Vieläkö löytyisi Astrosta puolueettomia mielipiteitä? Tuntuu olevan kansalle niin käsittämättömän vaikee keskustella jenkkiautoista, tai ainakin se siltä tuntui kun yritin googlella etsiä kattavaa keskustelua pikku vanista.
Itsellä jää koirien takia farmari autot liian pieniksi ja lisäksi kun koira painaa 110kg niin nokkakolarissa tulee erittäin huonoa jälkeä kun se rymisee sieltä sillä 5000kg massalla koko auton leveydeltä päälle. Toinen työnantajistani olisi halukas sijoittamaan mulle 1300e autoon jolla kehtaisin ajella myös vähän isompikivisillä teillä. Tarkotus olisi siis ostaa auto johon saan tarpeenvaatiessa hitsattua vaikka sellaisen seinän ettei koirasta jää kuin märkä läntti levyyn jos pyrkii auton etuosaan. Tämän lisäksi autolla olisi edes jossain määrin päästävä liikkumaan esim huonoilla yksityisteillä /huoltoteillä ja jopa tarpeenvaatiessa vetää pötkölleen ja nukkua yön yli.
Sopiiko Astro mielestänne tuohon tarvekuvaukseen? Jos ei niin miksi ja olisiko kenties heittää jotain suhteellisen halpaa 0-3000e haarukkaan sijoittuvaa saman kokoluokan tai isompaa autoa? Olen myös sivusilmällä vilkuillut ,suburbaneita, fors expolereita, toyota 4runneria jne sellaisia joissa täyttyisi ne tärkeimmät kriteerit kuten koirien kuljetustilat sekä työkäyttö. Näissä vaan tuppaa olemaan sitten hinnat korkealla.
Itse näkisin etuina seuraavaa:
-Ei liian iso / hankala käsitellä (myös eukko varmaankin joskus hyppää rattiin)
-Erillinen ilmastointi auton etu ja takaosiin (koirille erittäin tärkeä)
-Saa myös nelivetona (joka jopa wikipedian mukaan kuluttaa vähemmän kuin takaveto)
-Oikein huollettuna pitäisi ilmeisesti koneellakin ajaa ihan siedettävät lukemat matkamittariin?
-Halpa
-Ja tietenkin astrossa on se oma viehätyksensä verraten europakuihin joita kävelee vastaan päivittäin