Combat – Venäjän miehekkäin automalli?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
30.8.2003
Viestejä
750
"Combat – Venäjän miehekkäin automalli?
(linkki kuvagalleriaan: http://www.armoringgroup.com/modules.php?name=coppermine)

Venäläisvalmisteisesta Combat –panssariajoneuvosta on nopeasti tullut monien venäläisten uusrikkaiden suosikkileikkikalu. Tukevasti panssaroitu ja luxus-sisustettu Combat astuu samalle kilpailuareenalle amerikkalaisen Hummerin kanssa.

Hummeriin verrattuna Combat on tosin nopeampi, isompi, raskaampi ja tietysti janoisempi. Perusvarusteltu Combat maksaa tällä hetkellä 157 000 dollaria. Auton suunnitelleen pietarilaisen Dmitri Parfenovin mukaan, jo perusmallin panssarointi riittää pysäyttämään suoran rynnäkkökivääritulen. Jykevämmin panssaroitu malli puolestaan pitää ulkopuolella jopa raskaan konekivääritulen sekä panssarivaunuvastaiset ammukset. Raskaimmin varustellun mallin hinta tosin kipuaa melkoisen suolaiseksi: 345 000 dollaria.

Combat on suunniteltu toimimaan ääriolosuhteissa. Sitä on tarkoitus käyttää VIP –henkilöiden kuljetuksiin kriisipesäkkeissä , valtionpäämiesten liikennöintiin tai muuten tärkeiden henkilöiden kuljettamiseen. Auton varustelu on huippuluokkaa. Siitä löytyy nahkasisustus, DVD-soitin, useita tv-ruutuja, minibaari ja navigointilaitteisto. Autosta löytyy tavallisen ilmastoinnin lisäksi myös tehokas suodatusjärjestelmä, joka suojelee matkustajia esimerkiksi ulkopuolisilta taistelukaasuilta.

Autossa on runsaasti mielenkiintoisia yksityiskohtia. Polttoainesäiliön täyttöaukkoja löytyy kaksi: yksi molemmin puolin autoa. Täyttöaukot on suojattu moottoroiduilla panssarilevyillä jotka saa auki vain sisältä. Ovien ikkunat ovat hyvin raskaat ja ne saa nostettua ja laskettua sähköisesti. Sähkötoiminen ikkunan nostaminen on tosin hyvin hidasta. Mikäli ikkunan nostamisessa tulee kova kiire, voi nappia painamalla laukaista ikkunannostomekanismissa olevan panoksen, jonka ansiosta ikkuna ponnahtaa ylä-asentoon silmänräpäyksessä.

Kaaran leveys on 210 ja pituus 510 senttiä. Hieman varustetasosta riippuen, auton Military -mallissa voi olla noin 3000-3500 kiloa teräspanssaria. Ikkunat puolestaan on tehty 55-millisestä panssarilasista. 2003 vuosimallin CombatT98-perusmalli on varustettu Vortekin kuusilitraisella V8 –koneella, joka tuottaa masiinan käyttöön reilut 300 hevosvoimaa.

Autoja saa joko 5,7 tai 12 –paikkaisina. Keskikulutus on noin 25-30 litraa satasella, joten polttoainetankkikin on reiluhko: 200 litrainen. Kärryn moottorin voi säätää kulkemaan joko 76- tai 92-oktaanisella bensiinillä. Masiinaa saa myös Perkinsin 6,6 litraisella diselkoneella. Perusmallin paino on hieman päälle kolme tonnia ja huippunopeutta Combat kerää 180 kilometriä tunnissa.

Combatin sarjavalmistus on aloitettu Pietarissa Kirovin tehtailla. Samaisella tehtaalla koottiin II:n maailmansodan aikana myös legendaarisia T-34 –panssarivaunuja.

combat_3.jpg

combat_15.jpg

combat_16.jpg


Tässäpä siis oiva tuliaisvinkki Pietarista perinteisten matrjoshkojen, hapankaalin ja vodkan rinnalle
http://www.mediumi.net/moskova/uutiset/teknologia/28_02_05.p hp
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tästähän oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten. Milloinhan Yhdysvaltain superjulkkikset innostuu tästä autosta? Luulisi olevan kova hitti ainakin rap-miehien keskuudessa. Jenkkilässä muutenkin on niin saatanasti noita kaiken maailman maastureita ja tila-autoja. Noitahan saa ihan tilaustyönä eli varustuksen voi valita hyvin pitkälti itse. Ihan tyylikkään näköinen auto kyllä, ei käy kieltäminen. Se vaan laskee omalta kohdaltani auton arvostusta, että siihen on pitänyt iskeä GMC:n tusinaveekasi. Olisi nyt vähintään 500-hevosvoimainen mylly ollut paikallaan, kun muuten auton imago on noin vahva ja voittamaton
 
Joo, mäkin muistan lukeneeni tosta joskus aikasemmin... hakkaa kyllä Hummerin 6-0 kun ulkonäköä ja kaikkea mahdollista varustelua katsoo. nätti auto :)
 
Vois olla kohtuu härskin näkönen ku tää ottais nokkakolaria jonku pikkusen kauppakassin kanssa, tyyliin se pikku-Kia tai uus Micra... Vois mennä peltiä vähän rullalle :rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Ja tuo taitanee kestääkin kulutusta. Hummerihan meni jossain kolarissa pillun päreiksi vaikka törmäsi johonkin Fiat Unoon.
Aika erikoinen väite. Uno ei kyllä ruhjo Hummeria päreiksi oikein mitenkään. Ei edes H3:sta, puhumattakaan tähän keskusteluun paremmin sopivista isommista Hummereista. Eiköhän H1 kestä kulutusta ihan riittävästi.

Vaikea keksi yhtään syytä miksi haluaisin tuollaisen COMBAT:in. Jos auton iso koko on jonku mielestä hienoa, niin silloin kannattaa melkein valita rekka. Ajonautintokin lienee samaa tasoa tuo möhkön kanssa. Mieluimmin vaikka Unimog, sen saa Brabuksen tuunaamana. Tämän lisäksi tuo Unimog muistuttaa lapsuuteni hiekkalaatikkoautoa suuresti.
7051220.004.1M.jpg
 
Mike sanoi:
Hummeri kestää.

hummer_crash.jpg


Tuo on saatana enemmän paskana kuin tuo hikinen picuppi.
No eihän tota siviilihummeria oo mikskään taisteluvaunuks tarkotettukkaan. Pelkkä juppien muovilelu dvd:eineen ja play stationeineen. Vaikka ei kyllä toi avolava mikään ihan uno sentäs oo, painoa varmaan ainakin parin-kolmen unon verran:) .
 
Ja muistetaanpa se juttu että siviiliauton PITÄÄ mennä jossain määrin ruttuun, jotta törmäysenergiaa absorboituu. Ainakaan minä en haluaisi kulkea autossa, joka ei muuta muotoaan juuri lainkaan törmäyksessä, moinen tappaa matkustajan lähes varmasti.
 
En ihan varauksetta uskoisi kaikkiin kuviin mitä internetissä esiintyy. Tuossa Hummerin kolarissa on voinut olla mukana kolmaskin osapuoli. Pikuppi vaikuttas olevan Dodge Ram, joka on aika paljon isompi kuin Toyota Timangi.

Ja mitä tuohon Combattiin tulee niin onhan tuo iso, mutta todella ruma kolho niin kuin kaikki tuon tyylisuunnan autot. Venäläisten tekelettä en ostaisi taikka edes ottaisi ilmaiseksi käyttöön.
 
Mike sanoi:
Hummeri kestää.

hummer_crash.jpg


Tuo on saatana enemmän paskana kuin tuo hikinen picuppi.
No tuo hikinen pick-up on kuitenkin jenkkiläinen fullsize heavy-duty -luokan möhkö. Paino on jossain välillä 2500 - 3000 kiloa ja keulassa varsinkin on paljon metallia. Unot ja muutkin Fiatit aika kaukana tuosta tilanteesta.
 
Zone-sarja -42%
Mitä miehekkyyteen tulee, niin kyllä mieluummin Ramilla ajelisin kuin jollain Hummerilla. Puhumattakaan Combatista. Kutittelisi Cumminsin turbodieselistä maltilliset 500hp/1500Nm ja eikun kovaa ajoa! Enemmänkin saisi tehua ja viäntöä, mutta tuokin riittäisi. Aluksi.
 
beginner sanoi:
Tästähän oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten.

Tuli tuo juttu luettua. Mielenkiintoinen kapistus kyllä on ja luulisi, että asiakkaita riittää juuri Venäjän aluella/lähiympäristössä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom