Conor McGregor

Meta title: 💥 Conor McGregor – showmies, tyrmäyskone ja MMA-maailman kiistaton magneetti

Meta description: Keskustelua McGregorin urasta, tempauksista, taidoista ja vaikutuksesta lajiin – rakastettu, vihattu ja aina otsikoissa.

Oon ny jo jonkin aikaa ettiny sitä yhtä blogia jossa oli juttua Conorista ja painonvedoista. Conor haluaa otella usein niin hän ei vaan pysty pudottelemaan 145 tarpeeksi usein. Erittäin ammattitaitoisesti Conor on aina hoitanut hommansa ja saanut itsensä painoihin, mutta jokainen joka puntari kuvia on katsellut niin näkee ei ole todellakaan ollut piknikkiä.
Dietillä treenaaminenkin on vähän niin ja näin.
Vyö asiaan pitäisi saada jotain tolkkua vaikka vyö ei hyllyllä ole kauaa ollutkaan. Edgarille se matsi kuuluu ja sen haluan nähdäkkin.

En kyllä tajua tätä kuvioo. 145 paunan divari on kokonaan jäähyllä kun Conor sooloilee. Ja jos täysin matsiin valmistautumaton Nate pisti Conorin nippuun tokassa erässä, miksi revanssi menisi mitenkään eri tavalla? Varmaan matsi kestää pidempään, mutta kyllä mä pidän Natea vahvana ennakkosuosikkina. Nate otti sen Conorin kovimman iskun vastaan monta kertaa eikä edes hätkähtänyt, tuskin Conor uusintaottelussakaan Natea tyrmää ja mattoon ei ole menemistä.

Jos Conor häviää Natelle, puolustaako mies sitten 145 divarin vyötä kahden tappion jälkeen? Sitten vielä kun tulis Edgarilta pataan (hyvin realistista) niin Danalla ois ihmettelemistä.

Nate otti sen Conorin kovimman iskun vastaan monta kertaa eikä edes hätkähtänyt, tuskin Conor uusintaottelussakaan Natea tyrmää ja mattoon ei ole menemistä.
Mattoonhan mentiin jo ensimmäisessä erässä, jolloin McGregor käänsi vaivatta itsensä alta päälle ja lähti ohittamaan Diazin jalkoja. Ottelun lepetus matossa oli vain viimeinen silaus, kun Diaz oli pystyssä lyönyt väsyneen irlantilaisen sekaisin. Uusinta tulee aika nopeasti, mutta nöyremmällä asenteella McGregor voi hyvinkin voittaa. Ei se tarvitse kuin yhden nappiosuman, jota ensimmäisessä ottelussa ei tullut. Toki Diaz voi ihan hyvin voittaa toistamiseen, aika fifti-sixti-matsi.

Ainoa tapa milla mina naen, etta conor voi voittaa on hyvat potkut naten jalkaan. Jos/kun jalka pettaa tyyliin rda matsi niin nate on huomattavasti vahemman vaarallinen pystyssa. Siita voi sitten nekkailla pistevoiton olettaen, etta kunto kestaa.

Ainoa tapa milla mina naen, etta conor voi voittaa on hyvat potkut naten jalkaan. Jos/kun jalka pettaa tyyliin rda matsi niin nate on huomattavasti vahemman vaarallinen pystyssa. Siita voi sitten nekkailla pistevoiton olettaen, etta kunto kestaa.

Itse hämmästyin, miten Conor ei potkinut niitä Jon Jones -potkuja lukuunottamatta melkein ollenkaan Naten etujalkaan vaikka se oli kuin tarjottimella.

Conor ei kauheasti viljele voimakkaita alapotkuja, tuntuu että miehen potkujen tarkoitus on enemmänkin etsiä paikkaa sille takakäden pommille. Mutta joo, alapotkut varmasti osa strategiaa, sehän se on aina ollut Naten heikkous.

Minua uusinnassa lähinnä kiinnostaa nähdä miten käy kun Conor luultavasti lähtee ottelemaan fiksummin eikä yritä tyrmätä heti alussa. Se on vähän sama kun nyrkkeilyssä kaksi oikeasti maailman huippunyrkkeilijää kohtaa 12 eräisessä titteliottelussa, niin harvemmin siinä voi alkaa yrittämään ekasta erästä asti "pakottamaan" tyrmäystä. Voi tulla väsy aika pian ja selkäsauna on tiedossa. Mä veikkaan, että Conor aliarvioi aika pahasti Naten nyrkkeilytaidot. Muutenkin noin kovapäistä ottelijaa on hyvin riskialtista lähteä yrittämään väkisin tyrmätä ekassa erässä.
Nate lähtee toki ihan selkeänä ennakkosuosikkina uusintaan otettuaan selkeän voiton ekassa matsissa ilman valmistautumista ja saaden nyt täyden campin otteluun. Uskon kuitenkin, että myös Conorin puolelta tulee hyvin erilainen ottelustrategia joka voi muuttaa lopputulosta. Tai sitten ei.

Voidaan sanoa että Nate "mursi" Conorin ja kuten Conor itse vitsaili vastustajistaan, muutti miehen painijaksi kun alkoi pystyssä kolista. Voidaan vaan spekuloida miten tämä vaikuttaa Conoriin, ensimmäistä kertaa ongelmissa UFC:ssa (tai no, Mendes kyllä pisti miehen aika pahoihin paikkoihin) ja paha tappio kaiken sen shown jälkeen. Myös miehen teräksinen leuka petti ensimmäistä kertaa.

Mä olen Conor fani, mutta mun mielestä tää Conorin painoluokkahyppely on jättimäinen virhe.

Kyllä mä uskon että Conor voi voittaa matsin oikealla gameplanilla, mutta vaikeaa se tulee olemaan.

e. Conorin menestys ekassa erässä myös osittain selittyy sillä ettei Nate treenannut matsia varten ja ainakin omien sanojensa mukaan tietoisesti aloitti todella hitaasti.

Tietoisesti melkein muurautti toisen silmänsä umpeen ekassa erässä? Uskoo ken haluaa. Naten ottelemisessa ei tapahtunut yhtään mitään muutosta toiseen erään. Se vaan osui kerran hyvin suoraan Conorin väistöön, jonka jälkeen suunta muuttui. Tai Conor piiputti. Ihan miten vaan, mutta tuon ottelun kun katsoo niin ei siinä mitään kytkintä suljettu toisen erän alussa ja alettu yhtäkkiä ottelemaan Naten puolelta.

Diaz ei valmistautunut otteluun mitenkään joten ei se ihme ole jos ajoitus ei ole kohdillaan, fläsääkin näytti olevan mikä ei ole Diazeille tyypillistä. Conor tuntui myös vähän hyytyvän, tempo tipahti ja Nate alkoi lyömään enemmän. Googlasin statsit ja ekassa erässä Nate löi 23 kertaa, tokassa 54 eli kyllähän mies nyt vähän tempoa lisäsi.

En mä kinata halua, itselle vaan jäi matsista seuraavat jutut mieleen :)

- Conor on ehdottomasti tyrmääjä, mutta ylemmässä painoluokassa voimalyönti ei tehnytkään enää samanlaista vahinkoa vaikka lyönti löysi Naten leuan monta kertaa (Naten ajoitus oli selkeästi pielessä). Nate on kuitenkin ottanut iskuja tyypeiltä kuten Guillard ja Rory MacDonald.
- Conor alkoi hidastua ja näyttää väsymisen merkkejä yllättävän nopeasti
- Nate ei ollut ottelukunnossa, näytti pehmeältä, aloitti hitaasti ja rupesi lisäämään tempoa toisessa erässä samalla kun Conor alkoi hidastua
- Conorin rautainen leuka (kuka muu ottanut Mendesin pommeja tipahtamatta?) ei ollutkaan enää niin rautaa kahta painoluokkaa ylempänä. Ja kun leukaan kolahti, näytti siltä että kaikki tahto ja uho katosi samantien Conorin naamalta.
- Lopetus näytti siltä että Conor halusi matsista ulos, vrt vaikka Hollyn taisteluun kuristusta vastaan

Nate on sellanen laiheliinin oloinen narukäsi ja 155 paunan matseissa niin revityn kireä, että jengi aliarvio miten iso Nate kuitenkin on. Toki Conor voi uusinnan viedä mutta ei se helppoa tule olemaan, varsinkaan jos matsi käydään 170 paunasissa, Conor voi joo potkia Naten jalat alta mutta samalla tavalla Nate voi painia Conorin kondiksen pois. Varmasti Conor kuitenkin tulee matsiin fiksummalla strategialla eikä hae vaan sitä isoa pommia.

e. mmasharessa matsi HD:na, pitääpä katsoa uusiks.

On kyllä taas sellasta aivopierua ilmassa.. Luulis jengin nyt vihdoin tajuavan sen treenicampin merkityksen mut edelleen sitä kuvitellaan et treenicampit on vaan painonpudottelua ja kondiksen parantelua varten.Ei riitä et 12 vuotta ammatikseen otellu sanoo jotain vaan joku kaks kesää rullaluistellu tulee kertomaan miten asiat on :eek: Hyvin vedetty taas

On kyllä taas sellasta aivopierua ilmassa.. Luulis jengin nyt vihdoin tajuavan sen treenicampin merkityksen mut edelleen sitä kuvitellaan et treenicampit on vaan painonpudottelua ja kondiksen parantelua varten.Ei riitä et 12 vuotta ammatikseen otellu sanoo jotain vaan joku kaks kesää rullaluistellu tulee kertomaan miten asiat on :eek: Hyvin vedetty taas

Joo tyhmät fanit kun tulevat kamppailukeskustelulle pyhitetylle foorumille keskustelemaan. :( Foorumihan voi vaikka täyttyä!

Pitäiskö pakkikselle saada sellaiset "fighter" tagit niin tietäis kuka on ottelija ja kuka ei niin ei tarttis heti mieltään pahoittaa.

Conor hallitsi 1 ja 2. erää kunnes Diazilta tulee vasen takakäsi Conorin leukaan, niin että pää heilahtaa tarkalleen kohdassa erä 2.aika 2:22. Siitä alkoi Conorin alamäki. Diaz osasi hyvin hyödyntää tilaisuuden löi kaasun täysille ja lisäsi lyönti voluumia selkeesti. Ei sille mitään mahda, jos tulee hyvä osuma läpi niin ei siinä auta vaikka oli kuinka hyvä kunto, jos ei järki enää juokse. Conor olisi voinut tuon osuman jälkeen järkevämmin suojautua ja peruutella ja odottamaan palautumista.

Uusintaottelussa varmaan nähdään hyvin erilainen strategia Conorilta. Diazin etujalka saa varmasti enemmän osumaa sivupotkuilla ja oblique kickillä. Aloittaa rauhallisemmin ja valitsee paremmat paikat vasemmalle takakädelle. Enemmän osumia lyönneillä ja potkuilla/kiertopotkuilla Naten vatsaan ja kylkiin, ei pelkkää pään lyömistä hartioiden välistä. Jatkaa vasemman takakäden jälkeen oikealla upparilla. Aloittaa tyrmäyksen hakemisen vasemmalla takakädellä vasta kun saadaan joku reaktio Natesta.

Back
Ylös Bottom