MinnaK sanoi:
Olen parikymppinen 171cm ja painoa on tällähetkellä 75kg. viistoista kiloa siis on tullut ylimääräistä ja olen valmis tekemään töitä sen eteen että ne katoavat!
Lisäisin edellisiin mitenkään tahtomatta dissata että onkohan tuo tavoite realistinen? Varsinkin jos olet nyt aloittanut vasta salitreenin ihan uutena lajina, niin voipi olla, että se 60 kiloon pääseminen (joka on siis tavoitteesi) on melko tuskaista, koska paino nousee vasta-alkajalla jonkin verran ensinnäkin lihasturvotuksen ja toiseksi lihasmassan lisääntymisen takia, eivätkä parin vuoden takaiset ihannepainot (joissa ei ole tätä treenin tuomaa painolisää mukana) eivät päde vertailukohtina. Olen itse sinun pituisesi, painan 65 kg (-6kg uudestavuodesta
) Enkä näe realistisena mahdollisuutena päästä tai edes haluta alle 63 kilon. Tai pääseehän sitä mihinkä vain kun vaan ei syö, mutta eri asia on, jaksaako niin näivettynyttä kuntoa pitää.. Mutta 171/60 on painoindeksiksi väännettynä lähellä indeksilukua 20 - melko pieni.
Minun mielestäni sinua saattaisi auttaa, jos ottaisit välitavoitteeksi esim tuon 65 kg, katsoisit miltä kroppa siinä vaiheessa näyttää ja päättää sitten sen jälkeen miten etenet. Jos pakkiksen ideologian mukaisen ihannevartalon hankinta kiinnostaa, niin neuvoisin vieroittautumaan liiasta vaaka- ja painokeskeisyydestä ylipäätään. Käy vaikka punttimimmien puolelta lukemassa sellainen thread kuin Valehtelevan vaa'an vanki. Ja ota itsestäsi valokuvia, joista voit sitten seurata kehitystäsi pelkkien vaakanumeroiden sijaan. Harmittaa kun en ole itse moista tajunnut tehdä silloin reilu vuosi sitten.
Tsemppiä kropparemonttiisi!
ps. Itseltäni lähtisi järki yli puolen tunnin cross-matto-kuntopyörätyyppisestä hinkkauksesta. Juoksen vaikka liukastumisen uhalla talvellakin ja uin sekä käyn ohjatuissa jumpissa tuhat kertaa mieluummin. Aika kuluu paljon nopeammin! Mut joillekin nuo passaa, hyvä jos ei tule tylsää.