Cities: Skylines (PC / Mac / Linux)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

TML

Works for me.
VIP
Onko muita pelin hankkineita täällä? Muistaakseni ainakin jokunen kaupunkirakentelija täältä löyty, Terminator2?
Itse jo hankin, ja onhan se mukavaa puuhaa. Peli ei vaadi nettiyhteyttä ja on täysin toimiva releasis, vink vink SimCity. ;) Steamin modeja on tehtyjä jo yli 2,000.

Kyseessä siis kotimaista tuotantoa oleva kaupunkisimulaattori. Rakennetaan menee SimCity tyyliin. Etenkin liikenteen simulointi on kehuttua, onhan tekijöillä takana myös peli jossa pointtina vain liikenne.
Peli on PC + Linux + Mac, eli Steamistä jokaiselle noista löytyy.

rHdw2g9.gif

ss_cbc7d89819ce67efa012ba2a7726ac42ed677a82.1920x1080.webpss_8da2fff8c4fb04c9c38735a891c0a2d44e516ba8.1920x1080.webpss_8c32021e04344957f59da0ef40e1f3e9de3acefc.1920x1080.webpss_2cd47ef237ba1393e94bbc1f350119c4a9d7fa32.1920x1080.webpss_d17fbbe126dca8b520e9d2b93fffbffeb4eab690.1920x1080.webpss_7b5debf98dc58d28c2f7f909e7b99124e59b5291.1920x1080.webp

Virallinen saitti: Cities: Skylines | Paradox Interactive
Steam: Cities: Skylines on Steam

Tamperelaisen 13-hengen tuotos on nyt hirmuisessa nousussa.

Paradoxin myydyin peli launchissa, ekat 24h (ml. pre-order) 250,000 kappaletta meni rikki. Cities: Skylines becomes Paradox's biggest selling game at release; 250,000 copies sold | PCGamesN
Metacritic kohtis mahtava 88 pisteet, user score 9.6: Cities: Skylines for PC Reviews - Metacritic

Uutista aivan joka paikassa:
Tiistaina julkaistusta suomalaisesta rakentelupelistä tuli maailmanhitti ? tekijä kertoo, miten - Pelit - Nyt
Tamperelaisfirma iski kultasuoneen ? Maailman myydyin peli | Aamulehti
Jättimenestys tamperelaiselle kaupunkirakennuspelille - Cities: Skylines myi neljännesmiljoona peliä vuorokaudessa - Kasvuyritykset - Talouselämä
Uudesta suomalaispelistä tuli heti hitti ?*myyntilistan kärjessä | Uusi Suomi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aika hyvään nousukiitoon päässyt, edellä mainittujen meriittien lisäksi keikkuu myös Steamin myydyimpänä pelinä ja oli heti launchissa Twitchin top 10 streamatuimman pelin joukossa samaan aikaan kun ESL Katowice on menossa. Eli aika pirun hyvin, varsinkin noin pieneltä porukalta.

Menee todennäköisesti täälläkin ostoon, katselin eilen vähän enemmän ja näyttää hyvältä. Erityisesti tykkäsin noista jo mainituista eroista SimCityyn. ;)

Tämä on sarjassa "menee heti hankintaan, jos (kun) vielä rakennan pelikäyttöön PC:n".
Itse olen aina diggaillut näistä citybuildereista, viimeisimmän SimCityn toki skippasin, mutta tämä kyllä kiinnostaa.
Olen tykännyt Cities in Motion peleistä ja kun tässä on sama firma takana, niin laatuahan se on väkisinkin.

Aika hyvään nousukiitoon päässyt, edellä mainittujen meriittien lisäksi keikkuu myös Steamin myydyimpänä pelinä ja oli heti launchissa Twitchin top 10 streamatuimman pelin joukossa samaan aikaan kun ESL Katowice on menossa. Eli aika pirun hyvin, varsinkin noin pieneltä porukalta.

Menee todennäköisesti täälläkin ostoon, katselin eilen vähän enemmän ja näyttää hyvältä. Erityisesti tykkäsin noista jo mainituista eroista SimCityyn. ;)
Noihan teki tosi fiksun homman pre-release, eli lähetti hyvin monelle Twitch striimaajalle kopiot pelistä.

