SUPERCARB 1kg -40%

Canonin kiinteä 28mm 2.8

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Kommenttia tälläisestä, itselle ajattelin ostaa. Mun näkemyksen mukaan hyvä sisä ja ihmiskuvaukseen. Kokemuksia kenelläkään ? Tai vaikka testikuvia.

Ei olisi pahan hintainen, reilu 200e uusi.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hinta on kyllä huokea.
28-millinen kropatulla kennolla voi olla vielä hivenen ahdas sisäkuvaukseen. Mitä meinaat ihmiskuvauksella?

Croppikamerassa liian ahdas sisälle ja hivenen liian lyhyt ihmiskuvaukseen. Pitää olla tosi hyvä valaistus että 2.8:lla otetaan sisällä kuvia.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
rafael sanoi:
Hinta on kyllä huokea.
28-millinen kropatulla kennolla voi olla vielä hivenen ahdas sisäkuvaukseen. Mitä meinaat ihmiskuvauksella?

Näitä mun galleriassa olevia kuvia. Kaikki on otettu 50 millisellä 1.8 lasilla. Monesti olisi ollut helpompaa vähän lähempää.

Ne kannattaakin ottaa ainakin 50-millisellä, laajakulma vääristää kuvassa näkyviä mittasuhteita, vaikka tuo nyt ei mikään hirveän laaja vielä olekaan.

Itsekin pähkäilin kittilinssin rinnalle / tilalle primeä. Vaakakupeiss aoli juurikin 50mm f1.8 ja käytetty 28mm f2.8.

Päädyin tuohon 50mm, sillä sen kuvaa on kehuttu ja taasen 28 kuvaa sanottu hivenen pehmeäksi. Testailin kittilinssillä, ja tuo 50mm polttoväli on aika passeli minulle. Tarkoituksena harjoitella henkilökuvausta. Ja onhan se toki valovoimaisempikin :) Linssi kolahtaa kotiin tällä viikolla viikonloppuna alkaa testaus. Tein jo valmiiksi tuollaisen taulukon, josta näkee tarkan alueen syvyyden tietyllä aukolla ja tietyllä kuvausetäisyydellä. :) Taulukko on siis tuolle cropille, kun itsellä tuo 350D...

Mä olen harkinnut normaaliobjektiivin ostamista croppikameraani. 28/2.8:n kiistaton etu on halpa hinta. Reilulla satkulla voi löytää käytetyn. MTF-käppyröiden mukaan se on jostakin syystä terävimmillään täydellä aukolla, tuosta ei kauheasti huvittaisi enää himmennelläkään.

Mutta sitten taas, Sigman 30/1.4 tai Canonin 28/1.8 olisi valovoimaa enemmän, saisi syväterävyysaluetta kapeammaksi. Niissä olisi myös USM/HSM. Vähän olen myös kyseenalaistanut diginormaalin ostamisen järkevyyttäkin, kun ei tiedä mihin suuntaan kennon koko kehittyy, eli onko kohta kinokokoinen kenno arkipäivää, ja toiseksi tuo 50/1.8 hoitaa potretti-/ihmiskuvauksen loistavasti nytkin.

Tsekkaappa TheSami myös tuo Canonin 35mm f/2.0.
Hinta pyörii siinä 250-300e tienoilla. Käytettynä 200e tienoilla.
Itse ostin moisen viikko sitten ja ai nanna että on mukavata.
Muutamia kuvia löytyy sivustoni galleriasta nimeltä "Canon 35mm f2 testikuvia".
Ja sivusto löytyy signatuurista.

jalat sanoi:
Tsekkaappa TheSami myös tuo Canonin 35mm f/2.0.
Hinta pyörii siinä 250-300e tienoilla. Käytettynä 200e tienoilla.
Itse ostin moisen viikko sitten ja ai nanna että on mukavata.
Muutamia kuvia löytyy sivustoni galleriasta nimeltä "Canon 35mm f2 testikuvia".
Ja sivusto löytyy signatuurista.

Juu mä vilkasin kuvat, jostain foorumilta bongasin kun kehuit lasia. Tammerkoski kuvat on tyylikkäitä :thumbs:

Mike sanoi:
Mutta kun se polttovälikin vaikuttaa syväterävyyteen aika radikaalisti. Joten 24 versus 50 1.8 aukolla on vähän helvetisti eri asia.
On, mutta tuo 28mm:n aiheuttama väärentymä tekee tuosta käyttökelvottoman potretteihin. Noita linssejä on turha muutenkaan vertailla kun ne on ihan eri tarkoituksiin. 50mm:n 2.8:n ja 1.8:n välillä ei ole kuin muutama sentti. Studiossa muutenkin käytetään yleensä suunnilleen kasin aukkoa kun taustaa ei tarvitse häivyttää.

Ne tammerkoskikuvat on otettu 17-85mm IS putkella ilman jalustaa. No jossain koitin tukea jostain tolpasta tai muusta. Olisi jäänyt kuvat ottamatta ilman IS putkea. Jalusta olisi kyllä kova sana, mutta kun perkule ei jaksa sellasta kantaa missään.

35mm putkesta vielä. Viikonloppuna olin kärsänniemessä lasten eläintarhassa. Kiinteä polttoväli tuntui sinnekin olevan aika jees. Pieni opetteluhan siinä on että oppii kuvaamaan ilman zoomia. Pistää miettimään uudelleen sommitteluja jne. Mutta ei kyllä kaduta ostos.
Se sigman 30mm 1.4 olisi houkuttanut, mutta luovuin ajatuksesta niiden sigman focus ongelmien vuoksi.

Back
Ylös Bottom