Carnivore Diet

Tietenkin kun verrataan kaikkien huonoimpia kasvistuotteita ja parhaita lihatuotteita, ero näyttää pienemmältä. Mikä on argumentti sille, ettei vaihdeta kotimaista lihaa kotimaiseen härkäpapuun?

Kuten sanoin, niin kotimaisten härkäpapujen vetäjille nostan hattua. Go for it.
Mutta toivon, että syöt härkäpapuja eettisistä tai terveydellisistä syistä, etkä ilmastoahdistukseesi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietenkin kun verrataan kaikkien huonoimpia kasvistuotteita ja parhaita lihatuotteita, ero näyttää pienemmältä. Mikä on argumentti sille, ettei vaihdeta kotimaista lihaa kotimaiseen härkäpapuun?
Varmaan maku on suurin argumentti.
Härkäpapu on koostumukseltaan ja maultaan huonoa verrattuna lihaan, jos joku tykkää niin hyvä, mutta itselle ei uppoa.
Perinteinen hernari on kyllä ihan hyvää mutta ei sitäkään aina jaksaisi.
Muuten suurin osa nykyisestä kasvisruuasta on yksin kertaisesti pahaa ja tofu on kaikkein hirveintä siitä tulee maultaan ja suutuntumalta mieleen lähinnä räkä.
 
Olen ihan samaa mieltä mausta enkä mikään vegaani olekaan. Mutta kun monta sivua rummutetaan siitä, miten ympäristöystävällistä ja terveellistä liha muka on, ja sitten kun väitteet osoittautuu kestämättömiksi, vedotaan siihen että se maistuu hyvältä, on keskustelun pointtia vaikea nähdä.
 
Olet tainnut ymmärtää metaanin kierron pikkaisen väärinkatso liitettä 220047
Kyllä nuo CO2 päästöt menevät aivan samaan ilmakehään ja kiertoon lähteestä riippumatta. Eivät kasvit yhteyttäessään käytä vain tietyistä lähteistä tulevaa hiilidioksidia, kaikki kelpaa. Kysymys on kokonaisuudesta ja kaikki päästöt lasketaan.
Vaikka lehmät söisivätkin pelkkää ruohoa (eivät syö), päästöjä tulee silti verrattuna siihen ettei lehmiä olisi.
 
Viimeksi muokattu:
1597856554229.png
 
Mikä on argumentti sille, ettei vaihdeta kotimaista lihaa kotimaiseen härkäpapuun?
No vaikka se, että toinen on puhdasta, "itsestäänkasvavaa", luontaista ja terveellistä ravintoa ihmiselle, toinen on teollisesti tuotettua prosessoitua mössöä josta koituu vain haittaa ja kuluja yhteiskunnalle/veronmaksajille.
 
Olen ihan samaa mieltä mausta enkä mikään vegaani olekaan. Mutta kun monta sivua rummutetaan siitä, miten ympäristöystävällistä ja terveellistä liha muka on, ja sitten kun väitteet osoittautuu kestämättömiksi, vedotaan siihen että se maistuu hyvältä, on keskustelun pointtia vaikea nähdä.
Kysyit että miksi ei haluta vaihtaa possua härkäpapuun, syy varmaan on usein maku ja noiden kahden välillä ero ilmastoasioihin on merkityksetön.
Koska alkuperäinen väitteeni oli että kotimaista lihaa voi ilmastomielessä syödä ihan yhtä hyvällä omallatunnolla kuin tuontikasviksia, on pointti validi.
 
Koska alkuperäinen väitteeni oli että kotimaista lihaa voi ilmastomielessä syödä ihan yhtä hyvällä omallatunnolla kuin tuontikasviksia, on pointti validi.

Mutta koska alkuperäinen väitteesi on virheellinen, ei pointtikaan varmaan ole validi? Tuontikasvikset voivat joskus olla jopa kotimaisia vastineitaan ilmastoystävällisempiä rahdista huolimatta, koska kasvavat usein avomaalla ilman kasvihuoneita ja niiden vaatimaa ulkopuolista energiaa. Tuontikasvikset ovat lähes aina ilmastoystävällisempiä kuin kotimainen liha joitain erityistapauksia lukuunottamatta.
 
Mutta koska alkuperäinen väitteesi on virheellinen, ei pointtikaan varmaan ole validi? Tuontikasvikset voivat joskus olla jopa kotimaisia vastineitaan ilmastoystävällisempiä rahdista huolimatta, koska kasvavat usein avomaalla ilman kasvihuoneita ja niiden vaatimaa ulkopuolista energiaa. Tuontikasvikset ovat lähes aina ilmastoystävällisempiä kuin kotimainen liha joitain erityistapauksia lukuunottamatta.
Monellako asteella maapallon ilmasto lämpenisi tai montako prosenttia ilmaston kasvihuonekaasut lisääntyvät, jos kaikki suomalaiset vaihtaisi tuonti kasvikset kotimaiseen lihaaan?
 
Monellako asteella maapallon ilmasto lämpenisi tai montako prosenttia ilmaston kasvihuonekaasut lisääntyvät, jos kaikki suomalaiset vaihtaisi tuonti kasvikset kotimaiseen lihaaan?
Toisin kuin sinä, minä en nyt ala tähän ihan fiilisperäisiä omia tuntemuksiani vastailemaan, koska en tiedä. Yrität ilmeisesti väittää, koska minä – tai kukaan mukaan – ei vastausta tiedä, ei sillä ole väliä? Bravo.
 
Toisin kuin sinä, minä en nyt ala tähän ihan fiilisperäisiä omia tuntemuksiani vastailemaan, koska en tiedä. Yrität ilmeisesti väittää, koska minä – tai kukaan mukaan – ei vastausta tiedä, ei sillä ole väliä? Bravo.
Faktat ovat että Suomessa lihantuotanto on ympäristö ystävällistä, ekologista ja kestävää sillä tavalla että siitä ei ole mitattavissa olevaa haittaa ilmastolle tai ympäristölle.
Täällä ei ole pulaa viljelymaasta eikä vedestä eikä käytetä hormoneita tai antibiootteja.
Nautakin elää pääasiassa nurmirehulla tai laiduntamalla.
Eli jos pihvi maistuu niin sitä voi syödä ihan hyvällä omallatunnolla, kansantaloudellekin parempi vaihtoehto kuin tuontieines.
 
Monellako asteella maapallon ilmasto lämpenisi tai montako prosenttia ilmaston kasvihuonekaasut lisääntyvät, jos kaikki suomalaiset vaihtaisi tuonti kasvikset kotimaiseen lihaaan?
Suomalaisten osuus maapallon väestöstä niin pieni, etteivät vaikutukset olisi merkittäviä. Voimmeko siis päätellä, että suomalaiset saavat syödä halunsa mukaan tai vaikka pelkästään lihaa, kunhan se on kotimaassa tuotettua, mutta muut eivät? Jos valtion väkimäärä ratkaisee tässä asiassa, niin mikä raja? 5,8,10,20... miljoonaa?
 
James Blunt reveals he contracted 'sailor's disease' SCURVY after starting a meat-only diet as an act of defiance against his vegan friends


😂😂😂
No voi ny helvetti taas. Näin äkkiä luettuna, herran dieetti oli siis kanaa ja jauhelihaa pelkästään + tippa majoneesia?
Toi nyt on vähän sama kuin kasvis-syöjä päättäisi jauhaa pelkkää tuorekurkkua.

Taas varmuuden vuoksi kertaan kuitenkin, että itse olen aivan tavallinen "sekasyöjä".
Mutta hieman ärsyttää ja huvittaa jutut noista toopeista jotka hyppää johonkin muotidieettiin ja vetää sen ihan päin persettä oikein kunnolla. Sitten on hyvä kehitellä otsikoita uutisiin.
 
Back
Ylös Bottom