Siel sitten nimekkäitä ja ei-niin nimekkäitä Twitchtaajia kasapäin streamas peliä ennen julkaisua. :)

Tämä on sarjassa "menee heti hankintaan, jos (kun) vielä rakennan pelikäyttöön PC:n".
Itse olen aina diggaillut näistä citybuildereista, viimeisimmän SimCityn toki skippasin, mutta tämä kyllä kiinnostaa.
Olen tykännyt Cities in Motion peleistä ja kun tässä on sama firma takana, niin laatuahan se on väkisinkin.
Hämmentävästi jossain luki että vaatii tehoakin, mutta yllätyin kun ostin tän duunissa ja pistin heti toki duunikoneelle.

Toki täs on muistia 16GB ja prossukin ihan kohtis, mut GPU on vain 750 Ti ja pyöri high asetuksilla 1080p ~60fps.
Sitten taas hämmentävästi kotikoneella fps oli vain joku 20 lisää. :D En tiedä säätikö sit himassa automaattiset asetusket jotain karkkia mitä en huomannut tms.

Laadukas tekele, ja etenkin toi liikenteen duunaaminen on mukavan laajaa.

Kotaku arvostelun kirjoittajan kaupungin esittelyvideo:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Padon rakentaminen ei mee ihan putkeen. :D Kohdassa 2:05

[video=youtube_share;5Xricy0Qp-I]http://youtu.be/5Xricy0Qp-I?t=2m5s[/video]

Heh, heppu valittaa liikenteestä ja ruumista vaikka on itse tehnyt kunnon jumit tuonne. Suunnittelisi ne tiet vähän paremmin niin ei olisi kuolleita asunnot täynnä. ;)

Noihan teki tosi fiksun homman pre-release, eli lähetti hyvin monelle Twitch striimaajalle kopiot pelistä.

Siel sitten nimekkäitä ja ei-niin nimekkäitä Twitchtaajia kasapäin streamas peliä ennen julkaisua. :)

Noin se pitäiskin tehdä. Suuret talot ei vaan uskalla kun ne tuotokset on edelleen Beta-tasolla ja täynnä bugeja. :D

Hämmentävästi jossain luki että vaatii tehoakin, mutta yllätyin kun ostin tän duunissa ja pistin heti toki duunikoneelle.

Toki täs on muistia 16GB ja prossukin ihan kohtis, mut GPU on vain 750 Ti ja pyöri high asetuksilla 1080p ~60fps.
Sitten taas hämmentävästi kotikoneella fps oli vain joku 20 lisää. :D En tiedä säätikö sit himassa automaattiset asetusket jotain karkkia mitä en huomannut tms.

Laadukas tekele, ja etenkin toi liikenteen duunaaminen on mukavan laajaa.

Joo, kyllä tuo ymmärtääkseni on hyvin optimoitu, mutta ei mulla silti tällä hetkellä ole sellaista konetta, jolla tuo pyörisi.
Näissä SAP hommissa, kun ei näyttikseltä ihmeitä vaadita niin eihän tässä mun läppärissä ole kuin Intel HD4000 näyttiksenä :D

Perkele tällaisia pelejä saisi julkaista, tuo vaikuttaa kaikinpuolin unelmapeliltä ja sellaiset saattaa helposti iskeä lovea pankkitiliin ;)

Kokeilin mun Surface 3 Pro missä 8GB keskusmuistia ja i7-4650U. HD5000 on tuossa.

Ei se ihan taida riittää. :D Tosin jaksoin kokeilla vain medium graffoilla, en low asti, ja resona oli epämääräinen 4:3 reso kun ei tuo näemmä tue tota Surfacen 3:2.
Kyl se melkein pelattavalta tuntui, pitäisi vielä testaa low asetukset.

Kokeilin mun Surface 3 Pro missä 8GB keskusmuistia ja i7-4650U. HD5000 on tuossa.

Ei se ihan taida riittää. :D Tosin jaksoin kokeilla vain medium graffoilla, en low asti, ja resona oli epämääräinen 4:3 reso kun ei tuo näemmä tue tota Surfacen 3:2.
Kyl se melkein pelattavalta tuntui, pitäisi vielä testaa low asetukset.

Joo, eihän se kalliiksi tulisi, jos tekisi sellaisen koneen, joka esim. tätä pyörittäisi low/med asetuksilla.
Mutta... enhän mä sellaista pysty tekemään, jos pelikäyttöön ajattelen konetta niin silloin tähtäimenä on se, että pelejä pyöritellään siellä high/ultra asetuksilla ja vieläpä sulavasti ;) Sittenhän se jo maksaakin vähän enemmän :D

Pitäisi huvikseen laskeskella mitä sellainen "järkevä" kone tällä hetkellä maksaisi, jos vaikka kerrankin tyytyisi esim. vain yhteen näytönohjaimeen :D

Jep, tämä on kanssa wishlistillä ja hankitaan kun keretään (wishlistin lista on pitkä kuin nälkävuosi). Eikö tässä tuo liikenteen mallinnus ole ihan pro tasoa? näin olin jostian ymmärtäväni että tässä toisin kuin simcityissä (en viimeisestä tiedä), niin toi toimii oikeasti ja jos teet suunnittelun huonosti niin sitten oot helsingissä niiden sun järjestelyides kanssa :P

Jep, tämä on kanssa wishlistillä ja hankitaan kun keretään (wishlistin lista on pitkä kuin nälkävuosi). Eikö tässä tuo liikenteen mallinnus ole ihan pro tasoa? näin olin jostian ymmärtäväni että tässä toisin kuin simcityissä (en viimeisestä tiedä), niin toi toimii oikeasti ja jos teet suunnittelun huonosti niin sitten oot helsingissä niiden sun järjestelyides kanssa :P

Jooh, näiltä tuli aiemmin se Cities in Motion mikä keskittyi täysin liikenteeseen. Eli on ihan eri tasoa ja sitä ei moni kriitikko näytä tajuavan. Se mikä SimCityssä toimii, ei toimi kun mallinnetaan vähän realistisemmin hommia.

Tuossa Kotakun pätkässäkin oli ihan julmetun pitkä motari ilman ramppeja... ja se sairaala oli lyöty risteykseen, yllättäen liikenne puuroutuu siinä kun vaihtoehtoisia reittejä ei ollut.

Nuo Colossal Orderin kaverit jossain haastatteluissa totesivat, että tuo Cities in Motion oli ikäänkuin "pienemmän mittakaavan" kokeilua, että pystyvätkö tekemään tällaista. Eli tässä on nyt otettu se erinomainen joukkoliikenteen yms. mallinnus pohjalle ja rakennettu siihen sitten tuo muukin kaupunkisuunnittelu.

Tuo on omasta mielestäni juuri oikein ajateltu, fiksulla suunnittelulla saa toimivan kaupungin ja jos vaan vetelee tiet randomina niin huonosti käy :D
Kyllä tuota joskus pitää päästä pelaamaan, ei mahda mitään.

Jooh, peli on huono jos sinne päin pelaamalla kaikki onnistuu. Eihän siinä ole edes mitään kivaa jos voi ihan mitä vain tehdä ja silti hommat pelittää. :D

Ai vitsit, pakko nyt viikonloppuna tehdä kaupunkia tuntikaupalla.

Mitä tulee haasteeseen, tässähän vakio difficulty on sellainen että ainakaan rahan kanssa on vaikea aiheuttaa ongelmia.
Plus pelissähän voi itse vähän päättää kuinka tarkkaan asioita tekee, kun tässähän voi esim. tehdä omia kaupunginosia ja nimetä ne jolloin voi myös kaupunginosa -kohtaisesti säätää verot, palveluiden hinnat, yms.

Koukuttava on! Pari tuntia meni eilen kuin siivillä, enkä saanut kuin alle 10k kaupunnin vasta rakennettua. Tiukkaa meinas tehä kun kaupunki teki aika pitkään tappiota. :D

Nuuvem-verkkokaupasta brassiproxylla (FlyVPN) ~17e

Koukuttava on! Pari tuntia meni eilen kuin siivillä, enkä saanut kuin alle 10k kaupunnin vasta rakennettua. Tiukkaa meinas tehä kun kaupunki teki aika pitkään tappiota. :D

Nuuvem-verkkokaupasta brassiproxylla (FlyVPN) ~17e

Niin, että kun Suomalainen kehittäjä on saanut aikaiseksi tällaisen teoksen, niin se pitää saada jollain proxyllä mahd. halvalla?
Kukin tyylillään, mutta en kyllä arvosta.

Niin, että kun Suomalainen kehittäjä on saanut aikaiseksi tällaisen teoksen, niin se pitää saada jollain proxyllä mahd. halvalla?
Kukin tyylillään, mutta en kyllä arvosta.

Jos kyseessä ois EA:n tai Ubisoftin peli niin antaisin aplodit. 13 hengen suomalaistiimin kohdalla sen koko hinnan maksaminen on imo enemmän kuin kohdillaan.

Jos kyseessä ois EA:n tai Ubisoftin peli niin antaisin aplodit. 13 hengen suomalaistiimin kohdalla sen koko hinnan maksaminen on imo enemmän kuin kohdillaan.

Juuri näin. Ja kun ei tuo ole edes normaalihinnalla mikään kallis verrattuna moneen muuhun peliin.

Back
Ylös Bottom