iivili
kollinmölliskö
No pistetääs.Angel-biisi löysi juuri tiensä MySpaceen. Kommentit tervetulleita.
Onkos tää Angel kipale saanut Radio Rockilla radiosoittookin ny viimeaikoina, oisko ollu Torstain Terävämmissä? Ihan muistelen höristäneeni korviani ja kuunnelleeni, et "Hei, mikäs tää on?".
Ekana pisti korviin todella hyvät saundit. Bassot jytisevät tanakasti, mutteivat liian päällekäyvinä. Monella nykybändillä ei saundeista mitään muuta jääkään mieleen, kuin ärsyttävän monotoninen tuplabasarin nakutus. Ei ole myspacesta, eikä muutenkaan, kovin monen bändin kohdalla noin huippuluokan saundeja jäänyt mieleen. :thumbs:
Vaikka musiikissanne on paljon vivahteita ja instrumentteja, pysyy homma näpeissä, niin saundien (kaikesta saa kunnolla selvää, taustat pysyvät selvästi taustoina ja pääosissa olevat instrumentit etualalla, kuten pitääkin, näin ainakin studiokäyttöön suunnitelluilla kuulokkeilla kuultuna), kuin sovituksen ja sävellyksenkin puolesta, tästä pisteet ja korkeat semmoiset. Monesti bändi yrittää olla moisessa progeilussa näppärämpi, mitä onkaan ja tuloksena on
. Toiset (kuten esim. Opeth, Nile ja te, nojoo, on teillä kahden edellämainitun mahtavuuteen vielä matkaa, muttei ihan hirveen pitkästi) hoitavat homman niin, että kuuntelija jää vain myönteisessä mielessä hämmästelemään, että miten helvetissä ne pystyy pitämään noinkin hämmentävän spektaakkelin kasassa ja tiiviinä.Locked in a Coffin on ehkä mun makuun paras noista kolmesta kipaleesta, koska on eniten kuolometallinen ja vähiten bläkkistä. Eli mähän olen vanha hevari ja death metal alalajeista lähimpänä sydäntä, bläkkiksestä taas en ole koskaan tykännyt. Progempi kamakin iskee joskus, kuten esim. Kingston Wall, Pekka Pohjola ja Opeth.
Jännä, miten teidän musiikissa kuulostaisivat kitarat olevan "alistettuna" rytmiä tukemaan melkein pelkästään. Toisaalta noin on monella muullakin bändillä (ehkä Nightwish tunnetuimpana esimerkkinä) ja teilläkin syynä on varmaan se, että melodioita luodaan paljolti syntikoilla. HUOM! em. ei ole hyvä eikä huono asia, kunhan vaan pistin merkille. Kitarat ovat siitä joustava soitin, että niillä voi tukea sekä melodioita, että rytmipuolta ihan kätevästi, riippuen ihan siitä, mikä bändin musiikkiin parhaiten sopii.
(välihuomautus: perkule, että White Noisekin kasvaa loppua kohti aika vahvaksi ralliksi! ja on vivahteikkaampi, kuin Locked in a Coffin, toista kertaa kuuntelen kipaleita vasta läpi)
Jos Angel oli radiossa kuulemani kipale, niin en ihmettele. Siitä jää varmaan helposti pianomelodia ihmisten mieleen. Ihan ok kipale ja varmasti radioon sopivampi (= helpompi, jos nyt teidän musasta niin voi sanoa :D ), mutta noi kaksi muuta ovat mun makuun parempia.
Oikeastaan ainoat moitteet menevät makuasioiden puolelle. Mä kun en bläkkiksestä enkä Dille Burgerista ole koskaan tykännyt, niin musanne ajoittaiset bläkkisvivahteet häiritsevät. Tosin niitä on aika harvassa, lähinnä välillä korkealla menevä ns. kärinävokalisointi. Mutta kokonaisuutena olen varma, että Dimmusta tykkäävien kannattaisi ehdottomasti tsekata Chaosweaver. Pidän erittäin todennäköisenä, että tykkäävät teidänkin musastanne.