CLA - Mieto mutta tasainen apuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥💊 CLA – PIENI RASVANPOLTON BUUSTI DIEETIN TUEKSI 💊🔥

Meta description: Mieto mutta tasainen apuri, joka voi auttaa kiristymään ruokavalion ja treenin ohella.

Ei ainakaan mulla cla toiminut millään tavalla auttoi ainoastaan rahan kulutuksessa,
en tosin kyllä käyttänyt kun 2 kuukautta
Myyntimiehet ovat väittäneet että hyöty Cla:sta tulee vasta useiden kuukausien käytön jälkeen.

Ite en oo koskaan käyttäny koska hinta on aika huikea, enkä oo keltään kuullu että olis mitenkään erityisen toimiva tuote.. Kannattaa tietty kokeilla dieetillä, jos tuntuu että rahat polttaa taskussa. ei siitä mitään haittaakaan varmaan ole.

Mä en oo koskaan kokeillut mitään kunnon CLA-tuotetta, mutta varmasti tulee kokeiltua tässä kuukausien sisällä tuotetta jos toista, myös CLA:ta. En usko, että tuo on mikään ECA-stackin kaltainen burneri (heh), mutta pienikin apu on hyvästä.

jos nyt jotain laillisia valmisteita pitäs suositella, niin kaikennäköset stackit joissa on mahuangia, efedraa, guaranaa, kofeiinia jne. on aina enemmän tai vähemmän toimivia. en oo ihan satavarma ton mahuangin laillisuudesta täällä meillä. Ja kofeiinia saa tietty purkista ja kahvista :)

Mutta niinkun varmasti tiedät niin kaikki noi on enemmän tai vähemmän merkityksettömiä jos ruokapuoli on retuperällä, eli dieetti lähtee ensisijaisesti ravinnosta ja liikunnasta :thumbs:

Ihan tuotteiden nimiä haluaisin :), ja ruokapuoli on ihan kunnossa ehkä tuon rasvan saanti on hieman pielessä mutta.. you get the drift. kofu pillereitä on jo kaapin pohjat täynnä
edit: ja mitäs mieltä olette Ripped fuelista?

Ostinpa tänään Tonalin CLA:ta kokeilumielessä ihan sen takia kun Jarmo Virtanenkin syö sitä :) . Pitää laittaa vaikka tähän threadiin raporttia tuntemuksista.

ei kannata laittaa rahaa turhaan tuotteeseen joka maksaa kymmeniä euroja ja todellista tehoa saa epäillä,itse oon valitettavasti käyttänyt moneenkiin otteeseen sitä ja en huomannut juuri mitään!!,satsaisin heraprotskuun,kreatiiniin,l-glutamiiniin,ja vitamiineihin...

Onkos tosta mihinkään, onko kukaan testannu? Ei ollu mitää tuotearviointia. Ainakin on halvempaa ku twinlabin vastaava

Aattelin kokeilla jotain diettiin boosterina

Eihän tuosta nyt käytännössä mitään radikaalia huomaa, hyvä apu kuitenkin rasvanpoltossa. Monet sitä ovat tilanneet, joten kommenttia peliin. CLA HP on muuten nyt uudistunut, komea uusi purkki on reteennäköinen kun sitä kaupungilla kantaa :)

cla.jpg

Mitä mieltä expertit ovat CLA:sta?

* Onko CLA:sta hyötyä 'off-seasonilla' ja vastaavasti dieetillä?

* Kannattaako CLA:ta ottaa useamman kerran päivässä? Miten CLA:n ottaminen kannattaa ajoittaa ruokailuihin nähden?

* Minkälaisilla päiväannoksilla saavutetaan optimaalinen tulos rasvanpolton ja lihasten 'säilyvyyden' suhteen dieetillä?

Mulla oli vastikään FRX:ssä juttu CLA;stä. En ole varma laitoinko sen jo Hulmille, mutta käyn tarkistamassa tilanteen ja jos ei löydy niin piakkoin löytyy :)

Hippa raapusti:
"Mä olen sitä mieltä, että sellaista hyvää (naisille soveltuvaa) kattavaa body/fitnesslehteä ei oikein ole. Vaikka ilmestyisikin harvemmin, sellainen olisi todella kiva.

Olisi hyvin mielenkiintoista lukea ihan oikeaa teoriaa ravitsemuksesta ja treenaamisesta sekä alan viimeisimpiä tutkimustuloksia.

Siinä saisi jo aika moneen lehden numeroon juttua, jos joka lehdessä olisi vähän perusteita ja edistynyttäkin tekstiä ihmisen fysiologiasta ja anatomiasta treenin kannalta."

Laitappa osoite maililla niin käsken laittaa sulle uusimman FRX for Women -läpyskän.

Tänään tuli ravitsemustieteen luennolla rasvoista ja se luennoitsija mainitsi CLA:sta vähän sivuhuomautuksena. Se jotain selitti, ettei sen turvallisuutta oo vielä aiva kiveen hakattu, vaan jossain kokeissa olis hiirille tullu rasvamaksa cla:n käytöstä. "Johonkinhan sen rasvan pitää mennä, kun se lähtee esim. sisäelinten ympäriltä". Aikamoisten suodattimien läpi kuuntelen niitä ravitsemusjuttuja koulussa, mutta toi jäi vähän kaivelemaan. Eli onko tässä jotain perää??

Lyhyesti ja ytimekkäästi: kannattaako CLA:ta kokeilla?

Voit nää sitä kokeilla. Kyllä siitä hieman voi olla hyötyä.

Francine: CLA:n mahdollista haitallista vaikutusista mm. insuliinimetaboliaan on vastakkaista näyttöä eli ihan asiaa puhui se tyyppi...

Se, kannattaako CLA’han sijoittaa rahojansa, riippuu hyvin pitkälti siitä, mitä hyötyä CLA’lla haluaa tavoitella. CLA on vain yleisnimitys tälle ryhmälle eri isomeerejä (24kpl) ja mahdollisesti saavutettu etu riippuu olennaisesti siitä, mitä CLA-isomeeria nautitaan.

Kaksi pääasiallista isomeeria ovat cis-9, trans-11-18:2 sekä trans-10, cis-12-18:2, jotka molemmat eroavat fysiologisilta vaikutuksiltaan merkittävästi. Yksinkertaistettuna, c-9,t-11-isomeerin on havaittu omaavan antikarsinogeenisiä ominaisuuksia, kun taas t-10,c-12-isomeerillä on todistettu omaavan enemmän vaikutusta kehon rasvan määrän vähenemiseen. Haitalliset vaikutukset, joita on viimeaikoina todettu liittyen insuliinimetaboliaan, koskevat juuri kyseistä isomeeria.

Ihmistutkimuksia mm. painonhallinnan ohessa käytettynä on vielä kuitenkin melko rajallisesti ja tuloksia tietyissä tapauksissa sekoittaa se, että on käytetty isomeerien mikstuuria. Rasvakudosta vähentävä vaikutus ei ole ihmisten osalta ollut useassa tapauksessa ollenkaan samaa tasoa, kuin eläintutkimuksissa. Mikstuurat (tai mahdollisesti pelkkä c9,t12) taas saattaisivat olla otollisempia positiivisilta insuliinivaikutuksiltaan.

Riippuu siis monesta asiasta, kannattaako ”off-seasonilla” sijoittaa rahojaan CLA’han. Yllä olevan perusteella voi tietysti spekuloida sen suhteen, mitkä omat tavoitteet ovat. Voimaurheilun alalla halutuin vaikutus lienee rasvakudoksen vähentäminen, itse ainakin kyllä kaipaisin aika lailla spesifisempää tietoa ja enemmän positiivista dataa, jotta aukotta(tai miltei edes varauksella) suosittelisin CLA’ta. Annosmääriin en ainakaan itse tohdi puuttua tässä vaiheessa.

Suosittelisin siis suuntaamaan ajatukset CLA-yleisnimikkeen alta löytyviin isomeereihin ja erityisesti siihen, että jos päädytään CLA-tuotetta hankkimaan, tutkimaan tarkkaan, mitä kyseinen tuote todella sisältää.

Tämän hetken tutkimustiedon valossa myös kohtuullinen optimismi yhdistettynä ylimääräiseen massiin lienevät avainsanoina.. :arvi:

Pro-Pain sanoi:
Lyhyesti ja ytimekkäästi: kannattaako CLA:ta kokeilla?
Olen lukenut juttuja että tulokset näkyvät vasta kuukausien päästä käytöstä ja maksaa ihan kohtuuttoman paljon että en itse kyllä lähtisi ostamaan kyseistä tuotetta. Ja kaikkeahan voi kokeilla jos vaan pinkka antaa periksi. ;)

Onko mitään faktatietoa siitä paljonko CLA:ta pitäisi syödä päivässä?
Kun noilla eri lisäravinnevalmistajilla tuntuu olevan vähän eriävät suositukset per päivä.

Itse syön tuota EAS:n CLA:ta ja purnukassa seisoo 2+2+2.

Ne tutkimukset mitä olen lukenut sanovat että 3,4 gr olisi optimi määrä, pienemmillä ja suuremmilla annoksilla ei olisi juuri merkitystä.
En sitten tiedä miten ihmisen koko vaikuttaa tähän, testit on kuitenkin suoritettu ylipainoisilla ihmisillä.
Itse lahduin tossa 4,5 kg josta 3,3 rasvaa, käytin juuri tuon hieman yli 3 gr/vuorokausi.
Mukana oli toki aeroobista jota ilman cla ei kaiketi toimi kovin hyvin.

Back
Ylös Bottom