CD-levyjen kopiointisuojaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pomme
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tällä stereoihin liitettävällä polttavalla asemalla kun saa hiukka paremman äänenlaadun kuin tietokoneen vastaavalla.

-EDIT-

Ei keskustella warettamisesta täällä

-Mike-

Originally posted by Pomme
Tällä stereoihin liitettävällä polttavalla asemalla kun saa hiukka paremman äänenlaadun kuin tietokoneen vastaavalla.
Kertoisitko enemmän

Minua kanssa kiinostaisi kuulla perusteet! :confused:

-EDIT-

Oho en huomannut mutta kiinostaisi silti tietää!:p

[

-EDIT-

Ei keskustella warettamisesta täällä

-Mike- [/B][/QUOTE]

Saahan niitä varmuus kopioita tehdä. Nytkin pitäs tehdä yhdestä alkuperäsestä levystä varmuus kopio kun salilla on niin herkkä soitin ettei soita yhtä levyä enää pomppimatta, kun siinä on pari naarmua. En tarkottanu mitään sarja kopiointia ja myyntiä yms laitonta.. enhän minä! No, antaa olla...

Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

Originally posted by Yusu
Kertoisitko enemmän

En ala väitteleen asiasta. Oon tapellu aiheesta jo ihan tarpeeksi.

Re: Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

En ala väitteleen asiasta. Oon tapellu aiheesta jo ihan tarpeeksi.
Nyt joudut tappelee, koska haluun oikeesti tietää

Re: Re: Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

Kuin myös en ymmärrä tommoista väitettä?

Re: Re: Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

Jos poltat levyn tietokoneen polttavalla soittimella, niin äänenlaatu on hieman huonompi kuin stereoihin liitettävällä polttavalla (joita saa tavallisista kodinkone liikkeistä) . Tosin nää audio- levyt on vähän kalliimpia (n.2 euroa kipale), muita levyjähän ei voi käyttää stereoiden polttavassa. Ei äänen laatu eroa juurikan huomaa, mutta se on olemassa- ja minullehan kelpaa vain paras, ainakin tässä CD-asiassa... naisasiat on sitten taas toinen juttu.

Re: Re: Re: Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

Originally posted by PF-boi
Kuin myös en ymmärrä tommoista väitettä?

alkuperäsen threatin pointti nyt ei ollu toi äänen laadun ero, vaan joku ihan juttu josta ei saa keskustella tällä palstalla.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CD-levyjen kopiointisuojaus

Onko jossain jotain tutkimusta tosta laadusta, vai onko joku kaveri kertonu? [/B][/QUOTE]

Tällä hetkellä mulla on naama punasena ja pulssi 200. Kuten sanoin en ala väittelemään asiasta koska olen kirjaimellisesti T-A-P-E-L-L-U-T asian takia niin tyhmältä kuin se vaikuttaakin. Tietenkin mulla on kotona miljardin euron kotiteatteri ja laboratorio jossa tutkin kaiken maailman c-kasetteja ja muita persereikähaistapaska- juttuja.joo ja jeesus sitä jeesus tätä , jeesus heitti paljon liirum laata!!

on mullekki kaverit väittäny, et minidiskissä on parempi ääni, ku cd:ssä...

CD-levyillähän on tunnetusti vain ykköstä ja nollaa. Jos noi poltetaan eri vehkeillä ni ei taatusti ole mitään eroa. Ykkönen on ykkönen ja nolla on nolla.
Ja kun samplaus.. sämpläys..sämpylä... vitt.. no se taajuus on 44.1 kHz, niin ehditkö toteamaan että olipas tuossa oudon kuuloinen nolla?

Käytätkö samoja muuten levyjä kun poltat tietokoneella ja kun poltat sillä toisella vehkeellä?

Perustelet kantasi varmasti mielelläsi. Noissa koneissa kun on kummissakin samat komponentit käytössä niin on jokseenkin absurdia väittää toisella saatavan parempaa jälkeä aikaan kuin toisella eri kuorissa kulkevalla samalla koneella.

Ja tietokoneellakin poltettu levy on aivan yhtä laadukas kuin prässätty olettaen ettei yhtään bittiä ole jäänyt väliin, kestossa ja käyttöiässä on sitten eroa tehdastuotteen hyväksi.

Blah - jos bitti liikkuu oikein niin kopio on tasan yhtä hyvänlaatuinen kuin alkuperäinen. Jos taas ei liiku, niin sen takuuvarmasti kuulee äänestä eikä kyseessä ole vain pieni häiriö.

Se missä eroa voi tulla on tietysti se jos vertailee kopiota joka on tehty tyyliin rippaus analogiseksi - poltto CD:lle, sellaiseen mikä on tehty suoralla digitaalisella. Molemmista tulee kovalevylle .wavveja mutta vain toisessa levyn sisältö siirtyy 100% identtisenä.

Jos kopiosuoja estää sen että rippaus suoraan digitaalisena ei toimi niin voi-voi, silloin kopio ei varmasti ole täydellinen. En kyllä tajua miten sen suojauksen voisi erillispolttimella kiertää sen kummemmin, kun siitä toistavasta asemastahan se on kiinni mitä bittiä se lykkää ulos...

Originally posted by Ankka
CD-levyillähän on tunnetusti vain ykköstä ja nollaa. Jos noi poltetaan eri vehkeillä ni ei taatusti ole mitään eroa. Ykkönen on ykkönen ja nolla on nolla.
Ja kun samplaus.. sämpläys..sämpylä... vitt.. no se taajuus on 44.1 kHz, niin ehditkö toteamaan että olipas tuossa oudon kuuloinen nolla?

Käytätkö samoja muuten levyjä kun poltat tietokoneella ja kun poltat sillä toisella vehkeellä?

En tietenkään käytä samoja levyjä, kun tietokoneelle käy halvemmatkin levyt. Ja oon nähny kyllä tutkimuksiakin jossa sanotaan mitä olen sanonut, mutta eipä näistä tiedä mikä pitää paikkansa. Anyway, mulle aivan vitun sama... asioitahan ei puhumalla ratkaista!

En tietenkään käytä samoja levyjä, kun tietokoneelle käy halvemmatkin levyt.
Kyllähän se on ihan selvästi polttavasta asemasta kiinni :D :lol1:.
Kantsis kokeilla parempia levyjä tietokoneessa, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.

Miten helvetissä äänen laatu voi muuttua jos polttaa eri vehkeellä kun cd levyllä ei oo ku "ykköstä ja nollaa". Ellei musa oo sitten analogisena cd levyllä:hmmm:

Musiikkia saa ainakin toistaiseksi kopioida niin paljon kun haluaa eikä tarvitse edes omistaa alkuperäistä teosta. Myös "lähipiirille" saa tehdä muutaman kopion joten mistään laittomasta toiminnasta ei ole kyse.

Tietenkin jos palstan säännöt muuten vaan kieltävät em. aiheesta keskustelun niin se onkin toinen juttu mutta mitään juriidisia ongelmia ei pitäisi olla.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom