Cyberpunk 2077

Huippupeli tähän edelleen on, mutta huonosti toteutettu uudelleenpelaamisen kannalta - tehdyillä valinnoilla pitäisi olla kunnolliset seuraukset tarinan etenemiseen, pelihahmon taustalla ei ole käytännön merkitystä eikä paikkojen tutkimisesta ole tehty mitenkään palkitsevaa. Ilmeisesti kiire on päässyt vaikuttamaan näihinkin seikkoihin.
DLC:hen tulee kyllä tartuttua heti, kunhan vain sellainen tulee.
Mä jo innostuin uudelleenpeluussa kun alku oli aivan erilainen. Sitten se muuttuikin aika nopeaan aivan samaksi täsmälleen samat vihut samassa kohtaa jne.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
180h+ käyttänyt nyt tähän peliin kahdella läpipeluukerralla joten koukutusta on havaittavissa. Oli suunnitelmissa pelata vielä se kolmaskin hahmo kunhan tällä toisella on samottu tarpeeksi. Sen verta neuroottinen näissä että pitää katsoa kaikki kivet ja kannot jos jotain tulisi missattua. Olen kyllä tykännyt, peli muistuttaa vähän Far Cryn ja Fallout 4:sen sekoitusta jotka on itsellä eniten pelattuja pelejä. Toki bugit ärsyttää ja onhan se vähän läpijuoksua kun hahmoilla on lähes 100% samat läpipeluut mutta ropettaminen ja erilaisten hahmojen rakentelu on ihan viihdyttävää. Sain myös toisella läpipeluulla tämän kokoelmankin täyteen. DLC:tä odottelen kyllä kieli pitkällä.

20210228143436_1.jpg
20210228143431_1.jpg
 
Missähän kuosissa cyberpunk on tällä hetkellä? Itselläni ei niin kiire ole sen äärelle, mutta jos bugit ja isoimmat ärsytykset on korjattu niin voisi harkita kohta puolin. Edellinen postaus tähän ketjuun vajaa 5kk sitten, voikohan siitä päätellä jotain? :D
 
Odottelen itse vähintään ekaa DLC ennen kuin kosken koko peliin. Ei ole kiire. Saman tein aikoinaan Witcher 3 kanssa. 2016 loppuvuodesta aloitin pelaamaan vasta sitä ensimmäistä kertaa läpi kun oli GOTY versio ulkona.
 
Tuli tilattua kun oli parillakympillä tarjouksessa ja just saivat ulos 1.5patchin joka korjas rekkalastillisen ongelmia. Pari tuntia ehtiny testailemaan, yhden kerran kaatunu ja muutama hahmoskeletoneihin liittyvä animaatiovirhe, mutta muuten tuntuny pyörivän ilman ongelmia, mitä nyt koneesta loppuu tehot. Hieman sekava tuo alku, en ole ihan päässy kiinni "jutun juonesta", ja vaikka ympärillä on kaikkea ihan helvetisti, ihmismassaa sekä kiiltoa, niin jotenni tuosta maailmasta tulee enemmän mieleen kymmenen vuoden takaiset freeroam-konsolipelit. Eiköhän se siitä muutu kun saa hahmotettua edes pikkasen tuota maailman laajuutta.
 
Tuli tässä joulun aikana palattua Cyberpunkin pariin kun hommasin ton uuden Phantom Liberty DLC:n. Jo ennen kuin pääsin koko lisäosaa pelaamaan niin huomasin että peli on mennyt aimo harppauksen eteenpäin reilussa parissa vuodessa. Mua ei haitannut bugisuus edes julkaisuhetkellä mutta nyt peli pyöri silti todella paljon sulavammin. Ainoastaan kaksi kertaa tuli häiritsevää bugitusta kun toisella kerralla et voinut soittaa tai laitella viestiä kun puhelimesi oli jotenkin jumissa (katolta hyppääminen auttoi tähän kuten yleensäkin kaikkiin pieniin ongelmiin elämässä) ja toisella kerralla pikamatkustuskopperot eivät toimineet. Luulin että se liittyy vielä jotenkin peliin joten tuli sitten viitisen tuntia larpattua ihan tosissaan kun ajeli moottoripyörällä joka paikkaan.

DLC statttaa act 2:ssa mutta itse hyppäsin jonkun random nettineuvojan vihjeestä Dogtowniin vasta act 3 alussa. Mitään spoilaamatta, meno oli metkaa ja juonenkäänteet mielenkiintoisia. Lisäksi mukaan tuli kasa sivutehtäviä joista suurin osa on suunniteltu mielestäni paljon paremmin kuin iso osa pääpelin sivutehtävistä. Pääset tekemään runsaasti päätöksiä ja sitä mukaa sitten katsotaan että miten DLC loppuu. Saat myös yhden uuden lopetuksen pääpeliinkin.

En nyt tarkkaan osaa sanoa että kauanko minulla meni pelkän DLC-sisällön läpäisemisessä koska samaan aikaan tulee pelattua myös pääpeliä mutta veikkaisin että noin 30 tuntia meni saada kaikki saavutukset ja lopetukset. 30 euron hintalappu voi tuntua pelin lisäosasta paljolta mutta omasta mielestäni tämä on lähes pakkohankinta jos Cyberpunk 2077:sta pitää. Sen verran uutta sisältöä se tuo, myös siihen pääpeliin.
 
Eikös se lisäri ole ihan oma pelinsä, ettei tartte pelata ykköstä uudestaan?
Suositellaan aloittamaan uusi läpipeluu ettei bugittele vanhoilla tallennuksilla. Tarjoaa tosin mahdollisuuden hypätä suoraan DLC:n aikajanalle eli vaikka aloitat uuden hahmon niin peli skippaa sut suoraan act kakkoseen jossa Dogtownin ovet avautuvat. Itse aloitin ihan alusta ja skippasin tuon skippimahdollisuuden että pääsi taas hakemaan tuntumaa pelimaailmaan vuosien tauon jälkeen ja mukava oli kyllä palata muistelemaan vanhoja katuja. Ehkä tuo 300+ tuntia peliä larpaten on tehnyt Night Citysta kuin unohdetun lapsuuden kodin kun monesti tuli nyt uudelleenpeluussa muisteltua vanhoja pelihetkiä aina kun tuttuja maisemia tuli vastaan 😅
 
On kyllä karkkia pelata 4090rtx, lisäri ei ole pettänyt, kaikki se paska mitä peli sai alussa on unohtunut täysin.
 
Pitkään kesti, ennenkuin pääsin lisäosaa pelaamaan ja olihan se sitten huippu. Uusi tarina ei ollut hirmuisen pitkä, mutta juttutuokiot Johnny Silverhandin kanssa toimivat paljon paremmin kuin varsinaisessa päätarinassa.
Varsinainen pelikin oli selkiytynyt melkoisesti sitten viime näkemän - esimerkiksi typerä tarve etsiskellä aina vain paremmin suojaa antavia vaatekappaleita on pelistä vähin äänin poistunut.

cyberpunk-2077_20230928132624-cropped-1.jpg

"Oh, fuck..." :LOL:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom