Damageplan - New found power CD

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Damageplan

Pantera kun meni ja vetäs koko homman puihin, kasasivat kitaristi Darrell ja rumpali Paul uuden takuuvarman poppoon nimeltä Damageplan. Uusi levy heti markkinoille nimellä "New found power".

Kannattaa zekata kaverien menoa sivujen kautta, siellä on klippejä uudelta kiekolta.

http://www.damageplan.com/

wallpaper4_640x480.jpg

New Lifen video on jonkin aikaa löytynyt kokoelmista, ja kylhän toi aika lailla Panteralta kuulostaa... Laulaja ei tietenkään oo yhtä hyvä kuin Phil. Miken käyttämä "takuuvarma" on aika hyvä sana kuvaamaan bändiä. Toimii takuuvarmasti vaikkei mitään uutta tarjoilekaan.

Oon kuunnelut tuon lävitse suurin odotuksin, mutta petyin!! En todellakaan tykännyt, paljon enemmän tykkään Superjointista (entisen vokalistin bändi)..

Täältä myös yksi ääni Superjoint Ritualille. Tuo Damage Plan on vain uudelleen soitettua Panteraa huonommilla vokaaleilla, mutta eipä silti, kyllähän se rokkaa.

Ihan hyvältä Damageplan kuullostaa vaikka voisihan se paremmaltakin kuullostaa. Selvästi huomattavia Pantera vaikutteita. Ja onhan huomattavissa myös lieviä Alice In Chains vaikutteita esim. Save Me biisissä. Patrick Lachmanin ääni ei vedä vertoja Anselmolle. Superjoint Ritual jyrää.

No minä olen kyllä täysin eri mieltä noista Pantera vertauksista. Löysin tämän kiekon vasta Dimebagin ampumistapauksen jälkeen. Ensivaikutelma musiikista oli karu, rujo ja vastenmielinen. Samoin Panteraan verrattuna kitara kuulosti aluksi jotenkin väsyneeltä.

Nyt olen kuunnellut tätä levyä yli kuukauden 3-4 kertaa viikossa ja minusta tämä on täydellinen rocklevy. Vinnie Paulin rummutus on mahtavaa, Dimebagin kitaroinnissa on sellaista nuoren kollin vimmattua elinvoimaa ettei millään uskoisi soittajan olleen 38-vuotias äänityksissä, laulaja on pirun hyvä ja hallitsee myös hitaammat balladit, basisti soittaa erittäin päteviä ja sopivan räkäisiä linjoja taustalla. Jos minulta kysytte niin Damageplanin kiekko sijoittuu kahden Panteran kovimman lätyn kanssa ihan samaan kastiin ja on musiikillisesti parempi kuin pelkkään rääkymiseen painottunut Vulgar Displays Of Power:

Pantera: Cowboys From Hell :5:
Pantera: VDOP :4:
Damageplan: New Found Power :5:

Käykää ihmeessä katsomassa netistä Dimebagin ja Vinnie Paulin energiaa videossa "Breathing New Life" - ei ole mikään Pantera rip off!

Back
Ylös Bottom