Costa Del Soliin kesäkuussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tuli tosta Leeluckyn ketjusta mieleen aloittaa tällainen.

Eli ensinnä, onko porukkaa lähdössä tuohon suuntaa kesäkuussa? Me ollaan menossa 4.6. ja 2 viikkoa tarkoitus olla. Otetaan itse lennot, vuokrataan kämpät ja autot sun muut. Asutaan Benalmadenassa, ihan Fuengirolan puoleisella rajalla (ainakin tähän tietoon).

Mikään uusi juttu tämä ei minulle ole, olen kyseisellä aluella pari kertaa ennenkin ollut.

Mutta kiinnostaa tietää myös porukan kommentteja paikoista. Meillä ois nyt tarkoitus ajella vähän vuoristossapäin kun ne autotkin ovat. Eli onko jotain ihan ehdottomia paikkoja missä kannattais käydä? Sanotaa nyt kilometrirajaksi vaikkapa 200 km.

Ja mitä muita hyviä vinkkejä keksittekään, niin kaikkea otetaan vastaan.

Ja LOMALLE ollaan menossa, eli ei mitään treenistressejä, mutta toki sitä joku hyvä paikallinen salikin pitää käydä katsastamassa, eli vinkit niistäkin kelpaa.

EDIT: korjasin nuo hiton päivämäärävirheet. :nolo:

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Eli ensinnä, onko porukkaa lähdössä tuohon suuntaa keskuussa? Me ollaan menossa 3.4. ja 2 viikkoa tarkoitus olla.
Pientä jakomielitautia ilmassa? ;) Anyway, minulla olisi tarkoitus pamahtaa tuonne kesäkuun puolivälissä kahdeksi viikoksi, riippuu vielä tosin matkakumppanista.

Matkalta odotan lepäilyä ja ryyppäilyä, Gibraltarilla saatan käydä hiplaamassa niitä apinoita.

Oletteko muuten jo vuokranneet kämpän? Jos olette, niin mitä kautta löysitte sen? Entäs lentoliput, miltä yhtiöltä otitte ne, ja onko lento suora Helsingistä?

Holaa pojjaat! Itse asun osan vuodesta Fuengirolassa, yksi hyvä sali sieltä löytyy. En just nyt muista millä plazalla se on...ikä ei tuu yksin...=D. noh koitan sen nimen selvittää. Mun mielestä kannattaa ehdottomasti vierailla Mijas nimises vuoristokyläs. Sekä Nerjan tippukiviluolissa.

Olimme avokin kanssa viime syksynä viikon verran Marbellassa ja teimme päivän mittaisen matkan pieneen vuoritokaupunkiin nimeltä Ronda eikä reissua tarvinnut katua. Jo pelkkä ajomatka vuoristoteitä oli hieno, mutta itse kaupunki on kyllä hulppealla paikalla. Sanoin ei voi tarpeeksi selvittää, tuossa on linkki mistä itse näkee paikan: http://www.clock.org/~sblair/spain/spain.html Aivan mahtavat näkymät! :worship:

Strappado sanoi:
Anyway, minulla olisi tarkoitus pamahtaa tuonne kesäkuun puolivälissä kahdeksi viikoksi, riippuu vielä tosin matkakumppanista.

Suostun yllätyskosintaasi, oi strappado. Karataan yhdessä. Sinä ja minä.

Strappado sanoi:
Matkalta odotan lepäilyä ja ryyppäilyä, Gibraltarilla saatan käydä hiplaamassa niitä apinoita.

Joo Girbraltarilla kannattaa käydä todella hieno paikka ja ne apinatki on kans aika erikoosia :hyper: ,mutta ne vaan sitte syö kaikki eväät jos sellaisia sattuu olemaan näkyvillä.

Nooh, onhan se Gibraltar ihan näkemisen arvoinen. Mutta siellä on kaikki sikamaisen kallista ja siellä on ihan törkeä ruuhka koko ajan. Eli kannattanee mennä jollakin muulla kun omalla autolla sinne.

Strappado:

Tässä pari osotetta josta saa kämppiä:

Nykyinen vuokrattu seuraavasta www.par1golf.com tästä en siis voi vielä sanoa mitään, kun kokemusta ei ole.

Mutta varmasti luotettava suomalainen vuokraaja: www.maaritcasa.com näiden välittämissä kämpissä oltu pariin kertaan, ne myös hommaa autot ja kaikki, sekä järjestää kuljetukset kentältä ja kentälle yms.

Lennot otettiin nyt Finnairilta kun oli yllättäen halvin. Sitä ennen käytetty Espanjalaisia yhtiöitä, ei nyt tule millään mieleen se matkatoimist joka niitä kauppasi. Palaan asiaa kun muistuu mieleen.

Kiva kaupunki aivan naapurissa on Malaga. Malagassa ei ole kauheasti turisteja, joten se on aivan aitoa espanjaa. Sinne pääsee näppärimmin paikallisjunalla Benalmadenasta. En lähtisi tonne autolla...opasteet ei Espanjassa ole ihan Suomen tasolla... Koko keskusta on idyllinen ja roomalaisten linnake aivan keskustan tuntumassa olevalla kukkulalla on hieno kohde. Granada on noin 150 kilometriä Malagasta pohjoiseen ja kiva kohde…Alhambra ja kirkko kannattaa ainakin tsekata. Kesäkuussa ei yleensä ole vielä kuumakaan, joten sinne vaan.

Rannikon vuoriston kivoja pikkukaupunkeja on jo tuossa mainittu Mijas, ja Nerja. Esteponan ( 30 kilsaa Fuengirolasta länteen) lähellä oleva Casares on todella eksoottinen kohde valtavan jyrkkien korkeuserojen vuoksi..ei huonojalkaisille…

Gibraltarin kauppakadun vilinä on eksoottinen kokemus…elektroniikka – ja vaatekauppaa on vieri vieressä ja tinkaaminen on sallittua…Itse tykkään Gibraltarilla nauttia perinteisen pubilounaan... Gibraltarille ei kannata ajaa autolla, vaan auto kannattaa jättää viereiseen La Lineaan Espanjan puolella ja kävellä rajan yli ja sitten bussilla keskustaan..säästää aikaa ja hermoja…Ottakaa kartta mukaan…Espanjalaiset ei periaatteesta laita opasteita tonne Gibin suuntaan….La Lineaan pääsee bussilla, jos ei halua autoilla tonne...

Jos jatkatte Gibaltarilta länteen autolla niin tulette surffaajien paratiisiin Tarifaan…viimeksi kuin olin siellä niin helvetinmoinen tuuli lennätti hienon hienoa rantahiekkaa naamaan ihan kuin olisi hiekkapaperilla pyyhitty…tulipahan sekin koettua….Tarifan lähellä olevasta Punta de Espanjasta näette paljon paremmat näköalat itse salmeen ja Afrikkaan kuin Gibraltarilta..

Matka sisämaassa oleva sherrykaupunkiin (Sherry = Vino de Jerez) Jereziin on kiva ajomatka. Vaihtelevien maalaismaisemien keskellä voi pistäytyä Sherrytilalla tien varressa maistelemassa mikä sherry laatu miellyttää omaa makua ja ostaa pullot mukaan saman tein… Itse Jerez ei kuitenkaan ole kovin ihmeellinen…

Kuntosali löytyy varmaan Benalmadenastakin…Turistitoimisto (Oficina de turismo) auttaa….Jos salilla ei näy ketään, niin hoitajan löytää todennäköisesti läheisestä kahvilasta……itse maksoin pari vuotta sitten 3 euroa / per kerta…..salien taso ei ole yleisesti ottaen kauhean hyvä, mutta kyllä sielläkin treenin tekee…

Tossa nyt jotain kohteita….

Itsekin kävin siellä viime vuonna, marbella tai mikäs se paikka oli missä on rikkaanpuoleista väestöä pitäisi olla katsomisen arvoista ja mijas on hieno paikka...auton kanssa pitää olla hieman tarkkaavaisempi kuin tääl..ainakin omasta mielestä. Yhen hotellin alakerrassa oli ainakin kohtalainen sali..sai mennä vaikka ei ollu hotellin asiakas.

Timba79 sanoi:
Lennot otettiin nyt Finnairilta kun oli yllättäen halvin. Sitä ennen käytetty Espanjalaisia yhtiöitä, ei nyt tule millään mieleen se matkatoimist joka niitä kauppasi. Palaan asiaa kun muistuu mieleen.

Oho, finski halvin? Aika yllättävää ....tosin kilpailu on kovaa ja hintoja painettava alaspäin. Paljonko maksoi? Itse käyttänyt tuota airfinlandia kahtena viime vuotena ja pelkkää positiivista sanottavaa ko. yhtiön lennoista

Benalmadena on tuttu mesta myös allekirjoittaneelle. Ollut siellä jo neljänä vuotena peräkkäin, kaverilla kämppä siellä benalmadenassa. Jos auto on käytössä niin menkää ihmeessä käymään Mijaksen vuoristoseudulla. Muutamia erinomaisia rafloja ja muutenkin mieltä lämmittävä sekä kaunis mesta

Timba79 sanoi:
Mutta varmasti luotettava suomalainen vuokraaja: www.maaritcasa.com näiden välittämissä kämpissä oltu pariin kertaan, ne myös hommaa autot ja kaikki, sekä järjestää kuljetukset kentältä ja kentälle yms.
Mistäs tuolta löytyy vuokraushinnat noista huoneistoista??

[joo granada ehdottomasti. jos haluaa bilettaa niin matkaa sevillaan. matkat voi olla yli 200 km, mutta kato etta paaset moottoteita, niilla saa rauhassa paastella 170 km/h.
ja costa de solin lahella on sitten se yokerho nimelta 72, jos ootte aijaporukalla liikkeella. taksikuskit tietaa.

DoDo sanoi:
Mistäs tuolta löytyy vuokraushinnat noista huoneistoista??

