Ajoin ekan kerran Corollalla tänään, koko elämäni aikana. Tai noh, parilla -82 tms HB:lla on tullut koemielessä ajettua sekä Neukun Versolla.
Mitäpä tohon nyt sanoisi 100.000e kalliimman Bemarin jälkeen. Kyllähän toi aika sanattomaksi vetää, mutta loppujen lopuksi kun mietin että saanko Bemarissa vastinetta yhtä paljon rahalle: en saa.
Loppujen lopuksi auto oli ihan hyvä ajettava (2003, 120tkm ajettu 1.6 VVT-i Wagon, manuaali), ohjaus palautti mielestäni erinomaisesti, verrattuna vaikkapa Mersuun sekä kone oli pirteän tuntuinen. Hieman tosin opettelemista Dieselin 500Nm väännön jälkeen jotta osaa kierrättää tuota pientä kusirälläkkää oikein, kuitenkin ihan ajettava auto ja HUOMATTAVASTI näppärämpi ja parempi kuin BMW (530D) tuolla paikallisen Supermarketin parkkihallissa. Sinne tuolla Toyotalla ajoi mielellään. Itse kun olen kääpiö niin näen Toyotasta myös erittäin paljon paremmin ulos kuin BMW:stä.
Mistää ajo-ominaisuuksista tuossa autossa ei voi tosin edes puhua, koska niitä ei ole lainkaan. Aivan yhtä paljon kuin minun vanhassa -89 Nissan Sunnyssä. Sillä pääsee paikasta A paikkaan B, Toyotassa on erona ABS, ei muuta. Ulkoa päin Toyota näyttää "arvokkaammalta" kuin mitä sisältä voisi kuvitella, eli sisusta on hieman vanhahtavan oloinen ja Saksalaiseen tottuneena sisusta näyttää aika lelumaiselta, peltoautolta suorastaan.
Summasummaarum, hintaansa nähden oiva peli ja jos ei olisi parempaan tottunut, olisi varmasti huippupeli ajella muutenkin. Kuitenkin, kuten joku jo sanoi, lähes millä merkillä tahansa muulla samalla rahalla saa autoa paljon enemmän. Esim. Accord, Volvo V70 ja jää vielä muutama tonni korjauksiinkin taskuun. Eli Imagosta joutuu maksamaan, kuten myös ehkä hieman Bemarin tapauksessa (kestävä laatu Toyotassa vs. munanjatke Bemarissa). Loppujen lopuksi kummallakaan lisäarvolla ei taida olla oikeaa merkitystä. Toyotakin voi mennä rikki ja Bemari ei (todistetusti) kasvata munaakaan.
Tuo tyyppäämääni Toyota nyki aika paljon (olen aika herkkä nykimiselle) ja ratti oli vinossa, mikä vituttaa niin paljon ettei kauppoja tule jos ratti ei ole suorassa. BMW:ssä ratti suoristui automaattisesti Aktiiviohjauksen ansiosta (mikä tosin olikin vikatilanne ja se piti resetoida! :lol2
. Liekö Toyotassa resettiä vai pitääkö säätää ohjauskulmat ;)
Joo, mutta eiköhän tuohon luonto kestä, on tätä ikääkin jo sen verran ettei naapureiden puheet paina paskan vertaa. Muksu (5v) ei meinannut nousta päiväkodilta kyytiin koska "tuo auto on aivan kamala" eikä vaimokaan oikein tykännyt, turha kysellä jatkossa kai kuskiksi kun ei ole alhaalta vääntävää automaattidiisseliä enää.
Voin ostaakin Corollan jos/kun sopiva yksilö sattuu.