Coleman vs. Cutler

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
sori jwo mutta tuo sun teoria ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla vaan pidän häntä vain yksinkertaisesti raudan kovana kehonrakentajana. oikea mies siellä on kussakin kilpailussa voittanut, tuomarit ovat olleet paikanpäällä arvostelemassa niitä kisoja eikä minkään yksittäisten still kuvien perusteilla ole tuomioitaan jakaneet.

En lähtisi kehumaan Levronenkaan naamaa. Banaani käteen niin ei erottaisi apinasta.

Koko Dorianin ammattilaisuran aikana häntä ei voittanut kuin kaksi kilpailijaa, Momo Benaziza ja Lee Haney, joten sekin kertoo jotakin miehen ylivoimaisuudesta.

Dorian on siis lajin kuningas. :worship:

Kaikki kunnia vaan birminghamin pojalle, mutta rajansa hehkutuksellakin. Uransa alkupuolella mies pystyi tuomaan hemmetin kovan paketin lavalle ja hänen voittonsa olivat kiistattomia, mutta myöhemmin lukuisat loukkaantumiset häiritsivät hänen fysiikkaansa ja lopettivat hänen uransa. Dorian ura huipentui surullisen kuuluisaan 97 Olympiaan, jolloin mies tuli lavalle koko vasen käsi paskana, ylipainoisena(uransa heikoimmassa kunnossa), maha pömpötti ja symmetria... siis mikä symmetria? Joo massaa oli se legendaariset 268 paunaa ja selkä oli lyömätön, mutta kuitenkin Nasser oli paljon paremmassa kunnossa, kuten myöskin IMO Shawn ja Kevin. Noh, tuomarithan nämä tulokset päättävät ja titteli meni Yatesille. End of story :)

Mitä tulee itse topickiin. Kyllä mielestäni Yates kalpenee myöskin Jayn kunnolle, Dorian 93/95 vastaan Jay 01/04, tiukkaa... mutta ääneni Jaylle. Dorian 93/95 vastaan Ronnie huonoimillaan 02. Big Ronille ehdottomasti.

Karpaasi85 sanoi:
Kaikki kunnia vaan birminghamin pojalle, mutta rajansa hehkutuksellakin. Uransa alkupuolella mies pystyi tuomaan hemmetin kovan paketin lavalle ja hänen voittonsa olivat kiistattomia, mutta myöhemmin lukuisat loukkaantumiset häiritsivät hänen fysiikkaansa ja lopettivat hänen uransa. Dorian ura huipentui surullisen kuuluisaan 97 Olympiaan, jolloin mies tuli lavalle koko vasen käsi paskana, ylipainoisena(uransa heikoimmassa kunnossa), maha pömpötti ja symmetria... siis mikä symmetria? Joo massaa oli se legendaariset 268 paunaa ja selkä oli lyömätön, mutta kuitenkin Nasser oli paljon paremmassa kunnossa, kuten myöskin IMO Shawn ja Kevin. Noh, tuomarithan nämä tulokset päättävät ja titteli meni Yatesille. End of story :)

Mitä tulee itse topickiin. Kyllä mielestäni Yates kalpenee myöskin Jayn kunnolle, Dorian 93/95 vastaan Jay 01/04, tiukkaa... mutta ääneni Jaylle. Dorian 93/95 vastaan Ronnie huonoimillaan 02. Big Ronille ehdottomasti.

Niin no, onnea vaan mutta et mun mielestä edes kymmenen vuoden aikavälillä voi verrata kehonrakentajia toisiinsa. Mitä mieltä olet kun vertaat Lee Haneytä Ronnieen? Mr Olympiat ovat IMO oman aikakautensa keulakuvia, he kertovat siitä, mitä silloin arvostettiin. Olisi Doriankin ollut varmaan vuonna 2001 vähän isompi kuin vuonna 93 jos olisi kehonrakennusta jatkanut, vai mitä mieltä olet? Itse en Nasserin vuoden 97 kuntoa edes pidä niin ihmeellisenä, kireys puuttui.

Sitten JWO:n postiin: Kuka helvetti nyt jotain naamaa lähtee arvostelemaan? Mikekin sen joskus sanoi, että mm. Ronniekin näytttää sarvikuonon ja puhelinkopin risteytykseltä. :D Katos vaan Mr. O * 7...

On se vaan ihmeellistä kun kaikki Olympiat ovat täynnä salaliittoja ja tuomarit ovat aina väärässä... Jos olet paras yli viisi vuotta putkeen, niin sen on pakko olla kusetusta. Arnold, Lee, Dorian, Ronnie...

Ps. Kiitos Kalimerolle arviosta, niin itsekin ajattelin...

Kyllä mielestäni Dorian ja Ronnie ovat saman aikakauden miehiä, koska samat standartit vallitsevat tänäkin päivänä ja sitä paitsi topic oli vertailla näitä aikansa mestareita. Itse uskon ettei Dorian olisi edes pystynyt jatkamaan uraansa 97 vuoden jälkeen. Kyllä Nasser oli hyvässä kunnossa, varsinkin edestä. Selkäpuolella hänellä oli samoja ongelmia kireyden kanssa kuin Ruhlilla nykyään. Viimeiset sanat: Levrone on komea äijä! :rock:

Tämä JWO:n maininta Dorianin huonosta ihosta on kyllä pakko korjata. Olin mukana Helsingin vuoden 1992 Mr. Olympian järjestelyissä ja back-stagella, kun Dorian alkoi pumppaamaan ja samalla riisuutumaan kilpailua varten. Seisoin reilun metrin päässä miehestä ja katsoin ihan mielenkiinnosta, miltä etukäteen kovimpana voittajasuosikkina pidetty britti näyttää. Kaikki muut kilpailijat lopettivat pumppaamisen hetkeksi, kun Dorian heitti verkkarit pois. Mitä sieltä alta siten paljastui? Sanoisin, että ennennäkemättömän kivinen, graniittilihaksinen kehonrakentaja! Entäpä Dorianin iho? Mielestäni aivan täydellinen, kuten lähes poikkeuksetta huippuammattilaisilla. Mitään kraatereita tai muita epäpuhtauksia hänen ihossaan ei ollut.

JWO:lle: Olet saattanut nähdä kuvia Dorianista ilman kisavärjäystä, hänen ihonsa on aika vaalea, ja siinä on jonkin verran pisamia. Olet ehkä luullut pisamia huonoksi ihoksi. Voin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että ihan sileä se Dorianin iho oli.

Dorianin iho

Dorian kehittyi vielä melko harppauksin vuoden 1992 Mr Olympiasta.
Ihon on saattanut kyllä matkalla hieman huonontua kun "kilometrejä"
on tullut lisää. Se on kyllä "outoa" kuten Jounikin mainitsi ammatilaiten ihosta,
miten heillä se pysyy niin hyvän ja terveen näköisenä, kun taas jollain SM - tasolla kilpailevalla on iho aivan hirveessä kunnossa.
Dorianin iho näytti kyllä uran loppuaikana aika "palaneen" näköiseltä.

formula7 sanoi:
Dorian kehittyi vielä melko harppauksin vuoden 1992 Mr Olympiasta.
Ihon on saattanut kyllä matkalla hieman huonontua kun "kilometrejä"
on tullut lisää. Se on kyllä "outoa" kuten Jounikin mainitsi ammatilaiten ihosta,
miten heillä se pysyy niin hyvän ja terveen näköisenä, kun taas jollain SM - tasolla kilpailevalla on iho aivan hirveessä kunnossa.
Dorianin iho näytti kyllä uran loppuaikana aika "palaneen" näköiseltä.

GH ainakin ihan yleisesti parantaa ihoa ja joillakin huonoihoisilla ero voi olla huomattavakin. Toki GH käytössä on SM-lavoillakin, mutta ei todellakaan samassa mittakaavassa ja non stoppina kuten ammattilavoilla nykyään. Uskoisin, että GH on ainakin yksi tekijä hyvien ihojen takana. Vaikka onhan niitä huonoihoisiakin pro-ukkoja, ruhl on mielestäni vain yksi heistä.

JWO sanoi:
Moni kehonrakentaja on aloittanut harrastuksensa selaillessaan Dorianin kuvia pursuavia kehonrakennuslehtiä, ja muistaa Dorianin siksi ehkä esikuvanaan ja innovaation lähteenä koko harrastukselle, silti mielestäni jos ollaan aivan realistisia, Dorianin fysiikalla ei voitettaisi ainuttakaan pro-kilpailua enää. Mielestäni moni Dorianin saavuttamista voitoista olisi todellakin kuulunut aivan muille kilpailijoille, sillä vaikka mies on iso ja "kivinen", oli hänen vartalonsa rakennettu kasasta virheitä. Näistä muutama muistin virkistykseksi, ja niille joilla ei ole silmiä päässä kun googlettavat herrasta kuvia: Hauis rikki, lattea/pieni rinta, pienet hartiat, todella leveä vatsa, rumat vatsalihakset, todella rumat kasvot, todella huono iho, jne...lista on pitkä.
Mielestäni koko Dorianin vartalo malli on aivan perusjätkän kroppa + saakelisti lihasta. Ehkä siksi huonoilla vartalorakenteilla varustetut lajiharrastajat (joita pursuaa joka kadunkulmassa ja kapakan ovella vastaan) pitävätkin kaverista, kun hän nousi surkeasta fysiikastaan ja rumasta naamastaan huolimatta "kuninkaaksi"....toki Weidereiden ansiosta, kun pitivät miestä takatukkinaan todellisena kehonrakennuslavojen Don Johnsonina, vaikka herran ansiosta on varmasti laji myös menettänyt runsaasti ihailijoita aikanaan, kun eivät vain monet tavallisemmat ihmiset ymmärrä mitä tuossa Boogeymanissa kiehtoi.

Tässä kuva esimerkki kilpailusta, jossa olisi mielestäni Levronen pitänyt voittaa, sillä miehessä yhdistyi kaikki: tiukkuus, massa, jne...eikä ole naamassakaan häpeämistä :)

988057716.jpg

Paras rooli johon btw imo Dorian sopisi jos olisi arskan jalanjälkiä lähtenyt seuraamaan, olisi Saatanan rooli jossain kauhuleffassa. Sarvet vain puuttuu. :lol2:

Kraniittinen iho saattoi johtua myös erittäin huonosta ihosta, Dorianin iho oli kauttaaltaan kraaterinen, näppyläinen, kuin hiekkapaperia. Itse en tällaista rumuutta yksinkertaisesti osaa arvostaa. Jos ette tätä usko, kattokaapas miehen kuvia kun ei ollut viellä iso: sama kamala iho siellä loistaa silloinkin, vaikka ei siis kireyskään kisaluokkaa.

Lopuksi muistakaamme vanha sananlasku: Aika kultaa muistot.

Jep, oon aivan samaa mieltä että Dorian vei voittoja jotka olisivat IMO selvästi kuuluneet muille esim Flexille ja Levronelle.. Enkä nyt neutraali tehnyt tätä havaintoa pelkkien still kuvien perusteella vaan useiden videoiden ym.. :piis:

Minulla on kaikki Mr.O videot missä Yates kilpaili ja ne on useaan otteeseen katsottu. Kyllä Dorian Yates ansaitsi ihan selvästi kaikki voittonsa. Voittonsa on ansainnut minun silmissä ja tuomariston eli tuomariston päätöksellä Yates oli paras. Turha itkeä ja murehtia tuomareiden työtä, sitä varten ne siellä on, että saadaan se paras voittajaksi.

Yates on kehonrakennuksen kuningas!!!!

Mulle ei oikein uppoa mitä joku jaksaa valittaa kehonrakentajan naamasta, sitä ei kuitenkaan tietääkseni pisteytetä? Hei kamoon ei kaikkien tarvitse näyttää zoolanderilta, riittää että lihaa löytyy. Ensimmäisiä treenivideoita mitä olen nähnyt oli blood'n'guts ja sitä sitten katsottiinkin ennen treenejä aina vähäsen ;)

Olen samaa mieltä, että Dorian oli kivikova bodymies ja on äijä vieläkin ihan kohtuullisissa lihoissa.

ps. :love:

Kun aletaan vertaamaan Dorianin aikoja nykyiseen, niin siinä on yksi todella iso ero.... geeniteknologia!
Ei siitä sen enempää kuin että ei todellakaan voi verrata 2000-lukua ja 1990-lukua keskenään...

Ja muistaakseni Levrone oli harvemmin Olympiassa todella kovassa iskussa, vaan kovin kunto osui niihin gp-kisoihin joista voittoja ja palkintosijoja sitten tulikin. Ja etenkin Dorianin aikoihin oli Levronella kyllä komeat olkapäät, mutta koko paketti ei kuitenkaan niin hyvä ja monasti vielä esiintyi hieman löysässä kunnossa, tai ei ainakaan riittävän tiukkana voittoon.

Ja mun mielestä on oikein jos myös vaaleaihoiset voivat pärjätä vaikka onkin vaikeampi saada hyvä kisaväri aikaan. Lihaksia ja kroppaahan siellä arvostellaan ja vaikka väri merkitsee näyttävyyden kannalta, niin pitäisikö sitten mustaihoisia suosia siksi kun ovat luonnostaan tasaisemman "ruskeita"?

Mulle henkilökohtaisesti Dorian ei merkkaa mitään. Mulle sen menestys on suuri mysteeri. Okei, se oli "kivinen" ja "graniittinen" ja "paksu" ja sillä oli vitun leveä selkä. Muuten sillä on ihan sysipaska anatomia. (Siis niinku mun vinkkelistä). Mutta mä diggaankin JWO:n ja Flex Wheelerin fysiikasta :D IMO Dorianin kohdalla koko homma alkoi mennä päin vittua.

Olen aivan täysin eri mieltä rinkun kanssa asiasta. Dorianilla nimenomaan oli anatomia oikeanlainen. Lihakset olivat kooltaan toisiinsa nähden samalla tasolla. Mikään lihas ei ollut toistaan suhteessa isompi, vaan kaikki oli vitun isoja. Nykypäivän ja tuonkin ajan kehonrakentajilla on metrin hauis ja jalat saman paksuiset(hiukan liioiteltuna). Tuo ei ole enään symmetristä eikä enään edes hyvän näköistä. Hauiksen (käden) kokoa tuijotetaan nykyään(kin) aivan liikaa ja mielestäni liian isosta hauiksesta (muihin lihaksiin verrattuna) tarvisi rokottaa pisteitä. En vaan edelleenkään osaa arvostaa kilpailijaa jolla on ilmiömäisen isot kädet suhteessa muuhun kehoon.
Ehkä juuri Flex Wheeleriä olen arvostanut lähes tulkoon vähiten kaikista ammattilaiskilpailijoista. Sillä oli luonnottomassa suhteessa lihakset ja se näyttää ihan neekerikehonrakentajanukelta, jota vois ostaa jostain neekereiden supermarketin heroleluosastolta.

Jos ette ole nähnyt Doriania livenä tai edes kaikkia hänen mr.o. kisojaan videolta, niin ei ainakaan kannata alkaa väittää, etteikö Dorian olisi ollut paras.
Hän oli paras. Ja vielä ylivoimaisesti, hiukan samalla tavalla kuin tällähetkellä roni jyrää.

Rinkku sanoi:
Mulle henkilökohtaisesti Dorian ei merkkaa mitään. Mulle sen menestys on suuri mysteeri. Okei, se oli "kivinen" ja "graniittinen" ja "paksu" ja sillä oli vitun leveä selkä. Muuten sillä on ihan sysipaska anatomia. (Siis niinku mun vinkkelistä). Mutta mä diggaankin JWO:n ja Flex Wheelerin fysiikasta :D IMO Dorianin kohdalla koko homma alkoi mennä päin vittua.

Samoilla linjoilla Rinkun kanssa Dorianista..

Ja J.uhis kannattais ostaa silmät ja kattoo vaikka tota JWO:n postaaman kuvaa ja miettiä sitten vähän mitä kirjoittaa.. :david:

dy177.jpg

Siinä yksi mielenkiintoinen kuva lisää...onhan sillä Dorianilla leveä selkä, levein tässä, mutta, mutta, mutta....kai kehonrakennus on kokonaisuus eikä yksi ylivoimainen lihasryhmä?

Mielestäni tässä arvostelussa kehon symmetriasta dorian ansaitsisi huonoimmat pisteet. Mutta massa se on mikä täällä puhuu SELVÄSTI! :jahas:

Kädet, rinta, hartiat, olkapäät, jalat, vatsa, on selvästi parempia esim Kevinillä. Rayllä kaunein fysiikka.

Voittaja järjestys tämän kuvan perusteella: 1. Kevin, 2. Ray ja 3. Dorian mr. möntti lihaa.

Huomatkaa että Dorianilla on kuvan vertailun pienimmät jalat ja kädet pohkeita lukuun ottamatta. Myös hartioista ei mitään tietoa.

Lisäys edelliseen: vaikka en Dorianista henk.koht tykkääkkään, täytyy tälle listalle kyllä nostaa hattua :eek: :

- 1990 IFBB Night Of The Champions, New York - 2nd place
- 1991 IFBB Night Of The Champions, New York - 1st place
- 1991 IFBB Mr. Olympia, Orlando, Florida - 2nd place
- 1991 IFBB English Grand Prix, Nottingham - 1st place
- 1992 IFBB Mr. Olympia, Helsinki, Finland - 1st place
- 1992 IFBB English Grand Prix, Nottingham - 1st place
- 1993 IFBB Mr. Olympia, Atlanta, Georgia - 1st place
- 1994 IFBB Mr. Olympia, Atlanta, Georgia - 1st place
- 1994 IFBB Spanish Grand Prix, Madrid - 1st place
- 1994 IFBB German Grand Prix, Duisburg - 1st place
- 1994 IFBB English Grand Prix, Nottingham - 1st place
- 1995 IFBB Mr. Olympia, Atlanta, Georgia - 1st place