Laittamalla sähköpostia. Turha laittaa hintoja niihin kun ne vaihtelee kuukausittain. Kesällä on kalleinta luonnollisesti, silloin on suurin sesonki. Kannattaa muutenkin laittaa niille sähköpostilla omat tarpeet ja hintavaatimukset, ne kyllä sitten ehdottelee vaikka mitä huoneistoja myös ton sivuston ulkopuolelta.

Mijas on tuttu paikka, samoin Nerja, siellä tuli viimeksi käytyä pariin kolmeen kertaan. Nyt ois tarkotus ajella vähän pidemmällekin.

Ja tuo Malaga on kieltämättä aika mielenkiintoista seutua liikenteen puolesta, opasteet perseestä ja juuri missään ei pääse uukkaria, eli ei todellakaa mennä sinne autolla vaan junalla. Pääseepä sitten ottamaan kaljaakin. :D

Ronda ja Jarez nyt pitää varmasti ainakin tsekata. Eli kyllä tuossa pari viikkoa menee taas todella nopeesti. Tosin kokoajan ei viitti menossakaan olla kun otettiin huomattavasti parempi kämppä vuokralle mitä aikaisemmin.

Onko kellään kokemusta siitä, paljonko napsahtaa sakkoa jos täräyttää ylinopeutta tutkaan (joita siellä edelleenkin on kait harvassa)? Tuli viimeksi ajeltua aika reippaasti kun ne moottoritiet on siellä todellakin vähän eri luokkaan kun täällä.

esa67 sanoi:
[joo granada ehdottomasti. jos haluaa bilettaa niin matkaa sevillaan. matkat voi olla yli 200 km, mutta kato etta paaset moottoteita, niilla saa rauhassa paastella 170 km/h.
ja costa de solin lahella on sitten se yokerho nimelta 72, jos ootte aijaporukalla liikkeella. taksikuskit tietaa.

eikös se kuitenki oo numero 92

Toivoittavasti joku vielä avasi "matkalla rohdokselle" ja "Torremolinokseen heinäkuussa" - ketjut, niin tulisi oikein kunnolla kartoitettua näitä eksoottisia maailmankolkkia !!

Onko kellään kokemusta siitä, paljonko napsahtaa sakkoa jos täräyttää ylinopeutta tutkaan (joita siellä edelleenkin on kait harvassa)? Tuli viimeksi ajeltua aika reippaasti kun ne moottoritiet on siellä todellakin vähän eri luokkaan kun täällä.

tällaiset asteikot löysin:

ylinopeus + 20%, ei sakkoa
ylinopeus +21 - 50%, 90 - 300 euroa sakkoa
ylinopeus yli 50%, 300 - 600 euroa sakkoa...

tutkat ja puhallutukset on tosiaan kokemukseni mukaan äärimmäisen harvinaisia...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
almerigo sanoi:
tällaiset asteikot löysin:

ylinopeus + 20%, ei sakkoa
ylinopeus +21 - 50%, 90 - 300 euroa sakkoa
ylinopeus yli 50%, 300 - 600 euroa sakkoa...

tutkat ja puhallutukset on tosiaan kokemukseni mukaan äärimmäisen harvinaisia...

Millä perusteella tuossa määräytyy toi sakon suuruus? Ei ne varmaan mitään tulohommia siellä selvittele, vai repäseekö ne hatusta ja naamataulun mukaan vaan nuo.

Autonvuokraaja viimeksi sanoi, että puhallutuksia ei käytännössä ole, mutta jos ajaa esim. kolarin ja sitten löytyykin alkoholia verestä, niin ei ole sitten ihan yhtä lempeä kohtelu mitä Suomessa on. En sitten tiedä mitä se tällä käytännössä tarkotti, mutta kännissä nyt ei ajeta yhtään missään, sen pitäisi jo sanoa järkikin.

Eihän ne mitään tuloja selvittele eikä voikaan, vaan kaikille samat sakot. Sitä, millä perusteella nuo sakkomäärät ovat nuo, ei voi tietää.

Timba79 sanoi:
Millä perusteella tuossa määräytyy toi sakon suuruus? Ei ne varmaan mitään tulohommia siellä selvittele, vai repäseekö ne hatusta ja naamataulun mukaan vaan nuo.

Autonvuokraaja viimeksi sanoi, että puhallutuksia ei käytännössä ole, mutta jos ajaa esim. kolarin ja sitten löytyykin alkoholia verestä, niin ei ole sitten ihan yhtä lempeä kohtelu mitä Suomessa on. En sitten tiedä mitä se tällä käytännössä tarkotti, mutta kännissä nyt ei ajeta yhtään missään, sen pitäisi jo sanoa järkikin.

Tulot ei vaikuta millään lailla. Sakot tulee suoraan sen mukaan, kuinka vakavana rikkomusta pidetään. Kolaria ei tosiaan kannata ajaa promilleissa, vakuutushan ei tällöin korvaa, vaan joudut maksumieheksi. Liikennesääntöjä tulkitaan ylipäätään joustavasti Espanjassa, ja niin kauan kun et törttöile ei ole hätäpäivää....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom