Crosstrainerilla -15kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MinnaK
  • Aloitettu Aloitettu
Olen uusi tällä palstalla ja tarvitsen teidän neuvojanne :worship: Hommasin tuossa muutama päivä sitten tunturin C3 Crosstrainerin ja tavoitteenani on päästä sen avulla muutaman vuoden takaiseen painooni. Olen parikymppinen 171cm ja painoa on tällähetkellä 75kg. viistoista kiloa siis on tullut ylimääräistä ja olen valmis tekemään töitä sen eteen että ne katoavat!

Millaisia treenejä siis suosittelisitte? Millä vastuksella ja kuinka kauan? montako kertaa viikossa yms.?

Huomasin että protsku on päässyt jo loistaviin tuloksiin kuntopyörällä treenatessa :thumbs: Tsemppiä vaan jatkossakin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu

Olen vuoden alussa aloittanut tarkkailemaan syömisiäni ja olen tiputtanut tähän mennessä 4kg, proteiininsaanti meinaa vaan jäädä aina vähiin ja hiilareita tulee sit niittenki edestä. olen kirjautunut kalorilaskuriin jonne kirjaan kaikki syömiseni yms. kalorivajeeni on noin 600. Mutta niitä treenivinkkejä siis kaipaisin nyt edelleen :) Kolme kuukautta olen nyt tehnyt muutaman kerran viikossa puolentunnin aerobisen treenin ja lihaskuntoa. Salilla on tullut käytyä 1-2krt viikossa.

Kunhan on miinuksilla, niin on aivan sama vaikka ottais aerobiset dildolla ;-))
Ja prodea kannattaa vetää vaikka väkisin, koska muuten kroppa ottaa sen lihaksista ja se on huonoin juttu ever!

Intervallityyppisiä treenejä! Koita monipuolistaa treeniä mahdollisimman paljon, niin ettet tee aina samaa vaikka käyttäisitkin samaa laitetta. Joku kerta tee pienellä vastuksella nopeasti, toisella kertaa isolla vastuksella hitaasti ja niin että todella tunnet lihasten työskentelevän (purista pakaroilla, pidä keskivartalo tiukkana - nämä niin että oikeasti ajattelet koko ajan tekeväsi noin), vaihda suuntaa 5-10min välein... Treeniin saa hyvin vaihtelua myös hyppäämällä välillä lattialle, tekemällä 50 askelkyykkiä väliin ja sitten taas aerobista jatkamaan. Askelkyykyt voi korvata kyykkyyn-ylös/kyykkyyn-ylös -hypyillä, tavallisilla kyykyillä, jalanheitoilla jne.

Kun kunto kasvaa, nosta aerobisen määrää. Painon pudotessa ja kropan tottuessa treeniin todennäköisesti kulutus pienenee joten joudut tekemään enemmän hommia kropan muokkaamisen eteen. Tsemppiä!!

muutaman kerran viikossa puoli tuntia? mitä jos vaikka joka päivä pari tuntia, niin voisi jotain tapahtuakin. eikä kannata tunneissa laskea, vaan kulutetuissa kaloreissa.

MinnaK sanoi:
Olen parikymppinen 171cm ja painoa on tällähetkellä 75kg. viistoista kiloa siis on tullut ylimääräistä ja olen valmis tekemään töitä sen eteen että ne katoavat!

Lisäisin edellisiin mitenkään tahtomatta dissata että onkohan tuo tavoite realistinen? Varsinkin jos olet nyt aloittanut vasta salitreenin ihan uutena lajina, niin voipi olla, että se 60 kiloon pääseminen (joka on siis tavoitteesi) on melko tuskaista, koska paino nousee vasta-alkajalla jonkin verran ensinnäkin lihasturvotuksen ja toiseksi lihasmassan lisääntymisen takia, eivätkä parin vuoden takaiset ihannepainot (joissa ei ole tätä treenin tuomaa painolisää mukana) eivät päde vertailukohtina. Olen itse sinun pituisesi, painan 65 kg (-6kg uudestavuodesta :hyper: ) Enkä näe realistisena mahdollisuutena päästä tai edes haluta alle 63 kilon. Tai pääseehän sitä mihinkä vain kun vaan ei syö, mutta eri asia on, jaksaako niin näivettynyttä kuntoa pitää.. Mutta 171/60 on painoindeksiksi väännettynä lähellä indeksilukua 20 - melko pieni.

Minun mielestäni sinua saattaisi auttaa, jos ottaisit välitavoitteeksi esim tuon 65 kg, katsoisit miltä kroppa siinä vaiheessa näyttää ja päättää sitten sen jälkeen miten etenet. Jos pakkiksen ideologian mukaisen ihannevartalon hankinta kiinnostaa, niin neuvoisin vieroittautumaan liiasta vaaka- ja painokeskeisyydestä ylipäätään. Käy vaikka punttimimmien puolelta lukemassa sellainen thread kuin Valehtelevan vaa'an vanki. Ja ota itsestäsi valokuvia, joista voit sitten seurata kehitystäsi pelkkien vaakanumeroiden sijaan. Harmittaa kun en ole itse moista tajunnut tehdä silloin reilu vuosi sitten.

Tsemppiä kropparemonttiisi!

ps. Itseltäni lähtisi järki yli puolen tunnin cross-matto-kuntopyörätyyppisestä hinkkauksesta. Juoksen vaikka liukastumisen uhalla talvellakin ja uin sekä käyn ohjatuissa jumpissa tuhat kertaa mieluummin. Aika kuluu paljon nopeammin! Mut joillekin nuo passaa, hyvä jos ei tule tylsää.

Kiitti taas vinkistä! :thumbs: Täytyy sanoa että joka ikinen kilo alaspäin on ehdottomasti plussaa ja ihan takuulla jos siihen 65kg pääsen niin olen jo ikionnellinen. Toisaalta taas mitä sitä niihin kiloihin on niin katsomista kyllä sen silmällä parhaiten näkee kuten tuossa mainitsitkin.

Noin vuosi sitten tein joka ilta about puolentunnin lihaskuntotreenin kolmen kuukauden ajan ja tuloksia tuli enemmän kuin osasin odottaakkaan, esim vyötäröltä katosi 9cm. jotenkin se treenamiinen sitten jäi ja tottakai olen palautunut entisiin mittoihin. harmittaa :(

juuri luin jostain että "päärynä" lihavuutta on kaikkein vaikeinta laihduttaa eli kun rasva on kertynyt reisiin ja takapuoleen. itse olen juuri tämänkaltainen. Paidoista menee koko M housuissa täytyy olla koko 42-44. Aivan hirvittää mennä vaateostoksille kun aina saa katsella housuista kaikkein suurimpia kokoja mitä ikinä löytyy (jos löytyy). Onneksi tämä crosstrainer polttaa juuri kyseiseltä alueelta rasvaa, sitä nimittäin taitaa riittää :D

Amaryllis sanoi:
ps. Itseltäni lähtisi järki yli puolen tunnin cross-matto-kuntopyörätyyppisestä hinkkauksesta. Juoksen vaikka liukastumisen uhalla talvellakin ja uin sekä käyn ohjatuissa jumpissa tuhat kertaa mieluummin. Aika kuluu paljon nopeammin! Mut joillekin nuo passaa, hyvä jos ei tule tylsää.

Elliptisellä, juoksumatolla, porraskoneella... millä vaan kuluu helpostikin 2-3 tuntia! Otin tavaksi katsoa lemppari TV sarjat sohvan sijasta kyseisten vekottimien rääkättävänä. :)

MinnaK sanoi:
Onneksi tämä crosstrainer polttaa juuri kyseiseltä alueelta rasvaa, sitä nimittäin taitaa riittää :D

Paikallinen rasvanpoltto? Ei. Crossari ei polta tuolta alueelta sen paremmin rasvaa kuin lenkkelily, soutu, laskettelu, käsilläkävely.

olis taas pitäny näköjään valita sanansa paremmin eli korjaan. Onneksi tämä kyseinen crosstrainer kiinteyttää juuri näitä alueita. :evil:

Nyt on viis päivää takana aikamoista veivaamista ja tänään oli ensimmäinen päivä kun aamulla herättyäni jalat olivat ihan jumissa ja ovat kyllä vieläkin, täytyy varmaan taas venytellä ennen kuin menen pehkuihin niin eiköhän se siitä. Kaloreita olen saanut palamaan ihan kiitettävästi ja vettä tulee juotua about 3litraa päivässä, ennen saattoi jäädä pelkkään lasilliseen. Ruokavalioon olen yrittänyt kaikin mahdollisin keinoin lisätä protskua ja sitä vastoin välttää ylimääräsiä hiilareita. Alan jo pikkuhiljaa salaa kuvitella todella onnistuvani tällä kertaa projektissani ;)

Mä en ole koskaan tajunnut termiä "kiinteyttää" ? Kertokaa mulle oikeesti mitä se tarkoittaa!
Mä tunnen vaan termit: RASVAN PALAMINEN , ja LIHAKSEN KASVU. Jos sä meinaat että sitä löysää lähtee pois nii se on hemmetti sama asia ku rasvanpalaminen. Kun keho "kiinteytyy" niin todennäköisesti sinne tulee pikkasen lihaa lisää, ja rasvat palaa pois. Ei tätä kiinteytymistäkään voi paikallisesti tehdä! Tottakai se voi näyttää siltä että jostain on "kiinteytynyt", sillä siellä kohtaa missä rasvaa on vähiten, huomaa sen poismenon ikäänkuin ensimmäisenä.. Kuulee puhuttavan että "olen kyllä muuten saanut rasvaa poltettua,mut vatsasta mulla ei lähde".. johtuen juuri siitä, että missä sitä rasvaa on eniten, niin tottakai sieltä sen lähteminen vie siten myös ajallisesti kauemmin.
Mutta tsemppiä projektiisi! Ethän tuijota liikaa niitä vaakalukemia. Reenaat vaan täysillä, silti liikunnanilosta nauttien ja syöt tarkasti, niin kilot lähtee kuin huomaamatta:thumbs:

Hieman off topicina! Monet naiset varsinkin sanoo, kun kyselee niiden tavoitteita reenin suhteen..niin että "tahdon kiinteytä".. sitten siihen vastataan että no sitten pidetään pientä dieettiä.. johon vastataan " ei en mä laihduttaa halua, ku kiinteytyä" ARGH! ;)

Annie, se kiinteyttäminen tarkottaa naisille sitä, että paino pysyy samana mutta läskiä lähtee. Ei vaan ymmärretä, että rasva palaa + paino pysyy samana = rasva palaa + lihasta tulee tilalle. ;) Kun siis IIK... se on LIHASTA! :eek:

Loistavaa! :) Hyvä juttu, jos intoa riittää... anna mennä vaan! Jossain vaiheessa kannattaa ehdottomasti ottaa kunnon painoharjoittelu mukaan. Se muokkaa kehoa todella tehokkaasti, vaikka et näkyvistä lihaksista haaveilisikaan. Joskus yhdessä lehdessä sanottiin näin vapaasti suomennettuna: "Kun ajattelet aerobista liikuntaa - ajattele pienempää ja samanmuotoista sinua. Kun ajattelet painoharjoittelua - ajattele kehon muokkaamista tehokkaasti".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom