Clean up

Kuulin tänään työkaverini teini-ikäiseltä pojalta cleanup softasta. Jos oikein ymmärsin niin tämä poistaa turhia tiedostoja koneelta. Lähinnä näytti olevan internettiin liittyviä sivuhistorioita yms. En kauheasti ymmärrä näistä. Sivuhistorian voi "poistaa" muutenkin, mutta ei se taida oikeasti koneelta mihinkään hävitä.
No kaikesta huolimatta googletin ton softan ja ajoin puhdistuksen läpi. Multa lähti 5.6 gigaa turhaa skeidaa koneelta, se on 15% mun koneen muistista.
Onko muut törmänny tähän cleanuppiin? Ja onko tästä jotain haittaa tai hankaluuksia tulevaisuudessa?
Taitaa ainakin kaikki tallennetut salasanat hävitä, mutta ei ole suuri homma kirjoittaa noihin muutamiin sivustoihin ne uudestaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taisi olla muuten roskis mukana, mutta ei siellä missään nimessä ollu noin paljon tavaraa. Kone on kyllä ollut jotenkin tahmea aikaisemmin, mutta en huomaa eroa puhdistuksen jälkeen.
Kaikki salasanat on tallella, esim tänne pakkikseen oon valmiiksi log in.
Mun softa on tällänen Cleanup

Edit: Roskis oli mukana, mutta siellä ei yli 1 gigaa tavaraa. Joten vähintään 4.5 gigaa paskaa lähti mun koneelta.

Aika muhkee läjä skeidaa kyllä. Itse käytän softaa nimeltä CCleaner. Puhdistaa ylimääräset pois ja korjaa myös rekisterin virheet. Hyvin on toiminut.

Aika muhkee läjä skeidaa kyllä. Itse käytän softaa nimeltä CCleaner. Puhdistaa ylimääräset pois ja korjaa myös rekisterin virheet. Hyvin on toiminut.

Samaa käytän + ewido (nykyään AVG) hyvin ovat " ryönät " poistaneet.

CCleaner täälläkin käytössä. CCleaner on ehkä hiukan turvallisempi kuin EasyCleaner, koska EC:llä saa paljon vahinkoa aikaan, jos ei tiedä mitä tekee. Hyvä softa sekin mun mielestä on. Sitä käytin aikaisemmin.

CCleaner täälläkin käytössä. CCleaner on ehkä hiukan turvallisempi kuin EasyCleaner, koska EC:llä saa paljon vahinkoa aikaan, jos ei tiedä mitä tekee. Hyvä softa sekin mun mielestä on. Sitä käytin aikaisemmin.

Juu, sen takia mainitsinkin, että pitää katsoa mitä antaa poistaa ja mitä ei.
Faija kerran innostui omaa konettaan vähän EasyCleanerilla putsaamaan, siinä meni sitten ilta, kun meikäläinen väänsi sen koneen takaisin toimintakuntoon :lol2:

Pitääpä tutustua tuohon CCleaneriinkin.

Joo-o, giga lähti multakin tuolla CCleanerilla. Tiesin kyllä että rekisterissä on aika lailla paskoo, eikä aiemmin kokeilemani ohjelma suostunut sitä putsaamaan. Eikä kone ees tuntunut tukkoselta.

Olipas hyvä ohjelma! Reilu 6Gt lähti ylimääräistä temppishittiä yms :D

Sama XP-asennus ollut tässä lähes 5v ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom