Cornish Rex

Ikä
42
Onkos täällä kyseisen kissarodun onnellisia omistajia? :)
Itse menen sunnuntaina hakemaan 4kk-ikäistä tyttörexiä. Menetin rexille sydämeni n. puolivuotta sitten eräässä kissanäyttelyssä. Mahtavia pikku ötököitä :)

ja jos joku ei nyt ymmärrä yhtään mistä puhun niin kyseessähän on siis tämä maailman ihanin kiharakarvainen kissarotu :)

http://www.kolumbus.fi/seppo.ahlstedt/nerikomin/images/Miri/imagepages/image4.htm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
Onkos täällä kyseisen kissarodun onnellisia omistajia? :)
Itse menen sunnuntaina hakemaan 4kk-ikäistä tyttörexiä. Menetin rexille sydämeni n. puolivuotta sitten eräässä kissanäyttelyssä. Mahtavia pikku ötököitä :)

ja jos joku ei nyt ymmärrä yhtään mistä puhun niin kyseessähän on siis tämä maailman ihanin kiharakarvainen kissarotu :)

http://www.kolumbus.fi/seppo.ahlstedt/nerikomin/images/Miri/imagepages/image4.htm

:urjo:

Ihan ku mirrillä ois nuohottu savupiippuja. Viiksetkin ihan mutkalla.

Metalman, susta tuli just mun henkilökohtainen suosikkini kaikista Pakkiksen lukijoista. Mulla on myös vuoden ikäinen Cornish Rex-poika Darling-Isis' Art Decade "Arska". Kuvia löytyy osoitteesta täältä. Oltiin just viikonloppuna taas näyttelyssä :) Oletko hankkimassa näyttelytasoista- vai ihan lemmikkipentua? Tuleeko kissa tuolta Nerikomin-kissalasta? Hyvän kasvattajan valitsit, jos tulee. Mulla olis tarkoituksena hankkia vielä toinen rex muutaman vuoden sisällä.. punaisesta pojasta olen haaveillut vuosia. Voin kertoa, että elo rexin kanssa on sitten äärimmäisen hauskaa, ne on erittäin sosiaalisia ja aika höpsöjä kissoja! En ole kyllä katunut hetkeäkään vauvelin hankkimista :)

Jos joku kiinnostui, erittäin hyvä kasvattaja löytyy täältä: Darling-Isis' ja kotia etsiviä pentuja on tälläkin hetkellä!

Minun rexi tulee Lavendersilta http://personal.inet.fi/koti/juha.ylonen/
Olin juttusilla tuon Nerikomin omistajan kanssa ja hän neuvoi minut tuonne Lavenderssiin. Tämä rexi tulee ihan lemmikiksi, mutta ehkä jos kiinnostusta tulee niin käytän myös jossain paikallisissa näyttelyissä. Nerikomin-kissalassa olisi rexejä syntynyt ihan tässä parin päivän sisään eli luovutus olisi ollut jossain elokuun puolivälissä. Tuo lavenders on kuitenkin paljon lähempänä minua (asun joensuussa ja nerikomin on tampereella) ja siellä oli juuri yksi tyttö ja yksi poika luovutusiässä ilman kotia.

Tarkoituksena olisi hankkia tälle rexille maatiaiskaveri tässä jossain vaiheessa, kun muutan asumaan yksin ihan kohta niin ei olisi rexillä sitten niin yksinäistä kun olen koulussa/töissä.

Mitä olet mieltä, pitäisikö ottaa tyttö vai poika? Alunperin olin ajatellut tyttöä koska aiemmatkin kissani ovat olleet tyttökissoja, mutta onko sillä sisäkissojen kanssa niinkään merkitystä? Käsittääkseni sisäkissoissa pojat ja tytöt ovat luonteeltaan hyvinkin samanlaisia joskin poikkeuksiakin löytyy, mutta pääsääntöisesti sisäkissapojat eivät vaadi juuri sen enempää reviiriä kuin tytötkään.

metalman sanoi:
Mitä olet mieltä, pitäisikö ottaa tyttö vai poika? Alunperin olin ajatellut tyttöä koska aiemmatkin kissani ovat olleet tyttökissoja, mutta onko sillä sisäkissojen kanssa niinkään merkitystä? Käsittääkseni sisäkissoissa pojat ja tytöt ovat luonteeltaan hyvinkin samanlaisia joskin poikkeuksiakin löytyy, mutta pääsääntöisesti sisäkissapojat eivät vaadi juuri sen enempää reviiriä kuin tytötkään.

Ai joo, näinkin noista pennuista kuvia nyt Tampereen näyttelyssä, söpöjä ovat! Mikä pentu niistä on sinun?

Mulla on myös iso-Arskan kaverina maatiaiskissa B.Willis, joka on 2v. Kyllä sukupuolella on sinänsä väliä, että tytöt on usein "diivoja" ja pojat taas riehkaisee suurimman osan valveillaoloajasta. Tänään olen jo saanut taas korjata yhden kukkapurkin jämiä ja multia kun pojat otti vähän kisaa tuossa aamulla.. itse suosittelisin poikaa (ne on niiiiiin :haart: ) mutta toisaalta tyttökissalle kaveriksi käy ihan yhtä hyvin toinen tyttö. Useimmiten ennen juoksua ne on sellaisia kaikkea rakastavia, syliin tunkevia söpöliinejä ja muulloin hyvinkin itsenäisiä pikku tyttösiä jotka eivät välttämättä niin aina paijausta kaipaa. Leikattuna kollipojat on tosi ihania kavereita, kovin rakastavia ainakin nuo minun pallerot on. Aamulla herään siihen kun pojat hurisee tyynyllä :)

Eniten tuo sukupuolikysymys on sinusta kiinni, tykkäätkö itse tyttö- vai poikakissoista enemmän. Jostain syystä se tuntuu menevän niin, että miehet tykkää tyttökissoista ja naiset poikakissoista, ainakin minun ystäväpiirissäni!

Nämä omat leikatut tyttöni ovat kyllä oikeita diivoja :) Itsenäisiä pikkupiruja, välillä ei saa yhtään silittää tai ottaa syliin, vain silloin kun ne itse tulee niin saa paijata, hehe. Voi olla, että otan tällä kertaa poikakissan, ollaan sitten ihan miesten kesken mutta lopullisen päätöksen teen kun näen ne pennut, ja miten ne suhtautuvat minuun. Jokatapauksessa uskoisin että leikkuutan tulevan kissani että ei tarvitse montaa kertaa vuoteen kuunnella sitä huutoa ja kiljuntaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom