Convertible-läppärit, onko kellään kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu

Jylli81

Moderaattori
Mode
Olen ajatellut ostaa uuden läppärin. Tällä hetkellä kiinnostaisi kovasti tuollainen convertible-kannettava(=näyttö kääntyy 180 astetta ja taittuu näppäimistön päälle, jolloin läppäriä voidaan käyttää kosketusnäytön kautta padin tavoin). Valikoima tuntuisi vielä olevan noissa kuitenkin melko heikko ja kyselenkin lähinnä, että olisiko jollain tiedossa varteenotettavaa mallia hakemillani spekseillä? Eli koneen olisi tarkoitus olla:
-kevyt
-akkukestoltaan hyvä (=5+ tuntia oikeaa käyttöä)
-näyttö mielellään 11,6 tuumaa ja 1366x768
-HDMI-näyttölähtö
-mielellään sisäinen 3G, ettei tarvitsisi mokkulan tms. kanssa temppuilla
-käännettävä kosketusnäyttö, jotta myös pad-käyttö mahdollista
-hinta alle 1000€, mielellään selkeästikin

Tällä hetkellä mielessä on Acer Aspire 1825, joka on muuten speksien mukainen ja asiallisen oloinen, mutta siitä puuttuu sisäinen 3G ja se on Acer :(. Alla pari kuvaa koneesta, jos tuo convertible-osuus ei käynyt selostuksestani riittävän hyvin ilmi.
acer_aspire_1825.jpgacer_aspire_1825_2.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos ehdotuksesta. Onkos noilla Gigabyteillä Suomessa jälleenmyyjää, josta voisi katsella vähän noita hintoja yms.? Daccolta ei paljon taida suoraan tarvita kysellä. Periaatteessa tuollainen 10" 1366x768 näyttö kuulostaa siltä, että menee ehkä jo liian pieneksi kuva. Tuolta Gigabyteltä pitäisi tosin olla jossain vaiheessa tulossa ihan pätevän oloinen ja speksit täyttävä konekin, eli Gigabyte M1125.

Maahantuoja on tuttu, tapaan sen huomenna ja kysyn mitä malleja on tulossa ja mistä niitä saa.

Laitoin sun profiiliin maahantuojan kännynumeron, homma on heillä vasta alussa joten kannattaa kysyä suoraan tuolta.

Jos löytyy sopivanlainen kone, niin ilmoitteletko tänne ketjuun? Itsekin olen harkunnit samantyylisen tietokoneen hankkimista, mutta vastaan ei ole vielä osunut yhtäkään mieluista.

Mites seiskassa tuo tökkiminen sujuu? sitä kun ei kuitenkaan ole täysin kosketuskäyttikseksi suunniteltu. Itsekkin näitä odotan mielenkiinnolla ja jos sopiva osuu kohdille niin kotiinhan sellanen lähtee

Laitoin sun profiiliin maahantuojan kännynumeron, homma on heillä vasta alussa joten kannattaa kysyä suoraan tuolta.
Iso kiitos vaivannäöstäsi! Pitää soitella tuonne lähiaikoina ja kysellä noista nykyisistä ja tulevista malleista.

Jos löytyy sopivanlainen kone, niin ilmoitteletko tänne ketjuun? Itsekin olen harkunnit samantyylisen tietokoneen hankkimista, mutta vastaan ei ole vielä osunut yhtäkään mieluista.
Ilmoittelen tänne, jos/kun tuollaisen mieleiseni koneen löydän ja hommaan.

Mites seiskassa tuo tökkiminen sujuu? sitä kun ei kuitenkaan ole täysin kosketuskäyttikseksi suunniteltu. Itsekkin näitä odotan mielenkiinnolla ja jos sopiva osuu kohdille niin kotiinhan sellanen lähtee
Itselläni ei noista kosketuskäyttöisistä Windows 7:ää pyörittävistä koneista ole valitettavasti mitään käytännön kokemusta, joten en osaa vastata tuohon mitään.

Mulla oli Windows 7 pohjainen GigaByten T1000 -ikääntyvä perusmalli- käytössä muutaman viikon ajan, perusversiosta johtuen teho oli vähäinen ja se näkyi käytössä...Windows toimi yllättävän hyvin tökkimällä muttei se missään nimessä mikään iPhone OS ole. Navigointi ja perusselailu toimii tökkimällä helposti, mutta kun pitää syöttää tietoa näppiksellä niin touhu tuntuu hieman keinotekoiselta; toisella kädellä taot näppistä, toisella näyttöä. Käytin vehjettä lähinnä mediatoistimena ja siinä kosketus oli kätevämpää kuin hiiri.

Soittelin tuolloin konetta hankkiessani Gigabyten maahantuojalle ja sieltä ei ollut tarjolla ennen vuoden vaihdetta noita convertible-läppäreitä. Ostin sitten HP Touchsmart tm2:n. Voiton tuon Acerin suhteen veivät FullHD-videota purkava näytönohjain, koneen runkoon integroituva tarkka Wacom:n piirtokynä ja se ettei kyseessä ole Acer :D.

Tuollainen kone siis: http://www.youtube.com/watch?v=OFW5yszHCTc

Tuo on ollut minulla nyt viime lokakuun puolesta välistä asti ja ihan tyytyväinen olen koneeseen ollut. Tuota integroitua 3G:tä tuossa ei ole, joten hommasin mokkulan. Näytön reso on 1280*800, mutta tuo riittävä pinta-ala tuossa olikin se juttu eikä niinkään tuo tietty reso. Pelkkään tablet käyttöönhän tuon on aika raskas(1,89kg), mutta koska en juurikaan jaksa noita virtuaalinäppiksiä, niin on mukavaa, kun tuosta saa helposti taitettua ihan kunnon näppiksen esiin. Minulle sopiva kompromissi tabletin ja normaalin läppärin välillä siis.

Noita on ainakin lähiaikoina tulossa paljon lisääkin eri valmistajilta ja taitaa olla jo tullutkin, joten kannattaa tarkastaa nykytilanne, mikäli on tuollaista jatkossa hommaamassa.

Onko toi tyyppi HP:n oma työntekijä, sen verran ylistyssanoja tulee ;). Miten toi glossy näyttö toimii tablettikäytössä? onko häiritsevä? paljon makso? ja mistä ostit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom