capoeira?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zakkis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eräs kaveri harjotteli tallinnassa capoeraa, käynyt myös riossa treenaamassa sitä.
Näytti mulle joskus liikkeitä, lyönnit veti avokämmenellä, vaikutti ihan toimivalta, tavallaan.
Tavallaan koska itsepuolustus tehokkuudesta on nyt vaikea sanoa, tyyppi kun on myös entinen voimamieskilpailija, eli voimaa oli noissa litsareissa.
Se perus mikälie tanssi oli muuten helppo oppia, vaikken mä muuten osaa tanssia.
Capoeraa kertoi treenaavansa muista kuin itsepuolustus syistä, kuulemma mukavaa ja rentoa.

tapio sanoi:
Eräs kaveri harjotteli tallinnassa capoeraa, käynyt myös riossa treenaamassa sitä.
Näytti mulle joskus liikkeitä, lyönnit veti avokämmenellä, vaikutti ihan toimivalta, tavallaan.
Tavallaan koska itsepuolustus tehokkuudesta on nyt vaikea sanoa, tyyppi kun on myös entinen voimamieskilpailija, eli voimaa oli noissa litsareissa.
Se perus mikälie tanssi oli muuten helppo oppia, vaikken mä muuten osaa tanssia.
Capoeraa kertoi treenaavansa muista kuin itsepuolustus syistä, kuulemma mukavaa ja rentoa.

juuh en mäkään sitä siks reenaa et sais tapella jossain kioskin eessä,vaan siksi että se on hauskaa,mukavaa, rentoa ja saa uusia kavereita :david:

Yleinen käsitys Capoierasta "tappavana lajina" johtuu siitä että vuonna miekka ja kirves Brasialaiset orjat -jotka lajin kehittivät- sitoivat veitsiä, lasia, tms. teräviä esineitä jalkoihinsa. Kyllähän tälläinen lisää potkujen tehoa kummasti.
Kesäisessä Helsingissä näkyy usein Capoieran harrastajia puistoissa treenaamassa. Ihan leppoisan näköistä touhua... usein näillä treenaajilla on semmonen jousisoitin mukana, jolla säestetään menoa.

Vai että moottorisahasta pitsinnypläykseen... no kyllähän niillä nypylöillä voi tietty iskee vaikka silmään jos tiukkapaikka tulee... ja se tyynykin painaa jonkin verran että sitä vois käyttää lyömäaseena... tosin lanka voi olla vähän turhan heikkoo esim kuristamiseen... :D

Ite meen luultavasti Capoeiraan syksyllä.. Vaasassa kuulemma pidetään jotain sellasia. Netistä en löytänyt mistään mitää juttua vaasan harrastus toimminnasta, voiko joku kertoa (mikäli tietää) että paljonko se maksaa vaasassa, koska ne on, ja kaikkee muutaki ym.

Oon kankee paska, niin aattelin että toi olis hyvä, ja muutenki kehon hallintaa oppii, ja potkun on swingaavia.. :)

No miten tuonkin lajin nyt ottaa... Kysymys todellakin kuuluu: ONKO tämä itsepuolustus laji:D ? Jokainen saa miettiä tuota, mutta jos pitää tanssista ja yrittää tanssia toisen kumoon sitten siinä zakkis:en mainitsemassa nakkikioskin eessä;) niin eikun vaan... Olen ollut paikalla kun tuota lajia esitettiin isolle ryhmälle (pakosta) niin oli siinä riemu katsoa kun jengi ei saa osua edes toisiinsa missään vaiheessa ja sehän perustuu juuri tuohon että "varo lyön sinua-väistäppä nyt etten osu" meininkiin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nii se kuuluukin lajin luonteeseen eikä ole itsepuolustuksen kanssa mitään tekemistä. Turha edes verrata mihinkää.. Hyvä laji siihen mihin se on tarkoitettu. samoin ku esim Tai Ji jne.

Minä luin tässä juuri jostain että Capoeira on Brasilian erikoisjoukkojen käytössä ja lajin Brasilian pääopettajan henkilökohtainen oppilas on tulossa syksyllä Suomeen pitämään (kalliin) seminaarikiertueen erikseen kutsutuille henkilöille. tietääkö joku missä noita seminaareja pidetään, paljonko maksaa ja onko ulkopuolisen mahdollista päästä mukaan?

Minä luin tässä juuri jostain että Capoeira on Brasilian erikoisjoukkojen käytössä

Ei varmaan tappavuutensa vuoksi, vaan kehon ominaisuuksien kehittämisen vuoksi. En usko, että Suomen Puolustusvoimien suosima sotilaspainikaan niitä tehokkaimpia tr00-katuninja-lajeja on, mutta onhan sekin tapa pitää jätkät kunnossa. Nykysodissakun yleensä tykätään tapella pyssyillä.

Ei varmaan tappavuutensa vuoksi, vaan kehon ominaisuuksien kehittämisen vuoksi. En usko, että Suomen Puolustusvoimien suosima sotilaspainikaan niitä tehokkaimpia tr00-katuninja-lajeja on, mutta onhan sekin tapa pitää jätkät kunnossa. Nykysodissakun yleensä tykätään tapella pyssyillä.

Brasilian erikoisjoukot.
Täältä tähän :)

Joo, noi potkut toimii näytöksissä/showssa ja elokuvissa ja tietenkin TKD ja semikontaktiotteluissa jossa ottelutyyli sallii tuollaisten potkujen viljelyn. Tosin noihan toimii täyskontaktiottelussa ja jopa kadullakin mutta todennäköisyys 100% onnistumiselle on erittäin pieni. On K-1 ottelussakin tehty mahtava tyrmäys takakiertopotkulla joskin siinäkin vastustaja ennakoi/luuli väärin ja laittoi suojauksen alas pakkiin luullen että vastustaja heittää takapotkun vatsaan.

Ei IP-laji, mutta näyttää toimivan aika hyvin nuo potkut mitkä ovat käytetyimpiä capoeirassa.

http://video.google.com/videoplay?docid=8145595176120914316&q=capokurts

Samanlaisia kumiukkoja löytyy voimistelusaleilta ja sirkuksista. Olisihan se hauska olla edes puoliksi noin notkea ja liikkuva, sitten voisi jopa harkita yläkiertopotkun käyttöä treeneissä :)

Mutta onhan niitä volttien hyppelijöitä muissakin lajeissa, ei tuo minusta kovinkaan tehokkaalta/toimivalta näyttänyt. Kädet suorina jotain heijareita. Ei taida olla sallittua tarttua jalasta kiinni?

Muuten varmaan loistava harrastus :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom