Christian Thibaudeaun 915- ohjelma

Eli onko kukaan pakkislainen testannut? Mielellään kuulisin kokemuksia, sillä tarkoituksena olisi itse tuo 9 viikkonen ottaa testiin parin viikon päästä.
Täältä löytyy ohjelma: T Nation | The 915 Workout Program

Ja toki tuosta on mukava kuulla mielipiteitä myös niiltä, jotka osaavat ohjelmaa arvioida ilman kokeiluakin.

Minusta tuo vaikutti aika selkeästi voimaohjelmalta, jossa luvataan todella paljon. Ideana varmaan on, että pitkään itseään 8-12 toiston sarjoilla ja valtavalla sarjamäärällä itseään jumittanut bodari saadaan selkeästi vahvemmaksi, kun tehdään pari kuukautta maksimivoima ja nopeusvoimaharjoituksia. Siinä tilanteessa voi voimatasot kasvaakin 15 %, mutta en hetkeäkään usko, että tällä tulisi lujasti lihasta lisää samaan aikaan.

Uskalla epäillä myös sitä, että joka jamppa saisi tuon 15 % voimaa lisää. Jos ajattelet Keijo Kehonrakentajaa, joka muutaman vuoden treenin jälkeen saa penkistä 130 kg, kyykystä 200 kg ja mavessa 220 kg, saa kahden kuukauden jälkeen penkistä melkein 150 kg, kyykyssä 230 kg ja mavessa 255 kg, on se melkoinen hyppy.

Itse koitin reilu 40 vuoden ikäisenä ja 25 vuotta salilla hilluneena tuon tyyppistä penkkiohjelmaa ja lopputulos oli 15 % pois tuloksesta ja ranne sekä olkapää hajalla. Nuori mies toki kestää paremmin reipasta kuorman lisäämistä.

Minusta tuo vaikutti aika selkeästi voimaohjelmalta, jossa luvataan todella paljon. Ideana varmaan on, että pitkään itseään 8-12 toiston sarjoilla ja valtavalla sarjamäärällä itseään jumittanut bodari saadaan selkeästi vahvemmaksi, kun tehdään pari kuukautta maksimivoima ja nopeusvoimaharjoituksia. Siinä tilanteessa voi voimatasot kasvaakin 15 %, mutta en hetkeäkään usko, että tällä tulisi lujasti lihasta lisää samaan aikaan.

Uskalla epäillä myös sitä, että joka jamppa saisi tuon 15 % voimaa lisää. Jos ajattelet Keijo Kehonrakentajaa, joka muutaman vuoden treenin jälkeen saa penkistä 130 kg, kyykystä 200 kg ja mavessa 220 kg, saa kahden kuukauden jälkeen penkistä melkein 150 kg, kyykyssä 230 kg ja mavessa 255 kg, on se melkoinen hyppy.

Itse koitin reilu 40 vuoden ikäisenä ja 25 vuotta salilla hilluneena tuon tyyppistä penkkiohjelmaa ja lopputulos oli 15 % pois tuloksesta ja ranne sekä olkapää hajalla. Nuori mies toki kestää paremmin reipasta kuorman lisäämistä.

Joo lupaukset kyllä vaikuttais olevan vähän ameerikan lisällä. Lihaksen kasvatus mua ei kiinnosta juurikaan, voimaa on tarkotus reenata. Tuo ohjelma kiinnosti lähinnä sen takia, että siinä pureudutaan paljon noiden heikompien kohtien tunnistamiseen ja vahvistamiseen. Ja annetaan paljon erilaisia variaatioita noihin liikkeisiin, joidenka vuoksi reenaan.

Ehkä mä sitten raportoin tänne jos vielä 9 viikon jälkeen muistan.
Tällä hetkellä oma paino 95kg ja reenattavien liikkeiden 1RM:
- Kyykky 180
- Maastaveto 210
- Penkki 112,5
- Power clean 95-100kg (En oo testannu ku 85 kilolla lyhyttä sarjaa, koska tekniikka on vielä sen verran epävarma.)

Thibaudeau on entinen painonnostaja ja sen huomaa ohjelmissa. T-nationia kun luet, olet varmaan nähnyt myös sen Anaconda protocol ohjelman. Siinähän tehdään pääsääntöisesti kolmosia, muutama liike, käytetään fat bar tankoja, räjähtävästi ja maksimikuormalla.

Ideana on osua kaikkiin lihassoluihin, jotka isoilla kuormilla supistuvat. Jos voima kiinnostaa, niin mikä ettei tuo olisi hyvä ohjelma (ja mahdollisesti kasvava lihasmassa on varmasti myös plussaa).

onko porukka tehnyt kyseisen henkilön ohjelmia ja minkälaisin tuloksin?

itse aloitin viikko sitten tekemään 6weeks to superhero ohjelmaa, 6viikon sijasta teen yhteensä 9viikkoa ja koitan kuunnella kroppaani sarjapainon lisäyksissä toistojen lisäämisen sijaan. tuntuu nyt ihan hyvältä ohjelmalta ja laitan tänne infoa mahdollisesta kehityksestä.

6 Weeks to Superhero | T Nation tossa toi ohjelma

toinen viikko menossa ja 1/4 osa kyykky pinnoilta 220x2 --> 260x2 huima kehitys johtuu varmaan puolet tekniikan paranemisessa kun en oo ikinä tehny kyykkyä pinnoilta

Back
Ylös Bottom