Chile ja muut vasemmistolaiset puolitotuudet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Munqi, mikä oikeuttaa kidutuksen?


Se että joskus sen tekemättä jättäminen aiheuttaa enemmän pahaa kuin tekeminen.

Jos mennään nyt takasin tohon mun esimerkkiin: annatko niiden 200 ihmisen kuolla vaan sen takia että "kiduttaminen on väärin" ? ;O
 
Se että joskus sen tekemättä jättäminen aiheuttaa enemmän pahaa kuin tekeminen.

Jos mennään nyt takasin tohon mun esimerkkiin: annatko niiden 200 ihmisen kuolla vaan sen takia että "kiduttaminen on väärin" ? ;O

Sun logiikan mukaan kiduttaminen siis automaattisesti ratkaisee ongelman ja estää niiden 200 ihmisen kuoleman? Näet siis tulevaisuuteen vai?

Käännetääs ajatusketju toiseen suuntaan: Jos minä olisin murhannut George W. Bushin vuonna 2002 ennen Irakin sodan alkua, olisin todennäköisesti estänyt kymmenien tuhansien irakilaisten kuoleman, koska tällä olisi estetty Irakin sota (oletetaan nyt vaikka näin). Olisiko teko ollut oikeutettu, koska sen tekeminen olisi tuottanut enemmän hyvää kuin pahaa?

Ja kerrotko vielä muuten että miten pystyt mittaamaan "hyvän" ja "pahan" tuottamisen?
 
Sun logiikan mukaan kiduttaminen siis automaattisesti ratkaisee ongelman ja estää niiden 200 ihmisen kuoleman? Näet siis tulevaisuuteen vai?

Käännetääs ajatusketju toiseen suuntaan: Jos minä olisin murhannut George W. Bushin vuonna 2002 ennen Irakin sodan alkua, olisin todennäköisesti estänyt kymmenien tuhansien irakilaisten kuoleman, koska tällä olisi estetty Irakin sota (oletetaan nyt vaikka näin). Olisiko teko ollut oikeutettu, koska sen tekeminen olisi tuottanut enemmän hyvää kuin pahaa?

Ja kerrotko vielä muuten että miten pystyt mittaamaan "hyvän" ja "pahan" tuottamisen?

Niin siis aiheesta keskusteluhan on mahdotonta jos ei oletusarvo ole että se kidutus ratkaisee ongelman. Oletetaan nyt niin.

No kyllä mä vaan olen sitä mieltä että Yrjön murhaaminen 02 olis ollu oikeutettu teko mutta se on sit ihan eri keskustelu. Vastaa mielummin kysymykseen sen sijaan että suollat tätä filosofista scheissea ;[

Ja vielä se hyvä ja paha: Eipä se kai yksinkertanen tehtävä olekaan mutta 200 ihmisen kuolema on huonompi asia kuin heidän murhaajansa kiduttaminen.

Vastaa nyt vaan kysymykseen pliis, en millään jaksais keskustella asian vierestä kokoajan.

"annatko niiden 200 ihmisen kuolla vaan sen takia että "kiduttaminen on väärin" ?
 
Back
Ylös Bottom