Carnivore Diet

Hieno kondis miehellä ja näyttää varsin mielekkäiltä sapuskoilta jotka listasit! Meneekö reenijuomassa lainkaan hiilaria ja onko intrahiilarin käyttäminen vastoin koko konseptin periaatteita? Mielenkiinnosta kyselen, kun aika paljon sivusta luen tätäkin ketjua mutta itse en varsinaisesti ole Carnivore miehiä. Nyt olen tosin reilun kuukauden syönyt oikeastaan pelkkää lihaa, marjoja ja kasviksia, eli hieman sinne suuntaan jo. Mulla on siis ainainen vaiva ollu tuo pakin turvottelu ja ruoan imeytymisongelmat, jotka ovat nyt testin aikana loistaneet poissaolollaan. Vahvasti se nyt viittaa siihen suuntaan, että jotkut hiilihydraatit siellä syypäänä ovat, vaikka nekin olen ottanut bodausaikana pääsääntöisesti riisistä ja kaurasta. Liekö elimistö nyt sitten saanut gluteenista tarpeekseen jo tähän ikään, koska ruisleipääkään en siedä juuri lainkaan nykyisin.

Ei mene intrahiilaria, mielestäni se on täysin turhaa punttitreenissä. Silloin kun metabolinen joustavuus on kunnossa verensokeri ei droppaa missään vaiheessa vaikka hiilarivarastot vedettäis tyhjäksi, koska keho siirtyy vaivattomasti polttamaan rasvaa.

Eikö edes valkoinen riisi sovi?
Toimiiko suoli kuitenkin aktiivisesti vai onko hitailla?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mene intrahiilaria, mielestäni se on täysin turhaa punttitreenissä. Silloin kun metabolinen joustavuus on kunnossa verensokeri ei droppaa missään vaiheessa vaikka hiilarivarastot vedettäis tyhjäksi, koska keho siirtyy vaivattomasti polttamaan rasvaa.

Eikö edes valkoinen riisi sovi?
Toimiiko suoli kuitenkin aktiivisesti vai onko hitailla?
Okei, aivan. No, tästä tullaankin siihen että mulla on paastoreenin jälkeen sokerit usein 7-8 yksikön tuntumassa, eli voitaneen päätellä että ilmeisesti kroppa polttaa rasvaa hyvin energiaksi? Mulla on kehon rasvat aina matalalla 6-12 % haarukassa, jos se mitään asiaan vaikuttaa.

Toinen mietinnän alla ollut asia on, että kuinkahan tässä Carnivorella voidaan saavuttaa samat lihaspaineet kuin hiilihydraattien avulla lihasglykogeenit tankaten?

Valkoinen riisi sopii ja sulaa hyvin, mutta se on muuten epämielekästä evästä kun ei täytä vatsaa kuin hetkeksi vaikka vetää kattilallisen.

Suoli toimii aktiivisesti, eikä käy hitaalla. Ainoastaan turvotus ja ilmavaivat vaivaavat hiilareita syödessä.
 
Kesäkuu tuli mentyä melko strictillä carnivorella, nyt olen lisännyt hiukan hiilareita. Syön vain 3 isompaa ateriaa päivässä joista ensimmäinen on kananmunia ja juustoa, toinen ateria 400g ylämaan jauhelihaa + hapankaalia. Viimeisellä aterialla grillaan aina jotain lihaa esim. Entrecote, picanha tai ribsejä, tässä aterialla saatan syödä myös perunaa tai bataattia ja jotain kasviksia. Hedelmiäkin saatan syödä välillä töissä ennen treeniä.
Ootko aatellut että meneekö ketoosissa ikinä vai tuleeko päivittäin hiilihydraatteja sen verran ei ketoosiin mene?
 
Okei, aivan. No, tästä tullaankin siihen että mulla on paastoreenin jälkeen sokerit usein 7-8 yksikön tuntumassa, eli voitaneen päätellä että ilmeisesti kroppa polttaa rasvaa hyvin energiaksi? Mulla on kehon rasvat aina matalalla 6-12 % haarukassa, jos se mitään asiaan vaikuttaa.

Paastotreenissä myös maksa puskee glukoosia verenkiertoon.

Toinen mietinnän alla ollut asia on, että kuinkahan tässä Carnivorella voidaan saavuttaa samat lihaspaineet kuin hiilihydraattien avulla lihasglykogeenit tankaten?

Paineet paranee ainakin itsellä mitä pidempään on ollut carnivorella, mutta ei koskaan samoja paineita saa mitä hiilareilla.
 
Screenshot_20240807_184434_Samsung Internet.webp
 
Paljon juttua red meatistä. Kanan rintafileestä ei juuri mitään juttua. Onko se pelkkää prodea ja hyvin neutraali muuten terveydelle.
Itse vaihdoin kananpaistileikkeen naudanjauhelihaan,vuosikausia mennyt kanaa 400g päivä,tämä viikko menty 400g naudanjauhelihaa päivässä.Sydäriä,syöpää,diabetesta odotellessa..
 
Itse vaihdoin kananpaistileikkeen naudanjauhelihaan,vuosikausia mennyt kanaa 400g päivä,tämä viikko menty 400g naudanjauhelihaa päivässä.Sydäriä,syöpää,diabetesta odotellessa..

Itellä aika 50/50. Pari päivää kanaa, pari päivää nautaa jne. Välillä menee viikko putkeen nautaa kun ostan useamman kilon köntin sisä, ulko tai paahtopaistia.
 
Salainen mesta mistä saa Entrecotea ultra tarjouksessa 13,90 kg! Jestas sentään mikä tarjous. Varmaan loppu kylläkin ennenkun kerkeän paikalle. Jos ei ole niin ostan 10 kg vähintään. I love Entrecote.
 
Salainen mesta mistä saa Entrecotea ultra tarjouksessa 13,90 kg! Jestas sentään mikä tarjous. Varmaan loppu kylläkin ennenkun kerkeän paikalle. Jos ei ole niin ostan 10 kg vähintään. I love Entrecote.

Entrecote olikin Hollantilaista. Otin sen sijaan 4 kg möykyn Atrian paahtopaistia. Kilon möykyt oon tehny niin että pinnat kiinni ja uunissa. Toimiiko toi 4 kg möykky samalla lailla. Ettei mee pinnasta ylikypsäksi siinä vaiheessa kun keskeltä on sopiva. Vai kannattaako tehä pienemmissä?
 
Entrecote olikin Hollantilaista. Otin sen sijaan 4 kg möykyn Atrian paahtopaistia. Kilon möykyt oon tehny niin että pinnat kiinni ja uunissa. Toimiiko toi 4 kg möykky samalla lailla. Ettei mee pinnasta ylikypsäksi siinä vaiheessa kun keskeltä on sopiva. Vai kannattaako tehä pienemmissä?
Mikä vika hollantilaisessa Entrecotessa? Eikö tuo Hollanti ole melkein kuuluisa vehreistä niityistä ja laadukkaasta lihasta.
 
Mikä vika hollantilaisessa Entrecotessa? Eikö tuo Hollanti ole melkein kuuluisa vehreistä niityistä ja laadukkaasta lihasta.
Täytyy myöntää että elintarvikkeiden hinnannousun myötä olen nykyisin itsekin välillä ostanut ulkolaisia lihoja, vaikka mielellään suosinkin kotimaista. Kilohinnoissa tuntuvia eroa kotimaan hintoihin verrattuna.
 
Back
Ylös Bottom