Corolla halvaksi käyttöautoksi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
19.7.2003
Viestejä
254
Ikä
36
Olen tehnyt pientä taustatiedustelua mahdollisimman luotettavaksi ja taloudelliseksi kauppakassiksi/käyttöautoksi kaupunkiin ja tullut siihen tulokseen, että Corolla 1.6 koneella osuisi tuohon kategoriaan parhaiten. Mikä tämän koneen kulutus on?

Mitä korimallia/vuosimallia kannattaisi ruveta metsästämään ja mitä tyyppivikoja näissä on yleensä ollut, jotta osaisi autoa tarkastessa ottaa huomioon?

Hintaluokka saisi pyöriä siinä 2000e luokassa, mieluiten reilusti alle.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä päässä on päädytty samaan tulokseen. Joskin 1.3 koneella, mutta reilun 3 vuoden ajon jälkeen täytyy olla tyytyväinen. Auto oli ennen naapurillani, joka sanoi päässeensä alle 6 l/100 km kulutukseen, mutta itsellä se on ollut n. 7 litraa. Eli yhdistetty keskusta + maantieajo, jota työmatkat on.
Kone on sen verran pieni, että kulutuspiikkiä tulee motarilla.
Kori- tai vuosimalleista en osaa sanoa muusta kuin omasta yksilöstäni (XLi, sedan -96), mutta vähillä korjauksilla on päässyt. Kahtena eka vuotena en tehnyt mitään ennen katsastusta, mutta tänä vuonna tuli huomautus kun helmakoteloissa molemmilla puolilla, samassa kohdassa on haurastumista. n. 20cm peräpäästä katsottuna on helmakoteloihin jostain kumman syystä tehty saumakohta, joka on tietysti herkempi ruostumiselle. Revin ne sitten huolella auki ja uutta metallia tilalle. Toinen ongelma tuli toissa-aamuna kun tuulilasinpyyhkijän moottori (tai sulake) hyytyi käynnistettäessä. Mutta muuten ihan perusöljynvaihdoilla menny. Ei syö paljoa.

Tuolla myös keskustelua vähän samasta aiheesta:

http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/toyota/1696581/toyota-corolla-1-6-xli-vm-95-tyyppi-viat/
 
Ite heittäisin vaihtoehdoksi Toyota Carina E:n. Ysikytluvun puolen välin tienoilta. Meillä on "perheessä" ollu noita aikoinaan kolmekin kappaletta. Faijalla oli uudesta asti ja sit mulla ja broidilla oli omat jossain vaiheessa. Mitään vikaa noissa ei ole eikä niitä oikein ajamalla rikki saa. Ruosteet kannattaa tsekkaa noistakin kyllä. Etenkin ovien alalaita.
 
Nyt kun selvästi et ole mitään kikkelinjatketta hankkimassa niin suosittelen kysymään easykm:stä postin vanhoja Yariksia. Ohjaus on oikealla ja tämä näkyy hinnassa... Monet pelkäävät noita kun ovat oleet "rallikäytössä" mutta jos katsoo sellaisen joka on kunnossa niin mitään ihmeellisempiä ongelmia ei pitäisi olla. Itse hankin aikoinaan postin vanhan G -astran 74 000 km ajettuna, puoleen hintaan vastaavaa vasemmalta puolen ajettavaan verrattuna. Olihan siinä pikkusen lommoja, ei ollut penkkejä eikä turvavöitä muille kuin kuskille. Noh, penkit löytyi romikselta ja turvavyöt maksoivat pari sataa. Hinnaksi tuli uudehkolle autolle 3700 euroa, joka oli edelleen puolet vastaavasta vasemmalta puolen ajettavasta. Olihan se myös ruman värinen mutta mulla se oli täysin käyttöautona joten ei hirveästi haitannut. Nykyään nuo Yarikset taitavat kuitenkin olla valkoisia... En tiedä mitä hintaa ne noista haukkuu mutta edullisia ne ovat, eikä kysyminen varmaan maksa kovinkaan paljoa.
 
Corolla pitäisi ostaa ja pari olisi nyt tarjolla.

2002 1.6vvt-i ajettu 170tkm hinta 7500e, hyvillä varusteilla, mm. cruise.
2006 1.4vvt-i ajettu 110tkm, hinta 10.000e, perusvarusteilla.

Kumpaa raati suosittelee? Yli 10ke en laita ja Corolla pitää olla.
 
Corolla pitäisi ostaa ja pari olisi nyt tarjolla.

2002 1.6vvt-i ajettu 170tkm hinta 7500e, hyvillä varusteilla, mm. cruise.
2006 1.4vvt-i ajettu 110tkm, hinta 10.000e, perusvarusteilla.

Kumpaa raati suosittelee? Yli 10ke en laita ja Corolla pitää olla.
Hmm. Vaikea juttu. Varmaan pitäisi testata 1.4 litraista ensin riittääkö sen potku mihinkään.
Mutta ehdottaisin silti esim Hondaa vaikka sanoitkin että tojota pitäisi saada.
Käy katsomassa Hondafoorumilla, yhtä luotettavia pelejä nekin ovat.
Tässä muutama esimerkki, omasta mielestäni saat enempi autoa samaan hintaan:

Farkku:
http://www.nettiauto.com/honda/accord/4014254

Sedan
http://www.nettiauto.com/honda/accord/4005526#adInfo
 
Paskat. Toyotalla ajan loppuelämän. Muistelen sitten kuolinvuoteella miten vitutti joka päivä nousta rattiin mutta selvisin halvalla! :lol2:
Eikun oikeesti, ei nappaa paljoa noi autopajahommat. Ehkä joku Nissani tai tosiaan muukin japski (Mazda/Honda/Subaru) voisi mennä myös. Tuon toitsun saisi nyt kuitenkin tuosta paikallisesta jokseenkin järkevästi ilman etsimistä.
 
Corolla pitäisi ostaa ja pari olisi nyt tarjolla.

2002 1.6vvt-i ajettu 170tkm hinta 7500e, hyvillä varusteilla, mm. cruise.
2006 1.4vvt-i ajettu 110tkm, hinta 10.000e, perusvarusteilla.

Kumpaa raati suosittelee? Yli 10ke en laita ja Corolla pitää olla.

Onko ne noin vitun kalliita?!?! Ihme touhua! 9 vuotta vanhasta liki 2markkaa ajetusta COROLLASTA pyydetään 7500€, huh huh! Ja tämä ei ole mikään vähättelyviesti, vaan aivan puhdasta hämmästystä. Eihän tuollainen rassi ole uutenakaan maksanut kuin joku 22k€.
 
Ajoin ekan kerran Corollalla tänään, koko elämäni aikana. Tai noh, parilla -82 tms HB:lla on tullut koemielessä ajettua sekä Neukun Versolla.
Mitäpä tohon nyt sanoisi 100.000e kalliimman Bemarin jälkeen. Kyllähän toi aika sanattomaksi vetää, mutta loppujen lopuksi kun mietin että saanko Bemarissa vastinetta yhtä paljon rahalle: en saa.
Loppujen lopuksi auto oli ihan hyvä ajettava (2003, 120tkm ajettu 1.6 VVT-i Wagon, manuaali), ohjaus palautti mielestäni erinomaisesti, verrattuna vaikkapa Mersuun sekä kone oli pirteän tuntuinen. Hieman tosin opettelemista Dieselin 500Nm väännön jälkeen jotta osaa kierrättää tuota pientä kusirälläkkää oikein, kuitenkin ihan ajettava auto ja HUOMATTAVASTI näppärämpi ja parempi kuin BMW (530D) tuolla paikallisen Supermarketin parkkihallissa. Sinne tuolla Toyotalla ajoi mielellään. Itse kun olen kääpiö niin näen Toyotasta myös erittäin paljon paremmin ulos kuin BMW:stä.

Mistää ajo-ominaisuuksista tuossa autossa ei voi tosin edes puhua, koska niitä ei ole lainkaan. Aivan yhtä paljon kuin minun vanhassa -89 Nissan Sunnyssä. Sillä pääsee paikasta A paikkaan B, Toyotassa on erona ABS, ei muuta. Ulkoa päin Toyota näyttää "arvokkaammalta" kuin mitä sisältä voisi kuvitella, eli sisusta on hieman vanhahtavan oloinen ja Saksalaiseen tottuneena sisusta näyttää aika lelumaiselta, peltoautolta suorastaan.

Summasummaarum, hintaansa nähden oiva peli ja jos ei olisi parempaan tottunut, olisi varmasti huippupeli ajella muutenkin. Kuitenkin, kuten joku jo sanoi, lähes millä merkillä tahansa muulla samalla rahalla saa autoa paljon enemmän. Esim. Accord, Volvo V70 ja jää vielä muutama tonni korjauksiinkin taskuun. Eli Imagosta joutuu maksamaan, kuten myös ehkä hieman Bemarin tapauksessa (kestävä laatu Toyotassa vs. munanjatke Bemarissa). Loppujen lopuksi kummallakaan lisäarvolla ei taida olla oikeaa merkitystä. Toyotakin voi mennä rikki ja Bemari ei (todistetusti) kasvata munaakaan.

Tuo tyyppäämääni Toyota nyki aika paljon (olen aika herkkä nykimiselle) ja ratti oli vinossa, mikä vituttaa niin paljon ettei kauppoja tule jos ratti ei ole suorassa. BMW:ssä ratti suoristui automaattisesti Aktiiviohjauksen ansiosta (mikä tosin olikin vikatilanne ja se piti resetoida! :lol2:). Liekö Toyotassa resettiä vai pitääkö säätää ohjauskulmat ;)

Joo, mutta eiköhän tuohon luonto kestä, on tätä ikääkin jo sen verran ettei naapureiden puheet paina paskan vertaa. Muksu (5v) ei meinannut nousta päiväkodilta kyytiin koska "tuo auto on aivan kamala" eikä vaimokaan oikein tykännyt, turha kysellä jatkossa kai kuskiksi kun ei ole alhaalta vääntävää automaattidiisseliä enää.

Voin ostaakin Corollan jos/kun sopiva yksilö sattuu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saako kysyä, että miksi ihmeessä olet tuollaista vaihtoa tekemässä?
Kilsoja tulee 2-3km/päivässä, arkisin, viikonloppuisin sitten hieman enemmän, joskus jopa 2x20km.
Huolto, ylläpito ja käyttökustannukset (dieselvero) ovat Bemarissa vähän turhan kalliit. Nyt kun tuosta vielä jotain saa niin pistetään lihoiksi. Tuli toissapäivänä 3v täyteen niin saa myydä verovapaastikin. Eihän tuolla tiliä tee enää, päinvastoin, mutta ei tule aivan kamalan monta tonnia takkiinkaan vielä. Pistän mieluummin välirahan, no minnekäs muualle sen pistäisin kuin tähän taloon jotta saa valmiiksi joskus.

Saksassa toi Bemari oli ihan kiva kun keskinopeudet olivat luokkaa 200km/h ja sillä ylitettiin viikonloppuisin Alpit tai mentiin 700km pyrähdyksiä suuntaansa muualle reissuihin. Ei suomessa ole sitä mihin BMW on tehty, ajamisen iloa.
 
Ajoin ekan kerran Corollalla tänään, koko elämäni aikana. Tai noh, parilla -82 tms HB:lla on tullut koemielessä ajettua sekä Neukun Versolla.
Mitäpä tohon nyt sanoisi 100.000e kalliimman Bemarin jälkeen. Kyllähän toi aika sanattomaksi vetää, mutta loppujen lopuksi kun mietin että saanko Bemarissa vastinetta yhtä paljon rahalle: en saa.
Loppujen lopuksi auto oli ihan hyvä ajettava (2003, 120tkm ajettu 1.6 VVT-i Wagon, manuaali), ohjaus palautti mielestäni erinomaisesti, verrattuna vaikkapa Mersuun sekä kone oli pirteän tuntuinen. Hieman tosin opettelemista Dieselin 500Nm väännön jälkeen jotta osaa kierrättää tuota pientä kusirälläkkää oikein, kuitenkin ihan ajettava auto ja HUOMATTAVASTI näppärämpi ja parempi kuin BMW (530D) tuolla paikallisen Supermarketin parkkihallissa. Sinne tuolla Toyotalla ajoi mielellään. Itse kun olen kääpiö niin näen Toyotasta myös erittäin paljon paremmin ulos kuin BMW:stä.

Mistää ajo-ominaisuuksista tuossa autossa ei voi tosin edes puhua, koska niitä ei ole lainkaan. Aivan yhtä paljon kuin minun vanhassa -89 Nissan Sunnyssä. Sillä pääsee paikasta A paikkaan B, Toyotassa on erona ABS, ei muuta. Ulkoa päin Toyota näyttää "arvokkaammalta" kuin mitä sisältä voisi kuvitella, eli sisusta on hieman vanhahtavan oloinen ja Saksalaiseen tottuneena sisusta näyttää aika lelumaiselta, peltoautolta suorastaan.

Summasummaarum, hintaansa nähden oiva peli ja jos ei olisi parempaan tottunut, olisi varmasti huippupeli ajella muutenkin. Kuitenkin, kuten joku jo sanoi, lähes millä merkillä tahansa muulla samalla rahalla saa autoa paljon enemmän. Esim. Accord, Volvo V70 ja jää vielä muutama tonni korjauksiinkin taskuun. Eli Imagosta joutuu maksamaan, kuten myös ehkä hieman Bemarin tapauksessa (kestävä laatu Toyotassa vs. munanjatke Bemarissa). Loppujen lopuksi kummallakaan lisäarvolla ei taida olla oikeaa merkitystä. Toyotakin voi mennä rikki ja Bemari ei (todistetusti) kasvata munaakaan.

Tuo tyyppäämääni Toyota nyki aika paljon (olen aika herkkä nykimiselle) ja ratti oli vinossa, mikä vituttaa niin paljon ettei kauppoja tule jos ratti ei ole suorassa. BMW:ssä ratti suoristui automaattisesti Aktiiviohjauksen ansiosta (mikä tosin olikin vikatilanne ja se piti resetoida! :lol2:). Liekö Toyotassa resettiä vai pitääkö säätää ohjauskulmat ;)

Joo, mutta eiköhän tuohon luonto kestä, on tätä ikääkin jo sen verran ettei naapureiden puheet paina paskan vertaa. Muksu (5v) ei meinannut nousta päiväkodilta kyytiin koska "tuo auto on aivan kamala" eikä vaimokaan oikein tykännyt, turha kysellä jatkossa kai kuskiksi kun ei ole alhaalta vääntävää automaattidiisseliä enää.

Voin ostaakin Corollan jos/kun sopiva yksilö sattuu.

Nyt hieman hävettää kun tuomitsin ajo-ominaisuudet täysin, yhden kokemuksen perusteella. Koitin tänään toista samanlaista, eri renkailla. Tuo ensimmäinen oli "blue Diamond" pinnatuilla ryssäläisillä kitkarenkailla. En ole suoraan sanottuna koskaan ajanut yhtä paskaa autoa.

Tänään koittelin Nokialaisilla toista samanlaista Toyotaa ja ajo-ominaisuudet olivat aivan helvetin paljon paremmat. Ero on kuin bemarilla ja ladalla.
 
Katselin tuossa nettiautoa kun harkinnassa (hyvin aikainen vaihe vielä) olisi kolmiovinen pikku Toyota. Mutta mutta... vastakkain olisivat Yaris, Aygo ja Corolla. Miten näitä osaisi laitella järjestykseen. Muita ehtoja ei oikeastaan ole kuin bensakone, alle 100 000km mittarissa ja alhaiset käyttökustannukset.
 
^Aygo ja Yaris on pienillä koneilla varustettuja koppeja, soveltuu noista kolmesta parhaiten kaupunkiliikkumisee kokonsa puolesta. Corollassa on sit himppasen isompi kone (1.0-1.4l kahes ekas ja corollassa 1.3-1.8l koneella korimallista riippuen). Jos yhtään enempää ajelee maantiellä tai on tavaraa/matkustajia ni ottasin Corollan, on edes hivenen tukevampi ja pirteempi, yksineläjän kauppakassiks Aygo/Yaris kelpaa vallan mainiosti.

Jos alhasia käyttökustannuksia haet ni suosittelen tinkimää tuosta 100tkm rajasta, nimittäin 90-luvun lopun Corollia löytää välillä alle 200tkm ajettuina ja remontit hoituu hyvin pitkälle ite tekemällä, toisin ku näissä 2000-luvun autoissa. Niitä kustannuksia kuitenki tulee aina, öljynvaihdoista jakopäähihnan vaihtamisee ja jarruremontteihi, korjaamohinnat 50e/h+ ni voit kuvitella miten kiva on viedä autoa öljynvaihtoo ku et ite sitä saa katteiden, ahtaiden konetilojen, yms takia parkkiksella vaihdettua...

Ja viimesen kirjotin omasta kokemuksesta jota löytyy noista vanhemmista Toyotista, voihan se olla et uusissaki voi perushommat viel tehdä ite. On vaan tullu vastaa noita muita merkkejä joissa et katteiden takia saa ees ajovalopolttimoita vaihdettua ilman autoinsinöörikoulutusta ;D
 
Itsekin noita litrasia koppeja miettinyt, mutta miten mahtaa kestää tollanen litran kone kilometrejä?
 
^Aygo ja Yaris on pienillä koneilla varustettuja koppeja, soveltuu noista kolmesta parhaiten kaupunkiliikkumisee kokonsa puolesta. Corollassa on sit himppasen isompi kone (1.0-1.4l kahes ekas ja corollassa 1.3-1.8l koneella korimallista riippuen)...

Lisätään nyt sen verran kun rupes toyotamiehenä asia kiinnostamaan et Aygo on 3-sylinterinen ja Yaris normaali 4-sylinterinen vaikka pieniä litrakooltaan ovat molemmat...
 
Zone-sarja -42%
Pitää vähäsen nostaa vanhaa topikkia esiin.
Mulle olis tarjolla n 3000€:lla nelivetoinen farkku Corolla. Onko kenelläkään kokemuksia näiden 4wd corollista? Kannattaako sekaantua vai pysyä kaukana?
 
Pitää vähäsen nostaa vanhaa topikkia esiin.
Mulle olis tarjolla n 3000€:lla nelivetoinen farkku Corolla. Onko kenelläkään kokemuksia näiden 4wd corollista? Kannattaako sekaantua vai pysyä kaukana?

Ilmeisesti vm.93-99 hinnasta päätellen? Hyviä vehkeitä ne on tekniikaltaan vaikkei ulkonäkö kaikkien silmää miellytä. Neliveto ei oo yhtä hienostunu ku uudemmissa tai saksalaisissa insinööritaidon näytteissä, mutta on varmatoiminen eikä oo liikaa paskaa hajoavaks. Kori noissakin on se joka ensimmäisenä menee eli kannattaa vilkasta seuraavat paikat:
-takakaaret,
-helmojen takapäät about 10cm matkalta takakaarista eteenpäin
-kontin sivukotelojen pohjat (jos vedenpoistoon tarkotetut tulpat on ollu kiinni 24/7 ympäri vuoden niin voipi olla reikä kotelon pohjalla...)
-Joissain e-carina & ae101 corolla -malleissa on ollu takana runkopalkin kiinnityskohta täysin läpimätä jonkin pikkuviban takia, itellä oli kuskinpuolella taka-akseli käytännössä tyhjän päällä kun runkopalkki lähteny kävelemään. Nelivedossa on erilainen alustasuunnittelu tosin joten siinä varmasti tehty hommat erilailla...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom