boss-alueen eten ja odottele. Auttamalla muita kukistamaan bossin saa palkaksi yhden humanityn.

Mitä hyötyy tost ihmiseksi palaamisesta oikeen ees on? En oo mitää muuta hyötyä löytäny ku sen, että voi Kindlee bonfiren! Kertokaa!!

Ja sanottakoon, että Bell Gargoylet on jo tapettu, samoin kun se blacksmithin alla oleva titanite demon, myös knight Havelin pistin palasiks, ja kaikki pelissä jo vastaan tulleet Black knightit oon tappanu. Myös siel darkroot gardenissa olevat nukkuvat golemit on kaikki saatu helposti hengiltä. Muutenki tuntuu siltä ettei kukaan saa mua nykyää hengiltä :D tää kaikki sen jälkee ku löysin Knight armorin, ja sain tarpeeks skilliä että pystyn käyttää perus hilparia, joka on nyt +2. Lisäksi kun on muutenkin kehittynyt tossa tappelussa.

e. nii ja ne skeletonit siel hautausmaalla mikä on firelink shrinen lähellä on nykyää iha vitun helppoja :D muistan ku niiden kanssa ei aluks ollu mitään jakoo :D

Eilen tuli vihdoin päästyä peli läpi.

Bosseista parhaimpana jäi mieleen Ornstein & Smough, eikä vähiten aivan loistavan musiikin takia. Ko. kappale sopi loistavasti tuohon tappeluun. Paikoista Ash Lake oli tunnelmaltaan selkeästi paras, jälleen suurelta osin äänimaailmansa takia. Siellä pyöriessä tuli oikein mietittyä mitä kaikkea siellä on DS:n maailmassa oikein tapahtunu aikojen saatossa. Duke´s Archives oli myös hieno mesta, olisi ollut aivan loistavaa jos siellä olisi päässyt vähän lukemaan jotain tekstejä maailman historiasta, kirjoja oli miljoona.

Nyt sitten odottelemaan 1.05 päivitystä ja sen jälkeen voisi rakentaa uuden hahmon pvp-myllyjä silmällä pitäen.

Mitä hyötyy tost ihmiseksi palaamisesta oikeen ees on? En oo mitää muuta hyötyä löytäny ku sen, että voi Kindlee bonfiren! Kertokaa!!

Ja sanottakoon, että Bell Gargoylet on jo tapettu, samoin kun se blacksmithin alla oleva titanite demon, myös knight Havelin pistin palasiks, ja kaikki pelissä jo vastaan tulleet Black knightit oon tappanu. Myös siel darkroot gardenissa olevat nukkuvat golemit on kaikki saatu helposti hengiltä. Muutenki tuntuu siltä ettei kukaan saa mua nykyää hengiltä :D tää kaikki sen jälkee ku löysin Knight armorin, ja sain tarpeeks skilliä että pystyn käyttää perus hilparia, joka on nyt +2. Lisäksi kun on muutenkin kehittynyt tossa tappelussa.

e. nii ja ne skeletonit siel hautausmaalla mikä on firelink shrinen lähellä on nykyää iha vitun helppoja :D muistan ku niiden kanssa ei aluks ollu mitään jakoo :D

Itse tiedän, että human form mahdollistaa joitakin uusia dialogeja tiettyjen NPC:den kanssa, joissakin paikoissa tapahtuu NPC:n tekemä invasion omaan maailmaan ja heitä vastaan tappelemalla voi saada joitakin tavaroita (esim. lataustauoilla paljon mainostettavan piikkihaarniskan tms). Lisäksi voit summonoida kavereita apuun (ja sinun maailmaasi voidaan tunkeutua). Eli ainakin jotain tällaista, varmasti myös paljon muitakin efektejä sillä, kunhan vaan hoksaa (:

Itse tahkoan juuri Anor Londossa herrojen Ornstein ja Smough kanssa - turpaan tulee 10-0 joka kerta :D Ensimmäistä kertaa jouduin summonoimaan apua bossin tappamiseen, ja kaverin kanssa saimmekin Ornstenin saman tien hengiltä, mutta Smouggihan pillastui siitä niin paljon, että veteli turpaan meitä molempia. Siihen ne humanityt sitten jo loppuikin :D

Eli tällä hetkellä harrastuksena Anor London mahtavan arkkitehtuurin ihastelu ja silver knightien farmaus, seuraavaksi pitänee tarjoutua auttamaan muita tuon kaksikon kukistamisessa, niin saisi taas humanitya ja ehkä jopa oppisi itse miten ne pitää hoidella.

Lemppariase tällä hetkellä +3 raw halberd, lightning spear kakkospyssynä ja +5-7 elite knight armourit ja eagle shield suojana! (+Havel ring, että ukko jaksaa myös liikahtaa nämä varusteet niskassa, ja Wolf ring, ettei se liikahda silloin kun saa nuijasta päähänsä) :puntti:

Itse tahkoan juuri Anor Londossa herrojen Ornstein ja Smough kanssa - turpaan tulee 10-0 joka kerta :D Ensimmäistä kertaa jouduin summonoimaan apua bossin tappamiseen, ja kaverin kanssa saimmekin Ornstenin saman tien hengiltä, mutta Smouggihan pillastui siitä niin paljon, että veteli turpaan meitä molempia. Siihen ne humanityt sitten jo loppuikin :D

Ja näin, kaksikko Ornstein & Smough kukistettu! \:D/

Edellinen posti 18.11, nyt on 25.11 -> ei mennyt kuin viikko!! Mutta sitkeys palkitaan, en edes käyttänyt apuvoimia. Voin kyllä sanoa että vittuperkelettä huudettiin aika useasti tuon viikon aikana, mutta olipa jälleen huikea onnistumisen tunne, kun taistelu vihdoinkin kääntyi voitoksi.

Harmi vaan, että en tiennyt että tappojärjestykselläkin oli väliä, Ornsteinin keihäs olisi kyllä ollut hieno!

Ja pääsinpä heti putkeen eteenpäin myös Tomb of the Giantsin pimeyspolullakin, sinne oli matka tyssännyt jo kauan sitten. Mutta sitkeän yrittämisen jälkeen bonfire löytyi kuin löytyikin. Jejee!

Skyrimiä pelasin aikani tuossa, mut nyt taas tän parissa, ja onhan tätä paljon kivempi pelata kun ensiksi mainittua.. Oon päässy täs pelissä ihan uusiin ulottuvuuksiin! SL nyt 50, ja käytössä Black Knight Sword +2, joka on iha kingi, just eilen kävin Great wolf Sif:n kukistamassa, ja seuraavaks lähden varmaa huitelee tonne Abyssin suunnille ku sain siltä Sifiltä sen sormuksen.. Tää peli vaan paranee ja paranee mitä enemmän tätä pelaa, kun ei enää delaa joka vitun paskimpaan mobiin pelissä, ja pelaaminen on muutenki paljon miellyttävämpää kun alkuvaiheissa, tai kun esim skyrimissä, imo.

Miten pääsen tuolta Undead Parishista tonne linnaan missä on helvetin isot portit, jotka on kiinni ollu koko ajan. Siin portin edessä istuu sellane michelinmiehen näköne valkoinen kaveri. Pitääks eka käydä rimpauttamassa sitä blighttownin kelloa vai mitä hä?

e. eli tuon paikan nimi mitä meinaan taitaa olla Sen's fortress

Demon's soulsin pelasin peräti läpi, aika kauan meni. Dark Soulsia ei oo ihan hirveesti ollu aikaa pelata, Blighttownissa ollaan. Ei näiden jälkeen oikeen mikään peli tunnu miltään.

Huhhuh, tulipahan tämä peli hankittua ja nyt kerkesin pari tuntia pelaamaan. Suurimman osan ajasta taisin tosin katsella You died -ruutua. On kyllä saatanan vaikea peli.

Ajattelin nyt kysästä, että minkälaisia hahmooja jengillä on? Ite tein varkaan, kun ei minkäänlaista hajua ollut koko pelistä. Nyt olen vain joutunut hakkaamaan noita undeadeja tikarilla, eikä tuo varas ole ihan sitä mitä ajattelin, kun en pysty backstabbaamaan kuin harvoin. Lisäksi sieltä ihan alun undead linnoituksesta en pääse eteenpäin, kun alhaalla on se valkoiseen haarniskaan pukeutunut pamppumies ja ylhäällä minotauri. Molemmille olen varmaan sen 5k soulia hävinnyt, kun tyhmyyksissäni sinne menin :D Noh, eiköhän se tästä.

Ja miten noilla humanity jutuilla tekee? Ja bonfiren kindle? Tässä pelissä ei juuri liikoja opasteta minkään suhteen :D

Huhhuh, tulipahan tämä peli hankittua ja nyt kerkesin pari tuntia pelaamaan. Suurimman osan ajasta taisin tosin katsella You died -ruutua. On kyllä saatanan vaikea peli.

Ajattelin nyt kysästä, että minkälaisia hahmooja jengillä on? Ite tein varkaan, kun ei minkäänlaista hajua ollut koko pelistä. Nyt olen vain joutunut hakkaamaan noita undeadeja tikarilla, eikä tuo varas ole ihan sitä mitä ajattelin, kun en pysty backstabbaamaan kuin harvoin. Lisäksi sieltä ihan alun undead linnoituksesta en pääse eteenpäin, kun alhaalla on se valkoiseen haarniskaan pukeutunut pamppumies ja ylhäällä minotauri. Molemmille olen varmaan sen 5k soulia hävinnyt, kun tyhmyyksissäni sinne menin :D Noh, eiköhän se tästä.

Ja miten noilla humanity jutuilla tekee? Ja bonfiren kindle? Tässä pelissä ei juuri liikoja opasteta minkään suhteen :D

Thief taitaa olla aloittelijalle aika vaikea classi, mutta DS:n hyviä puolia on, että hahmosta voi rakentaa minkäliasen haluaa huolimatta siitä mitä alussa valitsee. Tuo "pamppumies" kannattaa säästää ehkä myöhemmäksi, on aika paha vastus alussa. Tosin palkintokin sen kukistamisesta on arvokas ;)

Minotauri eli Taurus Demon ei kovin paha ole, vaatii vaan malttia kuten peli boss fightit muutenkin. Pitää odottaa sopivaa rakoa ja iskeä sitten 1-2 kertaa.

Humanitystä on se hyöty, että sen avulla "muuttua takaisin ihmismuotoon" ( eli reverse hollowing, mikä nyt onkaan sopiva suomennos). Ihmismuodossa voi mm summonoida muita pelaajia apuun. Kindellä saa lisättyä estus flaskien määrää ko. bonfirellä.

Tämä peli vaatii vähän paneutumista ja malttia, mutta kun sisään pääsee niin paluuta ei ole.

No niin, ollaan jo jonkin verran edetty tässä pelissä. Vaikeaa on paikoitellen ollut ja vittuperkelettä lennellyt säännöllisen epäsäännöllisesti :D
Nyt ollaan kuitenkin käyty ekaa kelloa kolisuttelemassa, perhosen kävin tappamassa ja nyt meni varmaan kaksi tuntia että löysin oven depthsiin. Enköhän sitten tipahtanut siellä viemäreissä jostain kuilusta rupikonnien syliin ja kuolin sinne. Noh, onneksi lähin bonfire oli lähellä mutta.. "you're cursed" ja healtit on jotain neljäsosan verran aiemmista. Alkoihan tää jo tuntuakin turhan helpolta. Samantien telkku ja konsoli kiinni :D

Ostin itekkin pelin jonki aikaa sitten ja sitä on nyt tullu tahkottua melkein päänupin räjähtämiseen asti. Kuitenkin sen verran että pelasin Demon´s Soulsin läpi kahdesti ennen kuin edes uskalsin ruveta ryttyileen tälle pelille. Gaping demonin oon tappanu ja seuraavaksi blighttowniin. Totta se on että kaikki muut pelit tuntuu ihan saamarin helpoilta tän jälkeen. Go warrior GO!!

Tuli käväistyä kääntymässä Blighttownissa mutta ajattelin sittenkin että voisin vähän grindata leveleitä ylöspäin. Yhden ok:n grindauskohdan oon löytäny joka sopii pelin alkuun (lohikäärme sillalla) ja sitten parhaimman mitä löytyy ni o siellä Darkrootissa sieltä saa muutamissa kymmenissä sekunneissa 5000 soulia. Toimii, black knightit ja Havelin ukko sai kyytiä. :whip:

Back
Ylös Bottom