Cooper tulos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konnah
  • Aloitettu Aloitettu
Hei, taas on aikaa kun olen viimeksi tänne kirjoitellut. Noh, joka tapauksessa, ikää on alle 15, ja olen 8 luokalla. Seiska luokan keväällä juoksin kuupperissa 2560, ja olen treenaillut nyt kesällä jonkin verran. Salibandyä pelailen 2-3 kertaa viikossa. Nyt kysymys: Onko mahdollista saada yli 3km rikki ensi keväänä? Entäs ei ensi, vaan seuraavana keväänä? Nykyään meillä on treeneissä n. 3km lenkki, ja itse kunnon treenit.

Treenipäivät ovat:

Maanantai, keskiviikko, lauantai.

Montako kertaa viikossa minun kannattaisi käydä lenkillä, tämän lisäksi, jotta coopertulos, sekä yleisesti ottaen oma kuntoni lähtee nousuun?

Koulumme cooper-ennätys on n. 3400m, joten olisiko n. 18 kuukaudessa mahdollista parantaa omaa cooper-tulosta jopa 1000 metrillä? Tiedän, tämän eteen pitäisi tehdä helvetisti duunia. Mutta mitä sanotte? Katselin pikaisesti tämän foorumin aiheita, ja näin jotain, tyyliin: "cooper tulos +500m 8 viikossa". Tämä olisi mahdollista 8 viikossa, eli n. 2kk, niin olisiko 18 kuukaudessa mahdollista parantaa 1km?

Kertokaa tähän aiheeseen jonkin sortin vinkkejä, kuupperi on melko illalla, ja koulusta pääsen aikaisin, joten mitä tehdä, jotta tuloksen voisi maksimoida? Mitä syödä, kuinka paljon aikaisemmin, venyttelyt, + muut asiat? Älkää pliis laittako mitään "tosta ketjusta löytyy vinkkejä" -viestejä. Tavoite on juosta +2600, ja yksi kierros on 400m, joten mikä olisi hyvä kierrosaika? Millä tyylillä kannattaa lähteä, juoksemaan?

Jos esimerkiksi juoksen hieman hitaampaa, kuin "2600-vauhtia", niin missä vaiheessa alan nostaa vauhtia. Aivan lopussa, vaiko heti kun havaitsen tämän, että juoksen liian hitaasti.

PS. Cooper huomenna, saa nähdä miten menee

(PIKAISIA VASTAUKSIA ODOTELLEN)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuta en jaksa kirjoittaa mutta venyttelyä ja lihashuoltoa kunnolla sitten mukaan tuohon harjoitusohjelmaan (1000m 18kk), ja kannattais opetella hyvä juoksutekniikka koska 3400 m vauhti on jo aika reipasta juoksua. Oikeanlainen juoksutekniikka vaatii myös tiettyjä tukevia harjoituksia lihaksille jotta sitä voi ylipäätänsä pitää yllä. lantion/vatsan seutu ym. Joku asiasta enemmän tietävä voinee kertoa lisää, uskoakseni tältä palstalta löytyy ihan juoksijoitakin.

tuohon coopperiin lähtisin itse vetämään tarkkaa +2600 tähtäävää kierroksia, sitte jos tuntuu kevyeltä niin kiristää. Eli kierrosaika 1.50 on suurinpiirtein tuota vauhtia, hitaampaa en ainakaan itse lähtisi vetämään.

Itellä parani 7 ja 9 luokan välissä coopperi tuon kilsan, tosin lähtötaso oli 2000 m. Kaippa se onnistuu, kun kerta viikkoon vetelet coopperin ni totut ja opit tekniikan siihen.

Juu ite tulin just koulusta ( oon 7. luokalla ) ja tuli superstarsseilla mentyä.Ekan kierroksen menin aika lujaa ja sitten menin lopun aika samaa vauhtia kokoajan (mitä nyt pieniä ailahteluita ehkä). 15 sekkaa jäljellä ja järkyttävä spurtti ja sain sen 2700 rikki. Jaettu 2 sija 2 muun kanssa ja ryhmämme paras oli 2750. Juoksu tulis oli itseni mielestä aika hyvä 2705 metriä tuli pingottua ja eka kierros meni aikaan 1.05 ja rata oli 300m pitkä. Koulumme ennätys on jopa 3600.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom