Canon PowerShot S1 IS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kameran ostoa suunnittelen ja olen tälläistä kameraa ajatellut. Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kamerasta?

Hintaa tolla on 485e. Jos on joku parempi vaihtoehto olemassa niin ei muutakun merkkia ja mallia kehiin niin mietitään.

Kuvailen aina silloin tällöin jotain että melko monipuoliseen käyttöön tulis, yleensä ihmisiä ja paikoillaan olevia kohteita läheltä ja kaukaa.

Alhaalla vielä verkkokaupan info kamerasta.

Canon PowerShot S1 IS - 3.2 megapikselin digikamera.
Canon S1 IS -kamerassa on mahtavat 10x optinen zoomi jossa on Image Stabilizar (IS) eli kuvan vakain, joka mahdollistaa esim. hitaamman suljinajan käytön. Kameralla on mahdollista kuvata 30 minuuttia VGA (640x480) -tasosta liikkuvaa kuvaa äänellä.

1/2.7" CCD-kenno, jossa on 3.2 miljoonaa tehollista pikseliä (2048x1536). 10x optinen (38-380mm) ja 3.2x digitaalinen zoomi. 1.5" TFT-näyttö. Suljinaika 15-1/2000sek. ISO 50-400. 4x AA NiMH akulla voi ottaa kuvia noin 550 kuvaa ja alkali paristolla 120 kuvaa. Koko 111.0 x 78.0 x 66.1mm ja paino 370g. Käyttää CF ja CFII -muistikorttia. PAketin mukana tulee kamera, linssisuoja, kaulahihna, 4kpl AA-alkali paristoa, 32MB CF-muisti, USB-kaapeli, AV-kaapeli, ohjelmisto CD ja saksan tai englanninkielinen ohjekirja.

MikroPC 6/2004 voittaja! Mikrobitti 6-7/2004 viisi tähteä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo mulla on ollu toi s1 joku 3kk nyt ja oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. ainoo mikä siihen kannattaa hommata on hyvät akut. canon suosittelee 2300mAh:n akkuja ja niillä luvataankin joku 550 kuvaa. parasta tossa kamerassa on se optinen kuvanvakaaja. sen huomaa heti jos sen ottaa pois päältä. isohan se toki on mutta iso on vakaampi ja mukavampi käytössä. jos sulla on jotain erityistä kysyttävää niin vastailen ihan mielelläni.

no joo ei tietty oo mikään ihmelääke mut parempi ku ilman.

Voima sanoi:
Mitenkas olisi Canonin Ixus 410 tai 500. Ominaisuudet varmaankin samat kuin tuossa ja hinta halvempi.
Ominaisuudet eivät ole samat. Ixusissa maksaa pieni koko, joten jos hieman suurempi koko ei haittaa niin sitten joku toinen malli.

Kyllä tuo S1 ainakin mun mielestä on hyvä kamera, varsinkin tuo 10xoptinen zoomi tuo kuvaamiseen ihan uutta perspektiiviä :kuola:

Tykkään että kamera on kameran kokoinen. Isommasta kamerasta saa paremman otteen ja ei välttämättä niin paljon käsi tärisekkään.

Teemupii: sanoit että joku toinen malli. Mikä? Missä ja milloin? :)

Jossain kamera foorumilla puhuttiin mielestäni jostain uudesta canonin mallista mikä olisi suht samanlainen? Onko kellään mitään tietoa? joku s2 tai jotain sinnepäin.

HaRaXz sanoi:
Jossain kamera foorumilla puhuttiin mielestäni jostain uudesta canonin mallista mikä olisi suht samanlainen? Onko kellään mitään tietoa? joku s2 tai jotain sinnepäin.
Huhuja noista liikkuu koko ajan, ja Canon vasta julkisti suuren määrän kameroita tässä kuukausi pari sitten, joten tuskin ihan pian on uutta tulossa.

Sun ei auta kuin vain katella vaikka mbnetistä sopivan hintaluokan kameroita ja lukea niitten arvosteluja Dpreviewista.

Itekki "punnitsin nyyttejä" ton canon powershot s1:en ja canon powershot g5:en välillä. Ja loppujen lopuks tulin siihen tulokseen, että g5 on se mun kamera. Lähinnä siksi, että siinä on tietääkseni hieman paremmat säädöt, mahdollisuus ulkoiseen salamaan ja se käyttää normaalia akkua (ei siis paristoja). Hintaa sille tuli pikkusen lisää, mitä toi s1 olis maksanut.

Ite nyt oon muutaman kuukauden kuvaillu tällä ja todella tyytyväinen olen. Säätömahdollisuuksia on paljon, mutta silti ne on hyvin helppo käyttösiä. Ja jos manuaaliin haluaa vielä syvällisemmin perehtyä, niin saa erikoisempia kuvia otettua myös. :)

Mike sanoi:
Kuvanvakaimesta on aika vähän etua kuvatessa. Omassa kamerassa tämmöinen on ja tuntuu, että tärinä ja liike tulee vain viiveellä, mutta tulee kuitenkin.

Vakaajan etu tulee selvästi esiin pitkillä putkilla...
Oma digijärkkäri+ obiska jota kannan metässä mukana painaa n.3.6kg (10d+300/2.8) ja vakaaja on mukava lisä jos kuvaa käsivaralta...
Käytännössä yksijalkainen jalusta korvaa pitkälle vakaajan liikkuvalla kuvaajalla!
Niin tohon valovomaanhan sitä kannattaa sijoittaa jos meinaa kuvata vauhdikkaita tilanteita... :eek:

Mulla on ollu n. 4 kk S1IS ja olen ollut tyytyväinen, näytön liikkuvuus on hyvä juttu, mutta sen pienuus taas huono. Sitten linssin suojus on aika surkea, irtoaa todella helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom